Asstofzuiger voor pelletkachel

Heb je vragen of wil je een ervaring delen over elektrische apparaten? Dat kan hier!
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 118 keer
Bedankt: 85 keer
Recent bedankt: 3 keer

Bericht

Ik zoek een goede asstofzuiger voor de pelletkachel.

De Powerplus die ik nu heb (tja, heeft ook niet veel gekost) die blaast telkens als je hem aanzet behoorlijk wat stof de lucht in, ook al zijn de filters gereinigd.
Dus ik denk dat die door de kracht as uit de pot omhoog duwt op één of andere manier.

Wat gebruiken jullie ? Om de hoeveel tijd moet je de filter vervangen, en wat kost die filter? Kwestie van een totaal kostenplaatje te kunnen maken per jaar.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
tom35
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 27 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

Ik heb een powerplus powx308..die heeft een uitwasbare filter, ik heb het niet met stofzuigers met van die verwisselbare filters, dat is een lopende rekening. Ik heb geen last van rondvliegend stof en mijn vorige dat van hetzelfde merk en concept was heeft het een 7j uitgehouden

Tom
Matomatisch
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 7 keer

Bericht

Ik heb ook een heel goedkope Powerplus asstofzuiger. Als ik de filter uitgeklopt heb doe ik hem een keertje buiten aan, en dan blaast hij zichzelf schoon. De keren ik hem daarna gebruik blaast hij dat stof niet meer tot ik de filter weer uitgeklopt heb.
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
Bedankt: 344 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

Tegen zulk fijn stof is weinig opgewassen, tenzij echt dure toestellen.
PS: Ik kuis de kachel uit met een breder plamuurmrmes.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 118 keer
Bedankt: 85 keer
Recent bedankt: 3 keer

Bericht

Matomatisch schreef: 27 feb 2023, 08:36 Ik heb ook een heel goedkope Powerplus asstofzuiger. Als ik de filter uitgeklopt heb doe ik hem een keertje buiten aan, en dan blaast hij zichzelf schoon. De keren ik hem daarna gebruik blaast hij dat stof niet meer tot ik de filter weer uitgeklopt heb.
Doe ik ook, maar bij mij blijft het wel komen. Zodra er onder in de stofzuiger iets ligt, vliegt het omhoog.
honda4life schreef: 27 feb 2023, 20:49 Tegen zulk fijn stof is weinig opgewassen, tenzij echt dure toestellen.
PS: Ik kuis de kachel uit met een breder plamuurmrmes.
Ik gebruik een klein afwasborsteltje. Zo valt alles naar beneden en zuig ik op wat op de randen onderaan blijft hangen (wat niet in de schuif is gevallen), en zo beschadig ook de steen niet (met de metalen buis van de stofzuiger).
De schuif kap ik om in de stofzuiger (dat doe ik buiten), 1 keer per week.
Het branderpotje doe ik rechtstreeks met de stofzuiger (dat zijn iets grotere brokken).
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.