Ik zal u moeten teleurstellen want ik ken geen stad waar er geen neoliberaal beleid wordt gevoerd. Ik denk ook niet dat bij het eventueel verdwijnen van groen het beleid minder neoliberaal zal worden, opnieuw zou u kunnen teleurgesteld worden.
Uiteraard doet de stad dingen die niet voor elke groet voordelig zijn, de stad is er voor alle bevolkingsgroepen. Ik ga niet klagen als ze geld in onderwijs steken terwijl ik geen kinderen heb bijvoorbeeld.
De macht van de immo is niet enkel een probleem van Gent, ik heb in ieder geval de burgemeester nog niet met cadeau's voor een immo-boer aan een restaurant zien staan
Als je in de stad woont heb je minder een wagen nodig. Gent beschikt naast bussen over een tramnet, niet elke stad heeft dat. Gent is bovendien klein waardoor je veel te voet kan doen. Er is een slooppremie en shuttle naar randparkings. Als je denkt dat ze u per limousine komen ophalen of de wagen voor u gaan betalen dan ga je opnieuw teleurgesteld worden.
Ik zeg niet dat de Vlaamse regering goed bezig is, integendeel en Gent is ook niet altijd goed bezig maar als ik het vergelijk zie ik niet snel veel beter. Ik woon heel graag in Gent en ben tevreden dat de stad op de jaren die ik er woon enorm vooruit is gegaan en veel leefbaarder is geworden. Dat het leven duurder is geworden klopt maar dat ligt niet aan Gent, dat is zo in elke stad.
Merk wel op dat Gent een uitzondering vormt en een andere samenstelling heeft dan de Vlaamse regering. Ze leggen dan ook andere accenten zoals het circulatieplan en oa meer aandacht voor leefbaarheid. Nogmaals, ik denk dat je met dezelfde samenstelling als de Vlaamse regering niet beter zult doen, zeker op sociaal of ecologisch vlak.
Modbreak:
Topics in maatschappelijke discussies die ouder zijn dan 2 maanden worden voortaan gesloten