Waarom loopt het zo fout bij Telenet de laatste tijd?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 247 keer
Bedankt: 1715 keer
Recent bedankt: 17 keer

Bericht

koenraaddeconinck schreef: 01 mei 2024, 07:041. spijtig toch dat het allemaal zo ver moet komen
Koppel daar vooral niet te veel emotie aan: ander en beter.

Bedrijven voeren bedrijfsprocessen uit. Zelfs die ruiker bloemen is een bedrijfsproces.
We weten ondertussen dat die bedrijfsprocessen binnen Telenet sinds de introductie van een (uitbesteed) IT-systeem structureel fout lopen.
Veel bugs in dit IT-systeem blijven al meer dan een jaar onopgelost waardoor sommige processen (zoals verhuizen) veel te vaak mislukken.

Gelukkig is er concurrentie en kan je je telecomapparatuur vrij kiezen.
Koppel je leven niet aan één merk of product, maar bevrijd jezelf.
Verandering is verrijkend!
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 259 keer
Bedankt: 142 keer
Recent bedankt: 2 keer

Bericht

Ik weet het Raf, die geste kwam er vooral omdat ze zagen dat ik nog klant ben met een One for 1. Die gestes zijn een beetje zalf op de wonde en die zalf kost hen niets.

Zeer blij dat ik mobiel al voor 3/4 van onze mobiele abo's bij PX zit en dat mijn moeder haar PX mobiel abo nu perfect werkt.

Nu is het enekel nog wachten op glasvezel. Blijkbaar is de wijk ROP geplaatst en komt deze er in the best case scenario nog dit jaar. Nog eens gevraagd om VDSL hier te repareren maar ze zeggen bij PX dat glasvezel er vlugger zal zijn dan de toelating om een gewestweg open te breken om de storing te repareren. Snap het.
Orange is hier geen alternatief want buren met abo daar ondervinden evenzeer problemen. Er moet hier echt iets met zijn met het netwerk van TN.

Van zodrag mogelijk neem ik een fiber flex abo.
Laatst gewijzigd door philippe_d 30 jul 2024, 12:47, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: fullquote verwijderd
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 202 keer
Bedankt: 125 keer
Recent bedankt: 3 keer
Provider
Te Koop forum

Bericht

raf1 schreef: 01 mei 2024, 08:30 Verandering is verrijkend!
Jep, "vote with your wallet" zeg ik altijd...
koenraaddeconinck schreef: 01 mei 2024, 08:45 vlugger zal zijn dan de toelating om een gewestweg open te breken
Is dat niet eerder een smoesje, wetende dat ze tegenwoordig gewoon kabels onder wegen kunnen doorschieten zonder hinder?
Maar je zit tenminste wel dichter in de tijd bij een fiber aansluiting dan de meeste anderen...
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

splinterbyte schreef: 01 mei 2024, 12:21 Maar je zit tenminste wel dichter in de tijd bij een fiber aansluiting dan de meeste anderen...
Fiber: eerst nog zien en dan geloven zeker ?

En die kabels zonder de weg op te breken voor 1 klant ... Smoes zal erin bestaan dat de baten niet opwegen tegen de kosten zeker?
stefan1234
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 37 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Bericht

Een ding dat me de laatste 20 jaar geleidelijk aan is beginnen opvallen, is hoe de verwachtingen van burgers m.b.t. wat "normaal" is, in toenemende mate bepaald worden door de affordances van de technische architecturen en institutionele processen die sociale relaties mediëren. Wat langs beide kanten tot normvervaging leidt. Aan de ene kant is men objectief beginnen geloven dat bv. inbreuken op het auteursrecht, straatracen, drugmisbruik etc. OK zijn, "want je kan dat toch niet tegenhouden, dat is niet realistisch". Een gesofisticeerd klinkend excuus om het probleem te negeren en niet eens te onderzoeken wat mogelijk is indien andere afwegingen gemaakt worden. Aan de andere kant is de brave burger geconditioneerd om niet meer te redeneren vertrekkend vanuit juridische principes, wat tot paniek kan leiden wanneer blijkt dat de bedrijfsprocessen je niet kunnen geven waar je recht op hebt.

Ik denk dat het best is om altijd voor ogen te houden dat je rechten bepaald worden door de inhoud van de verbintenis en het toepasselijk recht. Je moet gewoon droog en zakelijk blijven argumenteren op basis van de verbintenisrechtelijke situatie. De mensen waar je mee in contact komt vertellen je wat hun job makkelijk maakt, maar dat heeft geen invloed op je rechten (of plichten). Desnoods kan je ze er expliciet aan herinneren dat technisch/institutioneel onvermogen geen verbintenisrechtelijke verschoningsgrond is, en door een rechtbank niet als zodanig aanvaard zal worden. Het belangrijkste is duidelijk te maken dat enkel juridische argumenten relevant zijn, en dat m.a.w. administratieve of technische verklaringen juridisch niet relevant zijn, zelfs al zijn ze feitelijk waar.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 119 keer
Recent bedankt: 4 keer

Bericht

Topmanagers Telenet strijken in 2023 dubbel zoveel op

John Porter, de CEO van Telenet. Het 'management op sleutelposities' kreeg vorig jaar 25, miljoen euro, maar Telenet zegt niet wie hoeveel ontving.

Telenet betaalde zijn topmanagement in 2023 25,6 miljoen euro aan bezoldigingen en vergoedingen. De forse stijging is deels een inhaaloperatie.

https://www.tijd.be/ondernemen/telecom/ ... m=Autofeed
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Bericht

... en maar prijsverhogingen invoeren + besparen op hun software/helpdesk etc ... :nono:
fmcstaartmees
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 10 keer

Bericht

R2D2 schreef: 03 mei 2024, 11:56 Topmanagers Telenet strijken in 2023 dubbel zoveel op

John Porter, de CEO van Telenet. Het 'management op sleutelposities' kreeg vorig jaar 25, miljoen euro, maar Telenet zegt niet wie hoeveel ontving.

Telenet betaalde zijn topmanagement in 2023 25,6 miljoen euro aan bezoldigingen en vergoedingen. De forse stijging is deels een inhaaloperatie.

https://www.tijd.be/ondernemen/telecom/ ... m=Autofeed
inhaaloperatie ... of eerder inhalig ...
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Wij hebben meer dan een jaar - weliswaar intermittent - periodes gekend dat al je haren zoude uitvallen van TN: modem drop-outs, tv boxen van het vorige type (niet de huidige ip) die foutmeldingen gaven over netwerkproblemen bij TN, meermaals zelfs uitvallen van alle diensten (incl. mobilele tel.) etc. etc.

De situatie is tijdelijk significant beter geweest na inschakeling van een swat-technicus met na enkele maanden terug naar af. Klachten bij de ombudsdienst resulteerden in excuses en compensaties maar finaal wens je werkende diensten als klant.

De laatste 2 à 3 maanden heb ik merkelijk minder reden tot klagen. In de straat werden over een afstand van ongeveer 200 meter - 2 nieuwe versterkers geplaatst, distributiepunten? (grijze bakjes) aan meerdere gevels zijn ook vervangen met + gevolg.

Sedert de aansluiting van de 2 ip-tv boxen en verwijdering va de 2 vorige 'oudere' modellen, hebben we al meerdere dagen geen enkele storig / onderbreking meer gehad. De 2 ip- boxen waren - aldus de technische dienst - zelfs niet geactiveerd en toch werkten ze perfect. Dit is ondertussen in orde.

Gewoon de vraag uit interesse:
1. of TN - bewust en strategisch - de gebieden zou monitoren waar PX- fiber komende is, zoals bij mij het geval is en prioritair in dergelijke regio's/wijken, zijn uiterste best doet om netwerkproblemen op te lossen opdat de goesting afneemt van klanten om de overstap naar fiber te zetten?
2. een oude tv-box op één of andere manier mee aan de basis kan gelegen hebben van mijn problemen gezien alles perfect al 5 dagen aan één stuk na plaatsing van de ip-opvolgers?

Met de ip-boxen heb ik ook merkelijk veel betere beeldkwaliteit: merkbaar meer levendige kleuren en sterk verbeterd contrast (dit uiteraard zonder iets te wijzigen aan de inistiële instellingen van de 2 TV- toestellen hier).

Misschien moet aan de titel van dit topic toegevoegd worden "uitgezonderd op plaatsen waar PX met fiber in aantoch is" ....
kristofmertens
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 34 keer

Bericht

koenraaddeconinck schreef: 03 jul 2024, 11:16
Met de ip-boxen heb ik ook merkelijk veel betere beeldkwaliteit: merkbaar meer levendige kleuren en sterk verbeterd contrast (dit uiteraard zonder iets te wijzigen aan de inistiële instellingen van de 2 TV- toestellen hier).

Misschien moet aan de titel van dit topic toegevoegd worden "uitgezonderd op plaatsen waar PX met fiber in aantoch is" ....
Zou best kunnen!
Hier heb ik ook betere kwaliteit als ik kijk via de Telenet TV app op de Chromecast of via de Telenet app via mijn Sony TV.
Aangezien deze ook werken via IP en niet via coax.
Wel vreemd, wetende dat de TV box en TV 4K ondersteunen.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Eventjes het verder verloop hier: ook de laatste dagen niet de minste storing meer gehad sedert vervanging van de 2 tv door ip-tv boxen. Dus meer dan een week al storing vrij. Veel verder in de straat, worden nu ook versterkers bijgeplaatst.

Ik blijf me afvragen of dit nu komt door optimalisatie van het TN netwerk in de straat of een tv-box toch misschien de boosdoener kan geweest zijn ... ?
raf1
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

De vorige generatie tv-decoders maakte gebruik van DVB-C en de frequentieband 266 MHz - 400 MHz via een coaxaansluiting op de tv-decoder.
Maar de nieuwe IP-boxen gebruiken alleen nog Wifi of een UTP-kabel aangesloten op de Telenet-modem (EuroDOCSIS) die op andere frequentiebanden werkt en via geavanceerde digitale foutcorrectie beperkte storingen kan opheffen.

Je kan dus niet zomaar concluderen dat de storingen op het Telenet-netwerk opgelost zijn.
Telenet heeft wellicht door gebruik van nieuwere technologie gewoon de bestaande storingen "omzeild".

Voor de klant betekent dit wel dat die een tv-decoder en modem van de recentste generatie moet hebben.
Voor jou zal het dus opgelost zijn dankzij de nieuwere technologie, maar het is niet zeker dat jouw buren die nog een tv-decoder hebben die op basis van DVB-C functioneert geen storingen meer hebben.

Het blijft voor Telenet wel een beetje dweilen met de kraan open. Steeds opnieuw modems en decoders moeten vervangen om toch maar die ouderwetse coaxkabel te kunnen blijven in stand houden.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Eens te meer bedankt Raf voor uw immer zeer duidelijke antwoorden en adviezen.

Als leek in deze technologie, dacht ik dat de plaatsing van de versterkers eventueel de oplossing zou kunnen zijn. Ik doe straks eens navraag hier in de straat en koppel terug. Misschien moet de hele straat dan maar een ruil naar de ip-tv box aanvragen ...
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 918 keer
Bedankt: 3548 keer
Recent bedankt: 14 keer
Provider

Bericht

koenraaddeconinck schreef: 07 jul 2024, 09:02 Ik blijf me afvragen of dit nu komt door optimalisatie van het TN netwerk in de straat of een tv-box toch misschien de boosdoener kan geweest zijn ... ?
Dat kan je je blijven afvragen, maar een antwoord zal je wellicht nooit hebben. Dus wees blij dat je van de miserie af bent, en pieker niet meer over de oorzaak :-D

Maar om op jouw vraag te antwoorden:
Het is goed mogelijk dat een (slechte) TV-Box, decoder, TV- toestel, of gelijk welk toestel dat aangesloten is op jouw coax een oorzaak kan zijn van storingen op jouw internet signaal (vb verstoren van de upstream frequenties, ingress, ...).
Het coax signaal is een HF (hoog-frequent) signaal, en dat is gevoelig voor allerhande storingen.
Normaal gezien zijn de TV uitgangen van de NIU gescheiden van de CM uitgang (modem aansluitingen), door allerhande filters ... maar ook hier kan het misgaan.

Nu er géén enkel toestel meer aangesloten is op jouw coax (buiten de modem), is de kans op storingen van binnenuit nihil geworden.

Tip: sluit de niet-gebruikte uitgangen van de NIU af met de juiste (F-connector) afsluitweerstanden!
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

philippe_d schreef: 07 jul 2024, 09:34 Tip: sluit de niet-gebruikte uitgangen van de NIU af met de juiste (F-connector) afsluitweerstanden!
Bedankt voor de reminder Philippe; is al gebeurd door aankoop van de 75Ohm coax afsluitweerstanden in de link die je me hebt bezorgd.

Verder: daarstraks overbuur die langs kwam met een praktische vraag en eens gevraagd naar de situatie bij hem. Deze is onveranderd; hij heeft nog altijd te kampen met TN-storingen. Hij gaat morgen TN contacteren met de vraag inzake ruil van zijn 2 tv-boxen door de ip-tv variant. Benieuwd wat dat zal geven.

Hopelijk blijft alles OK in afwachting van de komst van PX fiber.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 380 keer
Bedankt: 528 keer
Te Koop forum

Bericht

Triest, men moet dus telkens individueel gaan klagen om een oplossing te bekomen. Wie niet klaagt laat men verder sukkelen maar betaalt wel dezelfde rekening. De boxen zijn ook al vaak meermaals afbetaald dus dat kan ook het probleem niet zijn. TN melk zijn klanten gewoon uit tot het uiterste en de klagers geeft ze enkel een oplossing als ze genoeg klagen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Tja Dizzy, zoals het was, is en zal blijven zeker ?

Is het niet zo dat coax en koper tout court niet meer voldoen aan de vereisten die de hedendaagse Telecom-diensten en -pakketten stellen.

Los van de ouderdom van deze netwerken - alhoewel ze blijkbaar al grotendeels uit fiber bestaan - blijft het een feit dat:
1. koper, initeel gebruikt is om analoog te bellen
2. coax, initieel gebruik is om TV te kijken en dan nog een beperkt aantal zenders én zelfs niet altijd in kleur.

Voor mij is het niet te vatten dat diezelfde technologieën (ruimschoots) zouden volstaan om 1. de services die men vandaag verwacht, vlekkeloos te leveren en 2. dit ook rekening houdend met de toegenomen draadloze communicatie die blijkbaar ook met deze verouderde technologie kan interfereren.

En ja, we zijn al lang de melkkoe van TN en ja, als je lang genoeg zaagt en/of naar de ombudsdienst trekt, heb je kans dat aan uw probleem iets gedaan wordt ...

Ik maak me geen illusie bij PX dat het daar anders zou zijn maar glasvezel is nu m.i. de technologie van de nabije toekomst (alhoewel men misschien binnen enkele decennia al weer tot andere inzichten is gekomen maar de vraag is of wij dat nog zullen mee maken :-) )
R2D2
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

koenraaddeconinck schreef: 03 jul 2024, 11:16 1. of TN - bewust en strategisch - de gebieden zou monitoren waar PX- fiber komende is, zoals bij mij het geval is en prioritair in dergelijke regio's/wijken, zijn uiterste best doet om netwerkproblemen op te lossen opdat de goesting afneemt van klanten om de overstap naar fiber te zetten?
Afgaande op mijn recente ervaringen is dat alvast niet het geval. Al meer dan 20 jaar telenet abonnee en zonder problemen, tot de afgelopen 6 weken: wekelijks enkele keren volledige uitval en dikwijls gedurende uren. En als het 's avonds gebeurd dat wordt dat pas de ochtend daarop opgelost. Ik bestelde daarom 4G backup.
Na zo een uitval bleek het signaal onbruikbaar traag en daarom moest modem gewisseld worden. Maar ze konden die interventie niet inplannen omdat er al een afspraak stond voor de 4G backup. En 2 afspraken kunnen niet volgens "het systeem". Want zeer Kafkaiaans was dat het antwoord van verschillende support-operatoren die ik aan de lijk kreeg: "Meneer, dat het het systeem"
Men moest die afspraak voor de 4G backup eerst cancelen maar het was toen zaterdag en de planningsdienst die daar toegang toe heeft werkt enkel op weekdagen. Men zou mij op maandag ochtend terugbellen voor de nieuwe afspraak modemwissel. Men belde niet terug, dus dan maar zelf teruggebeld en uiteindelijk nieuwe modem gekregen. Internet is nu weer bruikbaar maar bijlange niet de snelheden die ik normaal zou moeten hebben (500-30).
En de 4G Backup: al 2 keer thuisgebleven voor installatieafspraken om dan op het moment van de afspraak telefoon te krijgen van een Franstalige persoon (de technieker zelf blijkbaar) dat de installatie niet kan gebeuren omdat er problemen zijn met de apparatuur. Van verschillende personen zeer tegenstrijdige uitleg hierover gekregen. De eerst voorzien 4G backup via een USBstick zou niet meer geïnstalleerd worden wegens problemen.
De nieuwe oplossing: een ZTE 4Gmodem zou blijkbaar ook problemen kennen en daarom tot eind juli niet geplaatst worden.

Ik heb de indruk dat die Franstalige installateur een onderaanemer is of voor een onderaannemer werkt en dat de communicatie tussen hem, de planning en de business support niet goed loopt.
Het ligt waarschijnlijk ook aan "het systeem"?

Ik heb tijdens mijn talrijke contacten met Telenet duidelijk laten vallen dat zowel DIGI als Proximus hier in de buurt fiber aan het leggen zijn en als Telenet het niet opgelost krijgt ik zeker zal overstappen. Dat maakt blijkbaar geen indruk. Het systeem is belangrijker.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Ja, hun 'nieuw systeem', daar kan ik ook encyclopedieën over vol schrijven. Dat is vast op poten gezet door mensen met een universitair diploma: "masters in disaster".
Gewoon Kafkajaans dat anno 2024 geen 2 afspraken door een systeem deftig en synchroon kunnen afgehandeld worden.

En ja, diensten uitbesteden is 'in'. Analoge voorbeelden kan ik geven van onze VAB- autopechverhelper met situaties die even Kafkajaans zijn als die van TN.

En van dat klantenverlies trekt de TN- top zich niets aan maar ik merk toch in de TN-winkel hier dat er toch wel vragen zijn bij het voortbestaan van jobs als hun klantenbestand bijft afkalven.

''k Zeg het: hier al een week sedert meer dan een jaar alles OK. Hopelijk passeert hier binnen dit en een jaar PX met fiber en kan ik die periode overbruggen in de probleemloze situatie die ik nu ken. Echt benieuwd naar het resultaat van mijn overbuur.

Nu als ik kijk naar hetgeen PX met FK oplevert ... niet veel beter maar dat is dan weer een ander topic.
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 141 keer

Bericht

koenraaddeconinck schreef: 07 jul 2024, 10:59 Is het niet zo dat coax en koper tout court niet meer voldoen aan de vereisten die de hedendaagse Telecom-diensten en -pakketten stellen.

Voor mij is het niet te vatten dat diezelfde technologieën (ruimschoots) zouden volstaan om 1. de services die men vandaag verwacht, vlekkeloos te leveren en 2. dit ook rekening houdend met de toegenomen draadloze communicatie die blijkbaar ook met deze verouderde technologie kan interfereren.
Bizarre uitspraak... de lucht werd vroeger ook enkel gebruikt voor rooksignalen... ondertussen sturen we wireless ook heel wat meer door.

Het is dus niet omdat koper origineel voor telefonie was dat je er vandaag geen andere moderne dingen mee kan doen.

Op zich is er dus met de technologie niets aan de hand (moderniseren kan je altijd) maar loopt het achterliggend gewoon grandioos fout (en dat kan het evenzeer met een volledig fiber netwerk).
R2D2
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

vandaag belde een (Franstalige) technieker van Telenet (wellicht onderaannemer Unit-T) opnieuw de afspraak af voor installatie 4G Back Up. Dat is nu al voor de vierde keer op identiek dezelfde wijze. Weken vooraf wordt de afspraak vastgelegd en op de dag zelf belt de technieker af wegens niet beschikbaar.
Dit is een afspraak waarvoor je moet thuisblijven. Enkele dagen vooraf verwittigen is toch wel het minimum. Eerder klachten over deze totaal klantonvriendelijke werkwijze hebben dus niets opgeleverd. Een klacht indienen is trouwens niet eenvoudig of formeel onmogelijk. Telefonisch word je iets wijsgemaakt of doorgeschakeld naar een dode lijn. Via chat krijg je nietszeggende antwoorden en excuses maar geen oplossingen. Mailen kan blijkbaar niet. Wel via een webform maar toe ik dat ingevuld had en op verzend klikte kwam er een error omdat er "een probleem bij het aanmelden" was. "Probeer het later opnieuw"...
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Bericht

Met al die miserie kan jij dan best ook een van de X aantal klanten worden die opstappen :idea:
R2D2
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Ik wacht op een fiberleverancier.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Ik wacht ook op een fiber leverancier.

Verder nog een straf staal: na veel chaos en heisa n.a.v. mijn vraag om in een rustoord de modem en tel. te verhuizen naar een kamer een 10- tal meter verder in de gang, op 12/03 besloten het abo vaste tel. bij TN op te zeggen. TN op de hoogte gebracht en de modem 2 dagen later netjes ingeleverd in de drop-off corner in de plaatselijke winkel.
N.a.v. een klacht hieromtrent bij de ombudsdienst, symbolische compensatie ontvangen van 30 euro + een bos bloemen van Telenet naar mijn moeder omdat de persoon die me vanuit Mechelen gebeld had, doodgegeneerd was over mijn verhaal en de desinformatie op alle niveau's.

Klap op de vuurpeil. Vorige week kregen we een aanmaning voor betalingvan het abo geld voor vaste tel. voor de maanden april - mei en juli. Juni was blijkbaar gratis :-)

Tel. naar klantendienst met reactie: "het abonnement van uw moeder is gestopt pas op 18/07" (terwijl de modem al op medio maart was afgezet in de TN winkel).
De operator deelde mee dat dit dossier verder ging onderzocht worden en dat ooit ! wel eens een creditnota zou volgen t.b.v. 108,43€. Ik zou wel eerst moeten betalen ...

Dossier dus doorgespeeld naar ombudsdienst.

TN stelt zonder blikken of blozen in een reactie tav de ombudsdienst dat ze niet op de hoogte waren van de stopzetting van het abo (maar ze hebben wel een compensatie toegekend, bloemen gestuurd naar mijn moeder bij wijze van excuses voor de extreme chaos waarvan we het slachtoffer geweest zijn bij de aanvraag tot verhuis, gevolgd door opzeg + ik heb ook een half uur aan de tel. gehangen met deze costum relations manager die me opbeld om mijn verhaal te aanhoren en letterlijk zei dat ze deze story verschrikkelijk vond en betrokken medewerkers van de TN- winkel én klantendienst persoonlijk ging interpelleren ...

Il fautle faire.

Ik had even de indruk dat het beter ging maar blijkbaar ...

Toegevoegd na 34 minuten 51 seconden:
DarkV schreef: 30 jul 2024, 09:15 Op zich is er dus met de technologie niets aan de hand (moderniseren kan je altijd) maar loopt het achterliggend gewoon grandioos fout (en dat kan het evenzeer met een volledig fiber netwerk).
Tja, zoals bij alles. Het geheel is zo sterk als zijn zwakste schakel.

Ik kan me voorstellen dat er op zich niets mis is met coax of koper op zich maar als je de toestand van bv. het coax netwerk hier in de buurt ziet (met bv. versterkers waarvan de grijze bakjes verdwenen zijn of gescheurd zijn en het water zonder meer over de aansluitingen stroomt bij regen) dan kan ik me voorstellen dat dit niet zo ideaal is.

Idem met koper. Door de torenhoge miserie met TN, de vraag gesteld om terug een VDSL- aansluiting te krijgen bij PX. Ze weten dat er hier problemen in de buurt zijn met een kabel die onder een gewestweg loopt en wensen niet meer te investeren in herstelling gezien aangekondigde fiber hier.

Laat me dus stellen dat de toestand / conditie van de huidige netwerkinfrastructuur te wensen over laat.

Dat het achterliggend serieus mis loopt, is een open deur intrappen. Zie maar naar wat TN de laatste jaren allemaal presteert ...

Ik hoop alvast wat meer geluk te hebben met de op komst zijnde fiber ...
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 336 keer
Bedankt: 110 keer
Recent bedankt: 5 keer

Bericht

koenraaddeconinck schreef: 31 jul 2024, 09:51 Ik kan me voorstellen dat er op zich niets mis is met coax of koper op zich maar als je de toestand van bv. het coax netwerk hier in de buurt ziet (met bv. versterkers waarvan de grijze bakjes verdwenen zijn of gescheurd zijn en het water zonder meer over de aansluitingen stroomt bij regen) dan kan ik me voorstellen dat dit niet zo ideaal is.
Zijn het bij aansluitingen onder de grijze beschermkappen dan andere aansluitingen dan deze in open lucht of is die kap louter voor het zicht op de begane grond?

De aansluitingen op de luchtleidingen zijn zeer goed afgedicht en voorzien op alle weersomstandigheden.
Screenshot_20240731_133418_Photos~2.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Factuur downloaden van telenet:
Unauthenticated. Please provide Authentication or x-alt-referer header.
WTF.
Ik moet mijn facturen uploaden maar helaas. Telenet says no.
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 71 keer
Te Koop forum

Bericht

Dat lukt hier nogtans perfect.
R2D2
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Ik gebruik de link in de mail en dat werkt niet.
Via Doccle of via de klantenzone krijg ik enkel een DUPLICATA versie.
In mijn instellingen staat nochtans dat ik mijn facturen via email ontvang. Maar het enige wat men mij mailt is een link die niet werkt.
streulma
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 71 keer
Te Koop forum

Bericht

Via de particuliere klantenzone lukt het alvast wel.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 579 keer
Bedankt: 343 keer
Provider

Bericht

fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 135 keer
Bedankt: 58 keer

Bericht

Dit topic is dan ook bijna twee jaar bezig, en ja nog vrij actueel ja als de problemen dan al zo lang aanslepen zullen klanten weggaan.
raf1
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Zeer opmerkelijk ook dat de lancering van Base Internet/TV (inclusief 1,8 miljoen bijkomende aansluitbare woningen in Brussel en Wallonië) het tij niet kan doen keren.
Er is dus effectief een structurele uitstroom begonnen van coaxkabel naar (Proximus) fiber.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Bericht

Jammer dat de fiber uitrol zo langzaam gaat...
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Nu op de website van De tijd: Telenet haalt 279 mensen van de loonlijst.( Kan het volledige art. niet openen).
Mike...
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 7 keer
Provider

Bericht

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/12/04 ... akbond-ba/

Gewoon verdere besparing/achteruitgang van Telenet.
lirec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 80 keer
Bedankt: 99 keer
Provider
Te Koop forum

Bericht

lirec schreef: 17 feb 2023, 20:54 Het antwoord is simpel: korte termijn winst-hebzucht, onderinvesteringen, geen klantgerichte cultuur, dom management,....
Ik ga gewoon mezelf quoten.
Het is nog altijd het enige correcte antwoord op de thread-titel.

Dit recente nieuws ondersteund die conclusie gewoon nogmaals.
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 94 keer
Provider

Bericht

Binnen het jaar na de afstoting zijn al die werknemers dus ontslagen/weggepest door de nieuwe bazen, waarna ze geen nieuw volk aannemen in België wegens te duur en dan alles gaan verleggen naar Spanje, Turkije, Marokko of Suriname, de populaire call center landen van het moment.
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 108 keer
Bedankt: 81 keer
Provider
Te Koop forum

Bericht

fluppie schreef: 04 dec 2024, 20:05 Nu op de website van De tijd: Telenet haalt 279 mensen van de loonlijst.( Kan het volledige art. niet openen).
Ik denk dat ze er bij Digi en op de helpdesk van Hey! Telecom wel een paar van kunnen gebruiken.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 676 keer

Bericht

Ik ben persoonlijk echt geen fan van Nederlandse helpdeskers; dat accent is moeilijk en ze begrijpen vaak niet genoeg vlaams dialect, wat de user experience niet ten goede gaat komen bij de gemiddelde user.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Telenet slaagt er gewoon niet in de problemen van de klanten op te lossen, dit topic loopt bijna een twee jaar en het zijn slechts uitzonderingen die hier hun situatie uitleggen, voor eventueel toch hulp te krijgen je kan zo al denken dat er veel misnoegde klanten zijn, die nog altijd betalen voor een onberispelijke kwaliteit en helpdesk....op een bepaald moment heeft de klant er genoeg van.

ga iedere week naar Ned. ik moet zeggen dat in de zone zeeland het echt wel meevalt met dat accent, de zone waar ik mij in beweeg zijn sas van Gent-Axel-en Terneuzen en eigenlijk nog geen Nederlander tegen gekomen die ik niet verstond, (allee ja een pot jam (uitspreken op Amerikaanse wijze) is een pot confituur en dat ligt wel moeilijk.
En pas op salami is altijd mee look, anders is het cervelaat.
Laatst gewijzigd door fluppie 05 dec 2024, 16:35, in totaal 1 gewijzigd.