Ik zou binnenkort mobiele data nodig hebben in Zwitserland. Ik dacht het ei van Columbus gevonden te hebben met Scarlet, maar vooraleer ik klant werd even uitgezocht en blijkbaar klopt dat niet meer sinds dit jaar.
Ik heb ook geen zin om daar 12 EUR per MB voor te betalen. Ik vind geen enkele andere Belgische provider die dit goedkoop kan regelen.
Ik heb wel gemerkt dat de Nederlanders betere deals kunnen afsluiten dan wij. Heel veel Nederlandse providers hebben dezelfde tarieven in Zwitserland als in Nederland. Ik zou dus bv. een Nederlandse simkaart aanschaffen, deze activeren als ik in Nederland ben (woon 30 min van de grens, dagje Zeeuws-Vlaanderen is altijd fijn) en zo roamen.
Het is natuurlijk omslachtig, dus moest iemand een betere oplossing weten... Dank...
Goedkope roaming in Zwitserland
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 151 keer
- Bedankt: 370 keer
- Recent bedankt: 1 keer
eens kijken op orange france.Ik ben bijna zeker dat suisse erbij zit.
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 124 keer
De beste oplossing is om een locale simkaart van Sunrise of Salt te kopen. In Zwitserland bieden operatoren onbeperkt data 4G/5G voor prepaid en postpaid klanten aan. Een simkaart kost 20 CHF en onbeperkt data en minuten kost 2,50 CHF/dag bij Sunrise en 2 CHF bij Salt.
Je kan ook als je smartphone eSIM hebt een abonnement van Orange Luxemburg nemen. Met BeUnlimited hebt je recht op 3000 min/SMS en onbeperkt data (250GB FUP) in Luxemburg, Europa en de VS. Die 3000 eenheden zijn ook beschikbaar om vanuit Luxemburg naar Europa en de VS te bellen. Die abonnement kost 40€.
Ook bij Orange Luxemburg is er een andere abonnement 100% win die 15€ kost. Die geeft 1000min/SMS en 15GB in Luxemburg en Europa. Er is een web only promo voor nieuwe klanten : 9,99€ de eerste 6 maanden. Als dat genoeg is, is het een scherpe prijs.
Voor de facturen kan je kiezen tussen Frans of Engels als taal. Tijdens het hele jaar 2023 is er een BTW verlaging van 1% in Luxemburg om de cost of living crisis te bevechten.
Je kan ook als je smartphone eSIM hebt een abonnement van Orange Luxemburg nemen. Met BeUnlimited hebt je recht op 3000 min/SMS en onbeperkt data (250GB FUP) in Luxemburg, Europa en de VS. Die 3000 eenheden zijn ook beschikbaar om vanuit Luxemburg naar Europa en de VS te bellen. Die abonnement kost 40€.
Ook bij Orange Luxemburg is er een andere abonnement 100% win die 15€ kost. Die geeft 1000min/SMS en 15GB in Luxemburg en Europa. Er is een web only promo voor nieuwe klanten : 9,99€ de eerste 6 maanden. Als dat genoeg is, is het een scherpe prijs.
Voor de facturen kan je kiezen tussen Frans of Engels als taal. Tijdens het hele jaar 2023 is er een BTW verlaging van 1% in Luxemburg om de cost of living crisis te bevechten.
Laatst gewijzigd door Luc Watrin 05 feb 2023, 09:10, in totaal 2 gewijzigd.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 154 keer
- Bedankt: 70 keer
Als je een esim toestel hebt, Airalo bekijken. 3GB voor 10 usd. Met de referral link heb je nog eens een korting van 3 usd, er zijn ook andere formules. Ik gebruik die constant als we buiten de EU reizen en werkt heel goed. In Zwitserland zitten ze op Sunrise 4G. Referral link: Use code BRUNO2103 when you sign up or apply it at checkout. https://ref.airalo.com/fkQy
Mobile Vikings Fiber 1000/500
MobileVikings
MacBook Pro mid 2012 - MacOS Ventura via OpenCore
MobileVikings
MacBook Pro mid 2012 - MacOS Ventura via OpenCore
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 124 keer
- Bedankt: 85 keer
Of via een eSim van keepGo, ik gebruik het al een 2-tal jaar.
Je data vervalt ook niet wanneer je net voor het einde van het jaar (zelfs de kleinste) herlading doet.
Ideaal als je meermaals daar moet zijn (in mijn geval gewoon op doorreis).
http://keepgo.refr.cc/yves01
100 MB, €3
1 GB, €5
5 GB, €14
10 GB, €23
Geldig 1 jaar, en dus net voor het vervallen 1 jaar extra nemen van bvb 3 euro.
Je data vervalt ook niet wanneer je net voor het einde van het jaar (zelfs de kleinste) herlading doet.
Ideaal als je meermaals daar moet zijn (in mijn geval gewoon op doorreis).
http://keepgo.refr.cc/yves01
Kies het abonnement "Pisces" met oa. volgende tarievenGive your friends a FREE 3GB coupon for eSIM or the regular Lifetime line. When your friends buy from your referral link, you also get a FREE 3GB coupon for eSIM or the regular Lifetime line. It's a classic win-win!
100 MB, €3
1 GB, €5
5 GB, €14
10 GB, €23
Geldig 1 jaar, en dus net voor het vervallen 1 jaar extra nemen van bvb 3 euro.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
-
- Elite Poster
- Twitter: bollewolle
- Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
- Bedankt: 82 keer
Zelf heb ik afgelopen zomer Ubigi eSIM gebruikt. Momenteel is het bij hen (allen geldig voor 30d)
- 3GB voor 9€
- 10GB voor 19€
- 50GB voor 69€
- 3GB voor 9€
- 10GB voor 19€
- 50GB voor 69€
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
- Bedankt: 111 keer
Afgelopen weekend TruPhone geprobeerd in Basel, van setup tot gebruik werkte het lekkerder dan Airalo. Ze bieden een 100 MB test, voor heel EU incl Zwitserland dus je kunt makkelijk testen.
Ik kwam er op uit omdat ik met Airalo ondanks dat ze de goedkoopste zijn wat problemen had vanwege hun routing.
TruPhone lijkt vooral via de UK en lokaal te verlopen zodat je geen issues hebt van hoge Ping of blokkades omdat je bij Airalo via Hongkong / Israël gerouteerd wordt.
We hadden in Amerika vorig jaar de issue dat tiktok niet werkte vanwege de complexe routing / esim landcode. Heel gedoe dus. Maar voor gewoon surfen werkte het wel.
Ik kwam er op uit omdat ik met Airalo ondanks dat ze de goedkoopste zijn wat problemen had vanwege hun routing.
TruPhone lijkt vooral via de UK en lokaal te verlopen zodat je geen issues hebt van hoge Ping of blokkades omdat je bij Airalo via Hongkong / Israël gerouteerd wordt.
We hadden in Amerika vorig jaar de issue dat tiktok niet werkte vanwege de complexe routing / esim landcode. Heel gedoe dus. Maar voor gewoon surfen werkte het wel.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 15 keer
Vorig jaar in Zwiterland geweest. In dit topic vind je meer info over onze ervaringen (en die van anderen):
viewtopic.php?p=933989
viewtopic.php?p=933989