^^^ da's een uittreksel van mijn router's config .ini bestand. Standaard stond de maxbitspertoneUS op 13, maar nu ik dat op 14 gezet heb, lijkt mijn upload ongeveer 1KB sneller te gaan.[ adslpots.ini ]
config opermode=multimode maxbitspertoneUS=14 trace=off modemoption=00000000000000000000000000000000
Ik hou al mijn trafiek bij met een klein maar fijn tooltje: "NetStat Live" van AnalogX. Aangezien ik een duchtige uploader ben

Maar sinds kort is dat dus 21.5KB/s (lang genoeg gemeten - 't is wel degelijk het nieuwe gemiddelde), dus vraag ik me af vanwaar die lichte verhoging komt. En de maxbitspertoneUS aanpassing is eigenlijk de enige oorzaak die ik kan bedenken. 't Lijkt natuurlijk logisch (1 bit meer per toon (?)), maar ik twijfel omdat de verhoging niet meteen na de aanpassing kwam.
De Userbase Speedtest toont nog steeds ongeveer dezelfde speeds (2858/159) maar ik geloof niet dat dat kleine NetStatLive tooltje mij aan het beliegen is.
Kan iemand mij bevestigen of die maxbitspertoneUS aanpassing in mijn SpeedTouch 510 router die extra ~1KB/s uploadspeed veroorzaakt?