upload ietsje sneller maxbitspertoneUS ?

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 756 keer
Bedankt: 252 keer
Provider
Te Koop forum

[ adslpots.ini ]
config opermode=multimode maxbitspertoneUS=14 trace=off modemoption=00000000000000000000000000000000
^^^ da's een uittreksel van mijn router's config .ini bestand. Standaard stond de maxbitspertoneUS op 13, maar nu ik dat op 14 gezet heb, lijkt mijn upload ongeveer 1KB sneller te gaan.

Ik hou al mijn trafiek bij met een klein maar fijn tooltje: "NetStat Live" van AnalogX. Aangezien ik een duchtige uploader ben ;), weet ik maar al te goed dat mijn Skynet ADSL Go normaliter 20.5KB/s uploadsnelheid haalt.

Maar sinds kort is dat dus 21.5KB/s (lang genoeg gemeten - 't is wel degelijk het nieuwe gemiddelde), dus vraag ik me af vanwaar die lichte verhoging komt. En de maxbitspertoneUS aanpassing is eigenlijk de enige oorzaak die ik kan bedenken. 't Lijkt natuurlijk logisch (1 bit meer per toon (?)), maar ik twijfel omdat de verhoging niet meteen na de aanpassing kwam.

De Userbase Speedtest toont nog steeds ongeveer dezelfde speeds (2858/159) maar ik geloof niet dat dat kleine NetStatLive tooltje mij aan het beliegen is.

Kan iemand mij bevestigen of die maxbitspertoneUS aanpassing in mijn SpeedTouch 510 router die extra ~1KB/s uploadspeed veroorzaakt?
MaRtO
Elite Poster
Elite Poster

Dat is normaal hoor dat je soms eens over de 20 kb/s gaat, heb ik ook soms. Maar dat het constant 21,5 is, heb ik nog nooit gehad dus het kan zijn dat de uploadverhoging aan de aanpassing ligt die je hebt gedaan aan je router.
Het kan natuurlijk zijn dat NetStat Live misse uitreksels geeft.
Of probeer anders eens het skynet toolje.
bke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 6 keer

Hm, ik zal dit ook eens moeten proberen :wink:
Ares: (CPU) AMD Ryzen 1800x (RAM) 16GB DDR4 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 970 EVO 250 GB (VGA) NVidia GeForce 1050 Ti 4GB (OS) Windows 10 Pro
Apollo: (CPU) AMD FX 8300 (RAM) 8GB DDR3 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 850 EVO 256GB (VGA) AMD Radeon HD 5850 (OS) Windows 10 Pro
Krekkie
Premium Member
Premium Member

cptKangaroo schreef:Ik hou al mijn trafiek bij met een klein maar fijn tooltje: "NetStat Live" van AnalogX.
Dat tooltje gebruik ik ook al jaren en is volgens mij heel betrouwbaar.
Denk niet dat je de afwijking in die richting moet gaan zoeken.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

't Is slechts ~1KB/s, maar toch leuk meegenomen indien iemand kan bevestigen dat het wel degelijk werkt. :D
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Wel, hier is de bevestiging dat het niet werkt :)
Ik heb dezelfde aanpassing gemaakt als jij en bij mij vielen gewoon alle verbindingen weg. Dus mss nog een derde test van iemand als bevestiging?

Cheers
Afbeelding
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Sub Zero schreef:Wel, hier is de bevestiging dat het niet werkt :)
Ik heb dezelfde aanpassing gemaakt als jij en bij mij vielen gewoon alle verbindingen weg. Dus mss nog een derde test van iemand als bevestiging?

Cheers
Ik heb gemerkt dat de synchronisatie af en toe een beetje langer duurt (een enkele keer 4min)...
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Sync was perfect. Maar ik kon nooit authen op de BAS. Authentification failed elke keer opnieuw.

Cheers
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”