Het betreft een afdeling met developers dus Microsoft Azure, MSDN, Servers, SQL, ... zitten ook de scope. Zelf heb ik geen ervaring met AD of gebruikersbeheer.
Het effectieve beheer van de AD of de infrastructuur is gelukkig niet voor mij en ik moet ook niet alles in rekening nemen (users zitten ook in groups die verder gaan dan de lokale afdeling, zo is mijn user bv. lid van honderden unieke groepen...).
De vraag is nu waar ik goede informatie kan vinden om een werkbare en veilige structuur op te zetten voor onze afdeling (dus niet de puur technische kant). Wat zijn de aandachtspunten? Zijn er interessante nieuwigheden die ook werkbaar zijn (bv. nieuwe authenticatievormen)? Zijn er tools om te zien welke rechten users niet of amper gebruiken (want die hebben ze dan mogelijk ook niet nodig) en om te zien op welke machines een gebruiker gebruikt wordt (bv. een oude algemene account, wordt die nog gebruikt, zoja waar en wanneer?). Misschien kan ik mij voor dat laatste best richten tot de beheerders van onze AD, maar het is niet slecht om hier reeds iets over te weten