een heel vervelend probleem wat me al enkele uren parten speelt. ik vanuit een extern programma mijn data in csv formaat en daar zit oa een kolom bij met getallen. Probleem is dat alle gehele getallen niet als getal herkend worden en dus worden overgeslagen bij optellen. Ik heb wat op het www zitten zoeken maar het lukt maar niet. Op mijn laptop had ik ook planmaker staan en deze herkent wel alle getallen als getal. waarom kan excel niet wat planmaker wel kan. Aan de andere kant zou ik toch graag willen dat het werkt in excel. Ik heb een 20 tal csv bestanden te doen dus ik zoek naar een solide oolossing. ik las over vba code en een macro die je dan laat lopen?
Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Excel 365 ziet sommige getallen niet als getal
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 775 keer
- Bedankt: 331 keer
- Recent bedankt: 14 keer
Zijn de veldwaarden in de CSV kolom gelijk aan deze van Excel?
M.a.w. zijn, als vb., de velden in het ene kolombestand gedefinieerd als getal en in het andere bv. als tekst of wordt in de ene kolom een "." of "," als decimalen gebruikt en in de andere kolom net omgekeerd?
M.a.w. zijn, als vb., de velden in het ene kolombestand gedefinieerd als getal en in het andere bv. als tekst of wordt in de ene kolom een "." of "," als decimalen gebruikt en in de andere kolom net omgekeerd?
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
- Bedankt: 45 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Als het om gehele getallen gaat, kan je inderdaad eens proberen er een kommagetal van te maken. Als het om kommagetallen gaat, is het eventueel eens te spelen met de '.' (punt) of de ',' (komma) om de decimalen te scheiden. Afhankelijk van wat in de control panel ingesteld staat voor de scheiding van de decimale getallen kan excel hier soms moeilijk overweg.
https://support.talkdesk.com/hc/en-us/a ... l-Settings
Voor de optimist is het glas halfvol, voor de pessimist is het glas halfleeg, voor excel is het 1 februari.
https://support.talkdesk.com/hc/en-us/a ... l-Settings
Voor de optimist is het glas halfvol, voor de pessimist is het glas halfleeg, voor excel is het 1 februari.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 34 keer
Wat je eens kan proberen is onder gegevens - > "tekst naar kolom" gebruiken op je kolom met het probleem. Ik gebruik dat af en toe voor datums om te zetten naar datums.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 29 keer
er is slechts 1 kolom met getallen. Het is zo dat decimale getallen met een punt worden weergegeven. Dat los ik op door vervangen te doen. in de csv is het scheidingsteken de kommaivob schreef:Zijn de veldwaarden in de CSV kolom gelijk aan deze van Excel?
Toegevoegd na 2 minuten 51 seconden:
ik ga jullie tips eens uitproberen. tot later
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 123 keer
Om CSV bestanden naar excel om te zetten, gebruik ik altijd Openoffice.
Excel is niet zo goed om CSV te importeren.
Openoffice vraagt altijd hoe de kolommen moeten geïmporteerd worden, excel doet er vaak zijn ding mee...net altijd verkeerd dus.
Excel is niet zo goed om CSV te importeren.
Openoffice vraagt altijd hoe de kolommen moeten geïmporteerd worden, excel doet er vaak zijn ding mee...net altijd verkeerd dus.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
- Bedankt: 56 keer
Als excell vermoed dat de inhoud van een cell normaal een.cijfer moet zijn geeft die dan aan in die cell...als.je die cel selecteert kan je normaal aangeven (ik dacht met de rechtse muisknop) dat het de inhoud moet omvormen tor een getal...dit is wat je zoekt denk ik..
https://support.microsoft.com/en-us/off ... 20to%20use.
Tom
https://support.microsoft.com/en-us/off ... 20to%20use.
Tom