Tadaam krijgt zoveel slechte reviews

Vragen, opmerkingen, klachten over een provider die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 342 keer
Bedankt: 83 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Bericht

Ik was net eens aan het rond surfen
voor een internet abonnement voor bij mijn ouders.
Nu kwam ik uit op trustpilot van Tadaam, maar daar staan wel echt
veel slechte reviews op.
Zijn hier ook gebruikers die Tadaam klant zijn?

https://nl-be.trustpilot.com/review/tadaam.be
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 508 keer
Recent bedankt: 3 keer
Te Koop forum

Bericht

geregeld werkt het niet of heel traag, administratief is ver onder het vriespunt, support is nog verder onder dat vriespunt.

1 account heb ik zelfs gewoon opgegeven omdat ze het administratief en technisch niet konden rechttrekken, en het er uiteindelijk op neerkwam van "bestel en betaal maar een nieuwe box onder een nieuw abbo".

hebben er nu nog 1 die gedeeld wordt met een paar mensen omdat er geen alternatief is, maar daar heb je dus bovenstaande op dat er geregeld wel wat issues zijn,
en support moet je echt niet verwachten (onbestaande is nog mooi uitgedrukt)

als je echt internet nodig hebt, en je wilt erop rekenen.... look somewhere else.
wil je internet dat "meestal online is, geregeld traag, en waar je geen enkele vorm van support op hebt".... dan kan je het overwegen.
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 117 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Bericht

Je kan beter een vdsl lijntje nemen, is goedkoper en misschien als je een goede lijn hebt sneller.

Op de socials staat het ook vol klachten.
Je zal vooral geluk moeten hebben dat de antenne niet druk belast is…
Internet = Telenet + HeyTelecom
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Bericht

Dus je bent dan echt afhankelijk van hoe fel de mast belast is...
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Bericht

enerzijds ben je idd volledig van de mast zijn capaciteit en drukte afhankelijk,
anderzijds ook van tadaam hun netwerk zelf (het kan ook voorvallen dat je modem ineens gewoon geen signaal meer krijgt, nog wel signaal heeft maar geen internet, dat ze het aboo per ongeluk verkeerd pauzeren, of dat je na een pauze het zelf ineens niet meer kan activeren, ....)

het lijkt een beetje op een product dat een tiener op zijn slaapkamer heeft opgezet....
relatief leuk aanbod, anyones guess of het werkt als je het nodig hebt, geen beloftes over hoe goed het werk als het werkt, en 0,0 ondersteuning op administratief of technisch vlak.

de 1 mast waar ik nog een tadaam verbinding weet, is zelden overbelast (seizoensgebonden), maar zelfs op de rustige momenten op die mast heb je bovenstaande problemen geregeld een keer.

het is zeker niet de moeite om hun "premiuim" of "platinum" te nemen, want die snelheden ga je amper ooit zien, je mag al blij zijn met een constante 30.
thmj
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 9 keer

Bericht

Misschien als alternatief een one data kaartje 300 gb. (gratis bij een one abbo)
Wel tv kijken via apps.
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 866 keer
Bedankt: 549 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider
Te Koop forum

Bericht

Graag on topic houden (over Tadaam) en niet beginnen met alternatieven.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
jutuiz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 143 keer
Bedankt: 51 keer

Bericht

MIjn ouders gebruiken Tadaam ruim een jaar op een appartement voor TV kijken en casual internet (1 laptop + 2 smartphones).
Ik hoor ze niet klagen. Het enige dat al eens kan zijn, is dat bv. TV-vlaanderen (want ja...ze gebruiken de Tadaam minder omdat die vaak terug vraagt in te loggen en dat kunnen ze niet) wat trager start. En dus ja... de Tadaam TV app is zeker OK, alleen dat regelmatig terug inloggen is ambetant. Maar dat kan ook zijn omdat m'n ouders "goede huisvadergewijs" altijd hunne electriek uitschakelen als ze naar zee gaan. En dat is elke week, dus ja...
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Bericht

dus eigenlijk: ze gebruiken de tadaam tv app NIET (dat vaak opnieuw inloggen was hier trouwens ook het geval, in de tijd dat ik dat gebruikte),
en internet merken ze wss niet of het 5mbps of 30mbps is :)

niemand zegt dat het niet werkt (maar zowat iedereen zegt dat het niet deftig werkt, en zeker niet consistent - en dat is ook exact mijn ervaring met tadaam)
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Bericht

Ik denk toch dat de reacties van de mensen genoeg zeggen, het dus beter links laten liggen. ;)
pfuhu
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 58 keer
Te Koop forum

Bericht

En dan nog verwonderlijk dat er niemand klaagt over de (mijn inziens) oneerlijke reclame:

"Écht onbeperkt. Niemand werd ooit blij van een internetbundel met limieten. Je wil je favoriete series bingen en blijven bingen. We got you."
"Bij 'ongelimiteerd internet' denk ik al snel: het zal wel. Maar bij TADAAM is het écht zo"

en dan in de superkleine lettertjes:
"Concreet betekent dit dat van zodra je internetverbruik meer dan 300GB bedraagt in de lopende periode dan kan het zijn dat we je snelheid terugbrengen naar 5Mbps, hetgeen nog ruimschoots voldoende is om op een kwalitatieve wijze TV te kijken met TADAAM."

Er zijn veel gezinnen in Belgie waar meer als 300GB op een maand gestreamed wordt ...
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 202 keer
Bedankt: 125 keer
Recent bedankt: 12 keer
Provider
Te Koop forum

Bericht

Inderdaad, en in het begin was het nog 30 euro per maand, nu minstens 40...
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 98 keer

Bericht

Dat is het vooral. Laagste aanbieding is 40 euro. Tot zelfs 60 euro per maand voor 'platinum'. Voor zo'n prijzen heb je een andere verwachting en tolerantie dan indien de prijs significant lager zou zijn.

Blijft wel de goedkoopste oplossing voor wie niet aansluitbaar is voor VDSL, coax of fiber. Space-elon-musk-internet is meer dan dubbel zo duur. Zou wel veel beter werken
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 117 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Bericht

Kan je evengoed PX onbp mobiel Sim nemen.

Heb je betere dekking, snelheid … juist geen app tv en na 300GB mogelijks snelheid cap

Jammer dat Tadaam er niets mee doet met de klachten
Internet = Telenet + HeyTelecom
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
SPR
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

Bericht

Of je moet wachten tot een black friday deal, dan is het soms eens een heel stuk goedkoper. Nu ja, hun reclame trekt ook op geen *piep*. 5G abo in Leuven als test, ik woon in Leuven maar kon het niet nemen want mijn postcode valt net buiten de 3000. Sorry he. Dat signaal stopt ineens op de postcode grens?

Ik heb ook op mijn vraag naar de helpdesk nooit een antwoord gekregen hierover, dus bij mij komt het er al vast niet in.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 166 keer
Provider

Bericht

buthead schreef: 14 jan 2023, 20:44 Kan je evengoed PX onbp mobiel Sim nemen.

Heb je betere dekking, snelheid … juist geen app tv en na 300GB mogelijks snelheid cap

Jammer dat Tadaam er niets mee doet met de klachten
Goeie tip, bedankt! Ik was me niet bewust dat je deze al hebt bij PX voor €50/maand
Inderdaad beperkt tot 300GB, maar wel 5g waar mogelijk en 65GB roamen. Iemand enig idee of je hier een eigen ip hebt, of ze cgnat gebruiken?
Tadaam heb ik vooral omdat dit ook mobiel is (caravan, buitenverblijf). Tv gebruik ik niet. Maar recent inderdaad veel problemen.
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 43 keer

Bericht

Wellicht kan je bestellen met een 3000 Heverlee, etc.

Desnoods laat je leveren in Postpunt in Leuven station
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 247 keer
Bedankt: 1713 keer
Recent bedankt: 18 keer

Bericht

woutervh schreef: 14 jan 2023, 23:25Tadaam heb ik vooral omdat dit ook mobiel is (caravan, buitenverblijf). Tv gebruik ik niet. Maar recent inderdaad veel problemen.
Logisch, sinds Telenet elke ONE-klant minstens 150 Mbps down en 300 GB data geeft. Dat waren eind september al 804 500 klanten.
SPR
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

Bericht

mgo72 schreef: 15 jan 2023, 09:22 Wellicht kan je bestellen met een 3000 Heverlee, etc.

Desnoods laat je leveren in Postpunt in Leuven station Afbeelding
Kon toen niet. Was echt heel beperkt. Nu is het de moeite niet meer, volle pot ipv een jaarabo 'testen' tegen een spotprijsje. Als iets bijna evenveel kost voor minder dan wat ik nu betaal bij Orange dan lijkt het mij de moeite niet. Het enige waar het wel interessant voor zou zijn, als je op vakantie gaat zo'n paar weken je internet mee kunnen nemen. Anderzijds kan mijn foon ook als hotspot dienen en met genoeg data is dat ook eigenlijk geen probleem. Tadaam prijst zich een beetje uit de markt me dunkt.
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 43 keer

Bericht

De hernieuwing van dat jaar is aan zelfde prijs geweest. Dus ben wel blij.
yurifedov
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 1 keer

Bericht

Ik heb ook zeer slechte ervaringen met Tadaam. Ik kocht een jaar abbonement begin maart 2022, maar in Herent heb ik geen stabiele verbinding. Ze hebben van alles geprobeerd en alles lijkt goed wanneer ik een verbinding had. Probleem was telkens na 20-35 minuten had ik voor 5-10 minuten geen verbinding. TV kijken of YouTube was pijnlijk. Ze konden me niet verder helpen. Eenige oplossing was een andere modem sturen. Maar ik was er niet van overtuigd omdat modem in Leuven centrum werkte zonder probleem.
Ik ben zelf een prepaid Base kaart gaan kopen en beginnen testen. Ook met een base kaart kon ik geen continue internet verbinding hebben. Dus probleem was niet de modem maar de Base verbinding in mijn regio. Na 6 dagen had ik de modem teruggestuurd en mijn 150 euro nooit meer teruggezien. :x
Ik had ze kunnen aantonen dat hun product bij mij niet werkt, maar dat was mijn schuld om daar te wonen! (Alle andere klanten hebben geen probleem) Dat was de argumentatie! :bang:
ivybec
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 2 keer

Bericht

Hallo,
Ik ben reeds Tadaam gebruiker sinds de begindagen.
Internet en TV werken bij mij voortreffelijk.
In het verleden waren er enkele onderbrekingen maar die werden opgelost na contact met Tadaam via WhatsApp.
Deze week werkte mijn afstandsbediening van d Tadaam TV box (android TV) niet meer.
Contact met Tadaam service via WhatsApp was prompt.
Een en ander uitgeprobeerd op Tadaam's verzoek bleek geen oplossing te geven.
Suggestie om android TV afstandsbediening op mijn smartphone (android) te installeren was een tijdelijke oplossing.
Ondertussen, binnen 24 uur, werd mij een nieuwe afstandsbediening met Bpost verstuurd.
Een PRIMA service wat mij betreft!
Mvg,
Ivy
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Bericht

nou, je hebt toch ook wel trage respons gehad in het verleden, en al een defecte box, en al problemen met opnames,
en nu een defecte afstandsbediening... allemaal op ongeveer 2j tijd.

het vlug opsturen van een remote is trouwens niet echt iets dat veel werk is, dat is in principe "klik", en bpost doet de rest.

ben benieuwd in welke regio je woont, hoeveel andere mensen daar in de buurt wonen die ook mobiel internet gebruiken, en of je effectief de snelheden waarvoor je aan het betalen bent ook consequent haalt.
(het mag werken, maar als je de helft van de tijd maar 5mbps haalt, is het nog altijd rommel waarvoor je teveel aan het betalen bent natuurlijk)
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Bericht

@ivybec Volgens sommige posts van je ben je toch niet altijd zo positief van Tadaam. viewtopic.php?p=862581#p862581
Als je zo dikwijls de klantendienst moet contacteren is het product toch niet zo goed, dat is dan mijn opinie.