Ik probeer een manier te vinden waardoor een webbrowser de melding 'Are you sure to leave this page?' niet weergegeven wordt als er op een webkoppeling in een bestaande pagina met ingesloten formulier geklikt wordt. Zolang er niets veranderd is aan de pagina, komt de melding niet. Van zodra er een optie gekozen is, of iets ingevuld, dan komt die melding wél.
Ik dacht met JavaScript beforeunload Event op het goede spoor te zitten, maar niet dus...
Hoe vermijden dat 'Are you sure to leave this page?' weergegeven wordt
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 121 keer
Niet echt waar dit onderwerp over gaat, maar wel relevant.
Dit kan voor gebruikers als een irritante werking beschouwd worden. Ik heb hier een hekel aan, extra onodige klik. Want meestal ga ik bewust weg van die locatie.
Ik ben eerder fan om de persoon na fout wegklikken, gewoon terug kan gaan en dat het nog ingevuld staat. Mogelijks wel heel wat veiligheidsgedoe mee, want als het om persoonlijk informatie gaat, waar staan de ingevulde teksten dan tijdelijk opgeslagen.
Zolang je je hier gewoon bewust van bent
Dit kan voor gebruikers als een irritante werking beschouwd worden. Ik heb hier een hekel aan, extra onodige klik. Want meestal ga ik bewust weg van die locatie.
Ik ben eerder fan om de persoon na fout wegklikken, gewoon terug kan gaan en dat het nog ingevuld staat. Mogelijks wel heel wat veiligheidsgedoe mee, want als het om persoonlijk informatie gaat, waar staan de ingevulde teksten dan tijdelijk opgeslagen.
Zolang je je hier gewoon bewust van bent

-
- Elite Poster
- Twitter: KrSi78
- Uitgedeelde bedankjes: 310 keer
- Bedankt: 203 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Het is juist dat irritante dat ik wil vermijden: als de gebruiker wegklikt van de pagina is het niet de bedoeling dat wijzigingen op die pagina nog bewaard blijven. Ik wil gewoon de melding zelf weg zodat ze die niet moeten wegklikken. Da's wat mij betreft ook een klik te veel.
Computer(k)nul
-
- Elite Poster
- Twitter: KrSi78
- Uitgedeelde bedankjes: 310 keer
- Bedankt: 203 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik heb de vraag aan de ontwikkelaars van Formdesk, het formulierensysteem waar ik die melding wou onderdrukken, gesteld en zij komen met volgende oplossing (die ze blijkbaar al eerder geïmplementeerd hadden maar standaard niet actief staat op een formulier):
Dat lijkt inderdaad de oplossing, daarom post ik ze hier even.
Code: Selecteer alles
<!--
Normaal gesproken is het zo dat als iemand een begonnen is met het invullen van een formulier en deze annuleert, bijvoorbeeld door op het kruisje te klikken, Formdesk een waarschuwing zal geven of men de invoer wil annuleren.
Onderstaand javascript zorgt ervoor dat deze melding nooit zal verschijnen.
Dus indien u voor dit formulier niet wilt dat Formdesk deze waarschuwing toont hoeft alleen maar dit element aan uw formulier toe te voegen.
//-->
<script language="javascript">
window.noState = true;
FD.Events.AttachEvent( 'AfterLoad', function() { window.noState = true; } );
</script>
Computer(k)nul