Onstabiele lijn

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 113 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider
Te Koop forum

Bericht

Klinkt alsof koperpaar fout gelast is ergens.

Hier ook voorgehad.

Misschien tijdens werken nieuwe lus gelegd of iets veranderd maar niet helemaal goed.

Afstand zou amper mogen verschillen hier had ik 320m ongv en dan opens 120-130 op retour gelast ipv aankomend gedeelte

Weer alles open en opnieuw lassen door 2 bekwame tech.

Als je PX belt of Edpnet vermeld zeker even afstand is opeens pak langer
Internet = Telenet
Telefonie/GSM = TN+PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 15 keer
Provider

Bericht

Reeds 2 jaar heb ik problemen met mijn vdsl lijn.
Na 6 techniekers over de vloer gehad te hebben nog steeds problemen.De Proximus technieker gezegd dat de vdsl lijn perfect was en dat de Fritzbox het probleem was.
Heb dan in december 2023 een Fritzbox 7530AX aangekocht en de problemen waren een tijdje gedaan.
Sinds begin dit jaar opnieuw problemen.Proximus zeg opnieuw dat hun vdsl lijn het probleem niet is maar de modem.
Gisteren opnieuw 8 keer verbinding weg.
Het vreemde is dat er ineens heel veel errors zijn en dat de upload snelheid dan steeds verlaagd.
Herstart ik de Fritzbox verdwijnen de error en stijgt de upload terug naar zijn normale waarden.
Zou deze Fritzbox opnieuw de oorzaak zijn of wil Proximus de problemen niet oplossen omdat ik geen klant ben bij hun?
Dit staat ook in de logs" Op de DSL-lijn is een verminderde signaalkwaliteit door ontoelaatbare bekabeling ontdekt. Controleer uw lijn op eventuele vertakkingen of meervoudige verdelingen. De vertakking is 19 meter lang. Dat kost ongeveer 13065 kbit/s."
Intro is rechtstreeks aangesloten op de buitenkabel.

[Mod] bericht samengevoegd met de bestaande topic (geeft de lezer meer inzicht over de achtergrond.)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
VoIP:OVH
Provider:Edpnet VDSL (100/30 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7530 ax FRITZ!OS: 8.02