Mobile Vikings 5G , Wanneer ?
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
- Bedankt: 12 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Gistere een mail gehad van Mobile Vikings met veel vernieuwingen in 2023 waaronder 5G.
Wanneer start Mobile Vikings met 5G voor zijn klanten
Kon nergens een Datum vinden
Wanneer start Mobile Vikings met 5G voor zijn klanten
Kon nergens een Datum vinden
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 737 keer
- Bedankt: 474 keer
- Recent bedankt: 11 keer
"in 2023". Dus er is nog geen datum.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Pro Member
Belgie algemeen is altijd LAATsvermassen schreef: ↑06 jan 2023, 08:07 Proximus is nog lang niet rond.
Ik had verwacht dat grootsteden zoals Hasselt al volledig op 5G zouden zitten, maar dat is nog altijd maar 1/4 of zo.
In nederland toch zeker minimum 70% van de plaatsen met 5G bedekt en ook binnenshuis !
Belgie mag er toch iets van lere
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 49 keer
Volgens de beheerder van het Bel-Com forum, zelf MV-klant, zijn 5G, VoLTE en VoWiFi sinds midden vandaag beschikbaar.
Bij u ook?
Bij u ook?
UDM-SE • WAN : Proximus Flex Ultra Fiber + WAN2 : Voo Super Relax
Mobile • Mobile Flex S + Mobile Unlimited
TV • Vu+ Duo 4K SE (DVB-C + DVB-T2) + V7c + Apple TV 4K (Pickx Mix FR)
Mobile • Mobile Flex S + Mobile Unlimited
TV • Vu+ Duo 4K SE (DVB-C + DVB-T2) + V7c + Apple TV 4K (Pickx Mix FR)
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 20 keer
Ik had zelf niet verwacht dat dat voor de nabije toekomst zou zijn...
Hebben de mensen bij wie dan VoLTE en VoWiFi werkt een nieuw profiel of een Proximus-profiel gekregen ofzo? Ik heb nog altijd de algemene Carrier 52.0.
Hebben de mensen bij wie dan VoLTE en VoWiFi werkt een nieuw profiel of een Proximus-profiel gekregen ofzo? Ik heb nog altijd de algemene Carrier 52.0.
-
- Plus Member
Ai jammer, ik vond het LTE-icoontje altijd iets leuker om te zien dan '4G'.
Maar dat is dan voorbij als ze nu een voor onze markt gecertifieerd profiel gebruiken.
Maar wel goed nieuws uiteindelijk! Ik heb MV vooral om wat te experimenteren, en wou nu eens naar Hey om daar te zien hoe het Orange-netwerk mij nu zou bevallen, maar ik denk dat ik dan toch nog eventjes blijf en dit afwacht.
Maar dat is dan voorbij als ze nu een voor onze markt gecertifieerd profiel gebruiken.
Maar wel goed nieuws uiteindelijk! Ik heb MV vooral om wat te experimenteren, en wou nu eens naar Hey om daar te zien hoe het Orange-netwerk mij nu zou bevallen, maar ik denk dat ik dan toch nog eventjes blijf en dit afwacht.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 141 keer
- Bedankt: 69 keer
Nog met het oude profiel hier. LTE en Carrier 53 op de iPhone. Het zal gefaseerd uitgerold worden zeker?
Mobile Vikings Fiber 1000/500
MobileVikings
MacBook Pro mid 2012 - MacOS Ventura via OpenCore
MobileVikings
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 259 keer
- Bedankt: 47 keer
Heeft er eigenlijk al iemand een officieel bericht gezien van MV?
Volgens wat ik van de laatste mail hier weet, is dat ze toch wat hardware moesten vervangen hiervoor.
Ik zit momenteel nog bij PxS met 4 toestellen, maar zouden ook naar MV terug willen.
Volgens wat ik van de laatste mail hier weet, is dat ze toch wat hardware moesten vervangen hiervoor.
Ik zit momenteel nog bij PxS met 4 toestellen, maar zouden ook naar MV terug willen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 291 keer
- Bedankt: 492 keer
Bij mij staat er LTE en volte is als optie aan te schakelen. Wat doet dat trouwens, als je het aan zet dan krijg je melding dat batterij minder kan presteren.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Pro Member
Die knop is er van volte (sinds we op prox netwerk zitten), maar toch bleven we bellen op 3G, dus die deed niets.
Hopelijk binnenkort echte volte.
Hopelijk binnenkort echte volte.
MobileVikings
MobileVikings
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
- Bedankt: 83 keer
Uw telefoongesprekken gaan over uw wifinetwerk i.p.v. 2/3/4/5G. Vooral handig in goed geïsoleerde gebouwen waar amper GSM signaal binnenkomt. Qua tarieven maakt het geen fluit uit.
Edit: Ik ben mis, bovenstaande gaat over VoWifi. VoLTE gaat over bellen over 4G ipv dat uw toestel terugschakelt naar 2G of 3G. Achterliggend gebruikt dat dan ook IP verkeer ipv de oudere telefonieprotocollen.
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
-
- Elite Poster
Ik bel amper dus ik denk dat het voordeel van meer batterij me meer waard is.
Merci voor de uitleg!
Merci voor de uitleg!
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Premium Member
- Bedankt: 70 keer
Eens met Dizzy. Nu vraag ik me wel af, is er alleen hoger batterijverbruik tijdens het bellen of continu? Als het alleen tijdens het bellen is maakt het niet zoveel uit maar als het continu is laat ik het ook uit.
EDPnet FIBER XS (150/50)
NL Ziet + VTM Go
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
NL Ziet + VTM Go
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
-
- Elite Poster
Alleen tijdens het bellen. De audiokwaliteit kan wel beter zijn als de andere kant ook met VoLTE belt. Ik persoonlijk zou het laten opstaan, qua batterijverbruik gaat dat niet zoveel schelen tenzij je dagelijks veel belt. Het voordeel is ook dat uw dataconnectie actief blijft tijdens het bellen, zonder VoLTE is dat niet zo.
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 8 keer
Ik zit met mijn fysieke sim nog op het oude profiel.
Wenste die nog even te houden, omdat ik binnenkort een nieuw toestel ga kopen, en dat is meteen overgezet dan.
Iemand ervaring met het overzetten van zijn esim naar een nieuw toestel, vlot verlopen?
Iemand zin om mee in een viking clan te gaan?
Wenste die nog even te houden, omdat ik binnenkort een nieuw toestel ga kopen, en dat is meteen overgezet dan.
Iemand ervaring met het overzetten van zijn esim naar een nieuw toestel, vlot verlopen?
Iemand zin om mee in een viking clan te gaan?
Laatst gewijzigd door levi1700 23 maa 2023, 07:35, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
Hoe werken die clans eigenlijk en wat zijn de voordelen. Ik dacht dat het eerder voor gezinnen was.
-
- Elite Poster
Iedereen met een abonnement van minstens 15 € kan een clan vormen met andere Vikings. Iedereen binnen de clan krijgt dan wat extra gigabytes. Hoe meer leden, hoe meer extra. Dat hoeven geen familieleden zijn.
-
- Elite Poster
Ik heb 3 abo's 2 x 10 en 1 x 15 maar ook internet (fiber).
Wat is het voordeel van MV en welke gevolgen heeft het voor de clanleden, welke info krijgen ze van elkaar?
Wat is het voordeel van MV en welke gevolgen heeft het voor de clanleden, welke info krijgen ze van elkaar?
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 8 keer
https://mobilevikings.be/nl/viking-clan/
Voordelen heeft MV hier zelf niet aan, buiten het feit dat meer personen een abonnement van €15 overwegen.
Wij als gebruiker krijgen gewoon meer data.
Voordelen heeft MV hier zelf niet aan, buiten het feit dat meer personen een abonnement van €15 overwegen.
Wij als gebruiker krijgen gewoon meer data.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 17 keer
Iemand Volte/Vowifi/5G al actief gekregen op een Android device (Samsung bijvoorbeeld)? Indien ja dan zet ik mij abonnement over van Proximus naar MV aangezien dat de redenen waren dat ik nog niet overgeschakeld ben. VoLTE is een dealbreaker aangezien ik wil kunnen Wazen (met behoud van internetconnectie) tijdens het bellen.
Telenet Klik met 1G speedboost:
D: 930 mbps - U: 48mbps
Youfone 40Gb + 5G
Samsung Galaxy S23 Ultra
D: 930 mbps - U: 48mbps
Youfone 40Gb + 5G
Samsung Galaxy S23 Ultra
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Dit krijg ik ook te zien als ik buiten België ben met MV.Sasuke schreef:Ik ben sinds eergisteren MV klant én ik gebruik een eSIM
Binnen België staat de optie vowifi niet beschikbaar.
iOS 16.4 (Release Candidate) met carrier 54.0 geeft in ieder geval de optie om 5G in te schakelen en de volte slider geeft geen waarschuwing meer dat deze niet ondersteund wordt. Uiteraard werkt 5G en volte nog niet tot MV dit zal activeren langs hun kant…
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 259 keer
- Bedankt: 47 keer
Das hier zowat dezelfde reden.wouter5 schreef: ↑23 maa 2023, 09:26 Iemand Volte/Vowifi/5G al actief gekregen op een Android device (Samsung bijvoorbeeld)? Indien ja dan zet ik mij abonnement over van Proximus naar MV aangezien dat de redenen waren dat ik nog niet overgeschakeld ben. VoLTE is een dealbreaker aangezien ik wil kunnen Wazen (met behoud van internetconnectie) tijdens het bellen.
Als het er effectief is, hebben ze er 4 nummers bij en PxS 4 minder
-
- Pro Member
Mailverkeer gehad met MV: “ We zijn langzaamaan inderdaad aan het migreren naar 5G.”
Ze nemen dus hun tijd…
iOS update 16.4 toont nu inderdaad 5G setting, maar zolang MV die niet actief maakt zal deze setting niets doen. Geduld dus!
Ze nemen dus hun tijd…
iOS update 16.4 toont nu inderdaad 5G setting, maar zolang MV die niet actief maakt zal deze setting niets doen. Geduld dus!
MobileVikings
MobileVikings
-
- Plus Member
Donderdag is bij mij het profiel ook gewijzigd, eigenlijk zonder waarschuwing of zonder dat ik het moest accepteren.
Toen ik vertrok nog 'LTE', toen ik een half uur later uit de auto kwam '4G', met Proximus 52.0 als profiel (iOS 16.1.2).
(bij mij stond er altijd al 'Proximus' linksboven de netwerkselectie, ondanks dat ik er geen geverifieerd profiel voor MV was)
Al veel in 5G-gebied geweest, maar nog niet met 5G verbonden geweest.
Nog even in spanning afwachten dan tot de dag komt dat het beschikbaar wordt. Ben ook benieuwd naar VoLTE.
(Er staat overigens geen schakelaar voor VoLTE onder het keuzemenu '5G aan, 5G auto, 4G', waar ik dacht dat ik dat met Proximus wel had.)
Toen ik vertrok nog 'LTE', toen ik een half uur later uit de auto kwam '4G', met Proximus 52.0 als profiel (iOS 16.1.2).
(bij mij stond er altijd al 'Proximus' linksboven de netwerkselectie, ondanks dat ik er geen geverifieerd profiel voor MV was)
Al veel in 5G-gebied geweest, maar nog niet met 5G verbonden geweest.
Nog even in spanning afwachten dan tot de dag komt dat het beschikbaar wordt. Ben ook benieuwd naar VoLTE.
(Er staat overigens geen schakelaar voor VoLTE onder het keuzemenu '5G aan, 5G auto, 4G', waar ik dacht dat ik dat met Proximus wel had.)
-
- Pro Member
Vraagje: voor de mensen die al een « 4G profiel » hebben (met 5G, volte,..) ipv LTE, hebben die een esim? Ik heb nog een fysieke sim, maar vroeg me af als ik die zou switchen naar een esim of ik direct op dat nieuwe platform zou terecht komen (ja, ben een beetje ongeduldig)
MobileVikings
MobileVikings
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Ik heb voor de zekerheid een swap naar een nieuwe esim uitgevoerd. Met de nieuwe Sim kreeg ik direct het Proximus profiel. Geen LTE meer te bespeuren, staat nu op 4G. Carrier is ook Proximus xx.xx geworden.bvhalst schreef:Vraagje: voor de mensen die al een « 4G profiel » hebben (met 5G, volte,..) ipv LTE, hebben die een esim? Ik heb nog een fysieke sim, maar vroeg me af als ik die zou switchen naar een esim of ik direct op dat nieuwe platform zou terecht komen (ja, ben een beetje ongeduldig)
Ook de mobile data settings staan nu automatisch op internet.Proximus.be ingesteld ipv web.be (blijkt ook gewoon te werken met de Proximus settings!!).
Extra slider ‘bellen via WiFi’ staat er nu ook, maar zowel vowifi, volte als 5G werken nog niet.
Hopelijk gaat MV niet al te lang meer wachten met de activatie hiervan
-
- Pro Member
Met de nieuwjaars mail zeiden ze binnenkort , ben benieuwd hoe snelRke schreef: ↑05 apr 2023, 20:18Ik heb voor de zekerheid een swap naar een nieuwe esim uitgevoerd. Met de nieuwe Sim kreeg ik direct het Proximus profiel. Geen LTE meer te bespeuren, staat nu op 4G. Carrier is ook Proximus xx.xx geworden.bvhalst schreef:Vraagje: voor de mensen die al een « 4G profiel » hebben (met 5G, volte,..) ipv LTE, hebben die een esim? Ik heb nog een fysieke sim, maar vroeg me af als ik die zou switchen naar een esim of ik direct op dat nieuwe platform zou terecht komen (ja, ben een beetje ongeduldig)
Ook de mobile data settings staan nu automatisch op internet.Proximus.be ingesteld ipv web.be (blijkt ook gewoon te werken met de Proximus settings!!).
Extra slider ‘bellen via WiFi’ staat er nu ook, maar zowel vowifi, volte als 5G werken nog niet.
Hopelijk gaat MV niet al te lang meer wachten met de activatie hiervan
-
- Plus Member
Het is misschien placebo of toeval, maar wat mij opvalt, is dat mijn verbinding véél stabieler is sinds ik een 'volwaardig' carrier profile heb.
Vooral als je belt met bv. FaceTime Audio, merkte ik dat er om de zoveel tijd eens een onderbreking zat met MV.
Sinds de update helemaal nooit meer last van gehad, zelf niet in een rijdend voertuig tijdens een rit van ruim 2 uur lang. Geen één stotter, teken van onvoldoende bandbreedte (robottaal) of verbroken verbinding.
Ben verder nu ook wel benieuwd naar 5G!
Vooral als je belt met bv. FaceTime Audio, merkte ik dat er om de zoveel tijd eens een onderbreking zat met MV.
Sinds de update helemaal nooit meer last van gehad, zelf niet in een rijdend voertuig tijdens een rit van ruim 2 uur lang. Geen één stotter, teken van onvoldoende bandbreedte (robottaal) of verbroken verbinding.
Ben verder nu ook wel benieuwd naar 5G!
Bedankt! Wist ik niet.
-
- Pro Member
Binnenkort is relatief bij hen. Nog een fysieke simkaart omdat mijn reservetoestel een Nokia 3330 is (met wap, jawel ) en nog steeds op LTE zonder volte en voip.
Ik vermoed dat er iemand die 1 voor 1 aan het opzetten is
Ik vermoed dat er iemand die 1 voor 1 aan het opzetten is
ghostboy1993 schreef: ↑07 apr 2023, 08:28 Met de nieuwjaars mail zeiden ze binnenkort , ben benieuwd hoe snel
MobileVikings
MobileVikings
-
- Pro Member
Net terug van Frankrijk en mijn LTE is vervangen door 4G. Het Proximus profiel is dus voor mij nu ook in België actief op de iPhone. Schakelaar voor vowifi is er wel, maar doet nog niets. Volte schakelaar is verdwenen (maar deed vroeger en nu nog ook steeds niets). Enig minpuntje is dat de selectie van 3G en 2G netwerken is verdwenen. Dus bij druk bezette evenementen waar 4G onbruikbaar is, kan ik niet meer 3G manuele selecteren (niet dat het rap ging, maar was dan wel bruikbaar).
Ervoor: Erna:
Ervoor: Erna:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
MobileVikings
MobileVikings
-
- Pro Member
De pagina over 5G bij MV.
https://mobilevikings.be/nl/mobile/5g/
Abo’s vanaf 15 euro krijgen toegang Toegevoegd na 47 seconden:
https://mobilevikings.be/nl/mobile/5g/
Abo’s vanaf 15 euro krijgen toegang Toegevoegd na 47 seconden:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
MobileVikings
MobileVikings