Mobile Vikings 5G , Wanneer ?

Hier kan je alles kwijt over Mobile vikings of Jim mobile (wat een product is van mobile vikings)
ghostboy1993
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 12 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

Gistere een mail gehad van Mobile Vikings met veel vernieuwingen in 2023 waaronder 5G.
Wanneer start Mobile Vikings met 5G voor zijn klanten :???:
Kon nergens een Datum vinden :|
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 737 keer
Bedankt: 474 keer
Recent bedankt: 11 keer

Bericht

"in 2023". Dus er is nog geen datum.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 259 keer
Bedankt: 47 keer

Bericht

Proximus is nog lang niet rond.
Ik had verwacht dat grootsteden zoals Hasselt al volledig op 5G zouden zitten, maar dat is nog altijd maar 1/4 of zo.
ghostboy1993
Pro Member
Pro Member

Bericht

svermassen schreef: 06 jan 2023, 08:07 Proximus is nog lang niet rond.
Ik had verwacht dat grootsteden zoals Hasselt al volledig op 5G zouden zitten, maar dat is nog altijd maar 1/4 of zo.
Belgie algemeen is altijd LAAT :bang:
In nederland toch zeker minimum 70% van de plaatsen met 5G bedekt en ook binnenshuis !
Belgie mag er toch iets van lere :nono:
alloja
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 49 keer

Bericht

Volgens de beheerder van het Bel-Com forum, zelf MV-klant, zijn 5G, VoLTE en VoWiFi sinds midden vandaag beschikbaar.

Bij u ook?
UDM-SE • WAN : Proximus Flex Ultra Fiber + WAN2 : Voo Super Relax
Mobile • Mobile Flex S + Mobile Unlimited
TV • Vu+ Duo 4K SE (DVB-C + DVB-T2) + V7c + Apple TV 4K (Pickx Mix FR)
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 214 keer
Bedankt: 424 keer
Recent bedankt: 3 keer

Bericht

VoLTE en VoWiFi kan ik alvast beamen. 5G kan ik spijtig genoeg niet testen met de iPhone11 PRO :( Maar vlotjes 150-250Mbit over 4G is voor mij nog voldoende :)
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 84 keer
Recent bedankt: 2 keer

Bericht

Optie om te bellen via wifi zie ik alvast niet staan op iphone. VoLTE werkt ook niet. Staat ook vermeld op die site dat het nog niet werkt.
gunnix
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 3 keer

Bericht

Hier ook nog geen volte of vowifi op IPhone (na herstarten).
Indigiswe
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 20 keer

Bericht

Ik had zelf niet verwacht dat dat voor de nabije toekomst zou zijn...
Hebben de mensen bij wie dan VoLTE en VoWiFi werkt een nieuw profiel of een Proximus-profiel gekregen ofzo? Ik heb nog altijd de algemene Carrier 52.0.
Sasuke
userbase crew
userbase crew

Bericht

B9C216D0-3E9A-4A0C-8893-DC03930B6874.jpeg
Ik ben sinds eergisteren MV klant én ik gebruik een eSIM
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Sasuke 21 maa 2023, 21:58, in totaal 1 gewijzigd.
Afbeelding
Indigiswe
Plus Member
Plus Member

Bericht

Ai jammer, ik vond het LTE-icoontje altijd iets leuker om te zien dan '4G'. :P
Maar dat is dan voorbij als ze nu een voor onze markt gecertifieerd profiel gebruiken.

Maar wel goed nieuws uiteindelijk! Ik heb MV vooral om wat te experimenteren, en wou nu eens naar Hey om daar te zien hoe het Orange-netwerk mij nu zou bevallen, maar ik denk dat ik dan toch nog eventjes blijf en dit afwacht. :-)
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 84 keer
Recent bedankt: 2 keer

Bericht

Sasuke schreef: 21 maa 2023, 21:33 Ik ben sinds eergisteren MV klant én ik gebruik een eSIM
Kan je anders eens kijken welk profiel er gebruikt wordt? Instellingen -> algemeen -> info . Bij mij staat daar Carrier 53.0 (Bij Proximus sim staat daar bv Proximus 53.0)
Sasuke
userbase crew
userbase crew

Bericht

Bij mij staat daar Proximus 53.0, mogelijks wegens de eSim ? Want die was van het begin al direct gedecteerd als zijnde Proximus eSim.
Afbeelding
bvhalst
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 141 keer
Bedankt: 69 keer

Bericht

Nog met het oude profiel hier. LTE en Carrier 53 op de iPhone. Het zal gefaseerd uitgerold worden zeker?
Mobile Vikings Fiber 1000/500
MobileVikings
MacBook Pro mid 2012 - MacOS Ventura via OpenCore
svermassen
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Heeft er eigenlijk al iemand een officieel bericht gezien van MV?
Volgens wat ik van de laatste mail hier weet, is dat ze toch wat hardware moesten vervangen hiervoor.
Ik zit momenteel nog bij PxS met 4 toestellen, maar zouden ook naar MV terug willen.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 291 keer
Bedankt: 492 keer

Bericht

Bij mij staat er LTE en volte is als optie aan te schakelen. Wat doet dat trouwens, als je het aan zet dan krijg je melding dat batterij minder kan presteren.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
bvhalst
Pro Member
Pro Member

Bericht

Die knop is er van volte (sinds we op prox netwerk zitten), maar toch bleven we bellen op 3G, dus die deed niets.
Hopelijk binnenkort echte volte.
MobileVikings
vverbeke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 83 keer

Bericht

Dizzy schreef: 22 maa 2023, 09:37 Bij mij staat er LTE en volte is als optie aan te schakelen. Wat doet dat trouwens, als je het aan zet dan krijg je melding dat batterij minder kan presteren.
Uw telefoongesprekken gaan over uw wifinetwerk i.p.v. 2/3/4/5G. Vooral handig in goed geïsoleerde gebouwen waar amper GSM signaal binnenkomt. Qua tarieven maakt het geen fluit uit.

Edit: Ik ben mis, bovenstaande gaat over VoWifi. VoLTE gaat over bellen over 4G ipv dat uw toestel terugschakelt naar 2G of 3G. Achterliggend gebruikt dat dan ook IP verkeer ipv de oudere telefonieprotocollen.
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Ik bel amper dus ik denk dat het voordeel van meer batterij me meer waard is.

Merci voor de uitleg!
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
jantje81
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 70 keer

Bericht

Eens met Dizzy. Nu vraag ik me wel af, is er alleen hoger batterijverbruik tijdens het bellen of continu? Als het alleen tijdens het bellen is maakt het niet zoveel uit maar als het continu is laat ik het ook uit.
EDPnet FIBER XS (150/50)
NL Ziet + VTM Go
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data)
OVH VOIP + EDPnet VOIP
vverbeke
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

jantje81 schreef: 23 maa 2023, 01:49 Eens met Dizzy. Nu vraag ik me wel af, is er alleen hoger batterijverbruik tijdens het bellen of continu? Als het alleen tijdens het bellen is maakt het niet zoveel uit maar als het continu is laat ik het ook uit.
Alleen tijdens het bellen. De audiokwaliteit kan wel beter zijn als de andere kant ook met VoLTE belt. Ik persoonlijk zou het laten opstaan, qua batterijverbruik gaat dat niet zoveel schelen tenzij je dagelijks veel belt. Het voordeel is ook dat uw dataconnectie actief blijft tijdens het bellen, zonder VoLTE is dat niet zo.
levi1700
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Bericht

Ik zit met mijn fysieke sim nog op het oude profiel.
Wenste die nog even te houden, omdat ik binnenkort een nieuw toestel ga kopen, en dat is meteen overgezet dan.

Iemand ervaring met het overzetten van zijn esim naar een nieuw toestel, vlot verlopen?

Iemand zin om mee in een viking clan te gaan?
Laatst gewijzigd door levi1700 23 maa 2023, 07:35, in totaal 1 gewijzigd.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Hoe werken die clans eigenlijk en wat zijn de voordelen. Ik dacht dat het eerder voor gezinnen was.
vverbeke
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Dizzy schreef: 23 maa 2023, 07:41 Hoe werken die clans eigenlijk en wat zijn de voordelen. Ik dacht dat het eerder voor gezinnen was.
Iedereen met een abonnement van minstens 15 € kan een clan vormen met andere Vikings. Iedereen binnen de clan krijgt dan wat extra gigabytes. Hoe meer leden, hoe meer extra. Dat hoeven geen familieleden zijn.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Ik heb 3 abo's 2 x 10 en 1 x 15 maar ook internet (fiber).

Wat is het voordeel van MV en welke gevolgen heeft het voor de clanleden, welke info krijgen ze van elkaar?
levi1700
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Bericht

https://mobilevikings.be/nl/viking-clan/

Voordelen heeft MV hier zelf niet aan, buiten het feit dat meer personen een abonnement van €15 overwegen.

Wij als gebruiker krijgen gewoon meer data.
wouter5
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 17 keer

Bericht

Iemand Volte/Vowifi/5G al actief gekregen op een Android device (Samsung bijvoorbeeld)? Indien ja dan zet ik mij abonnement over van Proximus naar MV aangezien dat de redenen waren dat ik nog niet overgeschakeld ben. VoLTE is een dealbreaker aangezien ik wil kunnen Wazen (met behoud van internetconnectie) tijdens het bellen.
Telenet Klik met 1G speedboost:
D: 930 mbps - U: 48mbps

Youfone 40Gb + 5G
Samsung Galaxy S23 Ultra
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 57 keer

Bericht

Geen VoWifi hier :-(
Rke
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Bericht

Sasuke schreef:
B9C216D0-3E9A-4A0C-8893-DC03930B6874.jpeg
Ik ben sinds eergisteren MV klant én ik gebruik een eSIM
Dit krijg ik ook te zien als ik buiten België ben met MV.
Binnen België staat de optie vowifi niet beschikbaar.

iOS 16.4 (Release Candidate) met carrier 54.0 geeft in ieder geval de optie om 5G in te schakelen en de volte slider geeft geen waarschuwing meer dat deze niet ondersteund wordt. Uiteraard werkt 5G en volte nog niet tot MV dit zal activeren langs hun kant…

Afbeelding
Afbeelding

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
svermassen
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

wouter5 schreef: 23 maa 2023, 09:26 Iemand Volte/Vowifi/5G al actief gekregen op een Android device (Samsung bijvoorbeeld)? Indien ja dan zet ik mij abonnement over van Proximus naar MV aangezien dat de redenen waren dat ik nog niet overgeschakeld ben. VoLTE is een dealbreaker aangezien ik wil kunnen Wazen (met behoud van internetconnectie) tijdens het bellen.
Das hier zowat dezelfde reden.
Als het er effectief is, hebben ze er 4 nummers bij en PxS 4 minder :banana:
bvhalst
Pro Member
Pro Member

Bericht

Mailverkeer gehad met MV: “ We zijn langzaamaan inderdaad aan het migreren naar 5G.”
Ze nemen dus hun tijd…
iOS update 16.4 toont nu inderdaad 5G setting, maar zolang MV die niet actief maakt zal deze setting niets doen. Geduld dus!
MobileVikings
Indigiswe
Plus Member
Plus Member

Bericht

Donderdag is bij mij het profiel ook gewijzigd, eigenlijk zonder waarschuwing of zonder dat ik het moest accepteren.
Toen ik vertrok nog 'LTE', toen ik een half uur later uit de auto kwam '4G', met Proximus 52.0 als profiel (iOS 16.1.2).

Afbeelding
Afbeelding
(bij mij stond er altijd al 'Proximus' linksboven de netwerkselectie, ondanks dat ik er geen geverifieerd profiel voor MV was)

Al veel in 5G-gebied geweest, maar nog niet met 5G verbonden geweest.
Nog even in spanning afwachten dan tot de dag komt dat het beschikbaar wordt. Ben ook benieuwd naar VoLTE.
(Er staat overigens geen schakelaar voor VoLTE onder het keuzemenu '5G aan, 5G auto, 4G', waar ik dacht dat ik dat met Proximus wel had.)
vverbeke
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Indigiswe schreef: 27 maa 2023, 19:50 (Er staat overigens geen schakelaar voor VoLTE onder het keuzemenu '5G aan, 5G auto, 4G', waar ik dacht dat ik dat met Proximus wel had.)
Die schakelaar is al een tijdje weg op iOS. Ze gebruiken by default VoLTE wanneer het beschikbaar is.
bvhalst
Pro Member
Pro Member

Bericht

Vraagje: voor de mensen die al een « 4G profiel » hebben (met 5G, volte,..) ipv LTE, hebben die een esim? Ik heb nog een fysieke sim, maar vroeg me af als ik die zou switchen naar een esim of ik direct op dat nieuwe platform zou terecht komen (ja, ben een beetje ongeduldig)
MobileVikings
Rke
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Bericht

bvhalst schreef:Vraagje: voor de mensen die al een « 4G profiel » hebben (met 5G, volte,..) ipv LTE, hebben die een esim? Ik heb nog een fysieke sim, maar vroeg me af als ik die zou switchen naar een esim of ik direct op dat nieuwe platform zou terecht komen (ja, ben een beetje ongeduldig)
Ik heb voor de zekerheid een swap naar een nieuwe esim uitgevoerd. Met de nieuwe Sim kreeg ik direct het Proximus profiel. Geen LTE meer te bespeuren, staat nu op 4G. Carrier is ook Proximus xx.xx geworden.
Ook de mobile data settings staan nu automatisch op internet.Proximus.be ingesteld ipv web.be (blijkt ook gewoon te werken met de Proximus settings!!).
Extra slider ‘bellen via WiFi’ staat er nu ook, maar zowel vowifi, volte als 5G werken nog niet.
Hopelijk gaat MV niet al te lang meer wachten met de activatie hiervan Afbeelding

ghostboy1993
Pro Member
Pro Member

Bericht

Rke schreef: 05 apr 2023, 20:18
bvhalst schreef:Vraagje: voor de mensen die al een « 4G profiel » hebben (met 5G, volte,..) ipv LTE, hebben die een esim? Ik heb nog een fysieke sim, maar vroeg me af als ik die zou switchen naar een esim of ik direct op dat nieuwe platform zou terecht komen (ja, ben een beetje ongeduldig)
Ik heb voor de zekerheid een swap naar een nieuwe esim uitgevoerd. Met de nieuwe Sim kreeg ik direct het Proximus profiel. Geen LTE meer te bespeuren, staat nu op 4G. Carrier is ook Proximus xx.xx geworden.
Ook de mobile data settings staan nu automatisch op internet.Proximus.be ingesteld ipv web.be (blijkt ook gewoon te werken met de Proximus settings!!).
Extra slider ‘bellen via WiFi’ staat er nu ook, maar zowel vowifi, volte als 5G werken nog niet.
Hopelijk gaat MV niet al te lang meer wachten met de activatie hiervan Afbeelding

Met de nieuwjaars mail zeiden ze binnenkort , ben benieuwd hoe snel :banana:
Indigiswe
Plus Member
Plus Member

Bericht

Het is misschien placebo of toeval, maar wat mij opvalt, is dat mijn verbinding véél stabieler is sinds ik een 'volwaardig' carrier profile heb.
Vooral als je belt met bv. FaceTime Audio, merkte ik dat er om de zoveel tijd eens een onderbreking zat met MV.
Sinds de update helemaal nooit meer last van gehad, zelf niet in een rijdend voertuig tijdens een rit van ruim 2 uur lang. Geen één stotter, teken van onvoldoende bandbreedte (robottaal) of verbroken verbinding.

Ben verder nu ook wel benieuwd naar 5G!
vverbeke schreef: 28 maa 2023, 07:51 Die schakelaar is al een tijdje weg op iOS. Ze gebruiken by default VoLTE wanneer het beschikbaar is.
Bedankt! Wist ik niet. :-D
bvhalst
Pro Member
Pro Member

Bericht

Binnenkort is relatief bij hen. Nog een fysieke simkaart omdat mijn reservetoestel een Nokia 3330 is (met wap, jawel 🤣) en nog steeds op LTE zonder volte en voip.
Ik vermoed dat er iemand die 1 voor 1 aan het opzetten is 🥴
ghostboy1993 schreef: 07 apr 2023, 08:28 Met de nieuwjaars mail zeiden ze binnenkort , ben benieuwd hoe snel :banana:
MobileVikings
bvhalst
Pro Member
Pro Member

Bericht

Net terug van Frankrijk en mijn LTE is vervangen door 4G. Het Proximus profiel is dus voor mij nu ook in België actief op de iPhone. Schakelaar voor vowifi is er wel, maar doet nog niets. Volte schakelaar is verdwenen (maar deed vroeger en nu nog ook steeds niets). Enig minpuntje is dat de selectie van 3G en 2G netwerken is verdwenen. Dus bij druk bezette evenementen waar 4G onbruikbaar is, kan ik niet meer 3G manuele selecteren (niet dat het rap ging, maar was dan wel bruikbaar).

Ervoor:
IMG_0640.jpeg
Erna:
IMG_0782.jpeg
MobileVikings
bvhalst
Pro Member
Pro Member

Bericht

De pagina over 5G bij MV.
https://mobilevikings.be/nl/mobile/5g/

Abo’s vanaf 15 euro krijgen toegang
IMG_0797.jpeg
Toegevoegd na 47 seconden:
MobileVikings