Iemand ervaring met promo luminus 1500KW gratis?

Discussieforum over energiebedrijven (elektriciteit en gas), zonnepanelen, windenergie en andere.
Plaats reactie
Fluppeke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 21 keer
Recent bedankt: 1 keer

Nogal specifieke vraag. Is er nog iemand ingegaan op aanbod van luminus 1500KW gratis? Betreft promo in mei 2021 bij tarief luminus optimal.
Levering contract is gestart 8/7/21. Mijn jaarlijkse afrekening komt in maart/april. Je krijgt de promo maar na 11 maand.

Iemand deze promo gekregen wanneer hij vetrok naar een andere leverancier? Hoe interpreteert luminus deze promo?

Uitgebreide informatie : Terwijl sommige andere variabele contracten dalen dit kwartaal, lijkt het erop dat die van mij zelfs iets gestegen zijn. Zelfs het vaste contract dat luminus terug heeft is goedkoper :eek: Kortom moet dus iets gaan ondernemen want dit kwartaal zijn er dus veel betere deals. Ofwel neem ik luminus basic of dochter energie.be. Bij die laatste heb ik het voordeel dat we het dag/nacht volledig kunnen laten varen en dan kan mijn vriendin overdag wassen (analoge meter nog) wat toch wat comfort verhoging is.
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 754 keer
Bedankt: 252 keer
Provider
Te Koop forum

Ja, wij zijn in juli '21 ingegaan op het aanbod Luminus Optimal met 1500kWh gratis als promotie. Maar die bonus wordt pas na 11 maand uitgekeerd bij een "afrekeningsmoment" en om één of andere reden deed Luminus zo'n moment voor ons in mei, dus voor de 11 maand. Eind vorig jaar dan toch eens de helpdesk ([email protected]) gevraagd hoe het ermee zat, en men bevestigde in een email dat die promotie ook verrekend ging worden, maar dus bij een afrekeningsmoment (in mei, of bij opstap, neem ik aan).

Ik heb indertijd de pdf van die promotie bewaard, en dit waren toen de kleine letterkes:
Als nieuwe klant krijgt u 1.500 kWh gratis (op de energiekost) op uw afrekening voor het afsluiten van een Luminus Optimal Elektriciteit contract in juli 2021. Dit bedrag wordt berekend adhv een gemiddeld tarief voor de energiekosten en wordt toegekend na 11 maanden
Wegens de crisis had het weinig nut om over te stappen dus 't blijft voor mij afwachten wat zij ervan gaan maken.

Onze promo liep van juli tot september dus 't is mogelijk dat de jouwe in mei andere voorwaarden had. Als dat afrekeningsmoment voor iedereen van onze promo in mei viel, was er eigenlijk niemand die de promo toen al kon gekregen hebben (wegens nog geen 11 maand). Zolang dat ze 'm toekennen is er natuurlijk niks mis, enkel wat onduidelijkheid.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 97 keer
Bedankt: 245 keer
Provider

Zelfde hier, heb voor de zekerheid wel gewacht tot bijna 13 maanden om om te schakelen naar Basic. Ofwel zie ik het in Juni wanneer mijn afrekening is ofwel vroeger. Vind het wel vervelend eigenlijk dat je bij een interne tariefplan switch geen afrekening krijgt.
Fluppeke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 21 keer

Heb de pdf uiteraard ook nog en zijn dezelfde voorwaarden die er in staan.

ik ga ervan uit dat bij opstap (dus slotfactuur) deze zou verrekend moeten worden. Maar had graag een precedent gevonden.
Basic is een optie maar energie.be heeft t voordeel dat we niet meer naar dag/nacht moeten kijken.

Ik lees dat interne tariefwijziging binnen Luminus in gaat 21 dagen na aanvraag ?
Bij engie was dat dezelfde dag. Ook geen afrekening daar ( zal dus op basis van een schatting zijn).

Update: Volgens de Luminus chat zou het op slotfactuur ook kunnen na 11 maanden (wat me ook volgens de voorwaarden) . Overstap naar energie.be gedaan.
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Plaats reactie

Terug naar “Energie en duurzame ontwikkeling”