Hoe word je gevolgd op het internet ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 39 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik was daarnet wat kledingwinkels aan het bekijken op de Ipad van mijn man.
Nu neem ik net mijn Oneplus smartphone vast, open Facebook, en plots staat daar reclame van een kledingwinkel die ik op de Ipad bekeken had.
Op de Ipad wordt er geen Facebook gebruikt.
Hoe kan zoiets en hoe voorkom ik dit ?
Nu neem ik net mijn Oneplus smartphone vast, open Facebook, en plots staat daar reclame van een kledingwinkel die ik op de Ipad bekeken had.
Op de Ipad wordt er geen Facebook gebruikt.
Hoe kan zoiets en hoe voorkom ik dit ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 780 keer
- Bedankt: 339 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Je Wifi en je BT uitschakelen.
En nog beter je smartphone uitschakelen of gewoon thuis laten.
En nog beter je smartphone uitschakelen of gewoon thuis laten.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
- JamesEarlGray
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 78 keer
- Bedankt: 135 keer
Reclamekanalen weten dat een apparaat op jouw IP-adres heeft gesurft naar die kledingwinkel. Dit is geregistreerd geweest en blijft geregistreerd. Dit zal ook worden gebruikt in een poging om jou meer gerichte reclame aan te bieden. Het gevolg is dat álle apparaten die vanop jouw IP-adres surfen die gerichte reclame te zien krijgen.
Hoe voorkom je dit? Door op al je apparaten een adblocker te gebruiken. Op al je Android-apparaten en alle computers kan je Firefox in combinatie met uBlock Origin gebruiken. Voor dure rommel van Apple is er helaas geen makkelijke oplossing, maar dan kan je zoiets als PiHole gebruiken als tweede keus alternatief.
@ivob: naast het schrijven van ettelijke lappen tekst in andere topics kom je hier ook nog de plezante uithangen? Zoek eens een hobby.
Hoe voorkom je dit? Door op al je apparaten een adblocker te gebruiken. Op al je Android-apparaten en alle computers kan je Firefox in combinatie met uBlock Origin gebruiken. Voor dure rommel van Apple is er helaas geen makkelijke oplossing, maar dan kan je zoiets als PiHole gebruiken als tweede keus alternatief.
@ivob: naast het schrijven van ettelijke lappen tekst in andere topics kom je hier ook nog de plezante uithangen? Zoek eens een hobby.
-
- Elite Poster
Eerst en vooral ben ik anti Apple en dat is ook het enige apparaat dat ik van dat merk heb wegens positieve ervaringen op mijn werk.
Op pc's en laptop heb ik sowieso ad blockers staan.
Op de Android phone van mijn man staat blokada, op de mijne nog niets.
Zal eens kijken voor uBlock op die van mij.
In dit geval zal dus Google dit doorgegeven hebben aan Facebook en is het prijs.
Op pc's en laptop heb ik sowieso ad blockers staan.
Op de Android phone van mijn man staat blokada, op de mijne nog niets.
Zal eens kijken voor uBlock op die van mij.
In dit geval zal dus Google dit doorgegeven hebben aan Facebook en is het prijs.
- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
- Bedankt: 1201 keer
- Recent bedankt: 3 keer
IP-adres
Tracking cookies op een ingelogd profiel in een browser op een website (Facebook, Google, Apple, VTM/DPG, ...)
Tracking via een app, eventueel met rechten die je van zo'n app niet verwacht
PiHole -> houdt ads tegen en veel ads bevatten trackingtoestandenhoe voorkom ik dit
Incognito browsen (gebruik ik als ik toch eens een DPG-website wil bezoeken)
Cookies opkuisen als je uw browser sluit -> zo blijven cookies niet bewaard over sessies heen (behalve voor websites die je vertrouwt)
Beperk het aantal apps dat je installeert -> in een app kan je geen "cookies" blokkeren of opkuisen, in een browser wel, ook hier weer: vermijdt apps van de usual suspects (Facebook, Google, Apple, DPG, Tiktok, ...), aangevuld met Chinezen (Wish, AliX, Tiktok, ...).
Wat u komt te beschrijven heb ik nog nooit voorgehad.
Ik heb al jaren een PiHole, heb in alle browsers (ook de computers van vrouw & kinderen) blockers voor tracking, ads, ...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 34 keer
Facebook gebruikt hiervoor een tracking pixel. Sitebeheerders kunnen dit op hun site plaatsen om bezoekers te retargetten.
Google biedt dit ook aan. Je kan ook mailadressen aanleveren bij Google en bij facebook gsmnummers en mailadressen voor mensen te retargetten.
https://ads.google.com/intl/en_uk/home/ ... eting-ads/
Google biedt dit ook aan. Je kan ook mailadressen aanleveren bij Google en bij facebook gsmnummers en mailadressen voor mensen te retargetten.
https://ads.google.com/intl/en_uk/home/ ... eting-ads/
- cptKangaroo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 765 keer
- Bedankt: 253 keer
Mijn tante krijgt bij sommige winkels die ze voorbijwandelt een rinkel op haar smartphone vanwege die winkel. Ik weet niet of ze dat zelf ingesteld heeft, maar het zou me niet verbazen mocht dat een bijkomstigheid zijn van Facebook of dergelijke.
-
- Elite Poster
Ik heb vorige week open vpn op mijn smartphone geïnstalleerd omdat ik dit nodig had om zaken van mijn werk te kunnen bekijken.
Wanneer dit aanstaat ben ik dus ingelogd op de server van mijn werk.
Houdt dit ook geen reclame tegen anders zou ik dit ook op de ipad kunnen zetten?
Wanneer dit aanstaat ben ik dus ingelogd op de server van mijn werk.
Houdt dit ook geen reclame tegen anders zou ik dit ook op de ipad kunnen zetten?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 603 keer
Ik denk niet dat het IP was hoor, dat is eerder een zwakke manier om te tracken want achter 1 IP kunnen vele mensen schuilen. Wellicht de Facebook-pixel zoals al aangehaald. En hoe kan dat, ook al staat er geen Facebook op de iPad? Aha aha, ooit al eens een email van Facebook geopend op die iPad en op een link gelinkt? Meer is er niet nodig voor Facebook om te weten bij wie die iPad hoort.JamesEarlGray schreef: 04 jan 2023, 20:18 Reclamekanalen weten dat een apparaat op jouw IP-adres heeft gesurft naar die kledingwinkel.
Facebook (Meta) lijdt aan een obsessie om mensen (incl kinderen) te tracken, nog veel meer dan Google.
Enkel als je al je verkeer door de tunnel van het werk stuurt (en niet split waarbij je enkel werkgerelateerd verkeer stuurt) en men ads blokkeert. Als men dat niet doet ga je mogelijks wel een ander soort ads krijgen (andere locatie + meer business gericht).karine schreef: 04 jan 2023, 20:51 Wanneer dit aanstaat ben ik dus ingelogd op de server van mijn werk.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 34 keer
Facebook is natuurlijk ook Whatsapp en Instagram dus als je dat gebruikt op je toestel dan kunnen ze nog steeds die pixel daarvoor gebruiken. Bovendien zijn de apps van Meta gewoon Spyware. Of je die gebruikt of niet.
-
- Elite Poster
Klopt, de Meta apps (Facebook, Instagram, Whatsapp, ...) zijn de meest verspreide en dus meest succesvolle vorm van spyware/malware.dragonflo schreef: 04 jan 2023, 21:30 Bovendien zijn de apps van Meta gewoon Spyware. Of je die gebruikt of niet.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 04 jan 2023, 21:35, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
Maar een app als Blokada op de Androids en andere ad-blocker op de Ipad zou al veel onheil voorkomen ?
Op de pc's en laptop draait Chrome met Ghostery, Microsoft browser protection en Malwarebytes extensie.
Op de pc's en laptop draait Chrome met Ghostery, Microsoft browser protection en Malwarebytes extensie.
- cadsite
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 328 keer
- Bedankt: 733 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Je kan het jezelf veel gemakkelijker maken door een raspberry pi met AdGuardHome op aan je router te hangen.
Al je toestellen die via wifi connecteren zijn dan vrij goed beschermd.
Al je toestellen die via wifi connecteren zijn dan vrij goed beschermd.
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
- Bedankt: 772 keer
Hoe verklaar je dan dat wij (vrouw, kinderen, ik...) op geen énkel van onze Apple apparaten helemaal geen advertenties zien?JamesEarlGray schreef: 04 jan 2023, 20:18[...]Voor dure rommel van Apple is er helaas geen makkelijke oplossing[...]
WIPR werkt verschrikkelijk goed op al onze iOS/iPadOS/macOS apparaten: https://giorgiocalderolla.com/wipr.html
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
- JamesEarlGray
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 78 keer
- Bedankt: 135 keer
Mijn gebrek aan kennis terzake heeft mij de das omgedaan, I stand corrected. 

- cadsite
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 328 keer
- Bedankt: 733 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Zie ik goed dat dit een eenmalige aankoop is?selder schreef: 05 jan 2023, 08:56 Hoe verklaar je dan dat wij (vrouw, kinderen, ik...) op geen énkel van onze Apple apparaten helemaal geen advertenties zien?
WIPR werkt verschrikkelijk goed op al onze iOS/iPadOS/macOS apparaten: https://giorgiocalderolla.com/wipr.html
Is het eigenlijk een meerwaarde om deze aan te kopen als je al een AdGuardHome of PiHole hebt draaien?
- Dizzy
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 598 keer
- Bedankt: 727 keer
Betalen voor apps vind ik bijna even vervelend als ads maar als dit eenmalig de grootste problemen oplost is het te overwegen.
Hoe goed werkt het bij zaken die strenger zijn zoals bankwebsites?
Hoe goed werkt het bij zaken die strenger zijn zoals bankwebsites?
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
- Bedankt: 772 keer
Wipr gebruikt de ingebouwde iOS/macOS Safari "content blocker" functionaliteit.
Is er een pagina die niet goed laadt met Wipr actief? Gewoon de functionaliteit van Safari gebruiken om te laden zonder content blockers.
easy as pie.
Is er een pagina die niet goed laadt met Wipr actief? Gewoon de functionaliteit van Safari gebruiken om te laden zonder content blockers.
easy as pie.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 38 keer
Een slimme data broker zou de relevantie het het IP-adres kunnen wegen op basis van de eigenschappen van het IP, wat vaak gewoon die van het typerend gebruik van het ASN zijn (server, Tor exit node, anonimiserend VPN, proxy,...). Dat is dan gewoon een andere toepassing van de (dubieuze) fraudedetectie-API's van bedrijven als Scamalytics.CCatalyst schreef: 04 jan 2023, 21:02 Ik denk niet dat het IP was hoor, dat is eerder een zwakke manier om te tracken want achter 1 IP kunnen vele mensen schuilen.
- on4bam
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
- Bedankt: 651 keer
In navolging van wat hier al geschreven werd... een vreemde situatie.
We zijn al een paar weken onze volgende reis aan't voorbereiden en zitten dus veel op websites in dat land. De computers hebben noscript, ghostery, adblock enz... Cloudflare DNS en we weigeren consequent alle niet noodzakelijke cookies. Zoeken gaat met startpage en duckduckgo nooit google.
Gisteren merkte de zoon plots op dat hij op Youtube in de taal van het door ons opgezochte land stond.
Toen we op google maps keken was ook op de laptop de taal veranderd (i.p.v. Engels, de taal van het OS) en werd de kaart van het land getoond. Op de desktop was de taal niet veranderd maar kreeg ik ook dezelfde kaart. Normaal zie ik bij de start van google maps Knokke, Gent, Kortrijk, Luik of Namen als "gok" van mijn locatie.
Ergens moeten de bezochte sites voorrang krijgen op IP wat betreft locatie en moet er ergens "iets" tracken wat onze interesses zijn.
Een van de volgende dagen ga ik op beide toestellen de cookies nog eens nakijken, de meeste mogen toch weg...
BTW, reclame zie ik nergens.
We zijn al een paar weken onze volgende reis aan't voorbereiden en zitten dus veel op websites in dat land. De computers hebben noscript, ghostery, adblock enz... Cloudflare DNS en we weigeren consequent alle niet noodzakelijke cookies. Zoeken gaat met startpage en duckduckgo nooit google.
Gisteren merkte de zoon plots op dat hij op Youtube in de taal van het door ons opgezochte land stond.
Toen we op google maps keken was ook op de laptop de taal veranderd (i.p.v. Engels, de taal van het OS) en werd de kaart van het land getoond. Op de desktop was de taal niet veranderd maar kreeg ik ook dezelfde kaart. Normaal zie ik bij de start van google maps Knokke, Gent, Kortrijk, Luik of Namen als "gok" van mijn locatie.
Ergens moeten de bezochte sites voorrang krijgen op IP wat betreft locatie en moet er ergens "iets" tracken wat onze interesses zijn.
Een van de volgende dagen ga ik op beide toestellen de cookies nog eens nakijken, de meeste mogen toch weg...
BTW, reclame zie ik nergens.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
Ik denk eigenlijk dat dat net komt door je pogingen om Google en hun producten zoveel mogelijk te mijden. Ze zullen een onvolledig profiel hebben van jou, dus als je veel op sites in een bepaald land zit (waar wel google analystics of doubleclick cookies op gaan staan), of veel zaken opzoekt in Maps in dat land, dan gaat dat als signaal ook gaan doorwegen, en zal Google uw IP vroeg of laat associeren met dat land. Van iemand die Google dagdagelijks gebruikt, ook voor zoekopdrachten etc, zal Google een veel beter beeld hebben en zal zo'n hoop zoekopdrachten niet noodzakelijk de geschatte locatie van uw IP veranderen.on4bam schreef: 07 jan 2023, 09:23 Ergens moeten de bezochte sites voorrang krijgen op IP wat betreft locatie en moet er ergens "iets" tracken wat onze interesses zijn.
"Fysieke locatie" van een IP telt niet altijd bij Google (het zal ook gewoon een van de vele signalen zijn - en gelijk hebben ze, want veel zogezegde locatiedatabanken van IP zijn onbetrouwbaar en ze kunnen ook veranderen). Denk maar aan het nog enkele dagen zien van Google, Google Maps of Doubleclick ads in de taal van een land waar je net op reis geweest, nadat je terug bent.
Geschatte locatie kan je zien als je op Google een zoekopdracht ingeeft, en dan onderaan de pagina van resultaten. Heden moet je blijkbaar ook niet ingelogd zijn op Google om dat nog te zien.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1380 keer
- Bedankt: 509 keer
Zelf heb ik eigenlijk geen probleem met gerichte reclames. Liever dat dan reclames van dingen waar ik totaal niets mee heb (say: pampers bvb).
Maar wat ik eigenlijk wel ergerlijk vind, is dat de golf van reclames voor een product dat je eigenlijk net al gekocht hebt. Als ik een nieuwe grasmachine koop, hoef ik de weken erop echt niet dagelijks reclames te krijgen van grasmachines
. En ja, ik weet het, dat kan alleen als je nóg meer getrackt wordt.
Maar wat ik eigenlijk wel ergerlijk vind, is dat de golf van reclames voor een product dat je eigenlijk net al gekocht hebt. Als ik een nieuwe grasmachine koop, hoef ik de weken erop echt niet dagelijks reclames te krijgen van grasmachines

- Dizzy
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 598 keer
- Bedankt: 727 keer
Er zijn veel manieren om te achterhalen waar je bent en ze gebruiken dan ook al die manieren. Uit ervaring weet ik dat na een reis ik nog een tijd berichten, voorstellen en instellingen krijg die gerelateerd zijn aan mijn laatste bestemming. Ook de spam wordt aangepast, na een reis naar Spanje krijg je dan ineens heel wat Spaanse spam. Het is vervelend maar compleet bannen lijkt me niet mogelijk, beperken wel.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
- devilkin
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1085 keer
- Bedankt: 694 keer
- Recent bedankt: 13 keer
En dit is waarom we overal reclame krijgen.Dizzy schreef:Betalen voor apps vind ik bijna even vervelend als ads maar als dit eenmalig de grootste problemen oplost is het te overwegen.
Alles moet gratis...
Sent from my SM-X800 using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Elite Poster
Ik ook niet, al is het wel triest soms hoe men demografieën target. Google weet dat ik mannelijk ben en in een jongere demografie zit. Dus wat krijg ik als "algemene" ads (zaken waar ik niet specifiek achter gezocht heb)? Dating en games, maar ook gokken en alcohol, zaken waar sommige jonge mannen moeilijk kunnen aan weerstaan, soms met de nodige gevolgen (ik ken er jammer genoeg enkele). Ja, ik weet het, na 20 keer klikken kan je uiteindelijk een menu vinden waar je ads voor die zaken kan uitschakelen, maar wie doet dat.Tomby schreef: 07 jan 2023, 10:35 Zelf heb ik eigenlijk geen probleem met gerichte reclames. Liever dat dan reclames van dingen waar ik totaal niets mee heb (say: pampers bvb).
Jonge vrouwen krijgen dan weer veel gezondere zaken als HelloFresh en consoorten voorgeschoteld als ads.
- TheCeet
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
- Bedankt: 161 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Dit heeft enkel betrekking op Safari gedeelte zo te zien.cadsite schreef: 05 jan 2023, 09:26Zie ik goed dat dit een eenmalige aankoop is?selder schreef: 05 jan 2023, 08:56 Hoe verklaar je dan dat wij (vrouw, kinderen, ik...) op geen énkel van onze Apple apparaten helemaal geen advertenties zien?
Is het eigenlijk een meerwaarde om deze aan te kopen als je al een AdGuardHome of PiHole hebt draaien?
AdGuard Home zal compleet het verkeer op jouw toestel filteren, ook in alle apps.
Dus ik denk dat dit niet echt een meerwaarde heeft bovenop AdGuard Home
iPhone 13 Pro:
Citymesh - 300GB
Lenovo M720q (i5-8400T): OPNsense - 25.7.2
Lenovo M90Q G3 (i5-12500T): Proxmox server - 9.0.6
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:
Hey! (modem in bridge)
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!

Lenovo M720q (i5-8400T): OPNsense - 25.7.2
Lenovo M90Q G3 (i5-12500T): Proxmox server - 9.0.6
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP:

AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
- on4bam
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 311 keer
- Bedankt: 651 keer
Gezien het gebruik van noscript waar alle analytics e.d. geblokkeerd staan zou mij dat verwonderen. Tweede linie is dan Ghostery waar dat een tweede keer geblockt staat.CCatalyst schreef: 07 jan 2023, 10:31 Ze zullen een onvolledig profiel hebben van jou, dus als je veel op sites in een bepaald land zit (waar wel google analystics of doubleclick cookies op gaan staan),
Het moet via IP zijn want het "fruitding" van de zoon had dit eerst terwijl hij meer op US sites zit.
Mogelijke "dader" is de tablet (android) die weliswaar geen locatie deelt maar waarop ik al regelmatig de translate gebruikt heb. Een intelligent systeem zou dan moeten "weten" dat ik de taal van het opgezochte land niet machtig ben ...
Ook vreemd, op de laptop was de taal in google maps veranderd maar op de desktop blijft die netjes op English/US staan.
Google.com/ncr zette ook de regio niet opnieuw default.
Bye, Maurice
-
- Elite Poster
Maar je hebt toch Google maps zoekopdrachten gedaan van die streek, of niet? Of embedded Google maps op bepaalde paginas? Dat is alvast een manier. Het is bijna niet te vermijden dat er data naar Google gevloeid is tijdens je opzoekingen.on4bam schreef: 07 jan 2023, 11:13 Gezien het gebruik van noscript waar alle analytics e.d. geblokkeerd staan zou mij dat verwonderen. Tweede linie is dan Ghostery waar dat een tweede keer geblockt staat.
Zeker. Als er geen data naar Google mag, dan is het met iOS te doen.
Ik dacht dat No Country Redirect al een hele tijd niet meer ondersteund wordt (al krijg je ook geen foutmelding). Kan verkeerd zijn. Je kan de regio veranderen bij de eerste pagina met zoekopdrachten, helemaal onderaan. Als je een account hebt is het in het instellingenmenu te doen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 482 keer
- Bedankt: 114 keer
Deze redenering hoor ik vaak, maar ik vind dat toch een vreemde ingesteldheid. Het doel van die reclame is om je iets te doen kopen zonder dat het per sé uit je eigen initiatief is.Tomby schreef: 07 jan 2023, 10:35 Zelf heb ik eigenlijk geen probleem met gerichte reclames. Liever dat dan reclames van dingen waar ik totaal niets mee heb (say: pampers bvb).
Met 'slechte' reclame, dus niet relevant voor mij, is er een lage kans dat ik iets koop en houd ik dus mijn centjes bij. Door vrijwillig meer gerichte reclame te zien, verhoogt ook de kans dat je spullen begint te kopen.
Als je met je geld geen blijf weet en reclame gebruikt als inspiratiebron waaraan je het zou kunnen uitgeven, mij niet gelaten natuurlijk.
-
- Elite Poster
Dat hangt toch eerder af van hoe impulsief je bent.butskristof schreef: 07 jan 2023, 12:24 Door vrijwillig meer gerichte reclame te zien, verhoogt ook de kans dat je spullen begint te kopen.
Nu, je gaat inderdaad misschien iets kopen dat je goed kan gebruiken, maar waar je zonder gerichte reclame nooit het bestaan had van afgeweten. Maar als dat je helpt om een doelstelling eenvoudiger/sneller/doeltreffender te bereiken, is dat niet per definitie slecht of verkeerd? Als je daarmee iets koopt dat beter geschikt is voor een bepaalde nood dan hetgeen je had gekocht als je die gerichte reclame niet had gezien, dan is het positief?
Bekijk het ook van de andere kant, als er geen gerichte reclame was dan zouden bepaalde producten met een zeker nut, maar wel niche, nooit ontwikkeld kunnen worden omdat ze geen voldoende markt zouden vinden, en zou het aanbod beperkt zijn tot wat je in de supermarkt vindt. Als je iets wil verkopen, is marketing echt wel een noodzaak vandaag, en gerichte reclame levert daarbij veel betere resultaten op zonder per definitie hoge advertentiekosten.
Natuurlijk, men probeert via gerichte reclame ook veel brol te verkopen, maar via niet-gerichte reclame ook, en brol wordt zelfs verkocht zonder reclame.
-
- Pro Member
Iemands houding t.a.v. reclame is vooral een inktvlektest voor hoe sterk die persoon gelooft in de eigen rationaliteit, m.n. het vermogen om immuun te zijn voor commerciële beïnvloeding. En de psychologie wijst uit dat de doorsnee persoon hun capaciteiten overschat, dus de rationele positie is om er van uit te gaan dat je er meer door beïnvloed wordt dan je beseft.
-
- Elite Poster
Dus maar best gerichte reclame zodat je tenminste niet beïnvloed wordt door reclame voor spullen die je nog minder nodig hebt.stefan1234 schreef: 07 jan 2023, 15:46 En de psychologie wijst uit dat de doorsnee persoon hun capaciteiten overschat, dus de rationele positie is om er van uit te gaan dat je er meer door beïnvloed wordt dan je beseft.
- devilkin
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1085 keer
- Bedankt: 694 keer
- Recent bedankt: 13 keer
Ook met gerichte reklame krijg je nog genoeg suggesties voor zaken die je niet nodig hebt.
Voor wie trouwens op mobiele toestellen een adblocker wenst te gebruiken zonder een of andere vpn oplossing (zoals blokada etc), je kan ook gebruik maken van bvb nextdns.io of de dns servers van adguard.
Sent from my SM-S908B using Tapatalk
Voor wie trouwens op mobiele toestellen een adblocker wenst te gebruiken zonder een of andere vpn oplossing (zoals blokada etc), je kan ook gebruik maken van bvb nextdns.io of de dns servers van adguard.
Sent from my SM-S908B using Tapatalk
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
-
- Elite Poster
Blokada heeft op mijn Android steeds heel goed gewerkt, enkel moet je tegenwoordig vaker de app uitzetten wanneer je it's me en bank app's wil gebruiken.
Heb nu de AdGuard app eens op mijn Android telefoon gezet en deze lijkt zelfs niet te werken. Wanneer deze een lokale vpn wil aanmaken krijg ik de melding De firmware ondersteunt waarschijnlijk geen VPN.
Heb nu de AdGuard app eens op mijn Android telefoon gezet en deze lijkt zelfs niet te werken. Wanneer deze een lokale vpn wil aanmaken krijg ik de melding De firmware ondersteunt waarschijnlijk geen VPN.
-
- Pro Member
Trolling of oprecht naïef...? Mensen worden uiteraard veel meer beïnvloed door gerichte reclame. Hoe groot het verschil is, dat is een discussie omdat verschillende actoren verschillende redenen hebben om de invloed te overdrijven of te ontkennen. Sommige amorele actoren slagen er in om de invloed te overdrijven dan wel te ontkennen al naargelang het publiek. Bv. Facebook zal de invloed van hun targeting-technologie overdrijven naar adverteerders toe, en dan weer ontkennen wanneer media en politiek boos zijn omdat Facebook's technologie gebruik wordt voor vijandige beïnvloedingsoperaties.CCatalyst schreef: 07 jan 2023, 16:10Dus maar best gerichte reclame zodat je tenminste niet beïnvloed wordt door reclame voor spullen die je nog minder nodig hebt.stefan1234 schreef: 07 jan 2023, 15:46 En de psychologie wijst uit dat de doorsnee persoon hun capaciteiten overschat, dus de rationele positie is om er van uit te gaan dat je er meer door beïnvloed wordt dan je beseft.
Wat ik persoonlijk gebruik is een Pi-Hole i.c.m. dnscrypt-proxy en Quad9 filtering+DNSSEC-servers als upstream DNS. En een Wireguard VPN-server op hetzelfde residentieel LAN om altijd verbonden te zijn. Een Wireguard-profiel dat alles tunnelt wanneer ik op een onvertrouwd netwerk zit, en een dat enkel het verkeer naar het VPN subnet tunnelt voor de DNS. Ik zou dat ook allemaal op een VPS van 3 Euro de maand kunnen doen, maar dan is het probleem dat wanneer je alles tunnelt via een VPS je meer captcha's te zien krijgt en je verkeer sneller als "verdacht" aangemerkt wordt. Omdat bedrijven vindend dat een normaal mens zich niet achter zoiets hoort te steken. Dat is vermoedelijk ook de reden waarom Karine problemen heeft met haar Blokada.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 780 keer
- Bedankt: 339 keer
Blijf me nog altijd afvragen hoe ze je digitaal kunnen "volgen" en met ongevraagde reclame kunnen bestoken wanneer je gewoon de BT en internetverbinding van je toestel niet activeert en nog beter op de uitknop drukt.
Soms is de eenvoudigste en goedkoopste oplossing ook de meest effectieve.
Soms is de eenvoudigste en goedkoopste oplossing ook de meest effectieve.
Sol Invictus!