Definitieve stopzetting van 1207.be

Nieuws omtrent telecommunicatie
Plaats reactie
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 634 keer
Bedankt: 393 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider

Site lag al ganse dag plat. :eek: En nu? :x
nieuw verdienmodel :evil:
Afbeelding
"2,29 € per oproep en dan 0,40 €/minuut
(van seconde 1 tot 900, daarna gratis)"
=> dus maximaal 8,29 € (6€+2.29 €)

Alternatief?
https://www.wittegids.be/

https://www.proximus.be/nl/id_cr_1207/p ... 07-be.html
Definitieve stopzetting van 1207.be

Geachte klant,

Al meer dan 20 jaar biedt onze dienst www.1207.be de mogelijkheid om telefoongidsvermeldingen op te zoeken en ook om uw onderneming meer zichtbaarheid te geven.

Nu dat we u informeren over het stopzetten van onze website www.1207.be op 31 december 2022, willen we u bedanken u voor al de jaren die wij samen hebben doorgebracht en voor uw vertrouwen!

Onze telefonische inlichtingendienst is nog steeds beschikbaar om u te helpen, u kunt ons bereiken door te bellen naar 1207.

Tot uw dienst,

Het 1207 Team.
Laatst gewijzigd door satsurfer 02 jan 2023, 18:40, in totaal 2 gewijzigd.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 605 keer
Recent bedankt: 4 keer
Te Koop forum

ik dacht dat 1207.be gewoon naar de witte gids/gouden gids doorgelinkt was, of op zijn minst dezelfde db gebruikte ?
(zoals 1299.be, 1399.be en crdc.be hetzelfde zijn om een of andere reden)

(los daarvan vraag ik me best af wie dat nog gebruikt tegenwoordig... wil je een bedrijf vinden, google je en wil je een persoon vinden heb je zijn gsm nr of zoek je via facebook/linkedin hen op)
Laatst gewijzigd door Splitter 02 jan 2023, 18:22, in totaal 1 gewijzigd.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Provider

1207 gebruikte ik vooral om iemand particulier op te zoeken of een adres te zoeken.
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1681 keer
Bedankt: 1475 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider
Te Koop forum

Jammer, werd hier nog gebruikt om adressen te checken voor de kerstkaartjes
Belgissschenaap
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
Bedankt: 140 keer

Je kon dus gewoon adressen opvragen? Maar dan tg enkel bij mensen die zich er geregistreerd hebben dan tg?

Zie niet veel mensen die stap nemen en verbaast mij dan dat je er nog zo veel aan had..
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Je doet nu net of ik een idioot ben. :eek:

iedereen die een telefoonnummer aanvraagt, staat in de witte gids, tenzij je er zelf verzet tegen aantekent.

vb. van een opzoeking:
Afbeelding

https://www.wittegids.be/static/privacy_policy/
9.3. Recht om uw gegevens te laten wissen
U hebt het recht om te vragen dat FCR de persoonsgegevens die het van u heeft, verwijdert.

Indien u niet wilt dat uw Weepee telefoonnummer verschijnt in de Witte gids of op 1207, contacteer dan

Voor 1207: 0800/98022 of surf naar www.1207.be.

Voor de Witte gids: 078/151525 of surf naar www.wittegids.be.

Uw Weepee nummer is nadien ook niet meer telefonisch opvraagbaar.

Opgelet: Weepee NV is niet de witte gids, maar een telecom operator. Voor foutieve vermeldingen of schrappingen dient u zelf 1207 of de witte gids te contacteren via bovenstaande gegevens.
Belgissschenaap
Elite Poster
Elite Poster

Bizar dan wel, dat ik niemand van mijn vaste kennissen kan opzoeken van wie ik weet dat ze een vast nummer hebben...

Zou tg ook onaanvaardbaar zijn, opting out is ontoereikend voor private consumenten
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Mss. eens vragen of ze verzet aantekenden? (herhaling)
satsurfer schreef: 02 jan 2023, 19:14 Indien u niet wilt dat uw Weepee telefoonnummer verschijnt in de Witte gids of op 1207, contacteer hen dan
is dat nieuwe trend? woorden afkorten? Je zit hier niet op Whatsapp of zo... :eek:
Belgissschenaap
Elite Poster
Elite Poster

Saturfer, ik zeg het juist. Het is niet automatisch, kan tg niet?

Maar waarom zouden mensen zich registreren? Nog meer kans hebben op telefoontjes voor reclame?
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Het gaat AUTOMATISCH, jouw registratie in witte gids of 1207!!!! Je moet er dus NIETS voor doen.

Indien je NIET wilt opgenomen worden teken je verzet aan, of vink je bij edpnet aan dat je niet wilt opgenomen worden.

je kan op naam zoeken, maar ook op nummer hé. Vb. als iemand je belt op vaste telefoon.
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 126 keer
Bedankt: 105 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Af en toe zoek ik zelf nog iets op via www.infobel.com/nl/belgium.
20 GB gratis cloudopslag bij Filen.io.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3747 keer
Recent bedankt: 15 keer
Provider

satsurfer schreef: 02 jan 2023, 19:29 Het gaat AUTOMATISCH, jouw registratie in witte gids of 1207!!!! Je moet er dus NIETS voor doen.
Indien je NIET wilt opgenomen worden teken je verzet aan, of vink je bij edpnet aan dat je niet wilt opgenomen worden.
Neen, dat hangt af van de Provider.
Bij EDPNet, Proximus, Telenet kom je automatisch in de telefoongids, tenzij je dat niet wilt (opt-out).
Bij WeePee (en sommige andere VoIP providers) kom je niet in de telefoongids (opt-in).
Geen idee bij OVH, en met welk nummer (bij een OVH lijn heb je altijd één OVH nummer, en één of meerdere geporteerde VoIP nummers) .
Of als je een Belgisch VoIP nummer hebt bij een buitenlandse provider ...
En ook nomadische nummers komen er niet in (want de gedrukte gids is per gemeente: er moet dus een adres hangen aan je nummer, en nomadisch nummer shebben in de regel geen vaste locatie)

Geporteerde nummers naar een VoIP provider blijven soms (voor altijd??) in de telefoongids staan, zelfs als je de lijn al lang hebt opgezegd :cry: ...

En eens je erin staat (en je gegevens ook nog eens werden doorgegeven of overgenomen door andere gidsen (vb witte gids.be, infobel.be, de klapper, ...) geraak je er bijna niet meer uit ...
  • VoIP providers zoals WeePee geven de schrapping niet door ...
  • bewijs maar dat een nummer dat je niet meer bezit ooit jouw nummer was ...
En zelfs als je aangegeven hebt om niet in de (gedrukte of on-line versie) van de telefoongids te staan, is je nummer wel bekend bij 1207 (telefonisch). In dat geval geven ze jou het nummer niet, maar kunnen je wel doorverbinden (je betaalt dan wel de héél dure 1207 verbinding :cry: )

In de huidige privacy context begrijp ik gewoon niet dat iedereen (die een vast lijn heeft) zomaar in een gedrukte (of on-line) gids staat.
En waarom wel met een vast nummer (opt-out), en niet met je GSM nummer (hier is het opt-in: je kan wel vermeld worden met je GSM nummer als je dat wilt) ??
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 97 keer
Bedankt: 245 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Dit is dus de verklaring, ik vloekte de 31e al hard toen ik adressen probeerde op te zoeken ivm het versturen van overlijdensbericht.
bollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 45 keer

Op privacy vlak is het duidelijk iets van een oude tijd, nog voor de gsm doorbrak, uit dat tijdperk.

Ik herinner me nog paar keer dat ik er op kwam, me terug verwijderde en er terug op kwam. Moet telkens het vinkje verkeerd aangeduid hebben bij bestelling I guess.

Die scrapers van infobel mogen van mij part ook verdwijnen, afschuwelijke klantenservice in tegenstelling tot 1207...
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 602 keer
Recent bedankt: 3 keer

1207 was al grotendeels nutteloos omwille van GSM dat er bijna niet terug in te vinden was + GDPR waardoor informatie plots "verdween".

Jammer dat men er niet in geslaagd is om iets GDPR-compliant te bedenken waarmee men toch nog een nummer van een persoon kan vinden. Enkele posts in deze topic tonen de nood/use cases voor zoiets aan, maar ook dit is nu weer onmogelijk geworden.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Provider

nu moet je een FB account aanmaken om iemand te kunnen contacteren.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”