Wat een soep...
Sinds kort een GSM-abonnement van de werkgever en tegemoetkoming voor internetaansluiting (dus providerwissel van Scarlet naar Proximus).
GSM werkt perfect en is gekoppeld op MyProximus aan m'n zakelijk e-mailadres/account.
Internet dat is een andere zaak, wegens vervallen activatiecode (want wie test deze nu alvorens installatie plaatsgevonden heeft voor een product dat niet actief is

Na tientallen gesprekken met de helpdesk, tientallen mails met verwijzingen naar hulp artikelen die ik zelf ook al nauwlettend gelezen had, en een uur of 5 aan de telefoon gehangen met de helpdesk, 5 telefoonnummers later en 25 doorschakelingen...
HOPELOOS, waar niemand z'n verantwoordelijkheid neemt om problemen op te lossen!
We gaan het nog maar niet hebben over de lassers die een halve oprit hebben open gebroken voor te lassen van het lange naar het korte paar zonder enig resultaat op het einde van een doodlopende straat (voorspelbaar!), zeggen laat maar zo, ik heb vrede met retourpaar was geen optie.
Mooie verzakking in het trottoir nu voor 0 resultaat

Enfin, een kleine maand later een nieuwe activeringscode per post en eindelijk toegang tot MyProximus...
(Ja want je moet eerst met je vaste lijn bellen, maar nee die heb ik niet, wel een GSM bij Proximus

Helaas nog steeds geen toegang tot de modeminstellingen (ik moet een aantal poorten openen etc.), waar de administratieve kant wel in orde lijkt.
Ik heb zo'n nieuwe "internet box" dus die rommel is enkel te beheren via MyProximus denk ik.
PPPoE paswoord kan ik niet wijzigen om in de FritzBox te steken, ...
Hotspots werken ook niet, Pickx ook niet, HLN ook niet, ...
Code: Selecteer alles
"exceptionType": "InvalidCircuitIdException",
"service": "home-gateway",
"message": "The circuit ID doesn't correspond to the user making the request",
Krijg dat maar uitgelegd, ik moet een nieuwe account aanmaken (euh nee ik heb al 2 accounts voor 2 producten), m'n internet box verwijderen van de ene account (euh nee, ik zie hem niet, dus ik kan het niet).
Dit zit muurvast zolang men verwacht dat je FAQ's leest en het zelf moet oplossen.
Proximus forum...
Code: Selecteer alles
HTTP ERROR 400 of
Verkeerde gebruikersnaam en/of wachtwoord combinatie.
Dit is echt niet normaal, voor diensten betalen waar je niet eens toegang toe hebt.
Men mag zeggen over Scarlet wat men wil, deze service is vele malen slechter!
Hoe in godsnaam krijg je een bekwame helpdesk medewerker te pakken die zelf ook nog iets kan doen?
Iemand gelijkaardige ervaring, oplossing? Een meelezend oog van Proximus aanwezig, ...?