Geavanceerde modeminstellingen MyProximus

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 174 keer
Bedankt: 345 keer
Provider

Bericht

Hallo,

Wat een soep...
Sinds kort een GSM-abonnement van de werkgever en tegemoetkoming voor internetaansluiting (dus providerwissel van Scarlet naar Proximus).

GSM werkt perfect en is gekoppeld op MyProximus aan m'n zakelijk e-mailadres/account.

Internet dat is een andere zaak, wegens vervallen activatiecode (want wie test deze nu alvorens installatie plaatsgevonden heeft voor een product dat niet actief is :bang:)
Na tientallen gesprekken met de helpdesk, tientallen mails met verwijzingen naar hulp artikelen die ik zelf ook al nauwlettend gelezen had, en een uur of 5 aan de telefoon gehangen met de helpdesk, 5 telefoonnummers later en 25 doorschakelingen...
HOPELOOS, waar niemand z'n verantwoordelijkheid neemt om problemen op te lossen!

We gaan het nog maar niet hebben over de lassers die een halve oprit hebben open gebroken voor te lassen van het lange naar het korte paar zonder enig resultaat op het einde van een doodlopende straat (voorspelbaar!), zeggen laat maar zo, ik heb vrede met retourpaar was geen optie.
Mooie verzakking in het trottoir nu voor 0 resultaat :roll:

Enfin, een kleine maand later een nieuwe activeringscode per post en eindelijk toegang tot MyProximus...
(Ja want je moet eerst met je vaste lijn bellen, maar nee die heb ik niet, wel een GSM bij Proximus :roll: )

Helaas nog steeds geen toegang tot de modeminstellingen (ik moet een aantal poorten openen etc.), waar de administratieve kant wel in orde lijkt.
Ik heb zo'n nieuwe "internet box" dus die rommel is enkel te beheren via MyProximus denk ik.
PPPoE paswoord kan ik niet wijzigen om in de FritzBox te steken, ...
Hotspots werken ook niet, Pickx ook niet, HLN ook niet, ...

Code: Selecteer alles

"exceptionType": "InvalidCircuitIdException",
"service": "home-gateway",
"message": "The circuit ID doesn't correspond to the user making the request",
Voor mij is dit duidelijk, de internet box hangt niet gekoppeld aan m'n account, of ergens is er iets mis geconfigureerd waar ik niet aan kan.
Krijg dat maar uitgelegd, ik moet een nieuwe account aanmaken (euh nee ik heb al 2 accounts voor 2 producten), m'n internet box verwijderen van de ene account (euh nee, ik zie hem niet, dus ik kan het niet).
Dit zit muurvast zolang men verwacht dat je FAQ's leest en het zelf moet oplossen.

Proximus forum...

Code: Selecteer alles

HTTP ERROR 400 of
Verkeerde gebruikersnaam en/of wachtwoord combinatie.
mooi, zeker niet!
Dit is echt niet normaal, voor diensten betalen waar je niet eens toegang toe hebt.

Men mag zeggen over Scarlet wat men wil, deze service is vele malen slechter!

Hoe in godsnaam krijg je een bekwame helpdesk medewerker te pakken die zelf ook nog iets kan doen?
Iemand gelijkaardige ervaring, oplossing? Een meelezend oog van Proximus aanwezig, ...?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 82 keer
Bedankt: 228 keer
Provider

Bericht

Wat helpt is het verhaal op twitter of fb doen. Als je twitter doet https://twitter.com/KrystinaSferlaz tangen zij gaat er meestal wel achteraan :-). Maar probleem hier is duidelijk dat je internet box niet gekoppeld is aan je mijn proximus.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 913 keer
Bedankt: 3534 keer
Recent bedankt: 18 keer
Provider

Bericht

honda4life schreef: 30 dec 2022, 09:25 Hoe in godsnaam krijg je een bekwame helpdesk medewerker te pakken die zelf ook nog iets kan doen?
Iemand gelijkaardige ervaring, oplossing? Een meelezend oog van Proximus aanwezig, ...?
Misschien eens deze post copieëren naar het Proximus Forum
Daar lezen Proximus medewerkers mee, en kunnen de zaken eventueel helpen deblokkeren.
Geef dan in jouw profiel (dat alleen de Proximus medewerkers kunnen lezen) zoveel mogelijk informatie: klant nummer(s), My proxums logon(s), installatie adres, Firmanaam, ticket nr(s), etc ... zodat ze daarmee direct aan de slag kunnen ...
honda4life schreef: 30 dec 2022, 09:25 Wat een soep...

Helaas nog steeds geen toegang tot de modeminstellingen (ik moet een aantal poorten openen etc.), waar de administratieve kant wel in orde lijkt.
Ik heb zo'n nieuwe "internet box" dus die rommel is enkel te beheren via MyProximus denk ik.
PPPoE paswoord kan ik niet wijzigen om in de FritzBox te steken, ...
Hotspots werken ook niet, Pickx ook niet, HLN ook niet, ...
Voor zover ik weet wordt jouw lijn - bij eerste gebruik van de nieuwe modem ("internet box" aka bbox4) - op single VLAN gezet.
Hierbij wordt geen gebruik meer gemaakt van PPPoE (VLAN10), maar gewoon DHCP (VLAN20).

Ik zou eens proberen om de Firtz!Box op die manier te configureren.
Hiervoor is er (nog) geen vooraf ingestelde provider in de Fritz!Box, je moet dus kiezen voor "andere provider" > "Aansluiten op een DSL-aansluiting" > toegangsgegevens vereist = Neen > Verbindingsinstellingen wijzigen > "VLAN voor de internettoegang gebruiken" aanvinken > VLAN-ID = 20

Of dit je probleem oplost weet ik niet, maar gezien je voorheen de FritzBox al gebruikte, heb je er waarschijnlijk nog al je lokale instellingen (port forwardings etc) staan?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
honda4life
Moderator
Moderator
Provider

Bericht

@philippe_d Dankjewel!
Dit zou al een hele oplossing zijn, Ik had gehoopt dat de internet box nog toeliet een SIP server te configureren maar helaas...
Ik zie wel dat de mogelijkheid nog steeds bestaat om PPPoE wachtwoord in te stellen, dus ik ben nog niet helemaal overtuigd dat het zal werken.
't zal dus terug naar de 7490 zijn, al wordt het wel stilaan tijd een upgrade te doen voor de wifi :-)
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 913 keer
Bedankt: 3534 keer
Recent bedankt: 18 keer
Provider

Bericht

honda4life schreef: 30 dec 2022, 14:18 Ik zie wel dat de mogelijkheid nog steeds bestaat om PPPoE wachtwoord in te stellen, dus ik ben nog niet helemaal overtuigd dat het zal werken.
Hoe bedoel je? Waar "zie" je die mogelijkheid??
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 37 keer

Bericht

honda4life schreef: 30 dec 2022, 09:25Hoe in godsnaam krijg je een bekwame helpdesk medewerker te pakken die zelf ook nog iets kan doen?
Klacht bij ombudsmantelecom indienen, hier kon Telenet zogezegd niets doen met VoLTE en VoWiFi en dat er niets aan hun kant aan te zetten was, kreeg ook nog wat andere hele vage claims te horen (1tje is LTE is de traagste van allemaal, en ja trager dan 3G, euhm... ok, VoLTE werkt ook over 3G blijkbaar en nog meer).

Klacht ingediend en een paar dagen later hebben ze gezegd dat VoLTE/VoWiFi voor mijn nummer niet correct geactiveerd werd (aan hun kant) en zich verontschuldigd voor de foute claims.
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
M_016
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 91 keer

Bericht

Ter info
https://www.proximus.be/support/nl/id_s ... outer.html

Lukt het u niet om op het Proximus forum te geraken via een/uw My Proximus account (en uw vraag voor oplossing te stellen)?
Ik vrees evenwel dat u voor maandag of dinsdag e.k. geen antwoord/reactie meer zult bekomen van een moderator aldaar

De internetbox laten vervangen door -> Bbox3v+ (tenzij u geen decoder zou hebben en voorlopig verder kunt met de 7490 of een nieuwere Fritz8box)?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
honda4life
Moderator
Moderator
Provider

Bericht

Tomsworld schreef: 30 dec 2022, 10:32Als je twitter doet
Nee, doe ik niet
philippe_d schreef: 30 dec 2022, 17:17 Ik zou eens proberen om de Firtz!Box op die manier te configureren.
Hiervoor is er (nog) geen vooraf ingestelde provider in de Fritz!Box, je moet dus kiezen voor "andere provider" > "Aansluiten op een DSL-aansluiting" > toegangsgegevens vereist = Neen > Verbindingsinstellingen wijzigen > "VLAN voor de internettoegang gebruiken" aanvinken > VLAN-ID = 20
Ok, dat is een stap in de goede weg, ik heb m'n twijfels een beetje over VPI en VCI maar dat is denk ik niet meer relevant.
Sync gaat perfect, zelfs aan een sync vermoedelijk hoger dan de internet box.
Echter geen internet, er ontbreekt vast een identificatie van de router "DHCP hostname" waar door je geen IP krijgt om actief internet te hebben.
philippe_d schreef: 30 dec 2022, 12:34 Misschien eens deze post copieëren naar hetProximus Forum
Daar lezen Proximus medewerkers mee, en kunnen de zaken eventueel helpen deblokkeren.
Geef dan in jouw profiel (dat alleen de Proximus medewerkers kunnen lezen) zoveel mogelijk informatie: klant nummer(s), My proxums logon(s), installatie adres, Firmanaam, ticket nr(s), etc ... zodat ze daarmee direct aan de slag kunnen ...
Werkt vandaag wel!
philippe_d schreef: 30 dec 2022, 17:17 Hoe bedoel je? Waar "zie" je die mogelijkheid??
MyProximus, al is het vast geen oplossing voor de Android decoder, blijven zoeken hoe we bovenstaande aan de praat kunnen krijgen.
beont
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 9 keer

Bericht

Hier onlangs ook een nieuwe activatie, en ook heel veel miserie gehad met mijn GSM nummer die aan mijn werkgever gekoppeld stond, en waarbij ik een ander account moest aanmaken privé, maar waar ik dan mijn modem niet kon raadplegen door constante foutmeldingen op myproximus. (en proximus tv niet kon activeren door gebrek aan een activeringscode)

Dan de techniekers die de fiber 5cm in de grond steken zonder omhulsel of niks. Vertrekken zonder iets te laten weten, langskomen wanneer ze geen afspraak hebben.
ik ga niet het volledige verhaal neerschrijven, maar het was een regelrechte ramp die uiteindelijk in orde gekomen is na vele malen bellen en heel veel geduld.
honda4life
Moderator
Moderator
Provider

Bericht

Tgoh ja... M'n telefoonkabel hadden ze ook nog afgestoken met de spade... Juist lang genoeg om terug te verbinden.
In de toekomst nog eens een deftige herstelling zal wel uitgesloten zijn, want daar zat keurig nog een meter reserve.
honda4life
Moderator
Moderator
Provider

Bericht

Is er hier een technieker die me wil verder helpen deze modem te koppelen aan m'n account?
De incompetentie van de helpdesk, daar zijn geen woorden voor... 't is gemakkelijk om er van af te zijn "10 minuten in wacht, instellingen zogezegd aangepast, 24 uur wachten"
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1474 keer
Bedankt: 1333 keer
Recent bedankt: 37 keer
Provider
Te Koop forum

Bericht

@technieker