Interessant je graph van een tijdje geleden, inderdaad wel wat verandert
splinterbyte schreef: 30 jan 2023, 17:07
Wat is het groene gedeelte op je graph?
Groene gedeelte zijn channels waar ik niet zeker van ben, ik heb die nog niet als downstream gekregen op mijn Orange router (D3.0). Als ik ze uitlees bevatten sommige zelfde soort pakketjes als downstream channels en op het internet vind je wel gebruikers die ze hebben. Niet helemaal duidelijk dus.
Na een router reboot, krijg ik altijd 24 channels van dezelfde pot van 32 channels in het rode deel
Dan zijn er nog 8 channels in het rode deel die ik nooit toegewezen krijg, maar ook eigenschappen hebben van downstream. Als dat klopt zijn dat wel al 40 channels in totaal
En nog het groene gedeelte zitten ook nog eens 9 channels, met wisselende eigenschappen.
Het totaal lijkt mij gewoon wat veel voor een Telenet haha, zo veel downstream voorzien past niet echt bij hun en vervangen ze het dan niet beter door meer D3.1?
Tomsworld schreef: 30 jan 2023, 17:10
En
@jan5787 is er zo wie zo geen overlap.
Ik dacht dat orange ook zijn eigen kanalen had en eigen cmts of is dit niet zo ? En ooit was er sprake dat er ook aparte kanalen waren voor de gegarandeerde business diensten.
Bedoel je overlap van Orange en Telenet?
Ik dacht dat Orange gewoon zelfde kanalen gebruikt als Telenet anders word het wel wat krap, maar heb hier geen bevestigen van ofzo. Eigen CMTS lijkt me ook wat ingewikkeld en kostelijk voor Orange, maar ook hier weet ik niet veel van.
Het kan wel zijn dat er gegarandeerde business diensten zijn, maar dat weet alleen Telenet natuurlijk.
Toegevoegd na 2 minuten 51 seconden:
Ik probeer de coax kabel wat te begrijpen, maar verbeter me als ik ergens fout zit. Ben geen expert op dit vlak