Hi
Heb enige tijd met veel argwaan op vinted een account aangemaakt. 2 zaken kunnen kopen en ging vlot. Nadien zij door meerdere kopers zelfs geen berichten meer beantwoord. Dus stelde ik de vraag waarom geen antwoord en nu is mijn account al geblokkeerd.
Wat zijn jullie ervaringen ermee
wie al op vinted gekocht
- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
- Bedankt: 1192 keer
- Recent bedankt: 13 keer
Ik heb al jaren een account, en ik denk nog maar 3 keer nodig gehad dat iemand van Vinted zich kwam moeien omdat de verkoper nogal "creatief" omging met een betwisting.
Ik beantwoord zeker ook niet alle berichten die ik krijg, want ik beschouw dat niet als een berichtendienst
.
Ik zou er nooit dure spullen op kopen of verkopen.
Ik beweer niet dat 2dehands geen boeven aantrekt, maar daar kan je nog "ter plaatse" afspreken.
Maar op 100+ aankopen nog maar een keer of 10 dat het niet loopt zoals het moet: niet verstuurd, kapot, verkeerd verstuurd, ...
Ik beantwoord zeker ook niet alle berichten die ik krijg, want ik beschouw dat niet als een berichtendienst

Ik zou er nooit dure spullen op kopen of verkopen.
Ik beweer niet dat 2dehands geen boeven aantrekt, maar daar kan je nog "ter plaatse" afspreken.
Maar op 100+ aankopen nog maar een keer of 10 dat het niet loopt zoals het moet: niet verstuurd, kapot, verkeerd verstuurd, ...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 18 keer
- Recent bedankt: 1 keer
om een vb te geven is vraag simpel hoe je een een bepaald kleding stuk het best kunt dragen daar het compleet doorschijnende is? Zeg mij wat er mis is met die vraag?
Volgens mij niks
Volgens mij niks
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 72 keer
- Bedankt: 125 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Wat denk je nu zelf over jouw zinsconstructie alleen al.glda19 schreef: 23 dec 2022, 20:46 om een vb te geven is vraag simpel hoe je een een bepaald kleding stuk het best kunt dragen daar het compleet doorschijnende is?

Je maakt maar één keer een eerste indruk hé.

-
- Elite Poster
Men zegt wel eens "Garbage in, garbage out".
Verzorg je schrijftaal om te beginnen zou ik zeggen.
Dit is niet bedoeld om een polemiek te starten noch een persoonlijke aanval.
Wel om je een mening te geven die ook bij anderen kan leven zoals bij je toekomstige koper/verkoper.
Op 2dehands krijgt men tegenwoordig zelfs al standaard een melding.
Dat is niet voor niets natuurlijk.
Een vriendelijk én duidelijk eerste bericht in een verzorgde schrijfstijl maakt absoluut zeker een betere indruk.

Bron: 2dehands.be
Verzorg je schrijftaal om te beginnen zou ik zeggen.
Dit is niet bedoeld om een polemiek te starten noch een persoonlijke aanval.
Wel om je een mening te geven die ook bij anderen kan leven zoals bij je toekomstige koper/verkoper.
Op 2dehands krijgt men tegenwoordig zelfs al standaard een melding.
Dat is niet voor niets natuurlijk.
Een vriendelijk én duidelijk eerste bericht in een verzorgde schrijfstijl maakt absoluut zeker een betere indruk.

Bron: 2dehands.be
Laatst gewijzigd door Ordon 23 dec 2022, 21:36, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
Zo'n schrijfstijl heeft natuurlijk wél body én is aangenamer om lezen.
Het geeft een gedegen en vertrouwenwekkende eerste indruk.
"Dezelfde boodschap".
Anders verpakt.
Beter resultaat.

Het geeft een gedegen en vertrouwenwekkende eerste indruk.
"Dezelfde boodschap".
Anders verpakt.
Beter resultaat.

- Sasuke
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
- Bedankt: 550 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Ik koop enkel iets op vinted wanneer ik de verkoper via een ander platform heb kunnen contacteren en hij/zei een vinted winkel uitbaat. Maar vinted gebruiken om op te zoeken en te kopen, nee dank u. Helft zijn scams of wederverkoop van zaken die elders veel voordeliger zijn.
En glda ... wie vraagt er nu in godsnaam aan een verkoper van een kledingstuk of het 'fijn' om te dragen is of 'hoe draag je dit, want het is doorzichtig' ...
1. Is het fijn om te dragen ? ==> Wat denk je nu dat de verkoper gaat antwoorden ? Welke antwoorden zou die volgens jou kunnen geven ? Zal enkel positief zijn hé ...
2. Hoe draag je een doorzichtig kledingstuk ? Ik vermoed dat je dat niet draagt als je buiten gaat
Ik heb altijd de indruk gehad dat je een bejaard forumlid was, niet ?
En glda ... wie vraagt er nu in godsnaam aan een verkoper van een kledingstuk of het 'fijn' om te dragen is of 'hoe draag je dit, want het is doorzichtig' ...
1. Is het fijn om te dragen ? ==> Wat denk je nu dat de verkoper gaat antwoorden ? Welke antwoorden zou die volgens jou kunnen geven ? Zal enkel positief zijn hé ...
2. Hoe draag je een doorzichtig kledingstuk ? Ik vermoed dat je dat niet draagt als je buiten gaat

Ik heb altijd de indruk gehad dat je een bejaard forumlid was, niet ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 18 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Hi
Ik uit nieuwsgierigheid een account aan gemaakt.
Dan bij meerdere en gesprek gestart. En 2 mooie zaken kunnen kopen.
De ander antwoorden totaal niet.
Dan plots mijn toegang geblokkeerd sins half december verdachte activiteit of zo iets.
Via het formulier de helpdesk proberen te bereiken maar die geeft niet thuis. Zoals ik al op meerdere reviews heb kunnen lezen.
Dan een andere account aangemaakt. En dar het zelfde gedaan bij vijf een gesprek gestart en nooit antwoord gekregen.
Zijn volgens mij veel veel nep profielen.
En lees ook in de reviews dat als het niet aankomt je bijna nooit je geld terug krijgt.
Wat zijn jullie bevindingen?
Dan plots mijn toegang geblokkeerd sins half december verdachte activiteit of zo iets.
Via het formulier de helpdesk proberen te bereiken maar die geeft niet thuis. Zoals ik al op meerdere reviews heb kunnen lezen.
Dan een andere account aangemaakt. En dar het zelfde gedaan bij vijf een gesprek gestart en nooit antwoord gekregen.
En lees ook in de reviews dat als het niet aankomt je bijna nooit je geld terug krijgt.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 257 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Mijn vrouw heeft daar eens een account gemaakt om 1 en ander te verkopen, maar daar is niets serieus van gekomen. Ze werd er knettergek van en heeft het opnieuw verwijderd 

Internet & TV: Hey internet (150/15) + Base TV via Apple TV
GSM: Hey Telecom L 50 GB
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Pro M4 (2024) 256GB SG | Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
GSM: Hey Telecom L 50 GB
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Pro M4 (2024) 256GB SG | Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
- Sasuke
- userbase crew
Ben je daar nu weer ? Je hebt hier al eens een topic over gestart ... gelieve je eigen topics beetje te onderhouden.
In het vorige topic was het duidelijk dat je zelf nogal 'rare' gesprekken start ... mij leek het dus normaal dat je als "verdacht" werd bestempeld.
viewtopic.php?p=948376
In het vorige topic was het duidelijk dat je zelf nogal 'rare' gesprekken start ... mij leek het dus normaal dat je als "verdacht" werd bestempeld.
viewtopic.php?p=948376
- devilkin
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1067 keer
- Bedankt: 674 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Modbreak:
Topics samengevoegd
Topics samengevoegd
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
- Sasuke
- userbase crew
Vinted is geen chat app. Als je een vraag stelt krijgen de mensen een notificatie of mail dat er iemand iets gevraagd heeft. Als daar dan enkel ‘hallo’ of ander gebrekkig Nederlands staat, dan zou ik ook niet reageren en denken dat het weer een of ander scammer is.
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 678 keer
Als je zelf ondervind dat "de meesten" niet antwoorden,glda19 schreef: 22 jan 2023, 16:42 Hi
als je zelf ondervind dat de helpdesk niet werkt
als je zelf online reviews vind die klagen over de helpdesk
als je zelf tot de conclusie komt dat er veel nepprofielen zijn
als je zelf online reviews vind dat je bij problemen meestal aan het kortste eind trekt
...wat denk je dan zelf ?
ga je vinted dan nog gebruiken ?
denk je dan dat het een betrouwbaar platform is ?
geloof je dan dat het een plezier gaat zijn om er dingen te kopen ?
Ik vraag me af waarom je hier de vraag nog (tweemaal) stelt...
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- cadsite
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 322 keer
- Bedankt: 720 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Gij zijt echt wel een geval apart hoor...glda19 schreef: 23 jan 2023, 06:40 Commentaar geven dat kunnen ze. Maar antwoorden op de gestelde vraag dat gaat niet
De hele tijd dingen vragen waar je zelf het antwoord op kan vinden. Vragen opnieuw stellen, commentaar geven, zelf halve vragen stellen maar complete antwoorden verwachten...
Als dan jouw handje niet van begin tot einde niet vast gehouden wordt nog een beetje komen natrappen ook.
Jij bent echt wel een heel gezellige mens. Ik zou zo graag eens een terrasje doen met jou.

- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
- Bedankt: 678 keer
Vinted is, als ik het goed begrijp, vooral voor tweedehands kleding, wat dacht je van een platform als de kringloopwinkel ?
J.
Toegevoegd na 4 uren 4 minuten 53 seconden:
nu antwoordt die niet meer zeg, da's zeker een fake account...

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
- Bedankt: 1192 keer
- Recent bedankt: 13 keer
Je kan op het profiel zien hoelang het geleden is dat ze zich aangemeld hebben.
Er zijn profielen die al 3 jaar niet aangemeld geweest zijn. De kans dat ze zich vandaag aanmelden is heel klein

Verder geldt er op Vinted, voor zover ik weet, geen verplichting te antwoorden.
Als laatste suggestie: mensen worden niet altijd uitgenodigd te reageren, afhankelijk van hoe de vraag geformuleerd werd.