Toevallig ben ik deze IT-dienstenleverancier op het spoor gekomen.
https://www.wice.eu/
Ze bieden VDSL en fiber abonnementen aan, met 4G backup indien nodig.
Ik kreeg een offerte voor VDSL. Dat kost 50 €/maand, steeds vast ip-adres. Zij werken samen met Proximus.
Geen downloadlimiet.
De opstartkosten zijn 150 €. Hun eigen technieker komt dan bij jou een Draytek modem plaatsen en configureren.
Een voip-nummer kan ook, dat kost 5 €/maand. Ze nemen dit af bij Sewan ( voorheen 3Starsnet).
Alle prijzen zijn excl 21% btw aangezien zij zich alleen tot professionelen richten.
Dit lijkt me enkel interessant als je een vast ip-adres wil en een goede helpdesk.
Internetprovider WICE: steeds vast ip-adres.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5814
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 11:30
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 504 keer
- Recent bedankt: 4 keer
dus eigenlijk bieden ze aan wat de meeste b2b, en eigenlijk gewoon de meeste internetproviders aanbieden ?
(op zijn minst edp, destiny, telenet, pxm, sewan, en nog een paar anderen bieden fixed ip en 4g backup aan dat ik weet)
gezien ze voip afnemen bij sewan, kan het goed zijn dat ze hun internetlijnen ook gewoon bij sewan afnemen (en dus niet rechtstreeks via wholesale bij proximus).
en dan heb je dus klant => wice => sewan => proximus om je probleem uitgelegd te krijgen.
het telefoonnr op hun site klopt niet (wel via google), als je de about us bekijkt zou de director en de tech dezelfde persoon zijn (qua foto), lijken ook geen rsz gegevens (dus zijn er wel echte werknemers ?), ...
het btw nr bestaat sinds 1996 (dit komt overeen met hun about us pagina die zegt dat ze sinds 96 bestaan), nacebel code zegt "computer consultancy".
denk ik dus dat ze al lang bestaan? ja, het lijkt me wel degelijk een firma die al van 96 actief is.
verder staat er nu al een mededeling dat er "door drukte een vertraagd antwoord op een support ticket kan zijn", en kan je zonder inloggen al een deel van hun "my wice" portaal zien, dat in hun footer "dns portal" heet (geeft me de indruk dat ze nog niet klaar zijn om veel self-service te hebben qua internet)
als je naar hun algemene voorwaardes gaat is de pagina titel "odoo", dus je weet ook al weer dat ze ergens odoo gebruiken, en iets internet-specifiek lijkt me er niet in te staan.
in de wayback machine staat geschiedeniswijs vooral een doorschakeling naar hun whmcs portal voor webhosting, ipv hun diensten...
denk ik dat het een bedrijf is dat écht op internetverbindingen inzet? nee...
het lijkt me eerder een beetje een bedrijf dat eerst webhosting deed, dat uit heeft gebreid naar "installeren van switches en routers" (en dus gewoon wat netwerkbeheer en hosting doen dus), en dan vervolgens ergens internet is beginnen resellen als bonus (zoals dus een hele hoop bedrijven doen)
hun eigen technieker zal wel komen, maar dat zal na de proximus technieker zijn, want ik betwijfel dat zij certified techniekers hebben.
als je als bedrijf kijkt, zijn er dus veel meer en al bekendere spelers op de markt die dat allemaal aanbieden,
als je kijkt naar de particuliere markt maakt een fix ip en 4g backup niet uit,
en als je kijkt naar de categorie ertussen heb je andere providers zoals bv fastic en waarschijnlijk nog een paar anderen.
ik wens ze het beste, want wat meer concurrentie in het landschap is altijd leuk, en qua prijs zitten ze ook rond de average voor b2b lijkt me,
maar om te zeggen dat het indrukwekkend is of dat je de zekerheid hebt van een goede helpdesk daar... dat zijn alvast geen zekerheden.
meestal is mijn mening voor bedrijven vrij simpel:
A) zet je netwerkbeheer bij 1 bedrijf, en laat die dan ook je internetprovider kiezen (en beheren) (heb je 1 aanspreekpunt voor alles wat mis kan gaan)
of
B) hou beiden strikt gescheiden en blijf voor internet & telefonie bij een partij die effectief daarop gericht is. (heb je geen lock-in of belangenvermenging etc)
(op zijn minst edp, destiny, telenet, pxm, sewan, en nog een paar anderen bieden fixed ip en 4g backup aan dat ik weet)
gezien ze voip afnemen bij sewan, kan het goed zijn dat ze hun internetlijnen ook gewoon bij sewan afnemen (en dus niet rechtstreeks via wholesale bij proximus).
en dan heb je dus klant => wice => sewan => proximus om je probleem uitgelegd te krijgen.
het telefoonnr op hun site klopt niet (wel via google), als je de about us bekijkt zou de director en de tech dezelfde persoon zijn (qua foto), lijken ook geen rsz gegevens (dus zijn er wel echte werknemers ?), ...
het btw nr bestaat sinds 1996 (dit komt overeen met hun about us pagina die zegt dat ze sinds 96 bestaan), nacebel code zegt "computer consultancy".
denk ik dus dat ze al lang bestaan? ja, het lijkt me wel degelijk een firma die al van 96 actief is.
verder staat er nu al een mededeling dat er "door drukte een vertraagd antwoord op een support ticket kan zijn", en kan je zonder inloggen al een deel van hun "my wice" portaal zien, dat in hun footer "dns portal" heet (geeft me de indruk dat ze nog niet klaar zijn om veel self-service te hebben qua internet)
als je naar hun algemene voorwaardes gaat is de pagina titel "odoo", dus je weet ook al weer dat ze ergens odoo gebruiken, en iets internet-specifiek lijkt me er niet in te staan.
in de wayback machine staat geschiedeniswijs vooral een doorschakeling naar hun whmcs portal voor webhosting, ipv hun diensten...
denk ik dat het een bedrijf is dat écht op internetverbindingen inzet? nee...
het lijkt me eerder een beetje een bedrijf dat eerst webhosting deed, dat uit heeft gebreid naar "installeren van switches en routers" (en dus gewoon wat netwerkbeheer en hosting doen dus), en dan vervolgens ergens internet is beginnen resellen als bonus (zoals dus een hele hoop bedrijven doen)
hun eigen technieker zal wel komen, maar dat zal na de proximus technieker zijn, want ik betwijfel dat zij certified techniekers hebben.
als je als bedrijf kijkt, zijn er dus veel meer en al bekendere spelers op de markt die dat allemaal aanbieden,
als je kijkt naar de particuliere markt maakt een fix ip en 4g backup niet uit,
en als je kijkt naar de categorie ertussen heb je andere providers zoals bv fastic en waarschijnlijk nog een paar anderen.
ik wens ze het beste, want wat meer concurrentie in het landschap is altijd leuk, en qua prijs zitten ze ook rond de average voor b2b lijkt me,
maar om te zeggen dat het indrukwekkend is of dat je de zekerheid hebt van een goede helpdesk daar... dat zijn alvast geen zekerheden.
meestal is mijn mening voor bedrijven vrij simpel:
A) zet je netwerkbeheer bij 1 bedrijf, en laat die dan ook je internetprovider kiezen (en beheren) (heb je 1 aanspreekpunt voor alles wat mis kan gaan)
of
B) hou beiden strikt gescheiden en blijf voor internet & telefonie bij een partij die effectief daarop gericht is. (heb je geen lock-in of belangenvermenging etc)