Wel, dat heb ik met Ironsight als FPS toch een heel pak minder dan met World Of Tanks. Ironsight valt echt compleet gratis te spelen. De meeste wapens kan je aanschaffen met uw eigen ingame geld, de speciallekes zoals skins enzo zijn te betalen. Dat vind ik eerlijk gezegd wel een goed systeem. Nu, het is ook geen groots opgezette FPS, het speelt wel vlot. heb er nu voor het eerst eens 9 euro in gestoken om enkele goodies te krijgen.
In het verleden nog wel andere FPS gespeeld waaronder Warface (iets of wat p2w maar toch nog redelijk gebalanceerd) en Warzone, ook eigenlijk gratis te spelen zonder dat je echt iets moet kopen, naja, je kan altijd. COD heb ik indertijd ook aangeschaft en daar zuigde ik echt in dus ja, hoe lang speel je dat dan?
Worldt Of Tanks staat daar eigenlijk een beetje als vreemde eend in de bijt, het is geen FPS, en toch wel, maar het levelen duurt een eeuw als gratis speler en iemand die een tank van 50 euro kan aanschaffen en dan nog gold ammo kan verschieten en de battlepass wil aanschaffen en uw vip account (80 euro per jaar) om sneller te levelen en meer te verdienen. Het is ook zo dat de beste spelers ook het beste gerief kunnen vrijspelen. Vroeger waren de events er meer gericht op extraatjes voor iedereen, maar dat is niet meer. Voor het kerstevent bvb kan je 200 euro dokken om alle nieuwe tanks te hebben, en dan hoef je het event ook helemaal niet meer te spelen, of heel veel geluk hebben voor 50 tot 100 euro of uren aan een stuk spelen. Pijnlijk.
Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje als StarWing... Ik heb onlangs Destiny 2 eens geïnstalleerd, daar zit ook een heel stuk single player in maar als ik meer dan 10 toetsen moet onthouden loopt het fout.
Loadout vond ik vroeger ook leuk maar die zijn er plots mee gestopt. Mja... :s
Company of Heroes vond ik eigenlijk ook nog wel de moeite om een poos te spelen. Enlisted heb ik ook gespeeld, maar ook hier veel switchen tussen teamleden en afgeknald worden als een noob en dan stopt dat rap.