Ondertussen al wat ouder, maar ik speel nog graag games
Meestal World of Tanks wegens het snel tussendoor een matchke te kunnen doen. Al is de RNG killing in dit soort online games.
Doch zijn er tegenwoordig weinig goede singleplayer FPS shooters te vinden.
Ikzelf herspeel regelmatig HalfLife of de oudere CoD games, maar na zoveel jaar beginnen deze toch tegen te steken.
Tot voor kort kocht ik ook de Call of Duty games, maar tegenwoordig kosten deze €75 voor een paar uur singleplayer, en dat vind ik toch te gortig aan het worden.
MP in dit soort games is niet meer aan mij besteedt, wegens te snelle bewegingen en de bijhorende motion sickess na 10minuten.
Maw, kan iemand een goede Half Life/CoD alike singleplayer FPS aanbevelen met redelijk wat uren speeltijd erin ?
Goede FPS
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 65 keer
Goh, je kan daar breed in gaan. Is het voor de pure actie? Zo ja dan is iets zoals Serious Sam en Wolfenstein wel ok. Wil je iets meer story en eventueel wat RPG-achtige elementen dan kan ik Bioshock wel aanbevelen.
Maar ik ben ook niet zo een serieuze FPS speler. Dus er komen wel nog betere suggesties.
Maar ik ben ook niet zo een serieuze FPS speler. Dus er komen wel nog betere suggesties.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
- Bedankt: 106 keer
Als je third person ok vindt en je vindt behendigheid ook een leuke uitdaging, dan kan ik zeker de drie nieuwste Tomb Raider games aanraden, alsook Horizon: Zero Dawn dat qua gameplay wel iets weg heeft van Tomb Raider, maar dan in een totaal verschillende setting. Allemaal zeer vermakelijke games met een deftig tot goed verhaal en (zeer) knappe graphics.
Een tijd geleden heb ik ook GTA V nog eens uitgespeeld, met een computer die alles vlot genoeg kan trekken is dat best wel een vermakelijke beleving.
Call of Duty: Warzone 2 (singleplayer) is trouwens blijkbaar Free To Play op steam. Allen daarheen!
Een tijd geleden heb ik ook GTA V nog eens uitgespeeld, met een computer die alles vlot genoeg kan trekken is dat best wel een vermakelijke beleving.
Call of Duty: Warzone 2 (singleplayer) is trouwens blijkbaar Free To Play op steam. Allen daarheen!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 16 keer
Hier na 9 jaar World of Tanks het gewoon opgegeven. Wat een ongelooflijk rot spel is me dat geworden. F2P is hier duidelijk P2W geworden op enkele jaren tijd. Als je voor wat digitale nullen en eentjes een half fortuin moet betalen... Winratio daalde, frustraties stegen....
Ik speel nu Ironsight als FPS, is volledig gratis, niet p2w maar helaas wel regelmatig cheaters...
Ik hou wel van snelle gameplay, kleine maps dus ideaal voor mij.
Ik speel nu Ironsight als FPS, is volledig gratis, niet p2w maar helaas wel regelmatig cheaters...
Ik hou wel van snelle gameplay, kleine maps dus ideaal voor mij.
-
- Starter
Voor de meer open world FPS'en: Tom Clancy's Ghost Recon Wildlands en Breakpoint, eventueel The Division 1 en 2 alsook de Far Cry games. Ook zeker eens te bekijken: Metro Exodus en Red Dead Redemption II.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
- Bedankt: 73 keer
- Recent bedankt: 1 keer
De Far Cry/Crysis games heb ik ook gespeeld, maar persoonlijk vind ik deze minder de moeite om te herspelen op een of andere manier.
WoT, ik heb nog 1x een aantal loots aangeschaft, maar zelfs de xmas special hebben ze verneukt met P2W.
WoT, ik heb nog 1x een aantal loots aangeschaft, maar zelfs de xmas special hebben ze verneukt met P2W.
-
- Elite Poster
Uiteraard, voor zover ik mee ben, want kijk af en toe nog filmpjes van Dez en Quicky, om dan te zien dat het toch duidelijk is dat het enkel bedoeld is om veel geld uit mensen hun zakken te kloppen. Zoals je het zegt, je kan enkel levelen door grote loot boxes te kopen (in België dus illegaal want is online gokken) en daar bovenop komen dan nog exclusieve OP tanks er bovenop. Of je speelt jezelf te pletter in pure frustratie tanks die dienen als farm fest voor de p2w spelers. Nu, als je 1 euro per box vraagt is het vooral Kerst voor Wargaming vrees ik. Ik kan gerust geld geven aan spelletjes, maar dan toch geen bedragen van 50 euro voor wat nullen en enen. Dan koop ik liever een echt spel of wat skins ofzo tegen een lage prijs, maar bon, ook dat kost bij WOT al een half dagloon voor een simpele skin.
Het is uiteraard ook te zien aan hun spelers, jaar op jaar zakken die, met gegronde reden.
Het is uiteraard ook te zien aan hun spelers, jaar op jaar zakken die, met gegronde reden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 65 keer
Nu, we gaan wat off topic, maar bij F2P zijn de free players "het product" voor de betalende spelers. Die hebben slachtvee nodig.
Ik ben maar één keer in een F2P/P2W val getrapt en dat is Hearthstone, na 200 euro daaraan gespendeerd te hebben begon het me ook wel te dagen dat het een oneindig iets was en mij veel geld zou kosten. Dus ben er wijselijk mee gestopt met dat en alles wat ook maar vaag ruikt naar F2P.
Ik ben maar één keer in een F2P/P2W val getrapt en dat is Hearthstone, na 200 euro daaraan gespendeerd te hebben begon het me ook wel te dagen dat het een oneindig iets was en mij veel geld zou kosten. Dus ben er wijselijk mee gestopt met dat en alles wat ook maar vaag ruikt naar F2P.
-
- Elite Poster
Wel, dat heb ik met Ironsight als FPS toch een heel pak minder dan met World Of Tanks. Ironsight valt echt compleet gratis te spelen. De meeste wapens kan je aanschaffen met uw eigen ingame geld, de speciallekes zoals skins enzo zijn te betalen. Dat vind ik eerlijk gezegd wel een goed systeem. Nu, het is ook geen groots opgezette FPS, het speelt wel vlot. heb er nu voor het eerst eens 9 euro in gestoken om enkele goodies te krijgen.
In het verleden nog wel andere FPS gespeeld waaronder Warface (iets of wat p2w maar toch nog redelijk gebalanceerd) en Warzone, ook eigenlijk gratis te spelen zonder dat je echt iets moet kopen, naja, je kan altijd. COD heb ik indertijd ook aangeschaft en daar zuigde ik echt in dus ja, hoe lang speel je dat dan?
Worldt Of Tanks staat daar eigenlijk een beetje als vreemde eend in de bijt, het is geen FPS, en toch wel, maar het levelen duurt een eeuw als gratis speler en iemand die een tank van 50 euro kan aanschaffen en dan nog gold ammo kan verschieten en de battlepass wil aanschaffen en uw vip account (80 euro per jaar) om sneller te levelen en meer te verdienen. Het is ook zo dat de beste spelers ook het beste gerief kunnen vrijspelen. Vroeger waren de events er meer gericht op extraatjes voor iedereen, maar dat is niet meer. Voor het kerstevent bvb kan je 200 euro dokken om alle nieuwe tanks te hebben, en dan hoef je het event ook helemaal niet meer te spelen, of heel veel geluk hebben voor 50 tot 100 euro of uren aan een stuk spelen. Pijnlijk.
Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje als StarWing... Ik heb onlangs Destiny 2 eens geïnstalleerd, daar zit ook een heel stuk single player in maar als ik meer dan 10 toetsen moet onthouden loopt het fout.
Loadout vond ik vroeger ook leuk maar die zijn er plots mee gestopt. Mja... :s
Company of Heroes vond ik eigenlijk ook nog wel de moeite om een poos te spelen. Enlisted heb ik ook gespeeld, maar ook hier veel switchen tussen teamleden en afgeknald worden als een noob en dan stopt dat rap.
In het verleden nog wel andere FPS gespeeld waaronder Warface (iets of wat p2w maar toch nog redelijk gebalanceerd) en Warzone, ook eigenlijk gratis te spelen zonder dat je echt iets moet kopen, naja, je kan altijd. COD heb ik indertijd ook aangeschaft en daar zuigde ik echt in dus ja, hoe lang speel je dat dan?
Worldt Of Tanks staat daar eigenlijk een beetje als vreemde eend in de bijt, het is geen FPS, en toch wel, maar het levelen duurt een eeuw als gratis speler en iemand die een tank van 50 euro kan aanschaffen en dan nog gold ammo kan verschieten en de battlepass wil aanschaffen en uw vip account (80 euro per jaar) om sneller te levelen en meer te verdienen. Het is ook zo dat de beste spelers ook het beste gerief kunnen vrijspelen. Vroeger waren de events er meer gericht op extraatjes voor iedereen, maar dat is niet meer. Voor het kerstevent bvb kan je 200 euro dokken om alle nieuwe tanks te hebben, en dan hoef je het event ook helemaal niet meer te spelen, of heel veel geluk hebben voor 50 tot 100 euro of uren aan een stuk spelen. Pijnlijk.
Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje als StarWing... Ik heb onlangs Destiny 2 eens geïnstalleerd, daar zit ook een heel stuk single player in maar als ik meer dan 10 toetsen moet onthouden loopt het fout.
Loadout vond ik vroeger ook leuk maar die zijn er plots mee gestopt. Mja... :s
Company of Heroes vond ik eigenlijk ook nog wel de moeite om een poos te spelen. Enlisted heb ik ook gespeeld, maar ook hier veel switchen tussen teamleden en afgeknald worden als een noob en dan stopt dat rap.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 348 keer
Niet alleen zijn dat 3rd Person games, maar je kan ze ook bezwaarlijk Shooters noemen. Dus ze liggen toch behoorlijk ver weg van de vraag van de TS.JamesEarlGray schreef: ↑10 dec 2022, 12:34 Als je third person ok vindt en je vindt behendigheid ook een leuke uitdaging, dan kan ik zeker de drie nieuwste Tomb Raider games aanraden, alsook Horizon: Zero Dawn dat qua gameplay wel iets weg heeft van Tomb Raider, maar dan in een totaal verschillende setting. Allemaal zeer vermakelijke games met een deftig tot goed verhaal en (zeer) knappe graphics.
Vraag is natuurlijk ook wat TS bedoelt met 'al wat ouder'. Ik ben zelf 50+ en voor mij zijn shooters/FPS toch niet meer weggelegd, vind ik. Mijn reacties zijn daarvoor te traag geworden en uiteindelijk zijn shooters ook veel te hectisch. Een Horizon Zero Dawn daarentegen heb ik wel uitgespeeld, omdat je daar toch veel meer rust en exploratie hebt. Ook een GTA5 is op dat vlak veel gevarieerder met minder adrenaline rushes.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
- Bedankt: 73 keer
40+
En snelle shooters a la Unreal heb ik nooit iets gevonden, veel te snelle bewegingen en laatste jaren krijg ik daar motion sickness van na 5 min spelen.
Vandaar CoD/Half Life/WOT/Wolfenstein... Genoeg actie, maar relatief rustige gameplay.
En snelle shooters a la Unreal heb ik nooit iets gevonden, veel te snelle bewegingen en laatste jaren krijg ik daar motion sickness van na 5 min spelen.
Vandaar CoD/Half Life/WOT/Wolfenstein... Genoeg actie, maar relatief rustige gameplay.
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 4 keer
Ik ben zelf bijna 42 en speel momenteel (Xbox One X) Sniper Ghost Warrior 3. Zit toch wel wat meer speeltijd in dan inderdaad CoD (overpriced als het enkel voor de campaign is).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 47 keer
Motion sickness: dit had ik dus ook voor in den beginne. Ik werd er ongemakkelijk van en moest pauzeren of stoppen. Maar ben blijven doorzetten en door genoeg te blijven spelen desnoods int begin ook met pauzes ist dik in orde nu, ik heb het niet meer voor, ik moest er gewoon aan wennen, net zoals ik ook aan mijn ultrawide monitor paar dagen moest wennen.
Tttsss