Van Proximus naar Mobile Vikings: is dat een overstap naar een andere operator?

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
luvr
Starter
Starter

Bericht

Momenteel heb ik een abonnement bij Proximus voor Internet Maxi Fiber en voor Mobilus S. Ik heb géén TV-abonnement en géén vaste telefoon.

Als ik van Proximus naar Mobile Vikings wens over te stappen, verander ik dan eigenlijk van operator? Of zijn Proximus en Mobile Vikings één en dezelfde operator, en is Mobile Vikings gewoon een product of optie (of wat dan ook), aangeboden door Proximus?

En als Mobile Vikings wel degelijk een ándere operator is dan Proximus, moeten ze dan de Easy Switch procedure niet aanbieden? Trouwens, als je van een ándere operator dan Proximus wenst over te stappen naar Mobile Vikings, moeten ze dan die procedure niet sowieso aanbieden? Da's toch mijn interpretatie van https://techpulse.be/tips/216385/easy-s ... moperator/ (artikel uit 2017; zover gaat het blijkbaar al terug). Als mijn interpretatie van dat artikel correct is, dan kan Mobile Vikings, wettelijk gezien, toch niet zomaar wegkomen met de stelling, dat ze Easy Switch nog niet aanbieden "maar we werken eraan"?
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 247 keer
Bedankt: 1684 keer
Recent bedankt: 8 keer

Bericht

Ja, Mobile Vikings is in overtreding, dien klacht in bij het BIPT.