Beste antivirus pakket

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Op dit moment heb ik 1 desktop (WIN10), 2 laptops (Beide WIN11) en 2 devices met Android waar ik toch eens wil kijken of ik nog steeds goed zit. Op dit moment gebruik ik, naar volle tevredenheid, Malwarebytes AV. Het gaat hem vooral om het antivirus gedeelte. VPN verbindingen zijn absoluut niet nodig, en voor de firewallfunctie welke in veel pakketten zit heb ik mijn Mikrotik 3011.

Wat kunnen jullie aanraden? Blijven bij het AV product van Windows zelf (en wat dan zetten op de 2 androids?)? Blijven bij Malwarebytes? Andere opties?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 129 keer
Provider
Te Koop forum

Gebruik al 2j bitdefender , doet zijn werk goed.
Internet = Hey Telecom
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Streaming
Belgissschenaap
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
Bedankt: 140 keer

Ik ben persoonlijk geen fan van externe AV. zeker vandaag is windows defender een goed pakket. Over het algemeen scoren al av's even goed als het gaat om detectie. De ene maand is dat pakket beter en de andere maand een ander, maar ze schommelen rond elkaar.

Op android ook geen AV in gebruik. En al jaren virus vrij naar mijn weten. Als ik mijn resources op toestellen en thuis netwerk bekijk is er niets verontrustend te merken. Maar zal ook voor een deel aan mij als gebruiker liggen. Ik ben vrij voorzichtig geen onbekende downloads of obscure websites in gebruik.

Grrjs
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer

Hier ook Bitdefender, maar de Box.
Waar dan ook nog eens de software voor de devices bijzit.

Windows Defender is inderdaad beter en beter aan het worden.
Die kan inderdaad ook niet onderdoen voor de andere AV's.
Enige nadeel is dat je iets voor Android en iOS mist dan.
Voor iOS heb daar minder problemen mee, maar Android heb ik daar wel behoefte aan.
Denk vooral aan de kinderen die vinden dat ze alles moeten downloaden.

Daarom had ik jaren geleden beslist om Bitdefender te nemen waar er toch iets van mobile security bijzit.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 597 keer
Bedankt: 726 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider
Te Koop forum

Het beste antiviruspakket ben je zelf. Ik ga geen geld geven voor iets dat in OS zit en waarvoor ik eigenlijk dus ook al betaald heb.
Laatst gewijzigd door Dizzy 24 nov 2022, 10:53, in totaal 1 gewijzigd.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
Bedankt: 550 keer
Provider
Te Koop forum

SentinelOne :-)
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
selder
Moderator
Moderator
Bedankt: 771 keer
Recent bedankt: 3 keer
Te Koop forum

anti-wat?
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
svermassen
Elite Poster
Elite Poster

Geen idee of er alternatieven bestaan voor het systeem met de Bitdefender BOX?
Zag nu toevallig dat ze het tijdelijk niet aanbieden.
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Wat is die box , soort van tussen stukje tussen pc en jouw router/modem
Internet = Hey Telecom
svermassen
Elite Poster
Elite Poster

buthead schreef: 25 nov 2022, 19:49 Wat is die box , soort van tussen stukje tussen pc en jouw router/modem
Eigenlijk een WiFi router met een beperkte hardware firewall erin.
Onder andere verdachte links, … worden afgeblokt.
Dus al het verkeerd naar buiten en naar binnen wordt gescand.
Typisch iets voor huis en tuin gebruik.
Hier zit die tussen de modem en mijn eigen router.
Dus alles, ook slimme devices moeten via die weg.

Ik denk zelfs, dat dit hetzelfde is als die optie van Telenet, maar ben niet zeker.
Safespot bedoel ik
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Heb je geen last van vertragingen dan met die box? Waarschijnlijk niets merkbaars.
Internet = Hey Telecom
svermassen
Elite Poster
Elite Poster

Neen, merk niet echt iets.
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Dat is vrij mooi dan. Op termijn zal dit soort dingen wel standaard worden in de bbox of hgw
Internet = Hey Telecom
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 371 keer
Bedankt: 121 keer
Recent bedankt: 1 keer
Te Koop forum

Ik gebruik al bijna 20 jaar Eset NOD32 als AV. Altijd tevreden van geweest.
Neemt ook niet veel resources.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S25 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS1821+
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin Venu3
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 277 keer
Bedankt: 142 keer

Gebruik al tal van jaren f-secure. Werkt zeer goed wat mij betreft + handig is ook functie die tijdens internetbankieren andere programma's volledig blokkeert om kans op allerhande malafide praktijken, te beperken.
jutuiz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 64 keer

Onwillekeurig denk ik aan de klassieke Urbanus-sketch.

Boerke: “Dat is poeder tegen de olifanten.” Urbanus: “Maar hier zitten toch geen olifanten in 't Pajottenland ?” Boerke: “Goe poeier hé jongen!

Hier ingebouwde Windows AV.
Goe poeier.
Belgissschenaap
Elite Poster
Elite Poster

koenraaddeconinck schreef: 28 nov 2022, 16:44 Functie die tijdens internetbankieren andere programma's volledig blokkeert om kans op allerhande malafide praktijken, te beperken.
Dat klinkt eigenlijk een echt veiligheidsissue op zich. Software laten checken wanneer je bankzaken doen en diezelfde software dan iets uit laten voeren waarmee hij de rest blokkeert.
Je moet dat bedrijf dan wel echt vertrouwen
svermassen
Elite Poster
Elite Poster

Bitdefender doet dat ook, maar op een andere manier.
Start een soort private browser op, die btw van geen kanten werkt.
Mortov Molotov
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 58 keer

Jarenlang Bitdefender gebruikt voor al mijn devices (Win, Macbook Air en enkele android telefoons); ben er vorige zomer mee gekapt om de volgende redenen:

1. Hinderlijke, niet te verbergen, advertenties om toch maar die VPN van hen te installeren die écht wel subpar is tov. andere VPN pakketten
2. Hinderlijke, niet te verbergen, advertenties om toch maar die VPN van hen te installeren die écht wel subpar is tov. andere VPN pakketten
3. Hinderlijke, niet te verbergen, advertenties om toch maar die VPN van hen te installeren die écht wel subpar is tov. andere VPN pakketten

4. Het feit dat je op android, mits je niet aan sideloading doet, géén antivirus pakket nodig hebt

5. Het feit dat een combinatie van Windows Defender en Malwarebytes (mits deze laatste niet als antivirus geregisteerd wordt in Windows) even goed is.
Beide softwarepakketten laten je ook met rust. Groot pluspunt.
(meer uitleg hier te vinden: https://www.howtogeek.com/225385/what%E ... od-enough/)

6. Op MacOs installeerde ik deze zomer Intego

Dus Krisken, laat gewoon alles zoals het nu is en investeer hooguit in een betalende versie van Malwarebytes voor de windows laptops
Aan vriendschappelijk verleend advies op dit forum kunnen geen rechten worden ontleend :wink:
svermassen
Elite Poster
Elite Poster

NextDNS intussen aan het testen via de Router.
Mooi ding, maar de vrouwen ergeren zich eraan.
Mails van de CM en nog anderen bijvoorbeeld laden onvolledig.
En op een iPhone moet die volledig geladen worden, anders zie je niets.
Op de iPad vallen gelukkig enkel de afbeeldingen weg.
Dus een beetje te streng dus.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 157 keer

Geen aparte AV meer zowel op privétoestellen als op werktoestel. Ik merk trouwens dat op het werk gebruikers van bv. norton problemen hebben bv. niet werkende vpn
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
Mike...
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 8 keer
Provider

Voor zij die een particulier Microsoft 365 abonnement hebben, is MS Defender eventueel een optie voor Android. Meer dan dat heb je inderdaad niet echt nodig voor Android.
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1081 keer
Bedankt: 681 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider
Te Koop forum

svermassen schreef: 25 nov 2022, 19:37 Geen idee of er alternatieven bestaan voor het systeem met de Bitdefender BOX?
Ik vraag me af hoe dit kan werken met versleutelde verbindingen zonder een man-in-the-middle attack te doen?

Maw: gezien 90% (of meer) van het internet verkeer nu achter encryptie zit, vrees ik dat dit ofwel niet werkt, ofwel een MiTM doet - en er dus een certificaat bij op je eigen devices moet vertrouwd worden, wat ik dan zelf weer totaal niet zou willen tenzij het in eigen beheer is.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 189 keer
Bedankt: 146 keer

Slechtste is naar mijn mening 'AVG Antivirus FREE'. Mijn Windows-partitie gebruik ik bijna nooit. Blijkbaar is dat op mijn computer terecht gekomen begin oktober. Geen idee hoe. Windows is extreem traag. Ik bedoel een 10 minuten om in te loggen en de desktop te hebben. Minuten om iets te doen.

Het de-installeren lukt niet. Als ik de de-installatie doe krijg ik een melding dat setup al loopt en dat ik het later kan proberen. Via taksmanager de processen stoppen werkt niet.

Ik denk dat ik Windows er ga afgooien en het ga vervangen door een hardware install van FreeDOS. Lijkt mij beter voor de zenuwen.
svermassen
Elite Poster
Elite Poster

devilkin schreef: 07 dec 2022, 19:27
svermassen schreef: 25 nov 2022, 19:37 Geen idee of er alternatieven bestaan voor het systeem met de Bitdefender BOX?
Ik vraag me af hoe dit kan werken met versleutelde verbindingen zonder een man-in-the-middle attack te doen?
Ik denk ook dat het vooral URL en IP check is.
Het is daar dat de het ook heel soms merken dat URLs geblokkeerd worden.
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 624 keer

Anti virus.....sinds w8 heb ik welgeteld 0 virussen gezien op de windows systemen van mijn particuliere klanten..of en toe komt er nog eens een macbook binnen met een beestje, maar dat is het dan ook.
Waarom zou je daar in hemelsnaam nog geld aan willen uitgeven (of een gratis alternatief met de nodige reclame)
Die gasten zijn allemaal al lang overgestapt naar een ander systeem om hun geld te verdienen ;-)
Wij verkopen al een paar jaar geen antivrus paketten meer tenzij de klant er specifiek naar vraagt, windows defender = gewoon voldoende.
Mortov Molotov
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 58 keer

iceke schreef: 09 dec 2022, 09:05 Anti virus.....sinds w8 heb ik welgeteld 0 virussen gezien op de windows systemen van mijn particuliere klanten..of en toe komt er nog eens een macbook binnen met een beestje, maar dat is het dan ook.
Waarom zou je daar in hemelsnaam nog geld aan willen uitgeven (of een gratis alternatief met de nodige reclame)
Die gasten zijn allemaal al lang overgestapt naar een ander systeem om hun geld te verdienen ;-)
Wij verkopen al een paar jaar geen antivrus paketten meer tenzij de klant er specifiek naar vraagt, windows defender = gewoon voldoende.
What I said. Defender in combinatie met Malwarebytes
Aan vriendschappelijk verleend advies op dit forum kunnen geen rechten worden ontleend :wink:
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 29 keer

mijn trial op malwarebytes loopt morgen af. verder gaan met de free version of toch betalen of is dit weggegooid geld. Heb geen antivirus soft draaien buiten dan ms defender

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 263 keer
Bedankt: 104 keer
Provider

Defender voldoende ? ja voor wie niet veel download ofzo, maar toch bij geavanceerde malware is WD niet genoeg !! Natuurlijk kiest iedereen wat hij wil , maar ik (en vele anderen) vertrouwen niet op MSoft.
(Ben een actief lid op een paar malware forums, waar er veel testen gedaan worden)

https://odysee.com/@Shadowra:f/Antiviru ... petition:4

Deze stopten wel de malware :
Avast : Detected 2 malwares ( Win32:CrypterX-gen [Trj] ) healthy machine and protected
Avira : Detected the 2 malwares ( TR/Crypt.OPACK.Gen )
MS Defender : Did not detect any of the malwares ! It only detects a dropper that accompanies the 1st malware (Trojan:Win32/ClipBanker!MTB) but the malware is installed in the temporary files and in Roaming. Infected machine
ESET: Detected the 2 malwares
Bitdefender: Detected the 1st one at launch, but not the 2nd one. However, it makes up for its mistake when KVRT analyzes the system by disinfecting the machine. The machine was indeed infected but Bitdefender saved it. Well done!
Kaspersky : Detects the 1st file, but not the 2nd on access. At runtime, Kaspersky detects the installation and reacts behaviorally. Machine protected.
WiseVector : Detects the 2 files
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
bartman
Elite Poster
Elite Poster

Patje schreef:Defender voldoende ? ja voor wie niet veel download ofzo, maar toch bij geavanceerde malware is WD niet genoeg !! Natuurlijk kiest iedereen wat hij wil , maar ik (en vele anderen) vertrouwen niet op MSoft.
(Ben een actief lid op een paar malware forums, waar er veel testen gedaan worden)

https://odysee.com/@Shadowra:f/Antiviru ... petition:4

Deze stopten wel de malware :
Avast : Detected 2 malwares ( Win32:CrypterX-gen [Trj] ) healthy machine and protected
Avira : Detected the 2 malwares ( TR/Crypt.OPACK.Gen )
MS Defender : Did not detect any of the malwares ! It only detects a dropper that accompanies the 1st malware (Trojan:Win32/ClipBanker!MTB) but the malware is installed in the temporary files and in Roaming. Infected machine
ESET: Detected the 2 malwares
Bitdefender: Detected the 1st one at launch, but not the 2nd one. However, it makes up for its mistake when KVRT analyzes the system by disinfecting the machine. The machine was indeed infected but Bitdefender saved it. Well done!
Kaspersky : Detects the 1st file, but not the 2nd on access. At runtime, Kaspersky detects the installation and reacts behaviorally. Machine protected.
WiseVector : Detects the 2 files
geen info hoe malwarebytes het er vanaf zou gebracht hebben. Soms zal de ene virusscanner al meer detecteren. Gooi en een reeks andere malware tegenaan en ms defender doet het perfect

Patje
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Na deze 2 gemiste van microsoft moet men niet verder testen want het systeem is geinfecteerd :p nu iedereen doet wat hij wil .... toch maar een bewijs dat andere AV's deze malware wel stoppen en MS niet :)
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Afbeelding Afbeelding
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1081 keer
Bedankt: 681 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider
Te Koop forum

Je zegt het er ook wel bij: 'voor mensen die niet veel downloaden'.

Geen idee hoe dat nu zit bij de huis tuin en keukengebruiker, maar de hoeveelheid keren dat ik nog gebeld wordt om malware of virussen van pc's te halen kan ik op 1 hand tellen.

Pre-ms defender was dat wel wat hoger. Dus 't zal zeker zijn waarde hebben.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
bartman
Elite Poster
Elite Poster

bitdefender voor windows is halve giga groot? Wat zit daar allelaal dan in? en nadat de installatie voltooid is zou je denken dat die dan uptodate is maar ik klik op bijwerken en komt nog update binnen die gaat van 80% naar 100%. Je zou denken dat uit veiligheid ze deze zelf in de achtergrond automatisch installeren. klopt het dus dat je zelf altijd manueel op "nu bijwerken" moet klikken of je mist de meest recente datafiles? bij malwarebytes en ms defender was dit ook zo

gunnix
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 11 keer

Ook hier Windows Defender als AV en Malwarebytes voor periodieke controle.

In browsers zeker ook Smartscreen of Safe Browsing gebruiken, niet uitzetten voor bijvoorbeeld de privacy 😉
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Provider

bartman schreef: 25 dec 2022, 17:46 bitdefender voor windows is halve giga groot? Wat zit daar allelaal dan in? en nadat de installatie voltooid is zou je denken dat die dan uptodate is maar ik klik op bijwerken en komt nog update binnen die gaat van 80% naar 100%. Je zou denken dat uit veiligheid ze deze zelf in de achtergrond automatisch installeren. klopt het dus dat je zelf altijd manueel op "nu bijwerken" moet klikken of je mist de meest recente datafiles? bij malwarebytes en ms defender was dit ook zo

Bitdefender update in de achtergrond, je hoeft niet telkens zelf op bijwerken klikken.
In instellingen kan je speciale aanbiedingen uitvinken en aanbevolen notificaties uitzetten om gerust gelaten te worden, als je gratis versie gebruikt.
Afbeelding Afbeelding
Belgissschenaap
Elite Poster
Elite Poster

Hier eens uitgelegd dat ze allemaal niet veel uitmaken.
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”