Coffeecup vs Pinegrow

Alles over programmeren en development binnen de IT-wereld
oneplus
Starter
Starter

Bericht

Ervaring met deze html editors?

Ik zou graag starten om zelf eenvoudige websites te leren bouwen. Ik kwam al snel bij Coffeecup.com (Site Designer en HTML Editor) en Pinegrow.com terecht.

Heb me ook ingeschreven bij openclassrooms.com voor basis html css te leren.

Alvast bedankt!
Tom2000
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Bericht

Notepad++
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 78 keer
Bedankt: 127 keer

Bericht

Doe jezelf een plezier en blijf 100% weg van WYSIWYG editors. Zo leer je nl. helemaal niets. Ik zou eens kijken naar bv. https://code.visualstudio.com (ook leuk mocht je toch ook later willen leren programmeren) of al gewoon een echte html/css editor. Vroeger was ik grote fan van HomeSite en TopStyle, maar die zijn allemaal ter ziele gegaan. :( Notepad++ of Sublime Text zijn ook gratis mogelijkheden.

Als het geld mag kosten: blijkbaar heeft Adobe hun Dreamweaver van onder het stof gehaald, ziet er héél gelikt uit! https://www.adobe.com/be_nl/products/dreamweaver.html
ooh. shiny.
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 216 keer
Bedankt: 460 keer
Recent bedankt: 7 keer

Bericht

Ik gebruikte vroeger coffeecup, de gratis versie. Maar jaar na jaar is dat programma minder handig geworden vind ik.
Dat was een pure code editor waar je wel een preview kreeg, heel handig.
oneplus
Starter
Starter

Bericht

Dank voor reacties. Pure code gaat mijn petje momenteel helaas te boven toch wil ik het graag leren dus geven niet op. Zowel coffeecup als pinegrow lijken me dan wel mogelijke opties. Webdesign is uitgebreid maar de basis kennen is wel een must vindt ik.
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 216 keer
Bedankt: 460 keer
Recent bedankt: 7 keer

Bericht

Als je je beperkt tot eenvoudige (statische) dingen dan is puur coderen echt niet zo speciaal.
Ik heb mijn site (behalve de speciallekes zoals het forum) via een gewone code editor gemaakt.