zeer vervelend windows verkenner probleem
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 29 keer
in windows 11 gebeurt het soms (maar al één keer is er één te veel) dat een csv bestand bij éénmalig aanklikken geopend wordt in excel. Er is ingesteld dat excel pas mag geopend worden na dubbel klikken, maar het gebeurt dus vaak bij slechts éé klik. Probleem is dat dit csv files zijn die absoluut niet in excel geopend mogen worden zoniet worden ze onbruikbaar om te importeren in een financiële toepassing. Hebben jullie dat ook soms voor in de verkenner? Normaal werk ik aan mijn csv files in notepad of notepad+ en dit geeft geen problemen om ze daarna te importeren.
- cptKangaroo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 757 keer
- Bedankt: 252 keer
In het "File Explorer Options" paneel vind je op de "General" tab een setting om bestanden met een enkele klik of een dubbelklik te openen. Maar je kan beter gewoon de 'filetype association' voor .csv bestanden met Excel ongedaan maken -- ik neem aan dat dit in de settings van Excel zelf te vinden is.
Wel vreemd dat Excel de bestanden corrupt maakt bij het openen -- misschien wordt het bestand meteen als data geïmporteerd en kan je in Excel ergens instellen wat er met zo'n data bestanden mag gebeuren (read-only, bijvoorbeeld)?
Wel vreemd dat Excel de bestanden corrupt maakt bij het openen -- misschien wordt het bestand meteen als data geïmporteerd en kan je in Excel ergens instellen wat er met zo'n data bestanden mag gebeuren (read-only, bijvoorbeeld)?