MP3-speler voor ouder

Heb je vragen of wil je een ervaring delen over elektrische apparaten? Dat kan hier!
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 95 keer

Bericht

Voor een ouder persoon ben ik op zoek naar een MP3-speler.
Er moet slechts 1 nummer op staan, dus opslagcapaciteit maakt geen drol uit.

Vereisten:
- Dit ene nummer moet continu loopen
- De bediening moet geschikt zijn voor ouderen (dus grotere knoppen, groter scherm)
- Output is een mini-jack

De huidige speler die ze hebben is zo klein (grootte iPod mini) dat ze er geen weg mee kunnen.

Iemand een idee welk toestel er ideaal zou zijn voor hun?
Ik denk dat mini-jack en loopen op alle modellen zitten, maar vooral dat het bedienbaar moet zijn door een ouder persoon is een moeilijke zoektocht.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 156 keer
Recent bedankt: 2 keer

Bericht

Seniorfoon
https://www.seniorfoon.be :wink:

Ik weet nu wel niet uit het hoofd of daar een mini Jack op zit, maar toestel zelf geeft al goed geluid, en meer dan geschikt voor een ouder persoon. Contacteer me gerust voor meer info
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 664 keer
Bedankt: 219 keer
Recent bedankt: 3 keer

Bericht

Er zijn ook kleine radiokes die een USB en/of SD card poort hebben. Vorig jaar deze gekocht: ICES IMPR-112 Portable radio FM SD, USB rechargeable Black voor €19 bij collishop (bestaat niet meer). EDIT :: dit model enkel als voorbeeld want het aan/uit knoppeke is een te klein schuiverke -- hier altijd aan/uit via USB adapterstekker zelf.
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
Bedankt: 344 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

Ik heb ooit wel een hoofdtelefoon gehad met SD kaart er in...
De play knop is groot genoeg.
Kan dat ook werken?

Ik heb nog een oude MP3 speler liggen die wel iets meer kon als die die je overal zag, onder andere repeat.
Het enige nadeel is dat dit "zachte" plastic was, door de jaren heen zijn de weekmakers erg plakkerig geworden.
Heb deze dan eens gereinigd met aceton, maar ziet er uit alsof deze in het vuur gelegen heeft.
Nooit weggegooid omdat deze ook kon opnemen via kabeltje ;-)

Is het echt belangrijk voor je, dan kan je eventueel wel een MP3 speler maken met een Arduino en een MP3/SD boards denk ik en volledig naar wens aanpassen.

€ 1,30 | 1PCS Mini MP3 Player Module TF Card U Disk Mini MP3 Player Audio Voice Module Board For Arduino DF Play Wholesale
https://a.aliexpress.com/_EITuakf

(Natuurlijk solderen en zelf in een kastje steken).
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1025 keer
Bedankt: 350 keer
Recent bedankt: 2 keer

Bericht

Kan je misschien ook eens de use case uitleggen ?
Ik vind het immers nogal verbazend dat 'bediening moet geschikt zijn' en 'scherm groot genoeg moet zijn' als het letterlijk over het afspelen van 1 enkel nummer gaat.
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 389 keer
Bedankt: 758 keer
Recent bedankt: 5 keer

Bericht

Een gewone GSM met een aangepaste muziek-app erop?

Ik kreeg ooit een gelijkaardige use case, maar dan van de familieleden van een 25-jarige met de mentale leeftijd van een 5-7 jarige.
Ze waren aan het kijken naar dure telefoons met support-contracten etc, en uiteindelijk was de suggestie een nieuwe Oneplus/Xiaomi met Nova als launcher.
Hun use-case was iets uitgebreider: een beperkt aantal apps, grote iconen, ...

Een GSM zonder sim-kaart en zonder Wifi-toegang is gewoon een draagbare computer met een ingebouwd scherm hé :).