Orange stopt met Home Flybox 15GB
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 77 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Net gehoord in de Orange winkel.
Ze stoppen met het 15GB abonnement voor 17 Euro.
In de plaats daarvan word het 150GB abonnement behouden en komt het neer op 22 Euro.
Verdoken prijsverhoging?
Ze stoppen met het 15GB abonnement voor 17 Euro.
In de plaats daarvan word het 150GB abonnement behouden en komt het neer op 22 Euro.
Verdoken prijsverhoging?
- devilkin
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1063 keer
- Bedankt: 667 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Je krijgt voor 5€ meer wel even het tienvoudige.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
- Sinna
- Elite Poster
- Twitter: KrSi78
- Uitgedeelde bedankjes: 333 keer
- Bedankt: 227 keer
- Recent bedankt: 2 keer
- Contacteer:
Klopt, maar als je in de praktijk met 5GB toekomt is dat een serieuze prijsverhoging (€5 van €17 is zo'n 30%).
En dat in een tijd waar iedereen meer op de kleintjes begint te letten...
Computer(k)nul
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Tja zo is alles een prijsverhoging natuurlijk. Ik noem het een prijsverhoging als de prijs stijgt, terwijl je er niks (of amper) iets voor in de plaats krijgt. Dit kunnen we hier niet zeggen.
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 124 keer
- Bedankt: 103 keer
Als je toekomt met 15 GB heb je daar natuurlijk geen boodschap aan dat je nog veel meer krijgt voor "slechts" 30% extra.
Ik ga ervan uit dat de oude contracten gewoon blijven lopen, maar is er een alternatief voor kleine gebruikers die nu pas willen instappen in vast Internet via 4G en niet de volle pot willen betalen voor wat ze uiteindelijk toch maar gedeeltelijk gebruiken?
Ik ga ervan uit dat de oude contracten gewoon blijven lopen, maar is er een alternatief voor kleine gebruikers die nu pas willen instappen in vast Internet via 4G en niet de volle pot willen betalen voor wat ze uiteindelijk toch maar gedeeltelijk gebruiken?
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 162 keer
- Bedankt: 40 keer
Je kunt toch ook een heytelecom kaartje in dat modem stoppen? 10GB voor 15€, waarbij je in het eerste jaar elk kwartaal 2.5GB data erbij krijgt.
Of een datakaart als extra bij een Orange abbo. Dat kost 3€ per maand, en dan deel je de data tussen gsm en flybox.
Of een datakaart als extra bij een Orange abbo. Dat kost 3€ per maand, en dan deel je de data tussen gsm en flybox.
- krisken
- userbase crew
Ah kom ik denk dat iedereen inmiddels wel weet dat oude contracten niet langer automatisch blijven doorlopen? Vroeger was dit inderdaad zo, maar dit is al een tijdje verleden tijd. Je krijgt een melding dat je contract gaat veranderen en als je zelf geen actie onderneemt, dan doet de provider het wel in jouw plaats. 22 euro is nu nog steeds niet de volle pot ook hé, zeker niet voor 150GB. Er is immers niemand die je tegen gaat houden om zelf een 4G modem te kopen en er een "prijs volgens gebruik" kaartje van Telenet in te proppen.Flippi schreef: 15 sep 2022, 18:53 Als je toekomt met 15 GB heb je daar natuurlijk geen boodschap aan dat je nog veel meer krijgt voor "slechts" 30% extra.
Telefonie = EDPnet + OVH
- proximusboyke
- Elite Poster
- Bedankt: 387 keer
Is toch simpel niet akkoord ermee stoppen é. Je koopt een router voor simkaartje in te steken en je bent vooruit.
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
- krisken
- userbase crew
Ik wil er gewoon maar mee aantonen dat er voor elk wat wils is...Flippi schreef: 15 sep 2022, 23:00 Ik denk niet dat pay-per-use bij Telenet aan 0,10 €/MB een alternatief is voor iemand die maandelijks maar een paar GB aan data verbruikt.
Telefonie = EDPnet + OVH
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
- Bedankt: 32 keer
Onlangs ook 2eur omhoog gegaan, maar ja het was wel al een hele tijd slechts 15 eur.
Met 22 eur voor 150G kunnen ze zich wss wel beter profiler als concurrent voor bvb. het goedkope TN abo van 150G
Met 22 eur voor 150G kunnen ze zich wss wel beter profiler als concurrent voor bvb. het goedkope TN abo van 150G
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 236 keer
- Bedankt: 142 keer
- Recent bedankt: 10 keer
De 15GB variant staat op dit moment nog steeds op hun website: https://www.orange.be/nl/producten-en-d ... ome-flybox
Nee want het is slechts 50GB in de piekuren en als die opzijn is de resterende 100GB ook ineens weg:AfAX schreef:Met 22 eur voor 150G kunnen ze zich wss wel beter profiler als concurrent voor bvb. het goedkope TN abo van 150G
Zie "Voorwaarden van het aanbod Flybox 150 GB" onderaan https://www.orange.be/nl/producten-en-d ... ome-flyboxZodra je de 15 GB surfvolume van je abonnement Flybox 15 GB (Easy Internet @Home) en de 35 GB surfvolume van de piekuren van de optie Data Boost helemaal hebt opgebruikt, wordt je surfsnelheid in piek- en daluren verlaagd naar 512 kbps, zelfs al heb je de 100 GB van de daluren niet helemaal opgebruikt. Je kan weer tegen de normale snelheid surfen als je een surfherlaadbeurt koopt.
- WalterB1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 189 keer
- Bedankt: 146 keer
Mijn ouders hebben die formule sinds het bestaat van 15 euro voor 15 gb (nu 17 euro) en doen dat quota niet op. Raar als ze er mee stoppen dat het nog op de website staat nu om te bestellen.
Ik hoop dat ze de optie aanbieden aan wie het heeft om het gewoon te behouden. Laat het uitdoven.
Aanvulling; datasim van Mobilevikings zou een alternatief kunnen zijn maar dat is 15 euro voor 8gb. Dat is wat weinig data. Zouden ze wel eens mogen optrekken. Is al heel lang 8gb.
Ik hoop dat ze de optie aanbieden aan wie het heeft om het gewoon te behouden. Laat het uitdoven.
Aanvulling; datasim van Mobilevikings zou een alternatief kunnen zijn maar dat is 15 euro voor 8gb. Dat is wat weinig data. Zouden ze wel eens mogen optrekken. Is al heel lang 8gb.
- devilkin
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1063 keer
- Bedankt: 667 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Ik denk dat er nog altijd geen officieel bericht is dat ze ermee gaan stoppen.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
-
- Elite Poster
Er is nog geen officieel bericht.devilkin schreef: 19 sep 2022, 19:33 Ik denk dat er nog altijd geen officieel bericht is dat ze ermee gaan stoppen.
Maar ze zijn het wel van plan.
Ik hoorde alleen in de shop dat een Data Boost geactiveerd word zonder te vragen.
- WalterB1
- Elite Poster
De klinkt gewoon als een truc van die verkoper om meer commissie te verdienden (veronderstelling).streulma schreef: 19 sep 2022, 21:35 Ik hoorde alleen in de shop dat een Data Boost geactiveerd word zonder te vragen.
-
- Elite Poster
Inderdaad, maar de verkoper deelde mij mee dat vanaf nu standaard de Boost optie geactiveerd word omdat je anders geen waar hebt voor je geld.
Internet: Hey! 34 Euro
Internet backup: Mobile Vikings 29 Euro
Mobiel: Hey! Mobile S 5 Euro
Internet backup: Mobile Vikings 29 Euro
Mobiel: Hey! Mobile S 5 Euro
- WalterB1
- Elite Poster
Klinkt als onzin. Dit omdat je gewoon de 15gb versie kunt bestellen en ze het niet verstoppen.
https://www.orange.be/nl/producten-en-d ... ome-flybox
Al kan ik niet uitsluiten dat het waar is dat men standaard dat gaat doen/instructies is gegeven en dat de klant uitdrukkelijk daarna moet downgraden.
'geen waar voor uw geld' is aan de klant om daarover te oordelen.
Waarschijnlijk heeft die verkoper gewoon besloten om enkel Flybox te verkopen met boost actief. En dat zal dan niet zijn omdat het 'beter is voor de klant' maar omdat die daar een betere commissie op zal hebben.
https://www.orange.be/nl/producten-en-d ... ome-flybox
Al kan ik niet uitsluiten dat het waar is dat men standaard dat gaat doen/instructies is gegeven en dat de klant uitdrukkelijk daarna moet downgraden.
'geen waar voor uw geld' is aan de klant om daarover te oordelen.
Waarschijnlijk heeft die verkoper gewoon besloten om enkel Flybox te verkopen met boost actief. En dat zal dan niet zijn omdat het 'beter is voor de klant' maar omdat die daar een betere commissie op zal hebben.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
- Bedankt: 20 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Kun je dan niet een gewone simkaart met data gebruiken? Daar kraait volgens mij geen haan naar met zo weinig data en dan kun je het ook nog meeverhuizen naar een andere locatie.Sinna schreef: 15 sep 2022, 15:50 Klopt, maar als je in de praktijk met 5GB toekomt is dat een serieuze prijsverhoging (€5 van €17 is zo'n 30%).
-
- Pro Member
- Bedankt: 40 keer
Ik heb inderdaad de 15Gb toen vooral genomen voor het modem zelf. Gebruikte data was maar iets van 2Gb maandelijks. Na een jaar opgezegd en een data-sim van Orange in het afbetaalde modem gedaan. Data is nu gedeeld met mijn gsm (11Gb).
Was toen (en volgens mij nu nog) de goedkoopste manier om losse internettoegang te regelen voor domotica/alarm.
Was toen (en volgens mij nu nog) de goedkoopste manier om losse internettoegang te regelen voor domotica/alarm.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 16 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Zou niet graag de rij voor mijn deur zien verschijnen die bij de grote providers pakken meer betalen voor miniem verbruik in de packs.Sinna schreef: 15 sep 2022, 15:50 Klopt, maar als je in de praktijk met 5GB toekomt is dat een serieuze prijsverhoging (€5 van €17 is zo'n 30%).
De schandalige prijzen voor mobile data dan nog buiten beschouwing gelaten.
-
- Elite Poster
Zo prijzen ze zich nog meer uit de markt... In plaats van eens iets deftig 4G-5G "vast internet" aan te bieden met veel volume/unlimited, maar neen, ik begin meer te denken dat orange dit afgesproken heeft met telenet om zo hun kabel internet resell deal te kunnen bemachtigen ofzo
Bij heytelecom heb je voor 20 euro 40GB per maand, en 80 GB na 1 jaar
En als je iemand kent met telenet ONE(up) kan je bij hun een extra sim kaartje pakken van 300GB voor 20,90 euro (zal waarschijnlijk wel tegen de regels zijn
)
Bij beide bovenstaande is er geen restrictie aan enkel de flybox te gebruiken, kan je bv. ook op 3G en 5G werken, in een normale smartphone/tablet, bellen/SMSen en in buitenland...

En als je iemand kent met telenet ONE(up) kan je bij hun een extra sim kaartje pakken van 300GB voor 20,90 euro (zal waarschijnlijk wel tegen de regels zijn

Bij beide bovenstaande is er geen restrictie aan enkel de flybox te gebruiken, kan je bv. ook op 3G en 5G werken, in een normale smartphone/tablet, bellen/SMSen en in buitenland...
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
- Bedankt: 36 keer
De Flybox was bij introductie een heel interessant product, maar nu steeds minder. De prijs is sterk gestegen, het internetvolume daarentegen niet.
Het blijft wel nog geschikt voor bepaalde use cases, maar een aanpassing naar bv 300GB zou toch echt wel het product terug competitiever maken.
Financieel is het veel interessanter om een Orange Go Extreme abonnement te nemen van 33/43 euro, en een 2e Orange simkaart (3 EUR/maand) die het volume daarvan deelt in een router te steken. Vanaf jan 2023 krijg je bij Go Extreme immers 300GB, en dan heb je voor 36/46 euro per maand een onbeperkt GSM-abonnement, en internet thuis.
Het blijft wel nog geschikt voor bepaalde use cases, maar een aanpassing naar bv 300GB zou toch echt wel het product terug competitiever maken.
Financieel is het veel interessanter om een Orange Go Extreme abonnement te nemen van 33/43 euro, en een 2e Orange simkaart (3 EUR/maand) die het volume daarvan deelt in een router te steken. Vanaf jan 2023 krijg je bij Go Extreme immers 300GB, en dan heb je voor 36/46 euro per maand een onbeperkt GSM-abonnement, en internet thuis.
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
Orange Flybox
Orange Extra surf card
- proximusboyke
- Elite Poster
Ja dat kan, ik heb een flybox staan in frankrijk met een suf kaart die gekoppeld is aan extremeJens schreef: 02 jan 2023, 19:03 Dus een Orange Extra surf card kan zonder problemen met de Flybox gebruikt worden? En dus de data gebruiken van een Orange Go Extreme of Instense abonnement?
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 111 keer
- Bedankt: 4 keer
Even een oud topic oprakelen, omdat het volgens mij toch opnieuw relevant is.
Iemand die overweegt om de stap te maken naar hey! 80GB (na 1 jaar 160GB)?
Dan heb je t.o.v. Orange Flybox 150GB:
Met de "levenslange" korting van €5 is het €20/maand (actie tot 2/01/2024).
Persoonlijk zie ik daar meer kansen in een datavolume stijging dan dat er iets veranderd bij Orange Flybox.
Bababa schreef: 01 jan 2023, 13:28 De Flybox was bij introductie een heel interessant product, maar nu steeds minder. De prijs is sterk gestegen, het internetvolume daarentegen niet.
Vanaf 14 januari 2024 opnieuw een prijsstijging voor flybox, deze keer van 25 ->28 euro.splinterbyte schreef: 31 dec 2022, 23:12 Zo prijzen ze zich nog meer uit de markt... In plaats van eens iets deftig 4G-5G "vast internet" aan te bieden met veel volume/unlimited, maar neen, ik begin meer te denken dat orange dit afgesproken heeft met telenet om zo hun kabel internet resell deal te kunnen bemachtigen ofzo![]()
En als je iemand kent met telenet ONE(up) kan je bij hun een extra sim kaartje pakken van 300GB voor 20,90 euro (zal waarschijnlijk wel tegen de regels zijn)
Iemand die overweegt om de stap te maken naar hey! 80GB (na 1 jaar 160GB)?
Dan heb je t.o.v. Orange Flybox 150GB:
- Geen piekuren beperking
- Wel data in het buiteland en bovendien is dit 25 GB bovenop bestaande volume binnenland
- *Na 1 jaar in totaal meer volume 160 vs 150 GB
- Bij overschrijden limiet: 0,01 €/MB in België; 0.002178 €/MB in de EU
Met de "levenslange" korting van €5 is het €20/maand (actie tot 2/01/2024).
Persoonlijk zie ik daar meer kansen in een datavolume stijging dan dat er iets veranderd bij Orange Flybox.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 38 keer
Wij hebben precies dat gedaan, werkt goed tot nu toe. Hey (Orange) klantenzone lijkt 84% te tellen van wat de USB tethering van m'n smartphone telt.
- proximusboyke
- Elite Poster
goh is ook een beetje te zien wat te noden zijn. Bvb voor mij totaal niet intressant. 20 eur en maar 25gb in eu orange 22 euro en 45gb in eu en 100gb belgie alleen de boost na 1 jaar heb je niet
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 38 keer
Ik vertel er even bij dat mijn prioriteiten qua telecom/tech heel anders zijn dan die van de meesten hier, nl. intensief gebruik van minimale inputs versus extensief gebruik van maximale inputs. Prepping voor het einde van "Moore's Law" en toenemende aanvallen op netwerkinfrastructuur van derden i.c.m. het beperken van de prijszettingsmacht van dienstverleners. En los daarvan ontwikkel je ook gewoon nieuwe skills door jezelf te dwingen zeer economisch te werken. Vandaar ook dat het mij ten gronde niet echt interesseert of anderen dit rationeel vinden.
-
- Elite Poster
1 nadeel aan Hey tegenover Flybox wel: als je over de limiet gaat rekenen ze extra aan ipv op smallband te zetten.
- WalterB1
- Elite Poster
Ter info; ik contacteerde zojuist HeyTelecom klantendienst om te vragen of je die sim van hun abonnementen als data-sim mag gebruiken. Of je die in een 4G-router mag steken.
JA, geen probleem. - Leek misschien evident maar in elk geval dat is het dus.
JA, geen probleem. - Leek misschien evident maar in elk geval dat is het dus.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 626 keer
- Bedankt: 385 keer
Ik heb vorig jaar een fritzbox 6850 4G voor 40eur gekocht. Nieuw op 2dehands.
En wacht nog minstens 1 jaartje. En dan zal er ook wifi 7 bijzitten.
https://boxmatrix.info/wiki/FRITZ!Box_6860_5G
En wacht nog minstens 1 jaartje. En dan zal er ook wifi 7 bijzitten.
https://boxmatrix.info/wiki/FRITZ!Box_6860_5G