Klant worden bij edpnet

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Nickske00
Starter
Starter

Bericht

Hoi,

Ik woon in een appartement en begin dit jaar heeft Proximus ons voorzien van fiber. Alles komt binnen in de technische ruimte op -1 en van daaruit vertrekken dan utp kabels naar de appartementen. Nu heb ik de fiber xl genomen bij edpnet (zat tot nu toe bij Telenet), enkel lijkt het niet allemaal vlekkeloos te verlopen. Eerst wilden ze een Proximus technieker langs sturen om alles te installeren, maar alles hangt reeds op de -1...

Zou het kunnen dat Proximus onze aansluiting op een ander nummer geregistreerd heeft aangezien ons gebouw meerdere huisnummers heeft?

Ook een foto in bijlage van wat er juist op de -1 hangt, edpnet wil ook een utac nummer, maar die kan ik nergens vinden... Iemand ervaring mee? Zo'n aansluitpunt als op hun support site kan ik niet vinden.
proximus-alles.jpg
PS: Ik heb reeds twee weken fiber gehad van Proximus toen ze kwamen aansluiten, dit was binnen 14 dagen opzegbaar en dat heb ik toen ook gedaan. Ik weet dus dat alles in elk geval zou moeten werken. ;)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 240 keer
Bedankt: 1615 keer
Recent bedankt: 9 keer

Bericht

Ik heb eigenlijk geen idee hoe het zit in appartementsgebouwen, idealiter trekt Proximus de fiber tot in de individuele appartementen en dan kan je de UTAC aflezen op het fiberaansluitpunt in je appartement.
Hier staan alle glasvezelmodems in de gemeenschappelijke ruimte en verbruiken ook stroom van de gemeenschap. Wellicht is dit gebeurd in overleg met de syndicus en weet die misschien meer?
Het UTAC is een nummer van 18 cijfers dat begint met 54 13729.
Normaalgezien zou dat ergens op een sticker moeten staan, misschien op die distributiebox van FOLAN of achteraan op de overeenkomstige glasvezelmodem.
Misschien vind je het nummer ook nog terug op de bestelling of factuur van Proximus.

Anders moet je nog eens met de helpdesk van EDPnet bellen om dit uit te klaren.
Nickske00
Starter
Starter

Bericht

Alles doortrekken tot in de appartementen mocht niet. Ze wilden hun bekabeling door de gemeenschappelijke delen trekken, maar dat was een no go voor de syndicus. Die FOLAN box heb ik al helemaal open gehad, dat is gewoon een splitter, nergens een nummer te vinden. De ONT's hebben wel allemaal een serienummer, waarvan ik diegene waar mijn appartement in steekt heb doorgegeven, ik neem aan dat EDPnet daarmee toch iets moet kunnen vinden?