Net aangekomen in Frankrijk en ik zit automatisch op het 5G netwerk van Bouygues en manueel geswitcht op 5G van Orange (beter netwerk in het hotel).
Vreemd dat MV 5G aanbiedt in Frankrijk, maar nog niet in België… begrijpe wie begrijpe kan…
5G en Mobile Vikings in Frankrijk
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 141 keer
- Bedankt: 69 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mobile Vikings Fiber 1000/500
MobileVikings
MacBook Pro mid 2012 - MacOS Ventura via OpenCore
MobileVikings
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 368 keer
Waarschijnlijk heeft proximus voor de gemakkelijkste oplossing gekozen, en dezelfde voorwaarden als hun klanten.
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
-
- Pro Member
Bizar is dat ik met MV niet op Free geraak, terwijl ik dat met Proximus wel kan… is dus nog niet 100% hetzelfde lijkt me.
MobileVikings
MobileVikings
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 368 keer
Heb je al een keer of 5 6 na elkaar geprobeerd.
Je hebt ook 2 free zie ik op iphone.
Ik geraakte met proximus altijd moeilijk op orange, moest dikwijls wel 5x na elkaar proberen vliegtuigstand 20 sec en terug aan.
Je hebt ook 2 free zie ik op iphone.
Ik geraakte met proximus altijd moeilijk op orange, moest dikwijls wel 5x na elkaar proberen vliegtuigstand 20 sec en terug aan.
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 20 keer
Ik wou nog een update geven in het topic waar de omschakeling naar het Proximus-netwerk werd besproken, maar heb het ontzettend druk gehad.
Daar wou ik bv. aankaarten dat ook ik ineens 5G zag op het Vodafone-netwerk in Nederland.
Dit is een screenshot van eind maart! Toen was Transatel nog netwerkbeheerder bij mij. Ondertussen komt het publiek IP-adres waarvan ik mobiel surf, van Proximus zelf.
(Zelf eind mei stond er op de Speedtest-app nog 'Transatel' bij het netwerk, volgens mijn screenshots.)
Ook daarna moest ik nog een paar keer in NL zijn, en hetzelfde blijft: 5G op Vodafone. Niet op andere netwerken, net zoals eind maart.
De iPhone gebruikt dan ook het profiel van die provider zelf (Vodafone in dit geval), vroeger werkte dat niet zo volgens mij.
Daar wou ik bv. aankaarten dat ook ik ineens 5G zag op het Vodafone-netwerk in Nederland.
Dit is een screenshot van eind maart! Toen was Transatel nog netwerkbeheerder bij mij. Ondertussen komt het publiek IP-adres waarvan ik mobiel surf, van Proximus zelf.
(Zelf eind mei stond er op de Speedtest-app nog 'Transatel' bij het netwerk, volgens mijn screenshots.)
Ook daarna moest ik nog een paar keer in NL zijn, en hetzelfde blijft: 5G op Vodafone. Niet op andere netwerken, net zoals eind maart.
De iPhone gebruikt dan ook het profiel van die provider zelf (Vodafone in dit geval), vroeger werkte dat niet zo volgens mij.
-
- Pro Member
Ik geraakte bijna direct op Orange (standaard is Bouygues, manueel 1x geforceerd.) Profiel op de iPhone is Proximus 50.0
Op beide netwerken is het 5G NSA (non standalone), dwz dat ze nog van 4G gebruik maken… is dat dezelfde standaard als van Proximus België?
Snelheden op Orange/Bouygues: rond de 200-360 down, 20-60 up. Ruim voldoende dus.
Op beide netwerken is het 5G NSA (non standalone), dwz dat ze nog van 4G gebruik maken… is dat dezelfde standaard als van Proximus België?
Snelheden op Orange/Bouygues: rond de 200-360 down, 20-60 up. Ruim voldoende dus.
MobileVikings
MobileVikings
-
- Pro Member
Terug in Frankrijk voor welverdiend verlof. Het ziet er naar uit dat ik met MV niet meer op 5G geraak (SFR heeft hier 5G, met een andere provider (zelfde toestel) geraak ik er moeiteloos op, met MV blijf ik op 4G).
Iemand anders recentelijk in Frankrijk (of ander EU land) geweest en hetzelfde gezien? Enkele maanden geleden was 5G in Frankrijk met MV geen probleem….
Iemand anders recentelijk in Frankrijk (of ander EU land) geweest en hetzelfde gezien? Enkele maanden geleden was 5G in Frankrijk met MV geen probleem….
MobileVikings
MobileVikings
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 20 keer
Dit was begin deze week nog. Het is mij gelukt om op de 3 netwerken op 5G te geraken.
Bij Orange had ik meteen en nagenoeg altijd 5G. Bij de andere 2 netwerken niet, ondanks dat ik wel in 5G-gebied was en een ander toestel (ook iPhone, maar een recenter model) met Proximussimkaart, dat wel had.
Vorige maand ook in Duitsland en Denemarken geweest, en ook daar perfect 5G op alle netwerken.
Wat opviel was de dekking in Duitsland: de hele weg richting Denemarken vrijwel constant 5G gehad (oké, toegegeven: op een snelweg, maar toch). In Frankrijk was dat eerder voor dorpen, steden, drukkere gebieden, ... en op de snelwegen beperkt tot 4G.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
- Bedankt: 12 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Alleen helaas int belgie achterop ... 2023 zou MV ook 5G in belgie lanceren , vermoed wel waar proximus ook 5G dekking heeft maar is ,iet op veel plaatsen.
En gekste vanal in limburg in Hasselt en Lanaken heb je 5G en genk is er midden van en nerges 5G in genk ....
En gekste vanal in limburg in Hasselt en Lanaken heb je 5G en genk is er midden van en nerges 5G in genk ....
-
- Pro Member
Terug in Frankrijk. We weten dat MV 5G nog niet ondersteund (binnenkort wel, maar wanneer is niet gekend), maar als ik de details van het netwerk bekijk is het alsof ik op een 5G zit maar dan met 4G functionaliteiten… of hoe kan ik het interpreteren? NSA staat voor non stand alone: 5G NSA is a solution for 5G networks where the network is supported by the existing 4G infrastructure.
MobileVikings
MobileVikings