Login vereist GSM nr

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
candela
Starter
Starter

Bericht

Ik probeer daarnet even in te loggen op YeloTV en krijg de volgende melding
Opgelet, vanaf vandaag kan je met je huidige login niet meer aanmelden!
Je kan vanaf nu alleen nog maar aanmelden met een persoonlijke login in de vorm van een e-mailadres. Heb je er al een? Dan zie je die in de volgende stap. Heb je er nog geen? Komt goed! Je maakt er makkelijk een aan.

Met een persoonlijke login kan je...
- makkelijk je persoonlijk verbruik opvolgen en je verbruiksmeldingen instellen.
- snel je diensten zelf beheren via Klantenservice en de Telenet-app.
- voor iedereen van je familie een persoonlijke login aanmaken zodat je je eigen login niet meer moet delen.
- veiliger aanmelden want je login is gekoppeld aan je mobiele nummer.

Check je login of maak een nieuwe in 2 minuten aan.
Nu blijkt dat je voor die registratie een GSM nr moet ingeven. Ik heb helemaal geen mobiel nr van van Telenet in mijn abonnenement en hun vaste nr wordt niet aanvaardt. Ook op mijn.telenet.be kan ik niet meer inloggen om mijn eigen account te beheren. Zelfs een contactformulier invullen om te zeggen dat je geen account kan aanmaken is niet mogelijk.

Echt niet te geloven

Om nog maar te zwijgen wat voor onzin daar weer staat (zelfde met die zever over hun webruimte "alternatieven"). Ik heb reeds meerdere logins die gekoppeld zijn aan aparte mailboxen. Er moet dus helemaal niks gedeeld worden. En sinds wanneer heb je een mobiel nr nodig om iets "veilig" te kunnen doen op het internet of om TV te kijken.
cyberbug
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 101 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Bericht

Moet dit een GSM nr van Telenet zijn ? Heb je al geprobeerd met een nr van een andere provider (als je die hebt)
Veel diensten vereisen tegenwoordig inderdaad een gsm nr te verificatie heb ik zelf al gemerkt. Maar het zou me verbazen dat dit perse een nr van Telenet hoeft te zijn (anders doen ze wel iets grondig mis)
Greetz cyberbug

Afbeelding
crackjack
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 27 keer

Bericht

Heb hetzelfde meegemaakt
Toen ik m'n gsm nummer invulde kreeg ik wel geen sms ter verificatie ofzo, dus misschien maakt het niet echt uit

PS: zoek de faut in bijlage :roll:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 909 keer
Bedankt: 3500 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

Bericht

cyberbug schreef: 19 aug 2022, 23:36 Moet dit een GSM nr van Telenet zijn ?
Natuurlijk niet ...
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
candela
Starter
Starter

Bericht

philippe_d schreef: 20 aug 2022, 06:07
Natuurlijk niet ...
En dit lost wat op? Waarom moet Telenet, waar ik internet/tv(CI+)/vaste telefoon afneem, opeens GSM nrs en geboortedatums hebben van alle (sub)accounts om gewoon TV te moeten kijken op een PC of Tablet (die niet eens een mobiel nr hebben).

Bovendien is het hoofdaccount, waar je aanpassingen mee kan doen, van iemand die totaal geen GSM heeft (grootouder). Moet ik nu 2 GSMs en abonnementen kopen om gewoon aan mijn accounts te kunnen?

En voor email, waar 2fa wel nut zou hebben kan je gewoon wel inloggen. Wat voor compleet debiele logica is dit nu.

Toegevoegd na 32 minuten 40 seconden:
Naar Telenet gebeld . Bij 2de poging geholpen door iemand die daadwerkelijk direct wist waarover het ging (bij 1ste poging niet en werd ik beetje kwaad , sorry :)). Mijn account werd naar hoofdaccount gezet (hoewel dit vroeger zogezegd niet ging). Hij heeft ook iets gedaan zodat ik kon inloggen zonder GSM nr.

Dus die GSM nr is totaal niet nodig en ik stel voor dat iedereen belt ipv mee te doen aan hun datacollectie van GSM nrs en geboortedatums
cowboy_film_fan
Member
Member
Bedankt: 1 keer

Bericht

Ik vertik het ook mee te werken aan dit soort datacollectie. Kennelijk is er nu ook een nieuw soort login vereist voor "mijn telenet" met een e-mail adres. en verder idd geslacht en GSM nummer. Nu heb ik "mijn telenet" nodig voor de volgende zaken:

1) ophalen faktuur
2) aanpassen netwerk settings en beheer subnet etc.
3) zelfs voor het sturen van een web mail- bericht naar "contact" vereist men dit.
Ik ga niet bellen , want mijn tijd is duurder als die van een onderbetaalde helpdeskmedewerker die me toch niet helpt. Ik vertik het, ik bel niet. misschien ben ik doof , misschien heb ik gewoon geen telefoon ,whatever. ik bel NIET.
Ik bel ook niet naar de bank, naar het energiebedrijf , de luchtvaartmaatschappij ,de fiskus, de gemeente, nou ja jullie weten het wel.
dus de enige optie die nu nog bestaat is het schrijven van een brief en een postzegel erop plakken.Nou ja daaraan heeft Telenet meer werk als ik-> pech! ze hebben zelf de efficiente kanalen afgesloten.

ik WAS een tevreden klant die braaf z'n rekeningen betaalde en nooit het volle datavolume gebruikte , een klant die zelfredzaam is op IT gebied en nooit de helpdesk belast (omdat die toch niet werkt) en alleen maar een stabiele internetverbinding wil. niks meer!
Ik wil geen korting ,geen whoppa, geen yelo. zelfs een mailbox hoeft niet voor mij. Geef mij een datalijn zonder zorgen en de rest kan ik zelf. Maar nee ze worden hebberig en willen meer. Het moet anders, er moet meer winst gemaakt worden.
stevenvs
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 16 keer

Bericht

En wie is nu gekloot op het einde van de dag?
Het zal niet Telenet zijn.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 500 keer
Te Koop forum

Bericht

philippe_d schreef: 20 aug 2022, 06:07
Natuurlijk niet ...
even oprakelen, want het moet blijkbaar tegenwoordig wel....
Untitled.png
ook al staat er dus duidelijk "of"...
als je enkel klantnr invult, krijg je "Registreer je met een Telenet mobiel nummer of neem contact op met de persoon op wiens naam de Telenet-diensten staan."

vroeger met die a... login die gelijk werkte vanaf de installatie was het toch beter geregeld

edit: ik vermoed dat dit is omdat die pagina waarschijnlijk gemaakt is voor extra gebruikers aan te maken, en ze gaan er dus vanuit dat extra gebruikers ook een mobiel nr hebben van telenet, binnen hetzelfde abbo, om daar een extra gebruiker voor aan te maken.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.