Ik weet niet wat dat hier is thuis, maar heb het ene bizarre probleem na het andere.
Ik heb nu een laptop die ik maar occasioneel gebruik, waar sinds enkele dagen een hoop websites niet werken. Dit zowel in Chrome als Edge. De foutmelding is een DNS fout "DNS address could not be found. Diagnosing the problem".
Het vreemde is dat in een CMD prompt, een nslookup wel gewoon lukt. Een "ipconfig /all" toont ook gewoon correcte DNS settings, die identiek zijn als wat ik op mijn PC zie. Heb ook al een "ipconfig /flushdns" gedaan, maar hielp ook niet.
Het vreemde is ook dat websites die ik regelmatig bezoek : Userbase, Tweakers, Standaard, HLN, etc... wel allemaal gewoon werken, maar eender welke andere website geeft een DNS fout.
EDIT: heb wat moeten googlen, prutsen en proberen, maar het probleem is uiteindelijk opgelost geraakt door in Network Settings expliciet de DNS servers te zetten ipv via DHCP. Erna terug op DHCP gezet en bleef dan ook correct werken.
Sites resolven niet in browser
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 603 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Was hier niet zolang geleden een topic over iets gelijkaardigs als ik mij goed herinner.
Soit, alles herstarten? browserextensies? PiHole? Malware?
Andere DNS resolver al eens geprobeerd?
Kan tijdelijk probleem zijn met resolver, sites die je vroeger bezoekt zitten in cache.
Soit, alles herstarten? browserextensies? PiHole? Malware?
Andere DNS resolver al eens geprobeerd?
Kan tijdelijk probleem zijn met resolver, sites die je vroeger bezoekt zitten in cache.
Lijkt me eerder een incidentele oplossing gezien je zei dat je de juiste DNS servers wel kon zien in uw config voor je dat deed, maar soit. Wss tijdelijk probleem ergens. Of weer een Windows bug.Tomby schreef: EDIT: heb wat moeten googlen, prutsen en proberen, maar het probleem is uiteindelijk opgelost geraakt door in Network Settings expliciet de DNS servers te zetten ipv via DHCP. Erna terug op DHCP gezet en bleef dan ook correct werken.