teams of outlook als communicatiekanaal

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 29 keer

zijn er hier al die binnen hun organisatie zijn overgeschakeld van outlook naar Teams voor hun interne communicatie en outlook dan voor externe communicatie gebruiken en wat zijn jullie bevindingen

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 104 keer

Het is geen OF verhaal, maar een EN verhaal. Bij ons wordt zowel teams als mail (outlook) gebruikt. Vaak zie je dat een mailtje soms vervangen wordt door een Teams-chat en dit voor zowel interne als externe communicatie.
bartman
Elite Poster
Elite Poster

lithion schreef:Het is geen OF verhaal, maar een EN verhaal. Bij ons wordt zowel teams als mail (outlook) gebruikt. Vaak zie je dat een mailtje soms vervangen wordt door een Teams-chat en dit voor zowel interne als externe communicatie.
gebruiken jullie ook Teams groepen en daarbinnen kanalen?

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

We hebben bij ons op het werk zo'n 5700 Teams, met elk hun kanalen nog eens. We hebben verschillende templates van Teams: Organizational (publiek), Communities (publiek), Guilds (publiek), Projects (Internal), Project (External), ...
Het meeste wordt de Files-tab gebruikt, de Conversations ook wel. Wiki-tabs zie ik bij klanten wel eens, bij ons intern zijn ze meer fan van OneNote (terecht - Teams Wiki is een lachertje).
Private channels komen we minder vaak tegen - meestal wordt er dan gewoon een apart Team bij gemaakt met andere leden. Op het template van Project (External) worden guest-users toegestaan, op de rest niet.
Vergeet niet dat Teams een verzameling is van verschillende zaken:
  • Een Microsoft 365 Group:
    - Een distributielijst
    - Een SharePoint Site
    - Een mailbox
    - Een Planner
    - Een Wiki
    - Eventuele apps
    - Conversations (Posts)
  • One-on-one chats, presence
  • Groupchats
  • Telefonie, videofonie, vergaderen
  • Eventuele (Power)Apps
Teams moet je zien als een mix tussen Slack, Discord, Skype, Basecamp, Trello, ... Microsoft heeft overal gespiekt en de beste delen er uit gehaald en in Teams gestoken.
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 545 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Ja, wij gebruiken intensief Teams. Daarnaast promoten we dit ook blij klanten t.v.v. Klassieke fileserver/mail opstellingen.

Persoonlijk gebruik ik Teams en kanalen om een fileserver structuur te emuleren, het zijn ook meestal dezelfde mensen die moeten samenwerken en in mekaars shares moeten zitten.

Het Teams is dan de ‘share’ en de kanalen zijn de mappen.

Vanwaar de vraag … ?
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
meon
Administrator
Administrator
Provider

Brr... Altijd akelig als Teams als fileserver wordt verkocht. Ik snap 't wel, je kan er 1 TB aan data in proppen in een mappenstructuur, maar je governance over die bestanden is ineens zowel eenvoudiger (maar 2 niveau's van permissies) als complexer (geen centrale backup meer) geworden.

Externe backups van Teams zie ik enkel bij banken gebeuren, de rest vindt de prullenbak, versies en retentionpolicies voldoende.
Sasuke schreef:Het Teams is dan de ‘share’ en de kanalen zijn de mappen.
Dat is het fysiek ook, als je het vanuit SharePoint benadert :-)
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 763 keer
Te Koop forum

Teams, OneDrive, document libraries etc etc, it's all Sharepoint in the background.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 104 keer

bartman schreef:gebruiken jullie ook Teams groepen en daarbinnen kanalen?
Ja, Teams groepen en kanalen. Ook soms private kanalen om een overvloed aan Teams tegen te gaan.
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

meon schreef:Brr... Altijd akelig als Teams als fileserver wordt verkocht. Ik snap 't wel, je kan er 1 TB aan data in proppen in een mappenstructuur, maar je governance over die bestanden is ineens zowel eenvoudiger (maar 2 niveau's van permissies) als complexer (geen centrale backup meer) geworden.

Externe backups van Teams zie ik enkel bij banken gebeuren, de rest vindt de prullenbak, versies en retentionpolicies voldoende.
Sasuke schreef:Het Teams is dan de ‘share’ en de kanalen zijn de mappen.
Dat is het fysiek ook, als je het vanuit SharePoint benadert :-)
Die eenvoudige rechtenstructuur zien de meeste klanten als een voordeel (wij ook .. .klant beheerd :) ) ... Backup .. denk dat 80% van onze klanten onze O365 CloudBackup afneemt ... kostprijs is zeer laag en we kunnen hen toch steeds overtuigen van het nut ervan. En anders gewoon wachten tot als er iemand zegt: "Ik heb vorige week 10 bestanden gedelete uit die Sharepoint map met 1000 folders, kan je enkel die 10 bestanden terugzetten" ?

Dat kan ... alleen duurt dat 3 dagen (powershell script).
Afbeelding
bartman
Elite Poster
Elite Poster

hoe komt het dat ik soms de melding krijg bij wijzigingen "voor mij alleen of iedereen zichtbaar" wanneer ik in een excelbestand "bezig ben" Zo was ik de dag ervoor druk bezig in een bestand vaak zitten filteren en kwam deze melding nooit, de dag erna hetzelfde bestand (niet verplaatst of zo) en wel constant die vervelende melding tot het ook opeens ophield
Justin
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Teams is heel handig voor snelle berichtjes of als voip interface

Maar absoluut geen waardige vervanger van een fileserver, sharepoint is daar niet voor geschikt...
meon
Administrator
Administrator
Provider

bartman schreef:hoe komt het dat ik soms de melding krijg bij wijzigingen "voor mij alleen of iedereen zichtbaar" wanneer ik in een excelbestand "bezig ben" Zo was ik de dag ervoor druk bezig in een bestand vaak zitten filteren en kwam deze melding nooit, de dag erna hetzelfde bestand (niet verplaatst of zo) en wel constant die vervelende melding tot het ook opeens ophield
Da's een relatief nieuwe functie in co-authoring. Als je met meer dan 1 persoon samen in één worksheet bezig bent is het niet handig dat de filter continu wijzigt terwijl jij ook bezig bent met gegevens op die worksheet. Daarom dat als je gaat filteren de keuze krijgt of dat enkel voor jezelf zichtbaar moet zijn (en dan wordt dat een separate view) of dat het globaal voor iedereen moet worden toegepast (en dan wordt die filter en sortering ook opgeslagen in het bestand).
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Provider
Te Koop forum

Justin schreef:Teams is heel handig voor snelle berichtjes of als voip interface

Maar absoluut geen waardige vervanger van een fileserver, sharepoint is daar niet voor geschikt...
Ik zou niet weten waarom niet ? En de duizenden bedrijven die het reeds zo gebruiken ook niet. Dat legacy apps het niet kunnen gebruiken als filestorage is misschien een punt, maar voor alle anderen dingen werkt het perfect, inclusief de Explorer integratie met OneDrive.
Afbeelding
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
Bedankt: 172 keer
Recent bedankt: 2 keer

bartman schreef:gebruiken jullie ook Teams groepen en daarbinnen kanalen?
Zonder kan je Teams toch niet gebruiken... of alleen voor het chatten/bellen dan.
meon schreef:Groupchats
We hebben onlangs een release coordinatie gedaan via zo'n groupchat en dat is eigenlijk niet werkbaar.

Je geraakt totaal je focus kwijt als het wat drukker wordt (voor low traffic chats in group lukt het wel).
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”