Adobe Acrobat Reader DC - installatie/update probleem

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Ratface
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 73 keer
Bedankt: 69 keer
Recent bedankt: 7 keer

Ik heb zelf een nieuwe PC in elkaar gezet en deze werkt perfect met uitzondering van de Adobe reader installatie.

Als ik via de reguliere weg (adobe site) de installer download (en start) faalt deze altijd.

Ik heb dan maar via de FTP van Adobe een oudere versie binnengehaald (versie 2020.013.20064). De installatie van deze lukte wel direct maar nu kan ik deze niet updaten.... :bang:

Ik krijg steeds de foutmelding 130200 - An error occured please check for updates again later.

Ik heb de indruk dat dit iets te maken heeft met netwerksettings waardoor de verbinding met de Adobe server niet tot stand kan worden gebracht maar ik zou verder niet weten hoe of wat.

Iemand een idee?
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 72 keer
Bedankt: 125 keer
Recent bedankt: 10 keer

Er blijken bij Adobe al langer problemen te zijn.

Indien je enkel een pdf reader nodig hebt, is Okular misschien een optie?
Deze staat ook in de Microsoft store...

Zelf gebruik ik die erg veel (zelfs exclusief op Linux) en ben er tevreden van.
Het is wel wat aanpassen in het begin natuurlijk.
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 274 keer
Bedankt: 89 keer
Provider
Te Koop forum

Ik ben reeds jaren tevreden gebruiker van Foxit pdf reader. Kan je ook eens overwegen 8)
Internet/TV: Orange Zen Fiber + TV Vlaanderen
Kabelmodem: Arris CM3500B
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Mobiel: Mobile Vikings / Samsung Galaxy S23
cyberbug
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 137 keer
Bedankt: 183 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

je kan eens proberen deze link met een download manager te downloaden voor acrobat reader
https://ardownload2.adobe.com/pub/adobe ... 69_MUI.exe (WIN 10/11 64bit all lang)
jaker schreef:Ik ben reeds jaren tevreden gebruiker van Foxit pdf reader. Kan je ook eens overwegen 8)
Foxit word dat nog gebruikt ? (tenzij je nog een oude installer van vroeger hebt) tegenwoordig is dit packet zo groot geworden dat het zelfs meer inneemt dan de officiële reader van adobe zelf. (dit is ondertussen een beetje µtorrent geworden, onder de pdf readers... de laatste keer ik foxit reader downloade was de installer 300mb+ en de installatie zelf 600mb+)

tegenwoordig zijn de 2 populairste adobe reader alternatieven:
Sumatra PDF
https://tweakers.net/downloads/60594/su ... f-345.html
& okular (zoals al vermeld)

als je echter gratis PDF's wil ondertekenen met je EID is PDF xchange-editor het enige alternatief dat dit gratis kan.
https://tweakers.net/downloads/54394/pd ... 90350.html
https://portableapps.com/apps/office/pd ... r-portable (deze vind ik wel handig)
Je kan onder help licentie sleutel trouwens aanvinken om alle opties die een licentie nodig hebben te verbergen, nergens meer een push om naar een betaalde versie te gaan zoals veel van de concurrerende packeten...
Greetz cyberbug

Afbeelding
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 307 keer
Bedankt: 632 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider

cyberbug schreef: Foxit word dat nog gebruikt ? (tenzij je nog een oude installer van vroeger hebt) tegenwoordig is dit packet zo groot geworden dat het zelfs meer inneemt dan de officiële reader van adobe zelf.
Ik gebruik het ook op 2 PCs, wel al lang geen update gedaan (ik geef geen internettoegang).
Bye, Maurice
https://on4bam.com
murdock447
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 26 keer
Te Koop forum

Ratface schreef: Als ik via de reguliere weg (adobe site) de installer download (en start) faalt deze altijd.
Iemand een idee?
Al eens de "offline" installatie uitgevoerd? dus niet de klassieke die enkel de installatie start en daarbij online de soft gaat downloaden maar de versie waarbij je eerst alles gaat downloaden(1 groot bestand) en vervolgens gaat installeren; dit heeft mij in het verleden al een oplossing geboden.
cyberbug
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

probleem bij de topic starter is dat de download deze installers steeds falen.
Ik zie inderdaad ook bij de offline installer dat deze download enkele malen stilvalt waarna de download manager deze dan hervat.

vandaar ik mijn direct link naar de ofline installer en de suggestie om een download manager te gebruiken (bij downloaden via de browser word een download die stilvalt meestal helemaal afgebroken)
ik gebruik trouwens deze: https://www.freedownloadmanager.org/ (geen idee of er betere zijn voor Windows, deze is trouwens voor Windows, MacOS, Android en Debian)
Greetz cyberbug

Afbeelding
Ratface
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 73 keer
Bedankt: 69 keer
Recent bedankt: 7 keer

Ik had Adobe reader nodig omdat ik af en toe documenten moet ondertekenen via eID voor het werk. Ik denk niet dat andere 'readers' dit aanbieden?

Het is ondertussen gelukt. Plots kon ik die oude FTP versie toch updaten. Ik kwam er toen achter dat dit een 32bit versie betrof dus heb ik deze er vlug afgesmeten en toen direct de recente installer gedraaid voor de 64bit versie, dit is toen plots ook gelukt.

Ik ging er direct van uit dat er iets scheelde met mijn PC daar ik zulke problemen (lees: serverissues) niet echt had verwacht bij Adobe. Dit gecombineerd met een beetje 'ongeduld' van mijn kant zorgden voor de creatie van dit topic :wink:

Bedankt voor alle reacties!
Belgissschenaap
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
Bedankt: 140 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ratface schreef:Ik had Adobe reader nodig omdat ik af en toe documenten moet ondertekenen via eID voor het werk. Ik denk niet dat andere 'readers' dit aanbieden?
Ohjawel, foxit biedt dit alvast wel aan :)
cyberbug
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Bij foxit is dit niet gratis...
Greetz cyberbug

Afbeelding
StarWing
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 78 keer
Provider

Laat eens een regmon/procmon (of hoe heet dit tegenwoordig) meelopen tijdens de installatie.
Adobe kennende zit er ergens een registry key waar hij over struikelt of waar hij geen toegang tot heeft.
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”