Reiskoffer

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

Hallo,

Heeft er iemand een suggestie voor een goede en betaalbare reiskoffer (+- 60l)?
De prijzen zijn zo uiteenlopend, maar hoe veel meer is een koffer van 150€ nu exact meer prijs/kwaliteit dan één van 50€?
Ben je beter af met zo'n stoffen reistas?

Doe je er goed aan een dure te kopen, en is die in verhouding duurzamer om een luchthaven en alle stoten te overleven?
Nu niet dat we zo vaak op reis gaan dat een dure koffer z'n geld een no-brainer is, maar toch is de vorige koffer na enkele keren gebruik reeds gescheurd.
(al moet ik toegeven dat deze nét in de lengte in de auto past en een ideaal formaat was, als je eerst de achterbank inklapt en nadien goed dichtdrukt :oops: :angel: )
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1063 keer
Bedankt: 667 keer
Recent bedankt: 6 keer
Provider
Te Koop forum

Een goede reis koffer is een eenmalig aanschaf, goed voor jaren. Ik zweer bij samsonite hardshell koffers, de mijne is nu al 18j oud, serieus wat af gezien, maar in zeer goede staat.

Vergeet ook koffers met een rits, die zijn op 5 seconden met een bic open te krijgen.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
Bedankt: 740 keer

Yep, Samsonite of Delsey. Heb trouwens op zolder nog een hardshell van Delsey staan. Moet eens kijken voor de afmetingen en of er sleuteltjes bij zitten. Indien compleet, OK qua afmetingen en indien interesse maak ik een offerte. Weinig gebruikt. Dateert van de periode toen mijn broer de wereld rondreisde als technieker op koopvaardij schepen.
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Belgissschenaap
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
Bedankt: 140 keer
Recent bedankt: 3 keer

Als je in buurt van Oudenaarde bent, moet je eens bij de Samsonite fabriek uitverkoop gaan.

Geen idee wanneer, maar vroeger stonden er zelfs autofiles aan de rotonde van het industriepark :p
Zijn/waren naar't schijnt echte koopjes
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 264 keer

Yup +1 voor samsonite. Of American tourister (is een goedkopere subbrand van samsonite, kwaliteit is bijna identiek)

Ik raad ook aan om rond te kijken online (amazon, reiskoffer websites), maar ook tijdens solden in bv inno.

Zelf verkies ik de zachte koffers.

En wat ik bv erg belangrijk vind is gewicht en dat het 4 wieltjes heeft...

Trouwens: persoonlijk ben ik noet zo voor "forever suitcase", technologie evolueert ook in de koffer business. Maar toch belangrijk om iets degelijks te kopen. Want je wilt niet dat er in midden van je reis een rits of hendel kapot gaat.

Ps : investeer zeker in een goede handbagage. Zeker daar is minimaal gewicht en maximaal volume van belang. En dat kan een groot verschil zijn verrassend genoeg.
honda4life
Moderator
Moderator
Provider

devilkin schreef:Een goede reis koffer is een eenmalig aanschaf, goed voor jaren. Ik zweer bij samsonite hardshell koffers, de mijne is nu al 18j oud, serieus wat af gezien, maar in zeer goede staat.

Vergeet ook koffers met een rits, die zijn op 5 seconden met een bic open te krijgen.
Bedankt voor de tips!
Belgissschenaap schreef:Als je in buurt van Oudenaarde bent, moet je eens bij de Samsonite fabriek uitverkoop gaan.

Geen idee wanneer, maar vroeger stonden er zelfs autofiles aan de rotonde van het industriepark :p
Zijn/waren naar't schijnt echte koopjes
Is nog wel bereikbaar, maar of het loont voor een koffer?
Dima_2005 schreef:Yup +1 voor samsonite. Of American tourister (is een goedkopere subbrand van samsonite, kwaliteit is bijna identiek)

Ik raad ook aan om rond te kijken online (amazon, reiskoffer websites), maar ook tijdens solden in bv inno.

Zelf verkies ik de zachte koffers.

En wat ik bv erg belangrijk vind is gewicht en dat het 4 wieltjes heeft...

Trouwens: persoonlijk ben ik noet zo voor "forever suitcase", technologie evolueert ook in de koffer business. Maar toch belangrijk om iets degelijks te kopen. Want je wilt niet dat er in midden van je reis een rits of hendel kapot gaat.

Ps : investeer zeker in een goede handbagage. Zeker daar is minimaal gewicht en maximaal volume van belang. En dat kan een groot verschil zijn verrassend genoeg.
American tourister had ik ook al in het oog.
Gewicht is inderdaad een belangrijke factor (in hoeverre geen comrpomis op sterkte?)
4 wieltjes bwah, mooi meegenomen maar geen harde vereiste, zitten vaak idioot in de weg in de koffer.
Evolutie tja... op een gegeven moment is een koffer toch een doorontwikkeld product waar weinig extra toegevoegde waarde meer bestaat.
Misschien ooit ultralichte composietmaterialen maar voor die 1? kilo die ze er nog af krijgen...
Handbagage is voor mij een simpele rugzak voor wat drinken/voedsel, tablet, ...
Voor een citytrip van 2 à 3 dagen heb je echt niet zo veel nodig om hier een beperking te ondervinden.
De madam is natuurlijk iets gehechter aan een grote koffer, ik zou perfect een week à 10 dagen met een handbagage kunnen :-D
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 372 keer
Bedankt: 156 keer

Indien hard shell, best voor polycarbonaat gaan, een stuk sterker en barst niet zoals ABS.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 53 keer

Stoffen reiskoffer zorgt ervoor dat je nog wat kan duwen om dit of dat er in te krijgen.
Mijn stoffen reiskoffer heeft veel jaren dienst gedaan maar alles slijt uiteindelijk ;).
Nadeel is mss dat als er dieven zouden zijn dat ze het makkelijk kunnen opensnijden en uw gerief er snel kunnen uithalen al moet ik zeggen dat ik in vele jaren nooit zoiets heb meegemaakt, het zou al brute pech moeten zijn dan dat je hebt.
Mijn stoffen heeft minstens 8 jaar meegegaan, minstens, denk zelfs nog een stukje langer, iets meer dan 10 jaar.
Mijn stoffen reiskoffer was een hele grote, koste 20j geleden 50 tal €. Woog zeker 20kg of meer toen ik die vol propte.

Een harde koffer is ook goed natuurlijk, kunnen ze niet zomaar insnijden en zorg wel voor een goed slot erop.
Zorg vooral dat je er veel kan inkrijgen, er zijn verschillen in volume, toch maar voor grote volume gaan.
Wel opletten als je met de vlieger enzo gaat dat je niet over uw gewicht gaat.
Thuis uw koffer eens goed volsteken met alles wat je zou meenemen en eens op de weegschaal zetten, onthoudt wel dat als er bv gebruikte kledij is en nat ofzo zouden zijn dat uw koffer nog iets meer kan wegen, gewoon wat tips/hints die ik meegeef.

Tis simpel: ben jij van plan om 1 keer om de 3 jaar of om de 5 jaar maar op reis te gaan, dan hoef je niet de dure koffer te nemen.
Ben je wel van plan om zo af en toe die eens te gebruiken, dan kan je het meer als een goede investering zien en voor een zeer sterke gaan die tegen veel stoten kan want die gasten die uw koffer laden en lossen die kijken naar niks om, uw koffer krijgt flinke klappen ;).

Maar anderzijds hebk zoiets van: je koopt niet iedere 1 of 3 jaren een reiskoffer he: investeer gewoon in 1 vd grootste en sterkste/stevigste reiskoffer die er is :).
Ik zou niet naar het geld kijken in deze hoor.
We spreken hier niet over iets dat 500€ en meer kost.
Koopt gewoon 1 vd stevigste die er is.
Tttsss
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 306 keer
Bedankt: 631 keer
Recent bedankt: 5 keer
Provider

Onze Delseys zijn ik weet niet hoe veel jaar oud en nog zo goed als nieuw. We kozen ze omdat we regelmatig (OK, nu al even niet meer) meerdere vluchten hebben om op onze bestemming te geraken. De kost is natuurlijk hoger voor een "degelijke" koffer maar ze gaan dan ook lang mee.
We hebben ook nog twee stoffen koffers die iets langer maar wat smaller zijn. Deze wegen iets minder dan de Delseys en schaften we aan omdat we kleine korte vluchtjes (met BN2) hadden met beperkt toegelaten gewicht (passagiers + bagage werden gewogen). Deze hebben we ook al jaren en zijn ook nog zo goed als nieuw. Beiden zijn volgens mij evenwaardig wat betreft kwaliteit.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster

Als je meerderen hun reacties leest: conclusie: koopt meteen 1 vd beste die er zijn.

Maar let op: duurder is niet altijd beter.
Je zal goed de reviews ook moeten lezen en wikken en wegen.
Ik lees net bij een reiskoffer van 150€ dat het regende en kledij was al nat of de rits al kapot of het slot pinneke al direct omzeep, triest vindk dat zoiet dan 150€ kost.
Zitten natuurlijk altijd foute producties tussen natuurlijk maarja.....

Veel reisplezier.

Update: ik lees wel bv op coolblue dat een polypropyleen reiskoffer sterker is dan polycarbonaat.
Bij de polycarbonaat koffer lees ik dat die snel indeuken en dergelijke meer, ik lees san dat die koffer lichter zijn enz... tja, als je dat doet is het niet verwonderlijk het minder sterk is en sneller indeukt.

Mss koop ikzelf nog iets als dit:

https://www.coolblue.be/nl/product/8644 ... ct-reviews
Tttsss
honda4life
Moderator
Moderator
Provider

Over diefstallen van koffers maak ik me nu niet zo veel zorgen.
Wie heeft er nu wat aan kleren van een ander die toch hoogstwaarschijnlijk niet passen.
Waardevolle merken hebben we amper.
jutuiz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 218 keer
Bedankt: 63 keer

devilkin schreef:Vergeet ook koffers met een rits, die zijn op 5 seconden met een bic open te krijgen.
Tassen zonder rits / hardshell koffers zijn in 10 seconden open te krijgen. Die 5 seconden maken het verschil niet.

Onze Samsonites staan al 15 jaar werkloos te zijn. Alles gaat tegenwoordig in Eastpak of Eagle Creek softshell tassen die we bij AS Adventure halen of online kopen. Compacter wanneer half gevuld, meer geschikt voor zowel korte of langere reizen, beter overzicht van de inhoud bij het openleggen, makkelijker in de auto te krijgen (dakkoffer bvb.), handige zijzakken voor zaken die je snel even nodig hebt. Nog nooit last gehad van kapotte ritsen.
devilkin
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

jutuiz schreef:
devilkin schreef:Vergeet ook koffers met een rits, die zijn op 5 seconden met een bic open te krijgen.
Tassen zonder rits / hardshell koffers zijn in 10 seconden open te krijgen. Die 5 seconden maken het verschil niet.
Een rits kan je openen en sluiten zonder problemen, zo een hardshell moet je al open breken. Zeker ook snel te doen, maar niet zonder sporen na te laten.
ivob
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 756 keer
Bedankt: 317 keer
Recent bedankt: 13 keer

jutuiz schreef: Tassen zonder rits / hardshell koffers zijn in 10 seconden open te krijgen. Die 5 seconden maken het verschil niet.

Onze Samsonites staan al 15 jaar werkloos te zijn. Alles gaat tegenwoordig in Eastpak of Eagle Creek softshell tassen die we bij AS Adventure halen of online kopen. Compacter wanneer half gevuld, meer geschikt voor zowel korte of langere reizen, beter overzicht van de inhoud bij het openleggen, makkelijker in de auto te krijgen (dakkoffer bvb.), handige zijzakken voor zaken die je snel even nodig hebt. Nog nooit last gehad van kapotte ritsen.
Mee eens en meestal nog lager in gewicht ook.
Gebruik meestal het type duffel van The North Face: licht, stevig, soepel, sterke rits, waterdicht, volume insnoerbaar naargelang de inhoud. Na jaren gebruik praktisch onverwoestbaar gebleken. Voor korte verplaatsingen (luchthaven, vervoer,...) kan je ze eveneens gemakkelijk op de rug dragen zodat je handen vrij zijn.
Kostbare voorwerpen draag je uiteraard altijd op jezelf of in je handbagage dus, zoals je aanhaalt, diefstal vind ik in deze geen issue. Een behendige dief weet zich tot alles in no time toegang te verschaffen.
Niet van de goedkoopste maar in vergelijking met de prijs van hard cases ook weer niet zo duur.

Hard of soft shell heeft beiden zijn specifieke voor- en nadelen die meer tot uiting komen naargelang het type reiziger en het type reizen.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster

Dit bedoel je?

https://www.zalando.be/eagle-creek-trol ... zoQAvD_BwE

Mja, kan ook interessant zijn, straks eens verder bekijken, ben zelf ook op zoek om nieuwe reiskoffer/tas te kopen binnen een aantal maanden.
Tttsss
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
Bedankt: 1180 keer

Behalve voor het werk, en dan heb ik enkel handbagage bij in zo'n kleine trolley, gaan wij nooit op reis met het vliegtuig. Een halve dag wachten in een mensenmassa voor je de vlieger op mag, lijkt me niet zo leuk.
In de auto is een "zachte" koffer interessanter, omdat je daarmee wat kan "proppen". Niet "duwen tot het barst", maar wel: alle kofferruimte wordt gebruikt. Wij hebben 2 keer een Samsonite Paradiver Duffle: iets grotere wielen en gigantische inhoud (100L). De kinderen gaan ermee op Chiro-kamp.

Voor te gaan slapen bij familie (hun peter, meter, grootouders, ...) hebben we een el cheapo hard-case van een no brand. Je kan die wielen niet vergelijken.
Die van Samsonite "bollen", die andere, tja... ze draaien niet vierkant.
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Je moet dan ook niet in het hoogseizoen met het vliegtuig op vakantie gaan. Net zoals je dat in die periode ook beter niet met de auto doet.
In mei ll. nog met SN richting Italië geweest. 24 uur op voorhand gewoon huis online inchecken en je boardingpass krijg je digitaal. Lijnbus genomen naar Zaventem. Geen andere mensen lastig vallen, geen gedoe met (dure) parkings en stopt praktisch voor de luchthaven. Eén uur voor vertrek gewoon door de veiligheidscheck, koffietje drinken bij de Starbucks, digitaal de boardingpass inscannen en hup de vlieger op. Minder dan twee uur later ter bestemming (VCE) en gewoon buitenwandelen.
Omgekeerd, LIN-BRU, ging het zelfs nog vlugger. Uiteraard alleen met handbagage.
Niets halve dag wachten in een mensenzee. Alles hangt gewoon van plaats en tijdstip af en de wijze waarop je reist. Geldt ook voor vakantie met andere vervoermiddelen.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
Bedankt: 1180 keer

ivob schreef:Je moet dan ook niet in het hoogseizoen met het vliegtuig op vakantie gaan.
Ik ben het principieel met u eens, maar met kinderen op school en een vrouw in het onderwijs, zijn de mogelijkheden onderhevig aan restricties :).
Als ik moet reizen voor het werk, is dat "eender wanneer", dan wil ik vooral geen tijd verliezen met wachten op bagage -> vandaar enkel handbagage.
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Een vrouw in het onderwijs?
Ik leef me je mee. :-D
Eigen keuze, eigen gevolgen.
Sol Invictus!
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

ivob schreef:Je moet dan ook niet in het hoogseizoen met het vliegtuig op vakantie gaan.
Mocht ik deze "raad" gevolgd hebben had ik tijdens mijn actieve loopbaan nooit moeten reizen. Ik zat in een sector met vastgelegde vakantieperiode. Niet iedereen heeft de luxe zijn vakantie vrij te kiezen.
Bye, Maurice
devilkin
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

Misschien terug naar de kern van dit topic?

Voor handbagage heb ik ook een no-brand trolley van in de 'Chinese winkel' (een winkel in Madrid uitgebaad door aziaten met belachelijk lage prijzen). Zou ik dat ding due en gebruiken voor check in bagage? Hell no, gelijk ze daar met dingen smijten. Maar voor mee te nemen in de cabine is ie perfect.
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 372 keer
Bedankt: 156 keer

Ik heb heel deze serie:
https://kofferonline.nl/koffers/handbag ... hark-11664

stevig en sterk, en door de sharkskin ook niet gevoelig voor krassen, na 12 vluchten zien ze er nog vrijwel nieuw uit.
Ook 4 dubbele wielen zou beter en stabieler rijden dan enkele.
ivob
Elite Poster
Elite Poster

on4bam schreef:
Mocht ik deze "raad" gevolgd hebben had ik tijdens mijn actieve loopbaan nooit moeten reizen. Ik zat in een sector met vastgelegde vakantieperiode. Niet iedereen heeft de luxe zijn vakantie vrij te kiezen.
Daar zit toch wat rek op hoor.
Ik heb ook 12 jaar lang kinderen gehad (in deze context, kinderen die nog met de ouders mee op vakantie willen in verblijven van derden) en tijdens deze periode gewoon niet met hen op vakantie gegaan met het vliegtuig. De verblijfperiode gepland buiten het hoogseizoen (eerste 10 dagen juli en laatste weken augustus) en vertrek en terugkeer al zeker niet op een zaterdag.
Zoals altijd is, wanneer je er wat moeite voor doet, voor alles wel een oplossing te vinden.

Voor welke sector men ook gekozen heeft om er tewerk gesteld te worden, zelden hangt er een verplichting aan om de vastgelegde vakantieperiodes te koppelen aan een vliegtuigreis.
Half Vlaanderen kan zich niet eens een reis veroorloven, laat staan met het vliegtuig.
Sol Invictus!
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 91 keer
Provider

devilkin schreef: Een rits kan je openen en sluiten zonder problemen, zo een hardshell moet je al open breken. Zeker ook snel te doen, maar niet zonder sporen na te laten.
Wat een bekommernissen, is dat leefbaar zulke gedachten? De KGB heeft meestal geen interesse in mijn vuile was en bij men laatste roofoverval namen ze gewoon gans de zooi mee.

Koffers ge zou er keuzestress van krijgen.

Ik kocht me ooit een samsonite, en bleef daarbij. Heb daar zelf een samsonberging voor om de verschillende types te stockeren.

Spendeer aan een koffer waar je comfortabel mee bent. Je kan evengoed een kartonnen doos nemen met strappex. Kijk maar eens rond op de luchthaven, je ziet ze allemaal. Van geen geld ik knustelwel , de grote massa ze gaan me bestelen en de enkele die ge niet betaald krijgt met uw maandloon.

Sommige landen stellen eisen aan uw verpakking daar hou je best rekening met het uitkiezen van jouw stijl.
ivob
Elite Poster
Elite Poster

:thumbs:
Precies of een dief er wakker van ligt dat hij braaksporen op je koffer heeft achtergelaten.
Mijn ervaring is dat wanneer een dief zijn zinnen ergens op gezet heeft hun krijgt wat hij wil, ongeacht de beveiliging en dat hoe meer moeite een potentieel slechtoffer doet om zijn goederen te beveiligen hoe meer aandacht hij trekt van op buit beluste personages en hoe groter de schade achter wanneer hij er slachtoffer van werd. Desnoods wandelt de dief gewoon met je hele koffer buiten.
Wanneer ik dan toch genoodzaakt ben met meer dan handbagage te reizen sluit ik mijn softcase niet eens af. Bespaart me weer een rits als ze het niet kunnen laten om eens door mijn kleding en relatief waardeloze spullen te rommelen.
Sol Invictus!
devilkin
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

Gelukkig, dan kiezen ze jouw bagage er wel uit gezien minste weerstand ;)

Het gaat niet alleen over braaksporen: als je je gestolen materiaal pas opmerkt als je de luchthaven hebt verlaten heb je geen poot meer om op te staan.

Je moet dit melden vóór je de bagage ruimte verlaat.
pussyfooter
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 30 keer
Provider

Unicorn1 schreef:Dit bedoel je?

https://www.zalando.be/eagle-creek-trol ... zoQAvD_BwE

Mja, kan ook interessant zijn, straks eens verder bekijken, ben zelf ook op zoek om nieuwe reiskoffer/tas te kopen binnen een aantal maanden.
Wow, 160 EUR voor een tas van 40L. Ik heb de grote broer van 100L in oktober 2019 kunnen aankopen bij Bol aan de spotprijs van 69 EUR. (speciale actie wel op Eagle Creek) Sindsdien niet meer op reis geweest, dus niet kunnen testen.

Erg goeie ervaringen gehad met een enorme, stevige "wheeled duffel" van The North Face in de jaren 90 uit nylon. Nadat de wieltjes versleten waren, heb ik dat ding nog een tweede leven gegeven: de zak behouden en het "onderstel" van een oude koffer ter vervanging bevestigd.
Laatst gewijzigd door pussyfooter 28 jun 2022, 11:25, in totaal 1 gewijzigd.
ivob
Elite Poster
Elite Poster

devilkin schreef:Gelukkig, dan kiezen ze jouw bagage er wel uit gezien minste weerstand ;)
Inderdaad, geen weerstand = geen schade = geen tijdverlies bij aangiftes.
Het punt is dat je een dief het signaal moet geven dat het de moeite niet is zijn tijd aan jouw bagage te verspillen.
En jezelf uiteraard "verborgen" signalen of iemand al dan niet in je bagage geweest is.
Dat zou iedere (ervaren) reiziger toch moeten weten.
Het hangt er natuurlijk vanaf op welke wijze je graag reist.
Voorstaande is niet altijd en overal mogelijk. Wanneer men graag zijn halve huisvoorrraad en inhoud van badkamer meezeult op vakantie blijft het moeilijk alle waardevolle voorwerpen in de handbagage te krijgen.

We kunnen misschien een vergelijkende enquete houden tussen de reizende leden van UB om te kijken welke bagage en van wie het meest slachtoffer was van diefstal?
1. Ivob: softcase zonder wielen: schade aan de ritsen: nihil - aantal verdwenen voorwerpen van waarde de laatste 10 jaar: nul.
Sol Invictus!
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Ha, maar hoeveel keer heb je als muilezel gefungeerd?
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Geen idee wat dat te maken heeft met de stevigheid, diefstalgevoeligheid, prijs noch soort omhulsel van de reiskoffer.
Maar ik wil wel antwoorden op je vraag al begrijp ik niet waar je heen wil: nul keer.

Hoeveel keer heb je je vlucht al gemist en was het soort koffer daar dan de oorzaak van?
Sol Invictus!
devilkin
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

Het feit dat men een koffer kan openen en sluiten (met rits) maakt wel degelijk dat risico groter. Binnen de EU zal dat wel nog meevallen, meer exotische bestemmingen... Who knows.

Zelf heb ik in alle jaren dat ik frequent het vliegtuig nam (was zelfs gedurende 4j elke 2 maand) 2x miserie gehad: een keer omdat m'n duffel bag duidelijk geopend was, een tweede keer omdat de goedkope hardshell gebroken was, de achterkant (waar de rails in schuiven van het handvat) was gewoon gebroken op meerdere plaatsen. Gelukkig zat er een liner in van binnen en is alles blijven zitten.

Nadien m'n samsonite hardshell gekocht en geen miserie meer gehad (behalve dat ze die eens waren kwijt gespeeld... 5 maand later teruggekregen)
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Provider

ivob schreef:
Hoeveel keer heb je je vlucht al gemist en was het soort koffer daar dan de oorzaak van?
Denk nooit, meestal is het de nmbs of de lounge die me das omdoet.

De ervaring leert me dat het type koffer er weinig toe doet, het is bijna elke trip vandat. Meestal zijn ze goed georganiseerd en met meerderen. En ze weten er altijd wel wat uit te vissen dat hen niet zint.

Ooit met 65 kg vertrokken om na drie holdups met 20 kg te eindigen.
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

ivob schreef: Voor welke sector men ook gekozen heeft om er tewerk gesteld te worden, zelden hangt er een verplichting aan om de vastgelegde vakantieperiodes te koppelen aan een vliegtuigreis.
In de bouw wordt (werd) gewoon de vastgelegde periode gesloten. Week van 21 juli is jaren de "middelste" week geweest. Geen keuze 3 weken met vaste data. Dat we een vliegtuigreis kozen was eigen keuze, steeds duurste periode om te reizen maar we hadden (en hebben) het er voor over.
Ik zeg enkel dat niet iedereen vrij zijn reisperiode kan kiezen.
ivob schreef:Half Vlaanderen kan zich niet eens een reis veroorloven, laat staan met het vliegtuig.
Daar ging het niet om.

En nu terug naar reiskoffers. :wink:
Bye, Maurice
honda4life
Moderator
Moderator
Provider

Man man man, wat een oordelen!
Ik probeer enkel een duurzamere oplossing te zoeken (Yes I know dat reizen op zich niet duurzaam is, maar beter een kleine inspanning dan geen).

Jammer, ik vraag gewoon advies... Al was het een koffer van Action
ivob
Elite Poster
Elite Poster

Je zal altijd - volgens persoonlijk gebruik - uiteenlopend advies krijgen.
Het is aan de vragensteller om daarna zijn conclusies te trekken of te kiezen wat het beste past bij zijn behoeften en de voor- en nadelen af te wegen.
Mijn advies was een zachte waterdichte duffeltas met stevigte rits en die kost geen 150 €. Wanneer je wat rondzoekt kan je ze in outletwinkels soms zelfs aan de helft van de prijs vinden. Uit ervaring weet ik dat zo'n tas jaren ongeschonden meegaat.
Of het past bij je wensen en hoe je graag reist kan uiteindelijk alleen jij beoordelen.
Een topic dat niet tijdig afgesloten wordt gaat altijd een eigen leven leiden.
Sol Invictus!
Unicorn1
Elite Poster
Elite Poster

honda4life schreef:Man man man, wat een oordelen!
Ik probeer enkel een duurzamere oplossing te zoeken (Yes I know dat reizen op zich niet duurzaam is, maar beter een kleine inspanning dan geen).

Jammer, ik vraag gewoon advies... Al was het een koffer van Action
Zoals ik dus zei, ik heb zelf ook 1 nodig:
Ik zou kiezen tussen de 2 die hier zijn gepost geweest, qua volume zou ik nog eens zelf moeten bekijken wat ik juist wil:

https://www.coolblue.be/nl/product/8644 ... ct-reviews

Of deze:

https://www.zalando.be/eagle-creek-trol ... vD_BwELies

Enige je moet doen dus is uw volume kiezen nog + vele sites afgaan waar die het goedkoopste staat.
Tttsss
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”