Als je nu kijkt bij de orange producten.
Als je kijkt bij zelfstandig en je doet internet + tv + gsm abbonement zie je dat er 4G backup is.
Hoe werkt het ? Zetten ze een flybox of een USB stick in de modem ?
Iemand ervaring want ik kan geen info terug vinden op tribe of een help pagina.
Orange 4G Backup
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 3 keer
Dag,op bedrijf waar ik werk staat zo een modem .
Is modem met ingebouwde 4g ontvanger.in theorie neemt de draadloze verbinding automatisch over als een bepaalde tijd de vdsl lijn geen verbinding Meer heeft.
Nog niet echt meegemaakt Dat vdsl onderbroken was,gelukkig.
Is modem met ingebouwde 4g ontvanger.in theorie neemt de draadloze verbinding automatisch over als een bepaalde tijd de vdsl lijn geen verbinding Meer heeft.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 91 keer
FYI
https://business.orange.be/nl/discover/ ... ak-draaien
Blijkbaar betreft het of een Flybox of een 4G usb stick (functie van de gebruikte/voorhanden modem)
https://business.orange.be/nl/discover/ ... ak-draaien
Blijkbaar betreft het of een Flybox of een 4G usb stick (functie van de gebruikte/voorhanden modem)
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 25 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Dit kan ook met de gewone thuismodem.
Ik gebruik een Huawei B311-221 LTE modem ism een surf extra card. Wordt door de Orange modem gezien als een Flybox. Overschakelen werkt vlekkeloos. Via Home Assistant monitor ik mijn extern IP. Bij een wijziging krijg ik een bericht. Zo weet ik dat ik me moet inhouden
Is deze nacht een 3 tal keer overgeschakeld op 4G. Wss onderhoud op het kabelnetwerk.
Ik gebruik een Huawei B311-221 LTE modem ism een surf extra card. Wordt door de Orange modem gezien als een Flybox. Overschakelen werkt vlekkeloos. Via Home Assistant monitor ik mijn extern IP. Bij een wijziging krijg ik een bericht. Zo weet ik dat ik me moet inhouden

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 30 keer
Ik kwam in dit topic terecht omdat ik exact dezelfde vraag heb. Het is me (nog altijd) niet duidelijk wat die back-up inhoudt en hoe je die kan krijgen.
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
Orange Flybox
Orange Extra surf card
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 101 keer
Aan de hand van deze info lijkt her erop dat dit als back-up/fall-back werkt zoals bij de 4G back-up bij EDPNet.lucky999 schreef: 12 mei 2022, 13:05 Dag,op bedrijf waar ik werk staat zo een modem .
Ik vermoed dat als je een abonnement met deze optie besteld je dit er automatisch bijkrijgt en hier zelf niets extra voor moet ondernemen.
hier staat de uitleg: https://business.orange.be/nl/discover/ ... ak-draaien
de abbo's: https://business.orange.be/nl/convergen ... loud-extra
Greetz cyberbug

-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 30 keer
Het zit in mijn abonnement, maar ik heb geen enkele hardware of SIM-kaart om het te doen werken hoor. Ik heb ook al naar de klantendienst gebeld, en die wisten van niets.
Wellicht is hun site fout, en is die 4G back-up enkel voor bedrijven en niet voor zelfstandigen (het staat op hun site ook bij de zelfstandigen vermeld)
Wellicht is hun site fout, en is die 4G back-up enkel voor bedrijven en niet voor zelfstandigen (het staat op hun site ook bij de zelfstandigen vermeld)
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
Orange Flybox
Orange Extra surf card