Verbinding kwijt en niet reconnecten

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
MAKmadmax
Starter
Starter

Ik heb al een jaar een speedtouch 510 die bridged staat met een SMC7008ABR.
Nu de laatste week kreeg ik elke keer line disc en reconnect niet meer.
Dus lijn check laten doen door Belgacom alles OK.
Dus modem defect -> Nieuwe speedtouch 530
Net hetzelfde fenomeen dus -> Andere router nu een D-link DI-624+
Wat dacht je net hetzelfde enkel dat de connectie tijd iets langer is.

Wie heeft nog ideeën of ondervinding??
Gast

Hier op kot zijn er ook rare toestanden. Heb nu Upnp uitgezet, pingen discarden aan gezet en dergelijke, en nu blijft het allemaal toch redelijk goed draaien. Maar ja die 36 zijn nog nie voorbij denk ik. Nu ge moet zeker maken dat uwen router en modem allebei volledig geboot zijn en paraat zijn vooralleer ze met elkaar te verbinden. Dus beide uit het stopcontact en wan uitgetrokken. Dan beiden in stopcontact, na volledige start, pas de wan in steken.

Mvg,

Kikker46
MAKmadmax
Starter
Starter

Dat is nooit nodig geweest en zou dus niet weten waarom dit nuttig zou kunnen zijn.De modem staat bridged en de router maakt de PPoe connectie als de modem klaar is.Vandaag is hij er nog niet uitgegaan en heb zo ongeveer in totaal 2 uur met de mensen van Skynet aan de telefoon gehangen waarbij ze me zelf hebben terug opgebeld aangezien ze ook de rare verbindingen hadden gelogd.Ze vinden het een zeer leuk probleem om op te zoeken, en heb erg veel hulp gehad van deze helpdesk de administrators zelf hebben zich over dit probleem ontfermd.
Waarbij ik zeker wil zeggen SKYNET heeft wel degelijk een ZEER GOEDE helpdesk.Voor morgen heb ik al een nieuwe afspraak met iemand van de helpdesk die netwerken doet ze willen dit probleem volledig tot op de bodem uitzoeken heb ik zo het gevoel.
Kikker

Beste,

Laat weten hoe het afloopt, dan kunnen we dezelfde acties hier ook ondernemen.

Mvg,

Kikker46
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”