Ik heb helaas geen concrete contacten (meer) om je te helpen, maar kan je misschien al wel in de goede richting zetten.
Stel dat je een trackpad hebt en dat gaat defect, moet je natuurlijk wel een (color-matched) vervanging kunnen krijgen. Apple heeft dus zeker wel een stock van blauwe trackpads liggen, al staan ze niet in de webshop.
Kortom, je gaat iemand moeten vinden die een GSX-account heeft (lees: voor een Apple Authorised Service Partner werkt). Dat is het serviceplatform van Apple waar ze intern hun repairs in regelen, én vervangonderdelen kan bestellen. In dit geval had je natuurlijk origineel geen trackpad, maar dat maakt normaal niet uit gezien de parts beschikbaar zijn per model.
Houd er wel rekening mee dat aangezien je je originele 'defecte' trackpad (die je natuurlijk nooit gehad hebt) niet gaat kunnen retourneren, je wellicht meer gaat betalen dan de kostprijs van een Magic Trackpad..
PS1: de zwarte Magic accessoires zijn uiteindelijk ook gewoon in de Store gekomen, ik vermoed dat de color-matched versies ook ooit wel aangeboden gaan worden. Wanneer natuurlijk..
PS2: neem zeker ook eens contact op met Apple support, misschien valt daar ook wel iets te regelen zodat ze je gewoon de trackpad bezorgen. Probeer zeker ook een met de service lijn in plaats van de 'sales'. Vroeger was dat 0800 80 407. Je kan altijd eens proberen met "m'n trackpad is gepikt, hoe geraak ik aan een nieuwe?"
EDIT: als je met die uitgefaseerde Mac Mini geen blijf weet.. stuur me gerust een berichtje