Apple iMac M1 2021 trackpad

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 97 keer
Bedankt: 706 keer
Recent bedankt: 3 keer
Te Koop forum

Bericht

De wildgroei aan schermen en computers en bijkomende tafels en kabels tijdens deze halve lockdownperiodes liep een beetje uit de hand, dus ben ik begonnen aan een vernieuwings-operatie.

Eén van de eerste dingen die vervangen is, is de Mac Mini, door een iMac M1 2021 in het blauw.
Gewoon gekocht op Coolblue, omdat ie daar in stock was (en omdat ik daar wat minder betaal).
Maar dus helaas is dat dan de versie met Magic Mouse, en dus zonder Magic Trackpad.

Nu is dat blauwe Magic Trackpad niet apart te koop, dus is mijn hoop gevestigd op iemand die wat contacten bij Apple heeft om daar eens naar te informeren :-) De vraag is dus: kunt ge het blauwe Magic Trackpad apart kopen zonder een hele iMac erbij te kopen?

Of stel u voor dat de truuk is: de iMac bij Apple.com kopen, trackpad toevoegen aan de bestelling, daarna de iMac zelf terugsturen, en het trackpad houden. Yeah! (just kidding hé hallo)
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 414 keer
Bedankt: 100 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

Ik heb helaas geen concrete contacten (meer) om je te helpen, maar kan je misschien al wel in de goede richting zetten.

Stel dat je een trackpad hebt en dat gaat defect, moet je natuurlijk wel een (color-matched) vervanging kunnen krijgen. Apple heeft dus zeker wel een stock van blauwe trackpads liggen, al staan ze niet in de webshop.

Kortom, je gaat iemand moeten vinden die een GSX-account heeft (lees: voor een Apple Authorised Service Partner werkt). Dat is het serviceplatform van Apple waar ze intern hun repairs in regelen, én vervangonderdelen kan bestellen. In dit geval had je natuurlijk origineel geen trackpad, maar dat maakt normaal niet uit gezien de parts beschikbaar zijn per model.
Houd er wel rekening mee dat aangezien je je originele 'defecte' trackpad (die je natuurlijk nooit gehad hebt) niet gaat kunnen retourneren, je wellicht meer gaat betalen dan de kostprijs van een Magic Trackpad..

PS1: de zwarte Magic accessoires zijn uiteindelijk ook gewoon in de Store gekomen, ik vermoed dat de color-matched versies ook ooit wel aangeboden gaan worden. Wanneer natuurlijk..
PS2: neem zeker ook eens contact op met Apple support, misschien valt daar ook wel iets te regelen zodat ze je gewoon de trackpad bezorgen. Probeer zeker ook een met de service lijn in plaats van de 'sales'. Vroeger was dat 0800 80 407. Je kan altijd eens proberen met "m'n trackpad is gepikt, hoe geraak ik aan een nieuwe?" :-D

EDIT: als je met die uitgefaseerde Mac Mini geen blijf weet.. stuur me gerust een berichtje
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 97 keer
Bedankt: 706 keer
Recent bedankt: 3 keer
Te Koop forum

Bericht

Hah, ik had er dit zelf niet van verwacht, maar de @applesupport twitter account heeft me verdergeholpen via dat "repair circuit", na wat DMs over en weer kreeg ik een e-mail met een betalingsopdracht, en een blauwe trackpad is al onderweg! :-)

Mac Mini (M1, 8GB, 256GB) gaat inderdaad de deur uit, zal 'm straks in te koop aanbieden!
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 414 keer
Bedankt: 100 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

Aha, top dat ze langs die weg toch al wat meer meewerken dan tegenwoordig :-D .