Ik wil voor de verandering eens een survival game proberen.
Hoeft niet per se zombie survival te zijn, ook al blijkt dat zo te zien vaak een uitgangspunt in dergelijke games...
Bij voorkeur een game waar ik geen 24/7 achter mijn scherm moet zitten. Eerder iets dat ik sporadisch kan starten en even in ronddolen...
Welke is volgens jullie een aanrader en waarom ?
beste survival game ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 81 keer
- Bedankt: 39 keer
Ik heb me een tijdje geleden erg vermaakt met 7 Days to Die ( in lokale multiplayer met mijn broer, maar weet niet of dit het soort spel is dat je zoekt. Dit is een soort zombie sandbox spel met crafting/building.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 127 keer
- Bedankt: 48 keer
Ik heb me een paar maand geleden rot geamuseerd met Valheim. Is PvE dus al iets vergevingsgezinder dan hardcore PvP. Persoonlijk speel ik niet graag PvP survival games, teveel stress.
Mooie wereld met een goede combinatie van basebuilding, exploren en vechten tegen vijandelijke mobs. Sterk aangeraden. Ik speelde het wel met nog 2-3 vrienden, dan is het imo leuker (zeker als je een dedicated server huurt, bvb op https://www.g-portal.com/en/)
Mooie wereld met een goede combinatie van basebuilding, exploren en vechten tegen vijandelijke mobs. Sterk aangeraden. Ik speelde het wel met nog 2-3 vrienden, dan is het imo leuker (zeker als je een dedicated server huurt, bvb op https://www.g-portal.com/en/)
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 65 keer
The Long Dark is een survival spel waar ik in het verleden mij echt wel geamuseerd heb. Het is heel erg moeilijk, maar als je dan overleeft is het echt wel overleven.
Maar het is wel enige tijd geleden dat ik het gespeeld, heb en het kan zijn dat het niet meer hetzelfde is als toen.
Maar het is wel enige tijd geleden dat ik het gespeeld, heb en het kan zijn dat het niet meer hetzelfde is als toen.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 698 keer
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
- Bedankt: 113 keer
Interessante suggesties, merci.
Alien reeks van games en films is niet zo mijn ding. Games die zich afspelen in middeleeuwen of vikings ook niet, maar die Valheim ziet er toch interessant uit. The long dark lees ik ook goeie reviews over.
De traditionele PvP leunen dan weer meer aan bij gewone shooters, heb ik de indruk. Al klopt de setting dan vaak niet: alleen in de States vind je in elk 2de huis een vuurwapen
Alien reeks van games en films is niet zo mijn ding. Games die zich afspelen in middeleeuwen of vikings ook niet, maar die Valheim ziet er toch interessant uit. The long dark lees ik ook goeie reviews over.
De traditionele PvP leunen dan weer meer aan bij gewone shooters, heb ik de indruk. Al klopt de setting dan vaak niet: alleen in de States vind je in elk 2de huis een vuurwapen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 329 keer
- Bedankt: 81 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Ik heb vroeger Dayz gespeeld, toen het nog echt een mod was voor Arma.
Toen heb ik me er mee vermaakt, ik weet niet hoe het nu nog is.
@selder: Heb je Alien Isolation ook gespeeld ?
Die vond ik echt heel goed,
heel goede sfeer die gecreëerd werd
en dan de omgevingsgeluiden die het echt afmaakten.
De graphics mogen ook nog gezien worden voor een spel van 2014.
Outlast was ook wel een horror survival die ik echt goed vond.
Die krijgt ook overal goede reviews.
Er is ook een 2de van uit maar die is niet zo goed vind ik.
Toen heb ik me er mee vermaakt, ik weet niet hoe het nu nog is.
@selder: Heb je Alien Isolation ook gespeeld ?
Die vond ik echt heel goed,
heel goede sfeer die gecreëerd werd
en dan de omgevingsgeluiden die het echt afmaakten.
De graphics mogen ook nog gezien worden voor een spel van 2014.
Outlast was ook wel een horror survival die ik echt goed vond.
Die krijgt ook overal goede reviews.
Er is ook een 2de van uit maar die is niet zo goed vind ik.