Gezocht: Userbase crewleden/ontwikkelaars/beheerders

Forum voor ondersteuning van ideeën en brainstorms.
Gebruikersavatar
NuKeM
Administrator
Administrator
Berichten: 5542
Lid geworden op: 09 nov 2002, 23:55
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 179 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

Om het Userbase-team kracht bij te zetten en de Userbase toekomst veilig te stellen, zijn we op zoek naar een 4-tal UB crewleden/ontwikkelaars/beheerders.

Ligt de Userbase community je nauw aan het hart en heb je de tijd, goesting en de skills om te investeren in het bestuur, de ontwikkeling en het onderhoud van Userbase? Dan kan jij één van de mensen zijn die we nodig hebben.

Als nieuw lid krijg je inspraak in het bestuur en telt je stem evenveel mee als die van de huidige leden (de uitstervende dino's :wink: ), er is geen proefperiode! We hopen dat je als nieuw lid zelfstandig, maar ook samen met de andere (nieuwe) leden, één of meerdere van volgende zaken kan:
  • Beheer en onderhoud server(s) of gelijkaardig (bv. VM of hosting platform)
  • Ontwikkeling en/of toepassing van forumsysteem (nu phpBB met custom zaken, maar dat kan/mag veranderen)
  • Design en lay-out van Userbase
  • Evenwichtig en doordacht beheren van het forum en zijn leden
  • Modereren (bijstaan van de moderatoren)
  • Uitwerken van een nieuwe bestuurspolicy/richting (nu een VZW met 'weinig' visie, dat mag/kan/moet veranderen)
  • Opnieuw opnemen en onderhouden externe contacten (ISPs en andere)
Wij verwachten van de nieuwe bestuursleden dat ze dit doen met alle zorg voor de privacy van de leden en ook de 'no advertisement' policy proberen te behouden (met uitzondering van eventueel huidige bescheiden en niet bindende ISP-sponsering).

Hoe stel je je kandidaat en gaat dit in zijn werk?
Dit kan als reactie op dit topic, maar ook via PM naar mijzelf (of Meon) met daarin een korte motivatie en overzicht van je nuttige ervaring. We zouden ook willen vragen ons je echte naam en voornaam te bezorgen. We verzamelen de gegevens van alle kandidaten, kiezen de meest geschikte eruit en voeren een persoonlijk gesprek. Als deze allemaal zijn afgelopen en de beslissingen genomen zijn, laten we alle kandidaten via PM de beslissing weten.
De nieuwe crewleden zullen dan verwelkomd worden op een eerste gezamenlijke meeting en krijgen elk hun nieuwe status en nodige administratieve gegevens om er direct in te kunnen vliegen!
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 9178
Lid geworden op: 28 jan 2012, 17:22
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 628 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

Mmm, ik ben best bereid om wat te vrijwilligen rond netwerk en systeembeheer, maar ik heb hier een paar bedenkingen.

De eerste is dat er commitment gevraagd wordt, zonder de richting van het geheel te kennen.
Ik had verwacht dat degenen die interesse vertoonden eerst ns zouden uitgenodigd worden om te kijken waar we staan en waar we heen willen, en of onze technische visies verenigbaar zijn.

De andere is dat ik wel zin heb om te crewen, maar niet noodzakelijk direct ook om te besturen.
Dat laatste vraagt zeker, nog meer dan dat eerste, de nodige kennismakingen en aanvoelen of we dezelfde richting(en) uitwillen.

We zijn er momenteel, om maar 1 vb te geven, niet eens uit of we willen blijven selfhosten, of uit gemak of noodzaak naar een hosted solution willen gaan.
Laat staan dat we er uit zijn waar we dat zouden doen, in hoeverre we willen veranderen of behouden, etc.
Dat zijn toch punten die ik had gehoopt eerst uitgeklaard te zien alvorens "erin te vliegen", so to speak.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14624
Lid geworden op: 14 nov 2006, 15:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1428 keer
Bedankt: 1158 keer
Recent bedankt: 28 keer

Bericht

Itnetadmin ik lees 'Uitwerken van een nieuwe bestuurspolicy/richting (nu een VZW met 'weinig' visie, dat mag/kan/moet veranderen)' als een van de opdrachten van de nieuwe crew. Het wordt volgens mij aan de nieuwe crew om dit uit te werken. Het is dus een stuk een leap in the dark maar wel een met potentieel.

De vraag ivm besturen en crew vind ik wel een belangrijke. Waarschijnlijk zijn beide nodig, vraag is of deze mandaten aan elkaar moeten hangen. Misschien niet maar een vzw moet wel bestuurders hebben. En up to date statuten. En ook iemand die een jaarrekening kan opmaken en gepubliceerd krijgen. Ook een minimum aan werkingsmiddelen al was het maar om de domeinnaam te betalen. Als nukem dit kan verduidelijken dan zou dat goed zijn.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 9178
Lid geworden op: 28 jan 2012, 17:22
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 628 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

Het is idd een catch-22, maar voor mij wel een belangrijke.
Als netadmin, en deels sysadmin, valt een groot deel van de mogelijke taken uiteraard weg, als er beslist zou worden om de hosting uit te besteden.
Voor andere taken, zoals de front end, of de PR, is dat anders.
Gebruikersavatar
NuKeM
Administrator
Administrator
Berichten: 5542
Lid geworden op: 09 nov 2002, 23:55
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 179 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

ITnetadmin schreef:Mmm, ik ben best bereid om wat te vrijwilligen rond netwerk en systeembeheer, maar ik heb hier een paar bedenkingen.

De eerste is dat er commitment gevraagd wordt, zonder de richting van het geheel te kennen.
Ik had verwacht dat degenen die interesse vertoonden eerst ns zouden uitgenodigd worden om te kijken waar we staan en waar we heen willen, en of onze technische visies verenigbaar zijn.
Het is een beetje zoals met de kip en het ei. Persoonlijk denk ik dat mensen met visie en goesting opnemen in de crew en dan samen met anderen een visie laten uitwerken een beter (frisser) resultaat zal geven dan nu de huidige 'visie' voor te leggen en te kijken wie daar op aan kan haken.
ITnetadmin schreef:De andere is dat ik wel zin heb om te crewen, maar niet noodzakelijk direct ook om te besturen.
Dat laatste vraagt zeker, nog meer dan dat eerste, de nodige kennismakingen en aanvoelen of we dezelfde richting(en) uitwillen.
We verwachten van een crewlid niet dat hij/zij alle punten hierboven kan of doet. Er kunnen mensen zijn die bv. vooral de visie uitwerken, mensen die de technische zaken opnemen en anderen die de administratie doen. Moest de meerderheid van de crew alsnog een richting inslaan die jij dan bv. niet ziet zitten ben je zeker niet verplicht te blijven. Maar, doordat je deel bent van de crew ben je natuurlijk net iets meer gebonden en hopen we ook dat mensen iets minder snel er de brui aan geven.
En, voor de duidelijkheid, het is geen 24/24 commitment dat we vragen, er moet goesting zijn, maar we weten dat dit een (serieuze) hobby is naast het gewone leven.
ITnetadmin schreef:We zijn er momenteel, om maar 1 vb te geven, niet eens uit of we willen blijven selfhosten, of uit gemak of noodzaak naar een hosted solution willen gaan.
Laat staan dat we er uit zijn waar we dat zouden doen, in hoeverre we willen veranderen of behouden, etc.
Dat zijn toch punten die ik had gehoopt eerst uitgeklaard te zien alvorens "erin te vliegen", so to speak.
Dat begrijp ik, maar valt onder het kip en ei verhaal. Door nu bij de crew te komen kan je hierover mee discussiëren en beslissen.
Gebruikersavatar
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3442
Lid geworden op: 09 sep 2002, 16:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 86 keer

Bericht

ITnetadmin, ik begrijp je probleem, maar het is roeien met de riemen die we hebben momenteel.

We zitten al een hele tijd met een uitgehold bestuur. Had dat niet het geval geweest, dan kon er u nu meer specifieke informatie worden gegeven omtrent de vacature.

Dat is nu dus niet echt mogelijk. Langs de andere kant hebben we (mogelijks) wel admin profielen nodig, want de huidige situatie moet recht getrokken worden (afhankelijk van hoe dit dan moet gebeuren). De luxe om eerst een bestuur op poten te zetten en daarna pas de huidige situatie te fixen is er niet, omdat ze nogal erg nijpend is.

De luxe om een bestuur op poten te zetten en daarna naar de ideale situatie toe te werken is er wel (als de huidige situatie eerst gefixed is).
ITnetadmin schreef: We zijn er momenteel, om maar 1 vb te geven, niet eens uit of we willen blijven selfhosten, of uit gemak of noodzaak naar een hosted solution willen gaan.
Als er een levendig bestuur zou geweest zijn, zou je hierop dus wel een antwoord hebben gehad.

Nu loopt het dus allemaal wat in elkaar.
Los daarvan is het misschien ook een taak voor de (nieuwe) admin om hierover input te geven aan het (nieuwe) bestuur, van; ik zie het zo en zo, wat denkt het bestuur hiervan?
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
Gebruikersavatar
NuKeM
Administrator
Administrator
Berichten: 5542
Lid geworden op: 09 nov 2002, 23:55
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 179 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

Goztow schreef:De vraag ivm besturen en crew vind ik wel een belangrijke. Waarschijnlijk zijn beide nodig, vraag is of deze mandaten aan elkaar moeten hangen. Misschien niet maar een vzw moet wel bestuurders hebben. En up to date statuten. En ook iemand die een jaarrekening kan opmaken en gepubliceerd krijgen. Ook een minimum aan werkingsmiddelen al was het maar om de domeinnaam te betalen. Als nukem dit kan verduidelijken dan zou dat goed zijn.
Ik spreek over bestuur en crew als algemene titels. Het is de bedoeling dat de crewleden elkaar aanvullen, niet iedereen moet alles kunnen.
Waarom direct iemand opnemen in de VZW die bv. vrijwillig technische ondersteuning geeft? Wel, persoonlijk vind ik het belangrijk dat wanneer iemand toegang krijgt tot de DB en gegevens op dit forum, dat we die persoon moeten kennen en kunnen vertrouwen. Ook zijn dit mensen die je graag betrokken houdt en wil dat ze zich blijven engageren. Daarom o.a. laat ik zo'n mensen graag deel uitmaken van de VZW/het bestuur.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 9178
Lid geworden op: 28 jan 2012, 17:22
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 628 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

Ik denk dat ik vooral verwacht had dat we eerst de huidige problematiek gingen aanpakken, met alle vrijwilligers, en pas daarna een selectie zouden recruteren die daarin verder de mantel zou opnemen voor long-term aanpak.

Naar crew vs bestuur toe: ik denk dat iemand die admin access heeft tot hardware of software idd best in de vzw komt.
Maar je kan desgewenst een onderscheid maken tussen vzw leden, en bestuursleden.
Je moet dat zelfs, btw, want in elke vzw moet er minstens 1 lid zijn die geen bestuurslid is.

En naar het gebruik van non-admin crew toe: je kan altijd crew hebben die je onder toezicht binnenlaat/meeneemt om aan de hardware te werken.

Aangezien je nu een viertal man zoekt, en ik niet eens weet of mijn expertise nuttig gaat zijn afhankelijk van de ingeslagen weg, wil ik niemand anders in de weg staan.
Plus dat het weer ns wat extra ervaring is om met systemen te werken waar ik beroepsmatig zelden op werk, en dan werk ik zoiezo liever in een team waar anderen wel meer praktijkervaring hebben met het gebruikte materiaal en omgeving.
Gebruikersavatar
NuKeM
Administrator
Administrator
Berichten: 5542
Lid geworden op: 09 nov 2002, 23:55
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 179 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

Ik begrijp je gevoel hierbij wel ITnetadmin en het is inderdaad zo dat niet iedereen bestuurder moet zijn, maar wel in de statuten staat en daar doel ik eigenlijk op.
Als ik het goed heb is Meon nu bezig met een aanpak van de huidige problematiek, namelijk de forum software updaten (veiliger maken) en op een nieuwe basis zetten. Ondertussen en nadat dat gedaan is kan met een iets geruster hart de andere problematiek van gebrek aan (crew)leden en kennis bekeken worden. Desnoods wordt door die mensen geopperd iets anders te doen dan wat Meon nu aan het uitwerken is. Dus wat we hier nu zouden kunnen omschrijven als huidige of toekomstige OS/Softwarebasis waarop we werken is eigenlijk niet zo relevant. Die past zich aan naar de visie en kunde van de leden.
yuan_lee86
Plus Member
Plus Member
Berichten: 107
Lid geworden op: 24 jan 2007, 12:03
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Bericht

ITnetadmin schreef: Je moet dat zelfs, btw, want in elke vzw moet er minstens 1 lid zijn die geen bestuurslid is.
Dat is sinds de nieuwe vzw-wet van 2019 niet meer van toepassing. Maar de statuten moeten hierop wel aangepast worden tesamen met de nieuwe wetgeving.
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5579
Lid geworden op: 13 aug 2003, 18:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 214 keer
Bedankt: 424 keer
Recent bedankt: 3 keer

Bericht

Ik stel me alvast kandidaat en zal jullie nog rechtstreeks contacteren. Ben er al sinds het begin bij, of toch bijna, en heb wel zin om de VZW wat meer richting te geven. Zowel organisatorisch als technisch.

Wie weet … :-)
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
glda19
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 952
Lid geworden op: 21 aug 2006, 23:41
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 14 keer
Recent bedankt: 2 keer

Bericht

Stel mij toch enkele bedenkingen.
Heb wel enige kennis van pc en een beetje van hardware.
Maar waarom zelf een eigen server in een datacenter center? Daarmee bedoel ik wat als er problemen zijn met hardware!bwie dan toegang en geven datacenters zo maar toegang da het het niet.

En zou ook eens goed nadenken over de structuur van het forum.
Daarmee bedoel welke richting willen we uit forum over internet energie en telecom
Ofvook een rubriek allerlei waar ik acht al de zoetste zaken heb zien voorbij komen.
Soort dat ik het moet zeggen maar de mensen willen niet meer de moeite doen op zelf eerst eens te zoek,
Ik zeg dan altijd google is your best friend
Een tijdje terug zag ik op fb in de groep pc gsm een vraag verschijnen van krijg steeds deze melding. Maar heb al gezocht en vind direct niks. Deze zelf de test en inderdaad met de nerderlandse melding niks. Simpel de Engelse versie en hop zeker 10 ongelijke oplossingen.

Nog en tip zorg eens dat ze op bepaalde onderwerpen niet eindeloos kunnen posten.
Want zie bv bij een post die ok geplaatst heb als starter van wie heeft er al contactloos betaald er veel zaken nu instaan die niet echt relevant meer zijn en soms is meer te maken hebben met het topic.
Specialiseer jullie in enkele bepaalde richtingen.
Maar heb in de rubiek allerlei al onderwerpenzien passeren van waar ik dacht zou ik niet durven stellen. Maar is niet enkel hier is overal zo.

Proficiat een heel dikke pluim voor het volgende dat het hier heel beschaafd aan toegaat.
Heb een andere forum en daar denken sommige dat zei alles mogen omdat bv excel veel meer weten dan andere.
Er kwam eens een vraag en die werd opgelost. Maar merkte uit de vraagstelling dat de starter maar een beperkte kennis had of beperktere kennis. En vroeg waar moet die code staan en lap daar was de zoveelste discussie weer begonnen. Ben een tijdje later stelde de starter ook de vragen van waar en hoe.

Concreet ik zou mij beperken tot een paar onderwerpen.
En als je dan toch een allerlei rubriek wilt daar ook een de onderwerpen beperken die mogen.
Ze zouden daar zelf durven vragen welk voedsel moet l’ aan mijn huisdieren geven. Sorry daar heeft niemand iets aan.
En kunne andere niks van leren.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 9178
Lid geworden op: 28 jan 2012, 17:22
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 628 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

Er staan in het nieuwe "Userbase 4.0" subforum ( https://userbase.be/forum/viewforum.php?f=113 ) een aantal topics die de dingen die je nu aanhaalt voor een deel al bespreken, fyi.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6547
Lid geworden op: 22 feb 2005, 11:46
Uitgedeelde bedankjes: 341 keer
Bedankt: 452 keer
Recent bedankt: 4 keer

Bericht

Ik zou een voorwaarde toevoegen: foutloos kunnen schrijven... :bang:
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 12:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 77 keer

Bericht

Ik ga me denk ik ook kandidaat stellen denk ik, alleen vraag ik me een beetje af hoe "uitgebreid" de motivatie e.d. moet zijn :p

Echt een hele papierberg of mag het iets meer "informeel". Al zal ik eens zien wanneer ik hiervoor wat kan neerpennen inderdaad.
Denk niet dat ik kan opboksen tegen sommigen hier (welja, misschien wel qua hands-on ervaring) maar niet geschoten is altijd misgeschoten eigenlijk.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6416
Lid geworden op: 20 jan 2015, 15:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 453 keer
Recent bedankt: 8 keer

Bericht

Joe de Mannen schreef:Ik zou een voorwaarde toevoegen: foutloos kunnen schrijven... :bang:
J.
dat is zowizo 1 van m'n stokvissen!
phildww
Pro Member
Pro Member
Berichten: 387
Lid geworden op: 05 aug 2009, 19:57
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 36 keer

Bericht

fautloos kunnen schreiven is niet aan idereeen gecheeven dus hoopeleik is men daar wat koelant in.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6547
Lid geworden op: 22 feb 2005, 11:46
Uitgedeelde bedankjes: 341 keer
Bedankt: 452 keer
Recent bedankt: 4 keer

Bericht

Dat hangt er vanaf voor welke 'functie', toch ?

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6407
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:10
Uitgedeelde bedankjes: 734 keer
Bedankt: 473 keer
Recent bedankt: 12 keer

Bericht

Bij deze ook maar een berichtje naar Meon en NuKeM gestuurd.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14624
Lid geworden op: 14 nov 2006, 15:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1428 keer
Bedankt: 1158 keer
Recent bedankt: 28 keer

Bericht

Ik ben superblij met alle reacties hier :-). Ik heb ook een berichtje gestuurd naar nukem.

Het lijkt me zeker geen competitie. En als mijn hulp niet nuttig is, laat ik zeker de plaats aan anderen.
Gebruikersavatar
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3442
Lid geworden op: 09 sep 2002, 16:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 86 keer

Bericht

Goztow schreef:Ik ben superblij met alle reacties hier :-). Ik heb ook een berichtje gestuurd naar nukem.

Het lijkt me zeker geen competitie. En als mijn hulp niet nuttig is, laat ik zeker de plaats aan anderen.
Idem dito.
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
Gebruikersavatar
NuKeM
Administrator
Administrator
Berichten: 5542
Lid geworden op: 09 nov 2002, 23:55
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 179 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

We hebben al redelijk wat kandidaturen mogen ontvangen, waarvoor dank!
Bij deze ook een warme oproep voor kandidaten die volgende zaken wat in de vingers hebben:
  • Ontwikkeling en/of toepassing van forumsysteem (nu phpBB met custom zaken, maar dat kan/mag veranderen)
  • Design en lay-out van Userbase
Dat soort vaardigheden missen we momenteel nog wat.
GuntherDW schreef:Ik ga me denk ik ook kandidaat stellen denk ik, alleen vraag ik me een beetje af hoe "uitgebreid" de motivatie e.d. moet zijn :p

Echt een hele papierberg of mag het iets meer "informeel". Al zal ik eens zien wanneer ik hiervoor wat kan neerpennen inderdaad.
Denk niet dat ik kan opboksen tegen sommigen hier (welja, misschien wel qua hands-on ervaring) maar niet geschoten is altijd misgeschoten eigenlijk.
Dat mag informeel. Even duiden waarom je ons graag zou helpen, hoe (bv. vanuit de punten hierboven) en hoeveel tijd je hiervoor kan vrijmaken over het algemeen. Misschien ook even kort al een visie schetsen over de kant die je Userbase graag zou zien uitgaan is ook altijd leuk.

We laten de vacature nog even open staan (en eigenlijk mag het ook altijd spontaan, moest je dit na datum lezen). De mensen die al 'gesolliciteerd' hebben vragen we nog even om geduld :-)
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6416
Lid geworden op: 20 jan 2015, 15:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 453 keer
Recent bedankt: 8 keer

Bericht

Ik ken publisher, frontpage en comic sans.
Me for chief!
:twisted:
EotT
Crew support
Crew support
Berichten: 669
Lid geworden op: 13 sep 2010, 11:11
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 153 keer

Bericht

Als er niemand gevonden wordt voor de lay-out en design wil ik eventueel wel helpen, maar dat hoeft niet officieel te zijn.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 9178
Lid geworden op: 28 jan 2012, 17:22
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 628 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

Ik ga denk ik ook nog wel een berichtje sturen, al is het maar om het stereotype "de beste stuurlui staan al wal" gedoe te vermijden.
Het is te makkelijk om te zagen en te pushen, en dan de zijlijn te kiezen wanneer het erop aankomt.
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6052
Lid geworden op: 03 jan 2010, 20:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 342 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

Ook wel interesse, verdoe hier veel tijd :lol:
Denk wel wat een manusje van alles, of toch op z'n minst interesse.
Tijd vinden is veelal het grootste issue :-D
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 12:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 77 keer

Bericht

Goed, ik dacht gisteren nog uiteindelijk het te sturen maar zat bijna de hele dag plat door een migraine...

Nu betrap ik me erop dat ik maar blijf extra schrijven dus ik ga het gewoon sturen denk ik :lol:
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14624
Lid geworden op: 14 nov 2006, 15:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1428 keer
Bedankt: 1158 keer
Recent bedankt: 28 keer

Bericht

Kunnen we een update krijgen naar proces toe? Timing? Next steps?
Gebruikersavatar
NuKeM
Administrator
Administrator
Berichten: 5542
Lid geworden op: 09 nov 2002, 23:55
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 179 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

We hebben al 7 kandidaten gehad die zich hebben aangeboden.

Een kleine samenvatting van de skills en 'willingness' die we tot nu toe aangeboden krijgen (die ik min of meer uit de motivaties heb gehaald, na een gesprek kan dit nog wijzigen natuurlijk):
  • Beheer en onderhoud server(s) of gelijkaardig (bv. VM of hosting platform) -> 3 personen
  • Ontwikkeling en/of toepassing van forumsysteem (nu phpBB met custom zaken, maar dat kan/mag veranderen) -> 2 à 5 personen
  • Design en lay-out van Userbase -> Mogelijk één persoon
  • Evenwichtig en doordacht beheren van het forum en zijn leden -> Zeker 2 à 3
  • Modereren (bijstaan van de moderatoren) -> Zeker 3 à 4
  • Uitwerken van een nieuwe bestuurspolicy/richting (nu een VZW met 'weinig' visie, dat mag/kan/moet veranderen) -> 4 personen
  • Opnieuw opnemen en onderhouden externe contacten (ISP en andere) -> 3 personen
Next steps:
  • Ik wacht nog op feedback van Meon, waarna we hopelijk al eens de gedachten gelijk kunnen zetten
  • Hierna kunnen we nog gesprekken aangaan met de kandidaten om te kijken of er een match is, hoe de mensen zichzelf zien binnen UB (ook bv. VZW crew, lid, externe hulp,...) en welke zaken ze zichzelf zien behartigen. Timing: ik hoop snel, binnen de komende weken, hieraan te kunnen beginnen
  • Op basis van de gesprekken kijken we hoe goed we alle nodige skills ingevuld krijgen en beslissen wie we aan boord nemen (ik hoop echt dat dit nog deze maand kan, ik ken Meon zijn en de kandidaten hun agenda niet)
  • We communiceren persoonlijk naar deze personen, daarna hier publiek
  • We plannen een gezamenlijke meeting met iedereen en gaan van start... (doel is dit zo snel mogelijk te doen)
Gebruikersavatar
NuKeM
Administrator
Administrator
Berichten: 5542
Lid geworden op: 09 nov 2002, 23:55
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 179 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

Toch even een aanpassing van de planning omwille van vakantie(plannen).
We zullen deze maand daardoor helaas niet over kunnen gaan tot gesprekken.
Na overleg denken we die gesprekken ook op een andere manier aan te pakken, namelijk direct alle kandidaten uit te nodigen voor een (online) meeting waarbij ze ook direct elkaar leren kennen. Zo'n meeting komt ook het meest in de buurt van de 'vergaderingen' die in de toekomst meer en meer zullen plaatsvinden. Zo krijgen wij (en zijzelf ook) zicht op de kandidaten en hoe ze zich onderling verhouden en krijgt de kandidaat ook al een voorsmaakje van hoe het er aan toe kan gaan. We zullen natuurlijk toezien dat ook iets minder mondige (maar daarom niet minder capabele) mensen ook aan het woord kunnen komen tijden die meeting.
Na de meeting zullen we dan zien wie verder wil, met wat en in welke hoedanigheid.

Samen met de kandidaten zal er hiervoor volgende maand een datum vastgeprikt worden!
Gebruikersavatar
NuKeM
Administrator
Administrator
Berichten: 5542
Lid geworden op: 09 nov 2002, 23:55
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 179 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

Iedereen die zich kandidaat gesteld heeft zou een PM moeten gekregen hebben met een uitnodiging om een datum voor de (online) meeting te vinden.
Als dat niet zo is, dan hoor ik het graag.
@Moderatoren: Als jullie ook aanwezig willen zijn, dan zijn jullie ook welkom, stuur me in dat geval een PM en ik stuur de uitnodiging ook naar jullie

De agenda van de meeting zal nog bepaald worden (men mag mij steeds hier of via PM agendapunten opsturen die men wenst te bespreken), maar ik denk dat volgende punten hier al zeker besproken kunnen worden:
- Voorstelling deelnemers (oud en nieuw)
- Outage UB: Wat, hoe is dit opgelost en wat kan er beter (en in kader hiervan misschien ook woordje uitleg van Meon hoe de migratie naar de nieuwe phpBB etc. is verlopen)
- Nieuwe hostomgeving: Wat hebben we nodig, hoe pakken we dit aan
- Hoe zien onze nieuwe kandidaten de toekomst van UB? Op korte en lange termijn en hoe zien zij hun rol hierin.
- Hoe willen/kunnen we in de toekomst de continuïteit in de UB-meetings, -ontwikkeling en -updates bewaken?
- ...
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14624
Lid geworden op: 14 nov 2006, 15:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1428 keer
Bedankt: 1158 keer
Recent bedankt: 28 keer

Bericht

Doodle ingevuld :). Dank voor het initiatief.
Gebruikersavatar
NuKeM
Administrator
Administrator
Berichten: 5542
Lid geworden op: 09 nov 2002, 23:55
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 179 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

Graag gedaan :)
Moest het tijdsslot voor iemand echt problematisch zijn, laat het weten dan voeg ik een mogelijk alternatief toe.
Ik heb mijn bovenstaande bericht ook even aangepast met een eerste voorstel tot agenda.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14624
Lid geworden op: 14 nov 2006, 15:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1428 keer
Bedankt: 1158 keer
Recent bedankt: 28 keer

Bericht

Ik zou punt 4 iets vroeger doen komen, als nieuwe derde punt. Ik zou ook een presentatie van hoe userbase momenteel als organisatie werkt toevoegen. Vzw structuur, de rollen van admins, moderatoren, enzovoort. Alsook een duiding van de missie van userbase. Dat dan als tweede punt. En niet direct technisch duiken. Tenslotte ook een woordje uitleg bij het ongoing process.

Voor een volgende meeting zou ik een swot analyse op de agenda zetten.

Ik laat het ook nog wat bezinken.
Gebruikersavatar
NuKeM
Administrator
Administrator
Berichten: 5542
Lid geworden op: 09 nov 2002, 23:55
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 179 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

Voorstel agenda van de meeting op basis van input (als de tijd het toe laat):
  • Voorstelling deelnemers (oud en nieuw) + hoe zien onze nieuwe kandidaten de toekomst van UB? Op korte en lange termijn en hoe zien zij hun rol hierin.
  • Kort: Vzw structuur, de rollen van admins, moderatoren, enzovoort. Alsook een duiding van de missie van userbase.
  • Outage UB: Wat, hoe is dit opgelost en wat kan er beter (en in kader hiervan misschien ook woordje uitleg van Meon hoe de migratie naar de nieuwe phpBB etc. is verlopen)
  • Nieuwe hostomgeving: Status-update. Wat hebben we nodig, hoe pakken we dit aan
  • Hoe willen/kunnen we in de toekomst de continuïteit in de UB-meetings, -ontwikkeling en -updates bewaken?
  • Groundrules nieuwe userbase? Bv. open, geen (zo weinig mogelijk) reclame, zoveel mogelijk zelf (we zijn immers een IT forum)?
  • Toekomstvisie cfr eerste punt, maar dan al eens polsen of we iets concreet kunnen maken, onszelf een doel stellen. Bv. wat willen we nog allemaal doen? Hoe gaan we daar naartoe werken? Hoe gaan we ons hiervoor organiseren? Welke roadmap? Wat kan eventueel al op korte termijn?
  • Statuten vzw, aanpassing: wie + wat? Want wie wil in bestuur?
De link naar de meeting (op jitsi.belnet.be) zal ik kort voor de meeting via PM sturen.
Gebruikersavatar
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Berichten: 5579
Lid geworden op: 13 aug 2003, 18:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 214 keer
Bedankt: 424 keer
Recent bedankt: 3 keer

Bericht

Top ! Tot morgen alvast .
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding