Deze twee providers bieden symmetrische 1Gbps glasvezel aan in het "Fluvius" gebied, en binnenkort ook overal waar Fiberklaar glasvezel aanlegt. Het zijn de enige providers die zo'n hoge snelheden in België aanbieden.
Is er iemand in Fluvius-gebied die al gebruik maakt van een van deze twee providers en zijn ervaring kan posten met evtl een speedtestje?
Ervaringen en speedtests RapidXS/Multifiber?
-
- Starter
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 1 keer
Had hen via hun website gecontacteerd voor Fiber connectie. Ondertussen bijna 6 weken later en nog altijd geen antwoord. Noch via hun sales adres noch support. Ik ga dus passen en kijken naar andere fiberprovider. Al valt er voor het Fluvius netwerk weinig info te vinden over wat de beste/snelste provider is.
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
- Bedankt: 179 keer
Zijn er voor de rest nog ervaringen te vinden nu fiberklaar wat meer actief wordt?
Hun aanbod is aantrekkelijk (hoge upload, vast ip-adres, deftige prijs), ook al ben ik natuurlijk wel tevreden bij EDPnet...
De webpagina's komen wel niet zo 'professioneel' over, maar als de ervaringen hier goed zijn ga ik toch beginnen twijfelen
Hun aanbod is aantrekkelijk (hoge upload, vast ip-adres, deftige prijs), ook al ben ik natuurlijk wel tevreden bij EDPnet...
De webpagina's komen wel niet zo 'professioneel' over, maar als de ervaringen hier goed zijn ga ik toch beginnen twijfelen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
- Bedankt: 193 keer
De ervaringen zullen wel nooit komen, denk ik. Nu staan RapidXS en Multifiber ook al niet meer op de providerlijst van Fiberklaar...
https://www.fiberklaar.be/nl/providers
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 280 keer
- Bedankt: 97 keer
Oei, misschien zijn er ervaringen te vinden op Tweakers?
https://gathering.tweakers.net/forum/li ... es/2076772
Al betwijfel ik dat. Zal over de Begische ervaring niet veel te vinden zijn.
https://gathering.tweakers.net/forum/li ... es/2076772
Al betwijfel ik dat. Zal over de Begische ervaring niet veel te vinden zijn.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 13 keer
Dat is nog al eens geweest maar geeft inderdaad geen goed gevoel.Vaganzza schreef: ↑18 dec 2023, 14:23 De ervaringen zullen wel nooit komen, denk ik. Nu staan RapidXS en Multifiber ook al niet meer op de providerlijst van Fiberklaar...
Fastfiber lijkt wel nog een degelijk alternatief.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 382 keer
- Bedankt: 187 keer
Ik kan op beide sites ook m'n postcode niet meer ingeven om de beschikbaarheid te checken.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
My excuse? Being dunk. Whats yours?
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 25 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Hier het antwoord van rapidxs na vraag over verdwijnen van website van fiberklaar.
Bedankt voor uw bericht.
Er is in de tussentijd wat veranderd, waardoor we geen diensten meer leveren over het netwerk van Fiberklaar. De redenen hiervoor zijn: de trage uitrol van het fibernetwerk, de hoge indexeringen en de marketingstrategieën die elke keer veranderen, wat ten nadele is voor kleinere partijen zoals RapidXS.
Het goede nieuws is, dat we wel diensten leveren over het Wyre netwerk. Het is alleen nog onbekend wanneer. We zijn hierover nog in gesprek en houden u natuurlijk op de hoogte van de laatste ontwikkelingen.
Bedankt voor uw bericht.
Er is in de tussentijd wat veranderd, waardoor we geen diensten meer leveren over het netwerk van Fiberklaar. De redenen hiervoor zijn: de trage uitrol van het fibernetwerk, de hoge indexeringen en de marketingstrategieën die elke keer veranderen, wat ten nadele is voor kleinere partijen zoals RapidXS.
Het goede nieuws is, dat we wel diensten leveren over het Wyre netwerk. Het is alleen nog onbekend wanneer. We zijn hierover nog in gesprek en houden u natuurlijk op de hoogte van de laatste ontwikkelingen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 91 keer
- Bedankt: 112 keer
Trage oplevering snap ik wel, maar gaat bij wyre ook even traga gaan pf zelfs trager dan fiberklaar xp
Zal voornamelijk zijn dat ze te weinig klanten per pop kunnen krijgen om de investering te rzchtvaardigen. Mogelijks dat ze dan op termijn terug komen, als de dekking geoter is en ze dus makkelijker op kunnen schalen
Zal voornamelijk zijn dat ze te weinig klanten per pop kunnen krijgen om de investering te rzchtvaardigen. Mogelijks dat ze dan op termijn terug komen, als de dekking geoter is en ze dus makkelijker op kunnen schalen
-
- Premium Member
- Bedankt: 48 keer
Ik heb ze gemaild met de vraag. Ik heb geen intentie om diensten af te nemen via Telenet, of hun netwerk noch om hun kabel binnen te brengen in mijn woning. Dat hele bedrijf kan wat mij betreft naar de maan lopen.
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
- Bedankt: 179 keer
Spijtig, eens kijken wie een alternatief kan bieden. Mobile Vikings lijkt de enige die voor mij in het oog springt, maar heeft geen vast IP-adres. Helaas gaat het bij de meesten ook over Proximus en kan je (zoals RapidXS dat zou toelaten) niet een (eigen) SFP-module gebruiken.
-
- Premium Member
- Bedankt: 48 keer
Ondertussen werd de pre-order geannuleerd:
"Helaas zijn we er nog niet uitgekomen met Fiberklaar om tegen gunstige voorwaarden te leveren. Wellicht dat het in de toekomst nog anders gaat zijn. Ik zal uw pre-order annuleren. "
Gelijkaardig antwoord als hierboven. Jammer, maar misschien in de toekomst. Oplevering van Fiberklaar lijkt toch niet meer voor dit decennium te zijn.
"Helaas zijn we er nog niet uitgekomen met Fiberklaar om tegen gunstige voorwaarden te leveren. Wellicht dat het in de toekomst nog anders gaat zijn. Ik zal uw pre-order annuleren. "
Gelijkaardig antwoord als hierboven. Jammer, maar misschien in de toekomst. Oplevering van Fiberklaar lijkt toch niet meer voor dit decennium te zijn.