Deeper Connect Mini (Scam?) VPN

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 520 keer
Bedankt: 322 keer
Recent bedankt: 4 keer

Bericht

https://www.indiegogo.com/projects/worl ... for-life#/
Decentralized Private Network
World's 1st Decentralized VPN & Firewall- For life
Pay once; no subscriptions. Fast. Secure. Zero logging.

Afbeelding
https://www.thetrendyblog.net/deeper-co ... -firewall/
https://bitcointalk.org/index.php?topic=5288352.0
https://linustechtips.com/topic/1218319 ... r-connect/
Iemand ervaring hiermee? Of scam?
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 100 keer
Bedankt: 140 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

Je gebruikt elkaars verbinding als VPN endpoint... als iemand dus illegale dingen doet kan dit mogelijks via jou verbinding naar buiten gaan.

Veel succes ermee als er plots één of andere instantie aan je deur staat !
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

"Dear backers,

We are currently finishing up shipping for all orders placed on and before April 30th and will start covering May orders starting on June 10th! Thank you all for your patience and support along the way.

Again, you can find our setup manual here: http://deepernetwork.cc/t/manual

Deeper Connect Nano is available on IGG soon!

We are also excited to announce that our latest model, Deeper Connect Nano, will be available for purchase on Indiegogo starting on June 10th!

The Nano carries all the same great features, with the same plug-and-play setup, in an even smaller and more portable size – the perfect companion for travels and business trips!

Deeper Connect Mini vs Deeper Connect Nano
unnamed.png
New Pricing starting on June 10th

Deeper Connect Nano - $249 USD(16% off) (= 204 €)

Deeper Connect Mini - $269 USD (10% off)

Deeper Connect Mini + Deeper Connect Nano - $508 USD (15% off)

USA Shipping - $15 USD

Global Shipping - $25 USD (=21 €)

Thank you all for supporting Deeper Network!

Deeper Network Team
Ter info:
Bestelbedrag in euro’s € 263,16
Invoerrechten bedrag € 11,05
BTW bedrag € 57,58
Totale bijkomende kosten € 80,64
Totaalbedrag € 343,79 (+30,64%)

Denk dat dit toestel betere investering is.
https://www.appletips.nl/de-snelste-vpn ... -de-markt/
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 194 keer
Recent bedankt: 2 keer

Bericht

URL in voorgaand bericht klopt niet en moet https://www.appletips.nl/de-snelste-vpn-router-op-de-markt/ zijn (outer > router).
Computer(k)nul
DarkV
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 100 keer
Bedankt: 140 keer

Bericht

satsurfer schreef:Denk dat dit toestel betere investering is.
https://www.appletips.nl/de-snelste-vpn ... -de-markt/
Totaal geen specificaties over hoe het werkt... en het dan een betere investering noemen :eek:
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

satsurfer
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

satsurfer
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 737 keer
Bedankt: 474 keer
Recent bedankt: 11 keer

Bericht

Laten we zeggen dat dit soort toestel er bij mij niet zou inkomen zonder veel meer info.

Waar zit de processing? Welke toegang hebben ze? Welk type hardware? Om ids/ips te doen op een stream van 1gbps moet je toch al iewat deftige hardware hebben.

Welk os? Hoe lang updates? Etc...
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 468 keer
Recent bedankt: 3 keer

Bericht

de firewalla en de deeper connect zijn niet aan elkaar gerelateerd.
devilkin schreef: Waar zit de processing? Welke toegang hebben ze? Welk type hardware?...
Welk os? Hoe lang updates? Etc...
hier is er eentje via indiegogo besteld, moet nog aankomen (update gehad dat de shipping begonnen is laatst, dus verwacht het wel eerdaags in huis te hebben).
natuurlijk niet vrij aan mijn internet, maar op aparte vlan etc.
ik wil hem dan ook niet als client gebruiken, maar als deel van het netwerk.
ze werken namelijk volgens het concept: jij neemt zo een ding in huis, jij deelt dat aan degene die het willen gebruiken (en offert een deel van je internet op aan het deeper netwerk) - en krijgt daarvoor hun token in ruil.

op die manier kost het netwerk zelf hun eigenlijk niet veel (want decentralized door degenen die de coin daarvoor krijgen, via proof of credit), hou je het in stand zolang er mensen de coin willen (kijk naar de andere crypto), en kan je een product aanbieden dat dus doet wat ze zeggen.

het grootste risico dat ik erin zie, is dat anderen misbruik zouden maken van die vpn en dat je dan moet gaan kijken waar de aansprakelijkheid komt te liggen (kijk naar bv tor endpoints)

wat betreft meer info: hier heb je hun onepager: https://www.deeper.network/onepager en hier de whitepaper: https://www.deeper.network/whitepaper_e ... 0309023662
mij lijkt het een best haalbaar concept, decentralized vpn via proof of credit mining: nuttig, gespreide kost, schaalbaar, en weinig impact op je elektra rekening in vergelijking met de traditionele mining.

ik ging of hierop springen of op helium... maar de kost voor deeper is een pak lager en ik heb niet de ideale locatie voor een helium miner, dus was de keus vrij snel gemaakt.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 465 keer
Recent bedankt: 7 keer

Bericht

Splitter schreef:het grootste risico dat ik erin zie, is dat anderen misbruik zouden maken van die vpn en dat je dan moet gaan kijken waar de aansprakelijkheid komt te liggen (kijk naar bv tor endpoints)
Hoe zit dat vandaag de dag? Ik las in het weekend deze waaruit blijkt dat in de VS, tor endpoints en IP's horende bij VPN's niet gebruikt konden worden als "probable cause" om een huiszoeking uit te voeren, toch niet zonder beter te stofferen. Residentiële IP's daarentegen wel (zolang ze dus geen deel uitmaken van anonymizers).

Bij ons zijn vrijheden minder gewaarborgd en zijn procureurs ook veel minder op de hoogte van technologie waardoor ze makkelijker misleid kunnen worden obv een simpel IP-adres. Maar wat is de stand van de wet vandaag de dag?
Splitter
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

goede vraag, en daar wil ik het antwoord ook wel op weten... maar wetgeving is niet mijn forté...
dus als er hier toevallig een jurist rondloopt, help us out :)
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 78 keer
Bedankt: 127 keer

Bericht

Even deze stokoude thread onder het stof vandaan halen, omdat ik recent zo'n Firewalla Purple in gebruik heb genomen thuis.

Ik kan kort zijn: wauw. Dit was écht exact wat ik zocht. Enerzijds super simpel om te beheren (via een app, jaja, inderdaad, een app, maar hij werkt geweldig!) en toch enorm krachtig. Kan zowat alles waar ik achter zocht (family safety, vpn client en server, dns-over-https, alerting, qos, ad block, remote management, etc.). Het beestje was (voor thuisgebruik) prijzig (wel geen douane moeten betalen, da's al iets... :angel: ), maar al bij al wel echt de moeite waard (voor mijn use-case)! :beerchug:
ooh. shiny.
pfuhu
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 56 keer

Bericht

Ik zie het verschil niet met een gewone router (behalve mss wat meer gebruiksgemak via een app)?
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Alsof een gewone router krachtig genoeg is om vpn te draaien. Linksys heb ik nu, fritzbox 7590 kan dat niet.
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 78 keer
Bedankt: 127 keer

Bericht

pfuhu schreef: 15 maa 2023, 12:35 Ik zie het verschil niet met een gewone router (behalve mss wat meer gebruiksgemak via een app)?
Het is inderdaad net de combinatie tussen een zeer krachtige router én het gebruiksgemak. Meestal heb je de keuze: of gebruiksgemak voor thuis, maar een zeer beperkte set aan features (mijn huidige AmpliFi werkt top, maar kan amper iets "speciaals"), of iets erg uitgebreid, maar dan moet je een diploma netwerkbeheer hebben ("pro" gerief). Dit lijkt voorlopig the best of both worlds, ik ben alvast echt super happy met deze aankoop! :banana:
ooh. shiny.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

satsurfer
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

devilkin
Administrator
Administrator

Bericht

Het oogt en ruikt naar een scam.
Wtf doet een crypto miner hierop? Lekker contradictorisch lijkt me... een oplossing op zoek naar een probleem?

Sent from my SM-X800 using Tapatalk

Splitter
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

het is maar wat je "crypto miner" noemt, en je bent niet verplicht dat te gebruiken (sterker: als je dpr wil minen, moet je eerst een initial deposit doen en een tijdje wachten)
het grotere idee van deeper is dat je een decentralized netwerk krijgt voor vpn & ad blocking.

scam is het dus zeker niet, maar je moet gewoon weten waar je aan begint, en waarvoor je het wil gebruiken.

voordelen:

- de vpn / geolocation dingetjes werken gewoon zoals het hoort
- het ad blocking gedeelte werkt eveneens vrij goed
- gebruiksvriendelijk & eenvoudige setup

nadelen:

- je deelt je eigen ip met de rest van het deeper netwerk (zijn wel dingetjes rond om dat niet te doen, trouwens)

optionele dingen:

- je kan investeren in dpr en daar minen, door simpelweg je deeper device online te hebben, maar daarvoor moet je het zeker niet doen (je ROI is daarvoor te laag)

ik heb hier een pico draaien (van hun kickstarter), op een aparte poort op de fritz, niet aangesloten op de rest van mijn netwerk (dat achter mijn fw hangt),
gewoon omdat ik het concept voor het netwerk wel kan smaken, en het is nu niet dat het zoveel stroom neemt ook niet (de pico is hier gevoed door de fritz)
devilkin
Administrator
Administrator

Bericht

"Decentralization: powered by blockchain technology, DPN is serverless and distributed: user data can never be logged, leaked or hacked"
Welk nut heeft blockchain hier behalve het toevoegen van een buzzword? Hoe draagt dat bij tot iets 'serverless and distributed', tov wat nu reeds bestaat?
In hoeverre is deze tech ge-audit, betrouwbaar? Kan ik niks van terugvinden op hun site.

Los van alle andere rariteiten: hun whitepaper maakt gewis van een hardware wallet. Dit op een internet-connected device... dat is toch wel het laatste wat je wilt? Misschien zit er een secure enclave in die ze gebruiken, maar je hebt er het gissen naar.

Zelfs over hun encryptie methodes zijn ze supervaag: "Enterprise grade!" "Triple encrypted!" (misschien moeten ze beter "Military grade" zetten, dan ben je zeker dat het zever is)
Iets verder vind je dan 1 detail over AES-CBC, wat eigenlijk al een slechte keuze is, maar je hebt er evenzeer het gissen naar over welke key size.

Dit ding is zo licht op details - zelfs hun "whitepaper" (wat imho de naam niet waard is) wat alles zou uitleggen is van een zo laag technisch gehalte... Nu, iedereen doet wat ie wilt... maar hier zou ik ver vanaf blijven.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

devilkin schreef: 29 mei 2023, 14:13 Dit ding is zo licht op details - zelfs hun "whitepaper" (wat imho de naam niet waard is) wat alles zou uitleggen is van een zo laag technisch gehalte... Nu, iedereen doet wat ie wilt... maar hier zou ik ver vanaf blijven.
Oeps, net de pico voor 100€ gekocht. Met Wifi adapter. 1W.
Nu DD-WRT Linksys router met VPN op.
Gewoon veilig -decentralized- NL zenders streamen.
Kan ook met meerdere tegelijk verschillende landen kiezen. Bij VPN moet je 1 land kiezen.

Crypto interesseert mij niet.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

devilkin schreef: 29 mei 2023, 14:13 "Decentralization: powered by blockchain technology, DPN is serverless and distributed: user data can never be logged, leaked or hacked"
Welk nut heeft blockchain hier behalve het toevoegen van een buzzword? Hoe draagt dat bij tot iets 'serverless and distributed', tov wat nu reeds bestaat?
voor zover ik het goed heb ik dat dus vooral voor de nodes die hun bandbreedte delen iets "in return" te geven (namelijk, DPR) ipv te hopen dat men ("uit goede wil") een node draait zonder daar iets voor te krijgen (behalve dan het eigen gebruik van die distributed vpn, die er dus wel degelijk is, door de meerdere nodes)
devilkin schreef: 29 mei 2023, 14:13 In hoeverre is deze tech ge-audit, betrouwbaar? Kan ik niks van terugvinden op hun site.
nog niet, denk ik - maar gezien de meeste audits $$$ kosten ofwel pas gebeuren als iemand eens zin heeft een (groot) project te inspecteren,
lijkt me dat ook niet zo heel vreemd. (kijk naar hoelang het geduurd heeft alvorens eufy camera's, van anker, op hun doos kregen voor privacy leaks)

van transparantie (lijkt) wel redelijk sprake, o.a. met verschillende AMA's zoals die van vorige maand:
een (deel van) de code is, als ik me niet vergis, ook gewoon opensource en zelf te auditen - dus hoewel dat beter kan, is er toch een wil lijkt me.
devilkin schreef: 29 mei 2023, 14:13 Los van alle andere rariteiten: hun whitepaper maakt gewis van een hardware wallet. Dit op een internet-connected device... dat is toch wel het laatste wat je wilt?
je bent ook niet verplicht die wallet te gebruiken, dit is gewoon de wallet die vastzit aan de hardware die je koopt, en waarop het netwerk automatisch de proof-of-credit gebaseerde DPR op stort voort het delen van je bandbreedte etc.
dit is dus enkel iets voor degene die wél DPR willen gaan gebruiken maar verder NIET technisch zijn of andere zaken gebruiken.
(boeit DPR je niet, hoef je dus de credits niet te nemen en ben je technisch genoeg, kan je het laten toekomen in een andere wallet)
devilkin schreef: 29 mei 2023, 14:13 Zelfs over hun encryptie methodes zijn ze supervaag: "Enterprise grade!" "Triple encrypted!"
Iets verder vind je dan 1 detail over AES-CBC, wat eigenlijk al een slechte keuze is, maar je hebt er evenzeer het gissen naar over welke key size.
Dat is volgens mij omdat ze op "eenvoudige mensen" mikken en het een kickstarter is van nu 4 a 5 jaar oud, dus relatief jong voor een bedrijfje.
het handelt ook vooral om het feit dat de devices zelf encryptie gebruiken, (daarmee die triple enzo) en niet specifiek over bv hun vpn.

wat betreft hun vpn/filtering/.... zou het gebruik maken van een zelf-ontwikkeld "trident protocol" (zie ook https://www.linkedin.com/pulse/trident- ... an-rahmani )

maar verder heb ik nog niet echt een "deepdive" gedaan, omdat ik nog niets gevonden heb behalve geroep van tegenstanders "jamaar ik zie een chinese naam bij de founders, dus het is ccp" en "zo'n ding, dat kan toch niet goed zijn" etc - wat ik vooral zie als hetzelfde geroep tegen TOR (waar ik deeper trouwens een beetje mee durf vergelijken, los van het verschil dat deeper je dus het gewone web laat gebruiken en TOR daar nog een laag onder heeft)

ik ben het wel eens, trouwens, dat er meer details en audits zouden mogen zijn voor deeper - maar dat vind ik dan ook weer voor veel andere dingen (o.a. zelfs de telenet & pxm boxen trouwens, want hoe veilig zijn die eigenlijk ?)
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 41 keer

Bericht

satsurfer schreef:
devilkin schreef: 29 mei 2023, 14:13 Dit ding is zo licht op details - zelfs hun "whitepaper" (wat imho de naam niet waard is) wat alles zou uitleggen is van een zo laag technisch gehalte... Nu, iedereen doet wat ie wilt... maar hier zou ik ver vanaf blijven.
Oeps, net de pico voor 100€ gekocht. Met Wifi adapter. 1W.
Nu DD-WRT Linksys router met VPN op.
Gewoon veilig -decentralized- NL zenders streamen.
Kan ook met meerdere tegelijk verschillende landen kiezen. Bij VPN moet je 1 land kiezen.

Crypto interesseert mij niet.
Hoe is je ervaring?

Er is nu de nieuwe Air uit en misschien wel geïnteresseerd voor op reis.
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 41 keer

Bericht

Bijna jaartje verder.

Zijn er nog updates van gebruikers of tegenstanders?