Hallo iedereen,
Ik ben bezig met een soort van template te maken om als basis te dienen voor mijn website.
Ik heb een basis afbeelding voor mijn navigatiebuttons (GIF file met transparantie), maar nu moet ik er nog tekst op krijgen.
Ik ben al eens aan het zoeken geweest met google, maar ik kan geen editor vinden die uitgelijnd (horizontaal en verticaal center) de tekst op de button kan zetten zodat de tekst op de verschillende buttons uitgelijnd zijn t.o.v. elkaar .
Kent er iemand een goede tool voor om uitgelijnd tekst op GIF's te zetten????
Een goede GIF editor voor teksten
Dat is het hem juist.Mr.Cide schreef:naar mijn weten gaat dat nie. de buttons zijn meestal gemaakt MET tekst eral op (dus in photoshop e.d. de tekst erop zetten)
Ik heb een blanco button en er moet nog tekst op, maar in het exacte midden. Zodat de verschillende teksten hetzelfde zijn uitgelijnd op de verschillende aangemaakte buttons.
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 582 keer
- Bedankt: 780 keer
Mijn antwoord op elk grafisch probleem is eigenlijk Photoshop, maar dat kun je moeilijk een goedkoop, eenvoudig antwoord noemen op jouw probleem.
Misschien dat the Gimp voor windows kan wat jij wilt. Dat is een open source (en dus gratis) tegenhanger voor Photoshop. Wat je eigenlijk moet hebben is de functionaliteit van 'Guides' te kunnen toevoegen. Guides zijn lijnen die je kan plaatsen waarop onderdelen uit je afbeelding (zoals een tekst) kunnen worden uitgelijnd.
Misschien dat the Gimp voor windows kan wat jij wilt. Dat is een open source (en dus gratis) tegenhanger voor Photoshop. Wat je eigenlijk moet hebben is de functionaliteit van 'Guides' te kunnen toevoegen. Guides zijn lijnen die je kan plaatsen waarop onderdelen uit je afbeelding (zoals een tekst) kunnen worden uitgelijnd.
je kan ook de twee layers (button en tekst) linken aan elkaar en dan op het midden uitlijnen, maar waarschijnlijk versta je hier geen yota van. Ik kan morgen of zo het wel eens duidelijk maken met een screenshotje maar daar heb ik helaas nu geen tijd voor
de pispaal <<
Ik heb op een site van mij dit opgelost met een gewone button,
je kan de kleur aanpassen , tekst inzetten en is gelinkt aan een (VB)scriptje om je buttons te doen werken.
Neem eens een kijkje op http://www.theater-triangel.be
op de 2e pagina in het bovenste frame zie je 6 buttons staan,
misschien is het dit niet wat je bedoelt maar het is toch iets
Greetz
Weetgraag
je kan de kleur aanpassen , tekst inzetten en is gelinkt aan een (VB)scriptje om je buttons te doen werken.
Neem eens een kijkje op http://www.theater-triangel.be
op de 2e pagina in het bovenste frame zie je 6 buttons staan,
misschien is het dit niet wat je bedoelt maar het is toch iets
Greetz
Weetgraag

"Carpe Diem"
Kan je beter een javascriptje voor gebruiken omdat VBScript alleen maar in internet explorer werkt.Weetgraag schreef:Ik heb op een site van mij dit opgelost met een gewone button,