Mobile Vikings ervaringen

Hier kan je alles kwijt over Mobile vikings of Jim mobile (wat een product is van mobile vikings)
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 36 keer

Bericht

Wat zijn in feite de ervaringen van Mobile Vikings.

Vrouw moet een nieuw abo hebben (momenteel Proximus)
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 119 keer

Bericht

Waarom geen EDPnet?
€11 voor 5GB en 350 minuten + op het Proximus netwerk.
(of €19 voor 10GB)

https://www.edpnet.be/nl/thuis/mobiel.html

on-topic: geen ervaring met MV 8)
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 737 keer
Bedankt: 474 keer
Recent bedankt: 11 keer

Bericht

Zijn al een pak topics over geweest, en je gaat antwoorden krijgen in alle richtingen ;)

Mijn persoonlijke ervaring:
* goed ontvangst (was beter toen ze nog op Base zaten, maar da's mijn persoonlijke situatie)
* snelheid best ok
* helpdesk: gemengde gevoelens bij. Vroeger duidelijk beter dan nu, al is het beter dan het lang geweest is
* voordeel van de vikingpoints is niet te versmaden ;)
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 36 keer

Bericht

Kon niet direct iets terugvinden.

Wat EPDnet betreft...op hun website staat Orange netwerk.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 119 keer

Bericht

Tim H. schreef:Wat EPDnet betreft...op hun website staat Orange netwerk.
Ik zie het, is blijkbaar al een dik jaar zo.. oeps: https://datanews.knack.be/ict/nieuws/ed ... 16947.html
glda19
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 14 keer
Recent bedankt: 2 keer

Bericht

Ook over gestapt van telenet naar mobile vikings betaalde bij telenet net iets meer dan 16 € voor 1,5 GB en 2u 30min bellen onbeperkt sms
Nu 15 € 5GB internet onbeperkt bellen onbeperkt sms. Ontvangst op het werk goed en thuis nog maar kunnen testen een is zeer goed.
Heb meer dan genoeg met 5GB want heb nog een gsm van het werk waar ik tot nu toe niet mag bellen enkel nodig om werk te scannen. Hebben ze uitgeschakeld maar kan wel op de wifi zonder beperking. Op de laptop en pc is internet uitgeschakeld en maar bepaalde zeer beperkte pagina's toe gelaten.
Gebruik zo ie zo beide gsm zeer weinig op het werk.
JrCv
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 8 keer

Bericht

Hier al jaren een tevreden MV gebruiker, het is even wat minder geweest in de overgang naar full MVNO, maar naar mijn gevoel zijn die problemen achter de rug.
Nog steeds zeer scherp van prijs, sinds kort ook de overstap naar een abonnement met viking clan gemaakt.
Daardoor 6GB en onbeperkt bellen/smsen voor €15.

Voor mij is het orange netwerk een verbetering tegenover het base netwerk.

En inderdaad de vikingpunten zijn zeer handig om je rekening te verlagen!
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 583 keer
Bedankt: 135 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

Heb je een internet/TV abonnement dat je met gsm kan uitbreiden?

Momenteel hebben mijn kinderen nog MV omdat ik nog veel punten heb.
Eens die op zijn, verhuis ik ze naar het Flex abonnement van Proximus: 5 GB en onbeperkt bellen voor 9 EUR/maand.

Ze zijn wel tevreden over MV.
nete
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 8 keer

Bericht

JrCv schreef:Hier al jaren een tevreden MV gebruiker, het is even wat minder geweest in de overgang naar full MVNO, maar naar mijn gevoel zijn die problemen achter de rug.
Nog steeds zeer scherp van prijs, sinds kort ook de overstap naar een abonnement met viking clan gemaakt.
Daardoor 6GB en onbeperkt bellen/smsen voor €15.

Voor mij is het orange netwerk een verbetering tegenover het base netwerk.

En inderdaad de vikingpunten zijn zeer handig om je rekening te verlagen!
Ikzelf 10 euro (regelmatig nog minder) voor 5gb data en onbeperkt bellen, mijn vrouw 5 euro voor 1gb data en 150 minuten bellen. Dat is dus 180 euro maximum per jaar. Voordien nogal wat rondgezweefd, maar uiteindelijk altijd terug bij MV uitgekomen.
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 106 keer

Bericht

nete schreef:Ikzelf 10 euro (regelmatig nog minder) voor 5gb data en onbeperkt bellen, mijn vrouw 5 euro voor 1gb data en 150 minuten bellen.
Hoe geraak je aan die prijzen bij Mobile Vikings? (of gaat het hier niet om Mobile Vikings?)

Voor zo ver ik zie is (toch zonder het voordeel van de Viking Clan) EDPnet Mobile nog steeds goedkoper dan Mobile Vikings: €8/maand voor 1GB en €11/maand voor 5GB, abonnementsformule weliswaar en maar 350 minuten/SMS inbegrepen.

Tot voor kort was MV prepaid financieel het interessantst, maar nu de aanvoer van viking points ferm geminderd is en ik alles 1:1 moet betalen in euro, lijkt EDPnet Mobile meer waar voor mijn geld te geven. Ben dus bezig met overwegen, maar nog niet overgeschakeld.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 133 keer

Bericht

James misschien rekent hij de vikingdeals bij zijn prijs per maand.

Dan kan je daar wel op komen.

Hello bank is 5 euro per maand per titularis van een rekening dus denk dat daar de prijzen zitten.
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 44 keer

Bericht

boonpwnz schreef:James misschien rekent hij de vikingdeals bij zijn prijs per maand.

Dan kan je daar wel op komen.

Hello bank is 5 euro per maand per titularis van een rekening dus denk dat daar de prijzen zitten.
Boontje, dat heb je goed gelezen op spaargids.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 193 keer

Bericht

Als je ook vast internet (en eventueel + TV) neemt, kan je toch moeilijk om Orange heen. Dan kost mobiel je 16€ per maand voor onbeperkt bellen en 8GB.

Ok ok, je hebt ook EDPnet die je kan combineren met MV bv (of EDPnet zelf). Maar weet dat VDSL voor velen nog altijd geen optie is qua snelheid. En als je al TV wilt dan is Orange wel iets gemakkelijker (toch zeker tot wanneer TV Vlaanderen met een native Apple TV app komt voor de Apple gebruikers)
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 106 keer

Bericht

Vaganzza schreef:Maar weet dat VDSL voor velen nog altijd geen optie is qua snelheid.
Awel, ik wil daar wel eens statistieken van zien. Misschien dat @philippe_d er meer over kan vertellen?

De combinatie met TV maakt één van de drie providers die TV aanbieden wel een betere kanshebber, ja.
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 194 keer

Bericht

Het is een publiek geheim dat er maar weinigen zijn die de volledige VDSL-snelheid halen. Recent was er nog iemand hier op het forum die max. 12/1 kon halen.

Als je ook TV wil, dan kan Scarlet Trio (in de veronderstelling dat je VDSL-snelheden OK zijn) ook een optie zijn. Let wel: daar wordt een cap toegepast van 50/4, dus ook al zou je lijn hoger intrainen, je effectieve snelheid wordt beperkt tot 50/4.
Computer(k)nul
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 111 keer

Bericht

MV lijkt me wel interessant voor de kinderen, zeker door de Viking punten maar wat doen jullie tegenwoordig met overgebleven belwaarde, wat kun je er nog mee doen? Want bellen doen ze amper.

Ik weet dat het vroeger gebruikelijk was om via betaalnummers een deel de “recupereren” maar dat lijkt nu niet meer mogelijk te zijn.
Bestaan er behalve SMS tickets van DeLijn nog andere oplossingen?
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 341 keer
Bedankt: 452 keer
Recent bedankt: 3 keer

Bericht

Je 'krijgt' voor je geld:
belminuten, smssen en data met "beperkte" geldigheid.
Daarnaast 'koop' je met je geld: belminute, smssen en data aan op voorhand vastgelegde prijzen.

Als het eerste stuk op is of de geldigheid is voorbij, dan begin je pas met het gebruiken van wat je eigenlijk gekocht hebt.

En nog durft u klagen ? ik denk dat u ergens iets niet begrepen hebt.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

Ik begrijp het heel goed. Ik vraag alleen wat mensen zoal met overgebleven belwaarde doen voordat deze vervalt.
Als je niet belt kun je er SMS tickets van de lijn mee betalen of nog iets anders misschien?
devilkin
Administrator
Administrator

Bericht

Ik gaf vroeger het belkrediet dat ging vervallen aan het rode kruis. Jammergenoeg is die sms actie gestopt... Eens een nieuw goed doel zoeken.
johcla
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 44 keer

Bericht

devilkin schreef:Zijn al een pak topics over geweest, en je gaat antwoorden krijgen in alle richtingen ;)

Mijn persoonlijke ervaring:

* voordeel van de vikingpoints is niet te versmaden ;)
Eerst 15 € meer betalen bij aankoop om 30 cent in Viking punten te krijgen.
Prijzen vergelijken kan nooit kwaad.
De miserie met de punten spreken we niet over zeker (momenteel 6 klachten lopen).
Bij een speciale actie krijgt men nooit automatisch de extra punten, men mag steeds klacht neerleggen.
Dus kort opvolgen is hier zeker nodig.
Maar zal wel de enige zijn waar het nooit automatisch in orde komt zeker.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 341 keer
Bedankt: 452 keer
Recent bedankt: 3 keer

Bericht

Ik ondervind de laatste tijd ook dat je de punten telkens moet claimen en zelfs dat lukt niet altijd.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
ygeffens
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 113 keer
Bedankt: 81 keer

Bericht

Gelijkaardig hier. De enige reden waarom MV nog in gebruik is, is omdat we hier nog 2 HelloBank rekeningen hebben waar we telkens 5 euro krijgen voor 10 betalingen met de kaart.
I'm a bilingual. I'm a bilingual illiterate. I can't read in two languages.
johcla
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

De vikingdeals zijn hier vervangen door Shopbuddies.

Onlangs een probleem gehad met een auto-reload die niet uitgevoerd werd. Dat is wel correct en vlot gecompenseerd door MV.
Matthias_VL
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 3 keer

Bericht

niet te geloven .... opletten voor techniekers, installatie, scams...

cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 454 keer
Recent bedankt: 9 keer

Bericht

Was het ook tegen gekomen.
Dat stinkt meer naar een installateur die een lucratief dealtje met oplichters-loodgieters heeft.

Bijna €2.000 om een lek te verhelpen is, euhm,... nogal stevig doorgerekend.
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1428 keer
Bedankt: 1158 keer
Recent bedankt: 8 keer

Bericht

Als jeh et volledig leest, zal je zien dat het geen scam was en ondertussen opgelost is.
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 454 keer
Recent bedankt: 9 keer

Bericht

Ik had alles gelezen tot de "update". Ik was afgelopen 2 dagen amper aan een PC te vinden.
Nu heb ik de rest gelezen.

Het is volgens haar niet onmiddellijk een scam van die Yordi. Al is daar nog geen compleet uitsluitsel over.
Wat voor mij wel vaststaat is dat die loodgieter een crapuul eerste klas is.

Los van dat alles. Toch weer verschrikkelijk dat dit pas in een stroomversnelling komt als 'de juiste mensen' dit massaal beginnen te delen. Dan kan het ineens wel allemaal snel gaan.
master-magic
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 15 keer

Bericht

vandaag ook installatie gehad voor mobile viking Fiber, wat een ramp, de man was van buitenlandse afkomst en sprak enkel Frans, heeft bijna 3 uren aan bezig geweest en heeft dan de installatie gestopt, wat is het probleem,
die had een installatie gedaan maar had het verkeerde lijn nr van het appartement naast mij, het internet werkte maar zat op de verkeerde lijn, nu had die in die uren al paar keer met een vriend gebeld over koetjes en kalfjes, zeker 4 keer gebeurd en dan heeft die nog 3 keer gebeld met een proximus medewerker voor hulp.
was kennelijk ene die er niet veel van kende, nu moet dit volledig terug in gang gezet worden en gecontroleerd worden welk lijn nr ik heb op mijn adres en dan moet er terug iemand komen voor de installatie.
had het niet zo ingewikkeld verwacht, naar schijnt komt dit meer voor die problemen.
hoop dat de volgende keer er iemand komt die Nederlands kan en er iets van kent want normaal kunnen ze in hun pc ook zien welke lijn nr er bij welk adres hoort.
het is er nog niet op verbeterd bij proximus na al die jaren......
greets
master-magic
MV Fiber 3500/1500 met fiber 5Gbps/1Gbps
Asus GT-AX1100 Pro Router
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) .
Ptoeneigh
Elite Poster
Elite Poster

Bericht

johcla schreef: 23 apr 2021, 09:55 De vikingdeals zijn hier vervangen door Shopbuddies.

Onlangs een probleem gehad met een auto-reload die niet uitgevoerd werd. Dat is wel correct en vlot gecompenseerd door MV.
Ik heb ook na lange tijd afscheid genomen van mobile Vikings:

- teveel gedoe met punten (claimen).
- belwaarde vervalt na 6 maanden
- hello bank deal afgeschaft

Voordeel vervangen door Shopbuddies, dat verloopt prima zonder te moeten claimen , gewoon cashback laten uitbetalen. Aan te raden.

Aanbieders als Hey! Daar zie ik het potentieel wel van.
Er zijn genoeg deals / promo’s te vinden.
Persoonlijk heb ik het ook niet zo op Proximus.
master-magic
Pro Member
Pro Member

Bericht

Gisteren voor de 2de keer een installateur over de vloer gehad,
Die geraken niet door de wachtbuis met hun kabel dus na 5 keer proberen weer afgeketst de aansluiting,
Nu weer wachten op een 3de installateur of alles annuleren,
Begint echt klungelig te worden door Proximus, de eerste installeerde alles maar door een fout lijn nr breekt die alle af en vertrekt weer, de 2de installateur zei dat de eerste alles moest laten hangen en gewoon wachten tot het juiste lijn nr gekend was.
Na meer of een maand aanvraag nog geen aansluiting, vindt dit niet aanvaardbaar meer.
Ben niet te spreken van heel de werking.
Vraag is, zal de 3de installateur wel de flexibele kabel door de wachtbuis krijgen of niet, en is het nog de moeite er tijd in te steken als ze zo klungelen telkens???
Benieuwd wat jullie ervan denken.
greets
master-magic
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 240 keer
Bedankt: 1615 keer
Recent bedankt: 5 keer

Bericht

Werken die installateurs niet met een stalen trekveer? Dan trek je zo'n kabel toch in een handomdraai door een wachtbuis?

Langs de andere kant is de officiële richtlijn wel dat de klant een wachtbuis met trekdraad moet voorzien. Dus als je dat had voorzien, was je vandaag aangesloten.

Als je zelf aan de slag wil, hier een filmpje met tips om in een onmogelijke wachtbuis toch een trekdraad te voorzien:
master-magic
Pro Member
Pro Member

Bericht

@raf1 feit is dat de eerste installateur alles had geïnstalleerd en alles werkte tot die zag dat er een fout lijn nr was gebruikt dat niet op mijn adres gelinkt is, dus wat heeft die gedaan, gewoon alles weer weggedaan tot de fiber kabel toe, resultaat, die heeft dus een leeg doosje dat in de muur zit waar de wachtbuis op uitkomt open gelaten en moesten de 2de installateur weer een kabel trekken om aan te sluiten, de fout lag niet bij mij maar de eerste installateur die alles heeft weggehaald.
doordat de 2de installateur niet door de wachtbuis kan van 6 meter met hun flexibel zwarte kabel zijn ze na 5 keer proberen gestopt en zijn ze het afgebold,
heb net gebeld met MV en nu komen ze de 29ste terug maar dan komt een lasser, is een technisch ander team dan de gewone installateur dat zich meer bezig houd met die installatie van de kabel door de wachtbuis enz volgens de persoon aan de telefoon.
greets
master-magic
ghostboy1993
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 12 keer

Bericht

Ptoeneigh schreef: 20 sep 2023, 08:07
johcla schreef: 23 apr 2021, 09:55 De vikingdeals zijn hier vervangen door Shopbuddies.

Ik heb ook na lange tijd afscheid genomen van mobile Vikings:

- teveel gedoe met punten (claimen).
- belwaarde vervalt na 6 maanden
- hello bank deal afgeschaft

Voordeel vervangen door Shopbuddies, dat verloopt prima zonder te moeten claimen , gewoon cashback laten uitbetalen. Aan te raden.

Aanbieders als Hey! Daar zie ik het potentieel wel van.
Er zijn genoeg deals / promo’s te vinden.
Persoonlijk heb ik het ook niet zo op Proximus.
Als hey telecom ook nu een fair use policy had als Mobile Vikings was ik ook weg.... De dubbel data is leuk maar ik zou graag de optie willen om verlaagd verder te surfen of eventueel eens extra te betalen voor een data pack.
master-magic
Pro Member
Pro Member

Bericht

@raf1 en anderen, na een maand eindelijk aangesloten, de 3de installateur heeft de kabel er weer doorgetrokken, was een persoon dat andere installateurs opleid en de vorige van 10 dagen geleden dat niet de kabel kon trekken ook heeft opgeleid, die 2 van 10 dagen geleden hebben een andere baas dan deze die vandaag is geweest en heeft geen juiste trekkabels, die baas van die 2 wilt geen juiste trekkabel aankopen....
maar terug naar mijn probleem, er was dus iets grondig fout van de info dat de installateur kon terug vinden op het deksel waar de fiber toekomt bij mij, die gegevens waren van een appartement aan de overkant van de straat.
daardoor kon de eerste installateur dat enkel frans sprak de installatie niet perfect afronden.
deze man vanmiddag heeft proximus de gegevens dat die vond bij mij alles laten linken aan mijn adres zodat ik aangesloten kan worden.
alles werkt hier, enkel zit er tot morgen nog een proximus router ertussen, morgen komt er een CAT6 utp kabel toe zodat ik de router van mij kan verbinden met de modembox zodat die proximus modem er van tussen uit kan en alles via mijn router gaat met PPPEO en inlog gegevens.
haal nu al 897.69/504.52, dus niet zo slecht in feite hé.
die man zei al, als je sneller internet wilt kan het zijn dat MV de 2,5 snelheid ook krijgt van proximus, ze zijn dit aan het bespreken.
we zien wel of dit erdoor komt of niet.
heb al mail gehad dat telenet ook opgezegd is, dus net op tijd voor de nieuwe maand dat ingaat op 4 oktober.
greets
master-magic
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 240 keer
Bedankt: 1615 keer
Recent bedankt: 5 keer

Bericht

Fijn dat het uiteindelijk in orde is gekomen. De aanhouder wint.
Die 500 Mbps is heel mooi, dat zal een wereld van verschil zijn in vergelijking met je vroegere Telenet coax-verbinding.
Steven007
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 4 keer

Bericht

Vooral voor cloudtoepassingen zijn dergelijke uploadsnelheden heel fijn. Tot eind vorig jaar had ik maar 10mb/s nu bijna 500. Ben content met mijn vast internet bij MV. Veel sneller hoeft het voor mij niet, mijn apparatuur is dan de bottleneck. En apparaten die hogere snelheden boven de 1gb/s zijn er bijna nog niet. Ik ben nog geen laptop tegengekomen met een 10gb/s netwerkpoort aan boord. :-) Zou ook weinig nuttig zijn. Misschien voor degene die een Nas hebben, kan het nuttig zijn.
master-magic
Pro Member
Pro Member

Bericht

raf1 schreef: 30 sep 2023, 05:36 Fijn dat het uiteindelijk in orde is gekomen. De aanhouder wint.
Die 500 Mbps is heel mooi, dat zal een wereld van verschil zijn in vergelijking met je vroegere Telenet coax-verbinding.
idd, merk het zeer goed, het snelheidsverschil dat je soms aanhaalt van tussen 17 uur en 23 uur bij telenet merk ik nu met de fiber direct, er is geen snelheidsverlaging meer,
de snelheidsverlaging had ik sinds september gemerkt op de telenet coax,
en al m"n apparatuur werkt ook veel soepeler, net of de telenet modem achter de bridge functie enkele dingen tegenhield zodat alles trager reageerde.
het is een wereld van verschil, en voor de snelheid moet fiber niet onderdoen, krijg dezelfde download snelheid als via telenet en de upload is 100 keer sneller en de prijs is veel lager, spijtig dat het meer of een maand heeft geduurd, maar nu zijn we gerust van de verbinding,
hopen dat alles via telenet ook goed verloopt van afsluiting, heb al een mail gehad maar tv werkt nog bv met de CI+ module, dat zal maandag waarschijnlijk allemaal uitgezet worden, heb de modem en tv box al klaargelegd om binnen te doen :-D
nooit verwacht dat ik zo tevreden ging zijn van fiber, het is ook iets nieuw voor mij, wel al veel geleerd door te lezen,
straks komt er een CAT6 kabel toe en ga ik vanaf de internetbox of hoe ze dat noemen een kabel aansluiten rechtsreeks op m'n router en instellen met PPPOE en Vlan 10 (de installateur zei dat Vlan niet nodig is, maar we zien wel)
greets
master-magic
devilkin
Administrator
Administrator

Bericht

Het "alles werkt sneller" gevoel heeft voornamelijk te maken met latency. Hoe lager de latency, hoe vlotter alles aanvoelt ;)
master-magic
Pro Member
Pro Member

Bericht

devilkin schreef: 30 sep 2023, 11:05 Het "alles werkt sneller" gevoel heeft voornamelijk te maken met latency. Hoe lager de latency, hoe vlotter alles aanvoelt ;)
de standaard man/vrouw in de straat kent dat zelf niet, maar het resultaat is merkbaar beter, een grote verbetering.

Toegevoegd na 3 uren 7 minuten 45 seconden:
heb de CAT6 kabel aangesloten aan de internetbox (niet de modem) en op m'n router dan ook aangesloten, PPPEO instelling gekozen, user en paswoord ingevuld maar krijg daarna geen internet geactiveerd, staat MV dat niet toe om met je eigen router op de internetbox aan te sluiten via PPPEO?????
zou jammer zijn als het niet kan, vindt de modem ertussen een extra onnodig iets als je een eigen router hebt, is nu ingesteld via macadres bridge, maar zou die modem eruit willen van proximus/MV zodat ik rechtstreeks naar de router ga.
greets
master-magic