Iemand een idee hoe de BBOX3 te monitoren via SNMP?
Bedankt!
BBOX3 monitoren via SNMP
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3748 keer
- Recent bedankt: 12 keer
Ik denk dat het antwoord heel simpel is:
Iemand die "advanced features" nodig heeft voor zijn netwerk, moet een gepaste eigen router gebruiken.
De B-box3 heeft alle "basic features" die je nodig hebt, en dus goede modem/router voor de grote meerderheid van de klanten ...
Iemand die "advanced features" nodig heeft voor zijn netwerk, moet een gepaste eigen router gebruiken.
De B-box3 heeft alle "basic features" die je nodig hebt, en dus goede modem/router voor de grote meerderheid van de klanten ...
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Ja, dat klopt natuurlijk vanuit een bepaald standpunt. Ik vermoed dat een aantal gebruikers er anders naar kijken: de functionaliteit was aanwezig in de BBOX2 en na een upgrade of vervanging is die functionaliteit weg. Bij de netwerkconstructeurs waarvoor ik werkte, werd zoiets steevast onthaald op luid boe-geroep van de klanten.
Anderzijds, wanneer je aan een constructeur vraagt om een modem te bouwen àla BBOX, dan zal elke optie een prijskaartje hebben: 1 of 2 eurocent meer of minder heeft onmiddelijk een grote impact op de totale kost wanneer je 1 miljoen BBOXen bestelt...
Anderzijds, wanneer je aan een constructeur vraagt om een modem te bouwen àla BBOX, dan zal elke optie een prijskaartje hebben: 1 of 2 eurocent meer of minder heeft onmiddelijk een grote impact op de totale kost wanneer je 1 miljoen BBOXen bestelt...
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 97 keer
heeft volgens mij meer te maken met het beoogde doelpubliek van de modems door PXM:
- B-Box3 voor de residentiële markt
- TG670 voor de SoHo markt
In de eerste heeft Technicolor de SNMP-ALG niet enabled; in de tweede dus wel. Kostprijs heeft daar in dit geval niet onmiddellijk iets mee te maken.
- B-Box3 voor de residentiële markt
- TG670 voor de SoHo markt
In de eerste heeft Technicolor de SNMP-ALG niet enabled; in de tweede dus wel. Kostprijs heeft daar in dit geval niet onmiddellijk iets mee te maken.