BBOX3 monitoren via SNMP

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
jrh
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer

Iemand een idee hoe de BBOX3 te monitoren via SNMP?
Bedankt!
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 242 keer
Bedankt: 765 keer
Recent bedankt: 6 keer

Je zal op de bbox naar de snmp settings moeten gaan zoeken en die juist configureren, want snmp is een soort client-server systeem.
zaphod
Starter
Starter
Bedankt: 1 keer

Gegroet! Voor zover ik het kon achterhalen, is SNMP niet actief op de BBOX3 of althans heeft de gebruiker er geen toegang toe. Jammer, ik gebruikte het met de BBOX2 om het doorgaande verkeer te monitoren... :-(
jrh
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer

Zonde! Had leuk kunnen zijn. Wie weer opnieuw ooit op de bbox4.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3748 keer
Recent bedankt: 12 keer
Provider

Ik denk dat het antwoord heel simpel is:
Iemand die "advanced features" nodig heeft voor zijn netwerk, moet een gepaste eigen router gebruiken.
De B-box3 heeft alle "basic features" die je nodig hebt, en dus goede modem/router voor de grote meerderheid van de klanten ...
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
zaphod
Starter
Starter
Bedankt: 1 keer

Ja, dat klopt natuurlijk vanuit een bepaald standpunt. Ik vermoed dat een aantal gebruikers er anders naar kijken: de functionaliteit was aanwezig in de BBOX2 en na een upgrade of vervanging is die functionaliteit weg. Bij de netwerkconstructeurs waarvoor ik werkte, werd zoiets steevast onthaald op luid boe-geroep van de klanten.
Anderzijds, wanneer je aan een constructeur vraagt om een modem te bouwen àla BBOX, dan zal elke optie een prijskaartje hebben: 1 of 2 eurocent meer of minder heeft onmiddelijk een grote impact op de totale kost wanneer je 1 miljoen BBOXen bestelt...
flupke19
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 97 keer

heeft volgens mij meer te maken met het beoogde doelpubliek van de modems door PXM:
- B-Box3 voor de residentiële markt
- TG670 voor de SoHo markt
In de eerste heeft Technicolor de SNMP-ALG niet enabled; in de tweede dus wel. Kostprijs heeft daar in dit geval niet onmiddellijk iets mee te maken.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”