Zou hier wel ergens een topic kunnen wegkapen, maar er zijn mij momenteel nog iets te veel onduidelijkheden en er hangt enorm veel af van de lijn die binnenkomt natuurlijk. Momenteel zit ik met serieuze twijfels over Telenet, vooral door het feit dat mijn Cloudgebruik de komende maanden gaat stijgen. Films streamen, gamen en ook videobewerking doen. Gezien ik het huis ook deel met iemand die af en toe even stevig gebruik maakt van het internet moeten we dus even reflecteren. Een vaag limiet van 750GB is imo niet meer van deze tijd. De laatste weken hebben we ook heel wat problemen met Telenet - Wifi valt vaak weg - snelheid is niet naar behoren. De technici checkte reeds vanop afstand en werkte enkele storingen weg. Loste niets op, nu moet ik zelf met de modem naar de winkel. Misschien is er iets stuk. Nouja, dit is een nieuwe installatie van 3 maand oud. Kan altijd, maar dus toch misschien toch even tijd voor iets anders.
Mijn telenetabonnement:
- All Internet.
- 54,60EUR / maand.
- 300/20.
- Limiet van 750GB.
- Fiber XL.
- 44,95EUR / maand.
- 150EUR / eenmalig.
- 500/100.
- Geen limiet.
Nu komt mijn vraag. In hoeverre zal ik verschil zien van snelheid? Als ik de test doe op EDPnet dan is alles maxed (500/100). Als ik de test bij PX doe dan krijg ik volgende resultaten: Advertised Speed up to 350 Mbps download - up to 50 Mbps upload, Maximum Speed up to 241 Mbps download - up to 29,1 Mbps upload & The actual available speed will be communicated via MyProximus after activation of your Internet connection. Op die manier is zo'n provider switch toch wel een gokje.
Momenteel wacht ik nog even op een kabel om mijn Telenetverbinding eens te testen vanaf de modem zodat ik jullie een beter beeld kan geven. Maar kan mij iemand ondertussen wat pros en cons geven en eventueel zijn ervaringen van de switch tussen Telenet en EDP delen? Verder vraag ik mij ook af wat de fysieke verschillen nu eigenlijk zijn tussen de lijnen van Telenet en die van Proximus?
Hartelijk bedankt voor jullie tijd. Thanks!