Pagina 1 van 1
ovh sip registratie mislukt
Geplaatst: 08 sep 2020, 13:01
door bartman
op het scherm van de telefoon staat (sip registratie mislukt) Deze voormiddag vastgesteld wanneer ik beide nummers (het toegekende ovh nummer en het geporteerde telenet nummer bel) ovh draait hier sinds april maar is eerste keer dat ik deze melding krijg.
Er wordt een bandje afgespeeld dat het nummer nier bereikbaar is.
in de logins van ovh staan de oproepen naar beide nummers geregistreerd maar met Nature "Transferred"
volgens mij is er aan de instellingen van de sip telefoon niets gewijzigd (al kan ik dat momenteel niet checken)
Re: ovh sip registratie mislukt
Geplaatst: 08 sep 2020, 13:46
door Ken
En wat heb je al gedaan om het trachten op te lossen?
Re: ovh sip registratie mislukt
Geplaatst: 08 sep 2020, 14:00
door bartman
ik wacht tot ik thuis ben want kan bbox modem niet in en ook niet in op de siptelefoon.
Re: ovh sip registratie mislukt
Geplaatst: 13 sep 2020, 17:30
door bartman
Opnieuw sip registratie mislukt. Ik weet hoe dit euvel te verhelpen maar vraag me toch af hoe het komt dat dit nu begint zich voor te doen daar we al sinds april bij ovh zijn.
Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Re: ovh sip registratie mislukt
Geplaatst: 13 sep 2020, 17:44
door FlashBlue
Hmm...
-Je hebt vorige keer niet bepaald laten weten wat de oorzaak nu was (waar anderen misschien iets aan hadden.)
-Nu kom je melden "ik heb een probleem, maar ik weet hoe het op te lossen" zonder verder te specifieren (dus wederom niet echt nuttig voor anderen).
Die twee dingen ter zijde, hier is OVH nog netjes registered en bereikbaar, dus ik denk dat het iig een klein probleem is, en zeker geen grote problemen bij OVH ?
Re: ovh sip registratie mislukt
Geplaatst: 13 sep 2020, 17:48
door devilkin
Ik heb dit probleem een paar maand geleden voorgehad, en nooit een oorzaak kunnen vinden. Ondertussen overgestapt van Orange terug naar Telenet, en sindsdien is het probleem van de baan. Ik zie niet direct een oorzakelijk verband... Het heeft een jaar zonder issues gewerkt.
Sent from my SM-T970 using Tapatalk
Re: ovh sip registratie mislukt
Geplaatst: 13 sep 2020, 21:56
door bartman
Waar er in normale omstandigheden aangemeld staat (zie foto) staat er anders aanmelden mislukt. Het enige dat dan volstaat is het vinkje rechts eens af en terug aan te zetten.
Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Re: ovh sip registratie mislukt
Geplaatst: 14 sep 2020, 10:10
door Tomsworld
bartman schreef:Waar er in normale omstandigheden aangemeld staat (zie foto) staat er anders aanmelden mislukt. Het enige dat dan volstaat is het vinkje rechts eens af en terug aan te zetten.
Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Toon de details eens ?
Je mag je telefoonnummer zwart maken, ik heb ook ovh op een gigaset en die reconnect wel automatisch.
Re: ovh sip registratie mislukt
Geplaatst: 15 sep 2020, 00:32
door bartman
Tomsworld schreef:bartman schreef:Waar er in normale omstandigheden aangemeld staat (zie foto) staat er anders aanmelden mislukt. Het enige dat dan volstaat is het vinkje rechts eens af en terug aan te zetten.
Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Toon de details eens ?
Je mag je telefoonnummer zwart maken, ik heb ook ovh op een gigaset en die reconnect wel automatisch.
Re: ovh sip registratie mislukt
Geplaatst: 15 sep 2020, 03:22
door Ordon
Draait al jaren als een zonnetje.
ISP: Proximus (rechtstreeks of met OpenWRT router achter Bbox) , Telenet (modem only + OpenWRT router), Orange.
PS
Soms staat er op de pagina van de verbindingen "Verbinding mislukt" (of een andere foutmelding) bij één van de lijnen de eerste keer dat men de pagina raadpleegt.
Nog eens op "Verbindingen" klikken en de foutmelding verdwijnt: bugje in de firmware van Siemens (bij meerdere versies van het basisstation!).
Natuurlijk verdwijnt "Verbinding mislukt" (of een andere foutmelding) niet op deze wijze indien er zich effectief een probleem voordoet zoals bij jou.