We verhuizen binnen enkele weken naar een nieuwe lokatie waar geen coax beschikbaar is; om Telenet aan te sluiten moeten we 200m netuitbreiding doen en er zijn geen andere potentiële klanten in de buurt; ain't gonna happen. We hebben op die nieuwe lokatie internet van Proximus, en dat werkt naar behoren. Als we de Telenet internetaansluiting opzeggen vervalt meteen ook die Klik, en moeten we naar een ander gsm-abonnement uitkijken, maar Telenet heeft geen "datapot" formule zonder vast internet. Op zich vind ik dat idee van de datapot wel handig, het verbruik per gebruiker wisselt regelmatig (jonge mensen, enkele uit het buitenland dus als die bv op vakantie zijn dan verbruiken ze bv veel data, als ze in België zijn lang niet zoveel).
Ik heb daarstraks Telenet gebeld, en de situatie uitgelegd. Eén van de dingen die de persoon vermeldde was dat je voor 8 eur/maand 1000 minuten met GSM's naar het buitenland kan bellen. Dat lijkt me sterk (ik zou verwachten dat dit enkel voor vaste lijnen geldt, en die hebben we niet van Telenet) en die optie staat nergens op de website, maar 'k heb ze maar meteen laten activeren, zelfs al is het maar voor twee weken

Als dat niet blijkt te kloppen, wat zou je me dan aanraden als alternatief? Nu betalen we omgerekend 232 eur btwi voor 8 abonnementen met gemiddeld 11 GB data, of 29 eur/abonnement. De meeste andere operatoren zitten ook wel in die range, maar hebben dan geen datapot-formule.