Wie
IS er al in geslaagd om via nfc , 4g en de bancontact app te betalen.
Ik dit al meerdere keren geprobeerd. Maar verder dan het bedrag op gsm te krijgen lukt niet.
Krijgt gelijk geen verbinden met bancontact.
Al eerder het gedaan via payqoniq en dit ging wel door dan.
Raar. Zal het nog eens testen via payconiq en laat hier iets weten
contactloos betalen via app bancontact
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
- Bedankt: 53 keer
Je moet eens checken of het in het wit staat opgelicht (zoals een wifi symbool rechtsboven).glda19 schreef:heb de bancontact payconiq app
Dan 2de check is dat je uw bankkaart goed hebt ingegeven (maar dat zal wel).
En 3de stap en een belangrijke is checken of uw bankkaart effectief staat aangeduid dat daar dan het bedrag van moet afgaan.
Bij mij stond dat eerst automatisch op googple pay meende ik, ik heb dat zelf moeten aanduiden en mijn bankkaart moeten aanduiden. Ik stond in de frituur en het ging ook niet, na check up te doen had ik dus het probleem gevonden.
Wel nog eens herhalen ondanks dat bij mij alles toppie werkt dat het alleen in de kinepolis in Gent niet wil werken, geen flauw benul wrm dat dat daar niet wil gaan.
PS: als je rechtsboven op dat wifiachtig symbool klikt die dus wit moet zijn (niet grijs) dan als je daarop klikt dan zie je ook uw bankkaart die aangeduid staat, mocht er toch wat anders opkomen zoals google pay, daar zit uw probleem.
En ik was nog iets vergeten, een kleinigheidje maar : uwe nfc staat toch aan?

Anders gaat het ook niet lukken. Zie foto, je kan dat via uw control panel aan en uitzetten, ik laat dat altijd 24/24 7/7 aanstaan.
Dit is toch de app die je hebt staan? Het is deze dat je moet hebben. Voor alle duidelijkheid: als je betaald dan moet deze app niet openstaan , gewoon uwe phone ontgrendelen en tegen den terminal houden is meer als voldoende

https://play.google.com/store/apps/deta ... bancontact
Je zal dat mss wel al weten maar ik post graag alles wat ik weet

Gebeurt het ooit dat hem uw pincode vraagt , pincode invoeren eerst en dan terug aan den terminal houden, paar sec wachten en tis normaal in orde maar goed, zover ben jij nog niet geraakt

Laatst gewijzigd door Unicorn1 02 mei 2020, 01:17, in totaal 6 gewijzigd.
Tttsss
- timmermc
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 37 keer
Bij mijn weten is er geen Bancontact app meer voor contactloos betalen, de nieuwe app is nu een gezamelijke samensmelting van Bancontact en Payconiq in (1) één app. Lees eens aandachtig de reply van Unicorn1 die het fijntjes uitlegt.
En nu kom je aandraven dat het je lukte via Payconiq maar niet via Bancontact!?
Het is overigens al de tweede topic die je opzet over dit onderwerp, best eens een afspraak maken met je bank waar ze het in geuren en kleuren fysiek kunnen tonen hoe het moet gebeuren.
Het is overigens al de tweede topic die je opzet over dit onderwerp, best eens een afspraak maken met je bank waar ze het in geuren en kleuren fysiek kunnen tonen hoe het moet gebeuren.

Aan zee schijnt de zon altijd...
-
- Elite Poster
Er is ruime tijd geleden wel eens een moment geweest dat het dikke 4-5 weken nimmer werkte. Ik kon opeens nimmer betalen ook, toen zei payconicq mij toen ik hen contacteerde dat ze ervan wisten.timmermc schreef:Bij mijn weten is er geen Bancontact app meer voor contactloos betalen, de nieuwe app is nu een gezamelijke samensmelting van Bancontact en Payconiq in (1) één app. Lees eens aandachtig de reply van Unicorn1 die het fijntjes uitlegt.
Maar nu is dat normaal gezien niet het geval, ik zou anders ook nimmer kunnen betalen.
Het kan zijn dat de ts toch iets fouts doet, ik zou het in de praktijk moeten zien.
Maar als iemand alles doet wat ik heb gepost, dan zou dat toch moeten werken.
Glda19: welke smartphone heb je? Gewoon eens om te weten?
Ps: Heb je ook al update gedaan voor die app? Zoja, oke dan. (Het zijn maar ideeën die in mij opkomen).
En als je alles hebt gedaan wat ik hier heb uitgelegd dan kan ik maar 2 zaken nog zeggen: 1) Of de nfc werkt niet op je phone zoals het moet al geloof ik daar niet echt in, zou me verbazen en 2) Ga naar je bank en vraag of zij eens alles willen tonen en instellen en checken enz...
Is er trouwens niemand anders die je kent die er heel wat ervaring mee heeft die dit alles kan checken ook van wat ik heb gepost?
Tttsss
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 18 keer
unicorn1.
thx maatje even goed uw bericht gelezen.
Dit filmpje eens bekeken https://www.youtube.com/watch?v=XxyYVdaE8Jc
Bij de winkel waar ze op hun kosten de nfc antenne hebben vervangen daar getest met 0.1 cent en werkte goed.
Gsm deed bip bip en was betaald.
Wat ik niet wist is dat je als je pincode ingeeft je hem er terug moet tegen houden.
Bij de winkel waar ze op hun kosten de nfc antenne hebben vervangen daar getest met 0.1 cent en werkte goed.
Wat ik niet wist is dat je als je pincode ingeeft je hem er terug moet tegen houden.
-
- Elite Poster
Mijn vraag is als u bv straks naar de bakker gaat en via de smartphone contactloos dus betaald en 15min erna in een bv delhaize hetzelfde doet: lukt het dan of niet?glda19 schreef:unicorn1.
Want ik ben wat verward

Op het einde van je filmpke zie je idd hetgeen wat ik had gepost dat van je pincode moeten ingeve is nog eens terug aan de terminal te houden.
Veel succes ermee.
Laatst gewijzigd door Unicorn1 02 mei 2020, 11:10, in totaal 1 gewijzigd.
Tttsss
-
- Elite Poster
Ik bedoel uwen 1ste post kwam nogal verwarrend over waardoor ik niet goed meer wist wat er zou fout zijn gegaan, tis niet uwe post zo duidelijk wasglda19 schreef:hoe zo je bent verward.
Ik wist niet dat ik na het ingeven van de pincode hem terug tegen de terminal moest houden

Maar uw probleem was dus alleen maar er als je uw pincode moest ingeven en je die niet opnieuw aan de terminal had gehouden, oke, klaar en duidelijk.
Blij dat ik kon helpen.
Tttsss
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3753 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Niet alleen moet nfc aanstaan, je moet ook in nfc instellen welke app (Payconiq) je hieraan wilt verbinden...Unicorn1 schreef:En ik was nog iets vergeten, een kleinigheidje maar : uwe nfc staat toch aan?.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
Dat kan, herinner ik me niet meer.philippe_d schreef:Niet alleen moet nfc aanstaan, je moet ook in nfc instellen welke app (Payconiq) je hieraan wilt verbinden...Unicorn1 schreef:En ik was nog iets vergeten, een kleinigheidje maar : uwe nfc staat toch aan?.
Tttsss