D-Link DSL-300T ADSL modem + DI-604 router

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
Ronald
Member
Member

Hallo,

we hebben onze router en modem vervangen hier op kot, en sinds dan valt ongeveer om de drie-vier uur het Internet uit en wordt de router onbereikbaar via Internet Explorer (192.168.0.1) De oplossing is dan om enkele seconden de stekker van de router uit te trekken en het IP-adres van alle computers te vernieuwen, maar dat hangt ferm onze voeten uit.

We hebben geen ideeën meer over hoe we dit moeten oplossen, dus daarom loven we een bak bier uit voor degene die met de oplossing voor de dag komt :-D (af te halen te Gent)

De setup is: (van telefoonaansluiting tot pc's)

1. Modem D-Link DSL-300T
DHCP server is afgezet
Firewall is afgezet (kon trouwens alleen via telnet, niet via de interface)
staat ingesteld als "bridge"

2. Router D-Link DI-604
ingesteld als Dynamic PPPoE (provider is ADSL2FIT)
DHCP server is ingesteld
Firewall is niet aan- of afgezet (niemand kent daar iets van, dus we zijn er niet aangekomen)

3. Twee D-Link switchen

4. Veertien computers (zeven op elke switch)

Ronald

Ex vraagje 1: Volgens de handleiding: "This Manual is designed to help you connect the D-Link Express EtherNetwork DI-604 to a high speed Internet connection and 4 Ethernet PC connections"

Ik dacht dat alle routers 255 pc's aankonden en wij zouden dus (nog niet gezien) maximum 14 pc's tegelijkertijd willen zien surfen op de DI-604. Kan dat wel?

Ex vraagje 2: Het logboek vult enorm snel op met "Unrecognized attempts". Een voorbeeld is "Unrecognized attempt blocked from 167.216.229.228:4672 to 81.89.112.225 UDP:5153", en zo krijg ik ongeveer 30 logs per minuut (attachement bijgevoegd). Niemand hier weet iets van firewalls; is deze frequentie normaal?

Ronald
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Ronald schreef:Ex vraagje 1: Volgens de handleiding: "This Manual is designed to help you connect the D-Link Express EtherNetwork DI-604 to a high speed Internet connection and 4 Ethernet PC connections"
Dit is zo geschreven omdat het toestel zelf slechts beschikt over 4 poorten, maar in realiteit is het inderdaad zo dat de meeste routers een NAT tabel hebben die 255 PC's toelaat.
Ronald schreef:Ex vraagje 2: Het logboek vult enorm snel op met "Unrecognized attempts". Een voorbeeld is "Unrecognized attempt blocked from 167.216.229.228:4672 to 81.89.112.225 UDP:5153", en zo krijg ik ongeveer 30 logs per minuut (attachement bijgevoegd). Niemand hier weet iets van firewalls; is deze frequentie normaal?
Dit is rommel van een of andere P2P client die denkt dat op jou IP-adres nog steeds de P2P client zit waarmee er ooit een verbinding is gemaakt. Het heeft dus niets met inbraakpogingen te doen of wat dan ook... gewoon negeren is de boodschap.
Sasuke
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
Bedankt: 550 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Beste,

Het uitvallen van de Di-604 router kan aan 2 (gekende) problemen liggen:

1. Slechte AC adapter (heeft USR ook voorgehad)
2. Oude/slechte firmware

In jouw geval zou ik dus eerst eens proberen met een nieuwe firmware te installeren, anders even bellen met Dlink support voor een nieuwe AC adapter.

Grtz,

Sasuke
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

is firmware ik had dsl-504teu en was viel ook uit timeouts macheerde langs geen kanten ding is als je terug gaat naar u retailer kan het weken duren voor ze het herstellen contact support.dlink.de en waarschijnlijk geven ze u een nummertje waar door je dan naar u retailer kan gaan en direct een nieuwe krijgt ..

het is in ieder geval de laatste keer dat ik iets van dlink koop volgende keer is het linksys
Ronald
Member
Member

Ik heb de router slechts vorige week gekocht, dus de firmware is up-to-date (versie 3.06). Er staat geen nieuwere versie op de supportwebsite :-(

Ronald
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”