Nummeroverdracht

Hier kan je het hebben over vragen rond mobiele en vaste (smart)phones
Plaats reactie
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 29 keer

Als je overstapt van orange tempo giga naar een abo formule bij Proximus is het dan orange die het signaal zal afzetten of doet px dat ik bedoel het moment waarop er geen netwerk meer is . Ik verwacht alle momenten de simkaart van px maar moet wachten tot er geen netwerk meer is. Maar weet de een van de ander waneer de brief met simkaart verstuurd is?

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
Laatst gewijzigd door bartman 03 maa 2020, 13:48, in totaal 1 gewijzigd.
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1063 keer
Bedankt: 667 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider
Te Koop forum

Je gaat een brief krijgen + sim van proximus, en vermoedelijk ga je eerst nog een actie moeten ondernemen (SMS sturen, registreren op site) eer de overdracht zal starten.

Eenmaal die overdracht gestart zal korte tijd nadien je ontvangst wegvallen en kan je de andere sim in gebruik nemen.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 96 keer

Proximus wacht niet op een bevestiging dat je de SIM hebt ontvangen, maar start x dagen na verzending gewoon de nummeroverdracht.

Als je die simkaart op dat moment nog niet in handen hebt, ben je gezien. Been there done that.
bartman
Elite Poster
Elite Poster

Didymus schreef:Proximus wacht niet op een bevestiging dat je de SIM hebt ontvangen, maar start x dagen na verzending gewoon de nummeroverdracht.

Als je die simkaart op dat moment nog niet in handen hebt, ben je gezien. Been there done that.
Ok. Aanvraag bij prox ingediend vorige woensdag er stond 2 a 3 dagen dus zal ééb van deze zijn.

devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1063 keer
Bedankt: 667 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider
Te Koop forum

Didymus schreef:Proximus wacht niet op een bevestiging dat je de SIM hebt ontvangen, maar start x dagen na verzending gewoon de nummeroverdracht.
Plat. Niet verwacht - maar ik heb dan ook nog nooit een overdracht richting Proximus gedaan.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 170 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Jup i kkan didy daar in bijtreden. Ze starten gewoon al de nummeroverdracht en heb je pech dan kan je zeker 2 dagen zonder bereik zitten.

Snelle oplossing als je niet kan wachten is naar een proximuswinkel gaan en vragen voor een simkaart en daar de nummeropdracht op uitvoeren. Dan deactiveren ze de sim en activeren ze de nieuwe sim met het juiste nummer op de simkaart die je in proximuscenter krijgt.
bartman
Elite Poster
Elite Poster

Simkaart lag in de brievenbus.

Produlten geactiveerd op deze kaart: Mobilus S
We stuurden je aanvraag tot nummeroverdracht naar je vorige provider op 1 april 2020. Zodra je gsm-nummer is overgedragen naar Proximus wordt je oude simkaart buiten werking gesteld.
Proximus acriveert binnen de 15 minuten je nieuwe simkaart.

De datum van 1 april klopt want op die dag komt normaal gezien een technieker de bbox 3v+ en tv decoder installeren voor het minimus pack. Wat bedoelen ze dan met die Mobilus S? Vanaf heden tot 1 april kan ik toch nog niets aanvangen met de proximus simkaart?

M_016
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 103 keer
Recent bedankt: 2 keer

@bartman op basis van de elementen die jij zelf aanreikt:
Mobilus S = uw GSM abo bij Proximus
1/4/2020 = blijkbaar de datum waarop uw "pack" (GSM&internet&...) start (en vanaf dan gefactureerd wordt)
op basis van de vermelde elementen kun je inderdaad niets met de nieuwe SIM-kaart tot op dat moment (je SIM van Orange blijft actief en je blijft via Orange bereikbaar)
ik lees evenwel dat de overdracht pas op 1/4/20 zou gevraagd worden; concreet houdt dit in dat Orange vanaf 01/04/20 1 werkdag tijd zou hebben om de overdracht te aanvaarden of (gemotiveerd) te weigeren en vanaf dan (02/04/20) Proximus vervolgens na aanvaarding binnen max. 8 werkagen de effectieve realisatie van de overdracht dient te organiseren = normalerwijze zult u of op 02/04 of op 03/04 van uw Proximus Mobilus S GSM-abo (en SIM-kaart) dat deel uitmaakt van uw pack X kunnen gebruik maken
Via www.crdc.be of www.1299.be kun je zien bij welke operator uw nummer op dit/elk ogenblik zit en indien je sneller gebruik zou wensen te maken van je Mobilus S GSM-abo, lijkt het aangewezen op basis van de elementen in de betrokken brief eens contact op te nemen met de helpdesk (= 080022800, chat of forum)
Succes
bartman
Elite Poster
Elite Poster

We hebben bewust voor pas over een maand gekozen kwestie van de telenet digicorderschijf nog leeg te kunnen kijken. Denk niet dat orange gaat weigeren vermits ik een herlaadkaart heb en dus noiit bij in schuld sta

Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”