Telenet na 20 jaar ruilen voor Orange
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 24 apr 2009, 12:55
Ben al 20 jaar trouwe Telenet Internet en TV klant. Nog in de tijd dat je 10.000 BEF moest neertellen voor de installatie alleen, zoals velen onder jullie zich ook zullen herinneren... Altijd tevreden geweest van hun service.
Binnenkort verhuizen we en begin toch sterk te twijfelen in het aanbod van Orange. Overal hoor ik ook tevreden mensen en het is ook voordeliger.
Ze begrijpen blijkbaar bij Orange ook dat je trouwe klanten af en toe eens moet tevreden stellen met een klein cadeautje (cinematickets, ...)
Telenet hoor ik enkel en alleen als ze willen upsellen met Mobile of een zwaarder Internetpakket.
Vooral voor dat laatste denk ik dat het tijd is om de overstap te maken. Maar ik wil Telenet nog wel een laatste kans geven. Misschien komen ze nog wel met een mooie geste om mij toch te houden. Is dat haalbaar via de service desk of via welk weg best? Alle tips zijn welkom
Binnenkort verhuizen we en begin toch sterk te twijfelen in het aanbod van Orange. Overal hoor ik ook tevreden mensen en het is ook voordeliger.
Ze begrijpen blijkbaar bij Orange ook dat je trouwe klanten af en toe eens moet tevreden stellen met een klein cadeautje (cinematickets, ...)
Telenet hoor ik enkel en alleen als ze willen upsellen met Mobile of een zwaarder Internetpakket.
Vooral voor dat laatste denk ik dat het tijd is om de overstap te maken. Maar ik wil Telenet nog wel een laatste kans geven. Misschien komen ze nog wel met een mooie geste om mij toch te houden. Is dat haalbaar via de service desk of via welk weg best? Alle tips zijn welkom
-
- Member
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 08 jun 2019, 09:28
- Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
- Bedankt: 1 keer
zit ook te wachten om over te stappen naar Orange, had al 4 smartphones daar maar ze willen hier hun Telenet emailadressen houden en zo moet ik blijven combineren met Telenet Internet. uiteindelijk toch gekozen voor Wigo25 voor 't gemak, het gsm verbruik wordt hier steeds groter, downloadlimiet is geen probleem meer en we kijken ook af en toe Netflix.
ONE + 2 sims onbeperkt + 2 sims 10GB
-
- Elite Poster
- Berichten: 980
- Lid geworden op: 07 nov 2012, 17:00
- Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
- Bedankt: 32 keer
Het is natuurlijk de manier om klanten vast te houden bij je, dat mail adres...
Ik ben reeds lang geleden tot de conclusie gekomen dat ik een adres moest nemen wat niet gebonden is aan een provider, waar ik tot vandaag geen spijt van heb.
Daarna kon ik makkelijk verhuizen naar Proximus en blijven uitkijken naar eventuele interessante andere aanbiedingen. Maar de goede roaming in het buitenland, de interessante Arend data hoeveelheid en de kleine prijs van 3 euro extra voor een data kaart hebben me doen kantelen naar Orange.
En het is leuk om af en toe een klein cadeautje te krijgen, niemendalletje dat bioscoop ticket maar het blijft een kleine attentie.
Neen, die 2 andere groten kunnen me momenteel echt niet meer bekoren.
Ik ben reeds lang geleden tot de conclusie gekomen dat ik een adres moest nemen wat niet gebonden is aan een provider, waar ik tot vandaag geen spijt van heb.
Daarna kon ik makkelijk verhuizen naar Proximus en blijven uitkijken naar eventuele interessante andere aanbiedingen. Maar de goede roaming in het buitenland, de interessante Arend data hoeveelheid en de kleine prijs van 3 euro extra voor een data kaart hebben me doen kantelen naar Orange.
En het is leuk om af en toe een klein cadeautje te krijgen, niemendalletje dat bioscoop ticket maar het blijft een kleine attentie.
Neen, die 2 andere groten kunnen me momenteel echt niet meer bekoren.
Aan zee schijnt de zon altijd...
-
- Elite Poster
- Berichten: 7927
- Lid geworden op: 06 jul 2008, 11:51
- Locatie: Dendermonde
- Uitgedeelde bedankjes: 262 keer
- Bedankt: 533 keer
Zoals timmermc schrijft: neem nooit een email adres bij je internet provider. Op die manier kun je van provider veranderen maar blijft je email adres wel bestaan. Ooit ben ik ook zo dom geweest maar op een bepaald ogenblik een emailadres bij Gmail genomen. Is 1 keer kwaad werk, je correspondenten informeren over die aanpassing. Achteraf ben je gerust zolang je leeft.
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Elite Poster
- Berichten: 7272
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 19:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 368 keer
is ook te zien hoeveel gsmabonnementen je wilt a,smuiten enzo. Want orange is niet altijd de goedkoopste hoor. Er zijn situaties waar telenet goedkoper is. Ok bepaalde diensten bieden ze niet aan, als je die dan gebruikt heb je ook probleem. Natuurlijk is het ook logisch dat ze goedkoper zijn.
Ik ben bij orange omwile van hun mobiel netwerk die veel beter is. Maar goedkoper ben ik niet
Ik ben bij orange omwile van hun mobiel netwerk die veel beter is. Maar goedkoper ben ik niet
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
-
- Elite Poster
- Berichten: 3602
- Lid geworden op: 03 sep 2003, 17:18
- Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
- Bedankt: 94 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Maak ook zeker eens de rekening als je uw wigo 25 vergelijkt met orange, wij zijn goedkoper af bij Telenet dan bij orange......henkdee schreef:zit ook te wachten om over te stappen naar Orange, had al 4 smartphones daar maar ze willen hier hun Telenet emailadressen houden en zo moet ik blijven combineren met Telenet Internet. uiteindelijk toch gekozen voor Wigo25 voor 't gemak, het gsm verbruik wordt hier steeds groter, downloadlimiet is geen probleem meer en we kijken ook af en toe Netflix.
Ik heb orange gehad van aug 2018 tot mei 2019 en had niets anders dan miserie , internet viel om de paar dagen uit, vertraging van geluid op de decoder, de vaste lijn werkte bijna nooit.... etc.
Sinds de overstap van orange naar Telenet heb ik Geen enkel probleem meer gehad van al wat ik heb vernoemd !
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
-
- Elite Poster
- Berichten: 980
- Lid geworden op: 07 nov 2012, 17:00
- Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
- Bedankt: 32 keer
En daar gaan we weer.
Er zijn zeker ook mensen die problemen hebben met Telenet... en met Proximus... en met...
Ik ben enige gebruiker van de smartphone, dus is voor mij Orange de meest interessante met een Love en Arend.
Ben je een groot gezin, dan kan inderdaad Telenet een betere uitkomst zijn voor de portemonnee hoewel ik mijn twijfels heb. Een Wigo25 met een datapakket delen lijkt me niet meer dan voor elk een goede 6Gb maandelijks, twee jong gasten in zo'n gezin draaien het complete datapakket van Wigo25 er in minder dan een maand door.
Data delen hmmm!? Maar het kan idd voor veel gezinnen perfect werken, voor mij niet.
Ik had vroeger ook één auto te delen, tot het me begon te vervelen om steeds te moeten vragen waar is die auto nu heen?
Er zijn zeker ook mensen die problemen hebben met Telenet... en met Proximus... en met...
Ik ben enige gebruiker van de smartphone, dus is voor mij Orange de meest interessante met een Love en Arend.
Ben je een groot gezin, dan kan inderdaad Telenet een betere uitkomst zijn voor de portemonnee hoewel ik mijn twijfels heb. Een Wigo25 met een datapakket delen lijkt me niet meer dan voor elk een goede 6Gb maandelijks, twee jong gasten in zo'n gezin draaien het complete datapakket van Wigo25 er in minder dan een maand door.
Data delen hmmm!? Maar het kan idd voor veel gezinnen perfect werken, voor mij niet.
Ik had vroeger ook één auto te delen, tot het me begon te vervelen om steeds te moeten vragen waar is die auto nu heen?
Aan zee schijnt de zon altijd...
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 24 apr 2009, 12:55
Dank u allen voor de reacties. Maar niemand heeft gereageerd op mijn originele vraag.
In hoeverre doet Telenet gestes als je dreigt over te stappen naar Orange? En hoe best aan te pakken? Iemand ervaring mee?
In hoeverre doet Telenet gestes als je dreigt over te stappen naar Orange? En hoe best aan te pakken? Iemand ervaring mee?
-
- Elite Poster
- Berichten: 5476
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 11:30
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 468 keer
- Recent bedankt: 3 keer
as if they care....Ravelord schreef:In hoeverre doet Telenet gestes als je dreigt over te stappen naar Orange?
je kan altijd proberen, en hopen dat je van de customer retention eenheid wat aangeboden krijgt, maar of je wat zal krijgen is nooit gegarandeerd.
ze weten daar ook heus wel dat als ze je morgen een geste doen je overmorgen nog steeds je boel kan inpakken.
proximus is op dat vlak nog wel ok: klantendagen (al moet je het zelf in de gaten houden) en klantenkorting (al moet je er zelf naar vragen)
dat gezegd zijnde heb ik wel nog geen reactie gehad op mijn klantenkorting voor 2020...
-
- Elite Poster
- Berichten: 7272
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 19:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 368 keer
soms ga je onmiddellijk prijs hebben en een cadeau krijgen soms moet je paar keer bellen en aandringen soms helemaal niet.
duco dacht ieder klant moeten we proberen houden en je kont tamelijk veel krijgen gaande van 12 maand digicorder gratis tot 6 maand play more gratis of tv gratis.
Porter is anders, staat u nie aan vertrek dan maar. waardoor er veel minder te rapen valt.
duco dacht ieder klant moeten we proberen houden en je kont tamelijk veel krijgen gaande van 12 maand digicorder gratis tot 6 maand play more gratis of tv gratis.
Porter is anders, staat u nie aan vertrek dan maar. waardoor er veel minder te rapen valt.
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
-
- Starter
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 24 apr 2009, 12:55
Ja zoals verwacht. Wil er ook niet teveel moeite in steken, voor een peuleschil. Dan wordt het maar Orange...
-
- Pro Member
- Berichten: 364
- Lid geworden op: 05 sep 2019, 12:15
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 24 keer
Iemand van mijn familie is eind 2018, een maand nadat hij Telenet opgezegd had, opgebeld door iemand van customer retention. Naar het aanbod heeft hij zelfs niet geluisterd, terecht m.i. want uiteindelijk veranderen "gestes" de kwaliteit of voorwaarden van de dienst toch niet fundamenteel. Kortingen geven aan klanten die uit eigen beweging naar de helpdesk bellen om een paar Euro te pingelen is trouwens oneerlijk t.a.v. andere klanten die wel de tact hebben om dat soort dingen niet te doen. Dat kan je doen op de markt in Oelieboelië of als je een handgevlochten tapijt koopt in Verwegistan, maar dat doe je in een modern westers land niet uit eigen beweging in een B2C relatie. Misschien als je weet dat er intern een formeel beleid is om kortingen de geven aan klanten die er expliciet om vragen, maar zo gewoon bellen met het dreigement "geeft mij eens iets of ik ga weg" is aanstellerij. Denk dat je gewoon af moet van de idee dat je op een of andere manier "speciaal" bent als je al 20 jaar klant bent bij een bedrijf. Je blijft uiteindelijk gewoon een nummer, en dat is niet eens verkeerd. Hoe minder illusies, hoe beter.
-
- Plus Member
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 24 apr 2011, 21:16
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 9 keer
Hier 1,5j geleden ook overgestapt van Telenet naar Orange.
Het jaar ervoor naar de Telenet klantendienst gebeld met de melding dat ik door de zoveelste prijsstijging naar Orange wou overstappen. Ik 'klaagde' over de prijs, en de medewerker steiger toch nog voor om onze gsm's te laten overdagen naar Telenet waardoor ik eigenlijk nog meer zou betalen als ervoor . Na een gesprek/discussie van 45min toch een maandelijkse korting gedurende 1j gekregen waardoor ik hetzelfde zou betalen als bij Orange. Daarom nog een jaar Telenet gehouden.
Nadien toch overgestapt naar Orange.
En in 2003 had ik bij Telenet nog €50 waarborg betaald voor de modem, deze heb ik na 2 telefoontjes ook nog teruggekregen met een kleine interest.
Het jaar ervoor naar de Telenet klantendienst gebeld met de melding dat ik door de zoveelste prijsstijging naar Orange wou overstappen. Ik 'klaagde' over de prijs, en de medewerker steiger toch nog voor om onze gsm's te laten overdagen naar Telenet waardoor ik eigenlijk nog meer zou betalen als ervoor . Na een gesprek/discussie van 45min toch een maandelijkse korting gedurende 1j gekregen waardoor ik hetzelfde zou betalen als bij Orange. Daarom nog een jaar Telenet gehouden.
Nadien toch overgestapt naar Orange.
En in 2003 had ik bij Telenet nog €50 waarborg betaald voor de modem, deze heb ik na 2 telefoontjes ook nog teruggekregen met een kleine interest.
-
- Plus Member
- Berichten: 144
- Lid geworden op: 04 dec 2015, 21:00
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 10 keer
Het lukt anders wel... Eind december eens telefoontje gepleegd omdat ik ontevreden was. De promo's voor nieuwe klanten vlogen weer in het rond en de vaste klanten bleven weer in de kou staan. Toen kort maar bondig laten weten dat ze met iets mochten afkomen of dat ik weg was.. Plotseling kon men 20 euro per maand korting geven voor het hele jaar 2020.. Mijn Wigo Home is dus momenteel iets interessanter dan Orange. Eind van het jaar wel weer verder kijken...Splitter schreef:as if they care....Ravelord schreef:In hoeverre doet Telenet gestes als je dreigt over te stappen naar Orange?
je kan altijd proberen, en hopen dat je van de customer retention eenheid wat aangeboden krijgt, maar of je wat zal krijgen is nooit gegarandeerd.
ze weten daar ook heus wel dat als ze je morgen een geste doen je overmorgen nog steeds je boel kan inpakken.
proximus is op dat vlak nog wel ok: klantendagen (al moet je het zelf in de gaten houden) en klantenkorting (al moet je er zelf naar vragen)
dat gezegd zijnde heb ik wel nog geen reactie gehad op mijn klantenkorting voor 2020...
-
- Elite Poster
- Berichten: 1656
- Lid geworden op: 31 jan 2007, 10:53
- Locatie: Brabant
- Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
- Bedankt: 94 keer
Klopt, hier ook al een paar cadeau's gehad, niet veel maar op zich wel leuk.Ravelord schreef: Ze begrijpen blijkbaar bij Orange ook dat je trouwe klanten af en toe eens moet tevreden stellen met een klein cadeautje (cinematickets, ...)
De cinematickets worden zelden gekozen, wel een al voor een klein doosje Jules Destrooper koeken en 2 x voor wat chocolade gegaan. Telkens naar thuis opgestuurd. Bijkbaar kunnen we nu weer kiezen.
Wij zijn sinds het begin al Love klant, eerste met Arend en standaard internet + tv.
Ondertussen overgestapt / gedowngrade naar Koala (8gb mobiel + onbeperkt bellen + sms) + Internet met Speedpack (200/20) en TV.
Alles samen komt neer op 69 EUR wat opzich nog meevalt. Ook Coyote kunnen gebruiken is mooi meegenomen, zou er zelf nooit voor betalen maar wordt nu toch redelijk veel gebruikt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Elite Poster
- Berichten: 7272
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 19:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 368 keer
ik wil geen spelbreker zijn maar dat kan niet aan die prijs. Koala 20€ internet tv 49€ upgrade snelheid 10€ = 79€
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
-
- Pro Member
- Berichten: 346
- Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:25
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 17 keer
Recent op tactvolle wijze een korting van 15 euro voor 10 maanden bedongen(€5 tv en 2x €5/sim) op een Wigo9GB met Play. Daarbovenop was de beste man zo vriendelijk om ons te laten genieten van de kerstpromo als bestaande klant, gekozen voor de iPad.stefan1234 schreef:Kortingen geven aan klanten die uit eigen beweging naar de helpdesk bellen om een paar Euro te pingelen is trouwens oneerlijk t.a.v. andere klanten die wel de tact hebben om dat soort dingen niet te doen. Dat kan je doen op de markt in Oelieboelië of als je een handgevlochten tapijt koopt in Verwegistan, maar dat doe je in een modern westers land niet uit eigen beweging in een B2C relatie. Misschien als je weet dat er intern een formeel beleid is om kortingen de geven aan klanten die er expliciet om vragen, maar zo gewoon bellen met het dreigement "geeft mij eens iets of ik ga weg" is aanstellerij. Denk dat je gewoon af moet van de idee dat je op een of andere manier "speciaal" bent als je al 20 jaar klant bent bij een bedrijf. Je blijft uiteindelijk gewoon een nummer, en dat is niet eens verkeerd. Hoe minder illusies, hoe beter.
Geen dreigementen, geen grootspraak. Enkel wat argumentatie over de kost van hun product. Vermelden van een concreet geval in de familie waar ze recent zijn overgegaan op Px aan promotarief voor 1 jaar.
Niet uit de nek lullen en blijk geven van kennis concurrenten is al een pluspunt in uw "onderhandeling".
Volgens stefan1234 zou ik hierdoor meerdere regels van fatsoen overtreden hebben. Principes tot daar aan toe, de praktijk wijst uit dat een gezonde tapijtenverkopersmentaliteit je in een modern Westers land de nodige kortingen kan opleveren. Aanstellen zit me dan ook gewoon in het bloed.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3131
- Lid geworden op: 18 apr 2013, 07:41
- Locatie: Leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 229 keer
- Bedankt: 172 keer
Goh, en soms lukt het ook niet. Het is vooral de willekeur die mij tegen de borst stoot. Ik was Telenet klant van het eerste uur, mensen rondom mij kregen cadeaus, kregen kortingen als ze dreigden op te stappen dus... Ook eens de stoute schoenen aangetrokken, argumenten bovengehaald en gedreigd om op te stappen en bij de concurrentie internet te nemen. Reactie: dat moet u weten meneer. Wij geven geen kortingen.
Het enige waar ik wel ooit eens een goeie zaak mee gedaan heb... Mijn broer bestelt Telenet en krijgt een gratis digicorder. Ik bestel dezelfde dag ook hetzelfde pakket en moet mijn digicorder voor 99 euro betalen. Dat is een promo meneer. Toen ben ik wel blijven doordrammen dat mijn broer zijn digicorder gratis kreeg. Uiteindelijk na veel vijven en zessen en lang argumenteren toch ook een gratis digicorder gekregen.
Eigenlijk als ik sommige mensen hier hoor, nog veel te weinig.
Het enige waar ik wel ooit eens een goeie zaak mee gedaan heb... Mijn broer bestelt Telenet en krijgt een gratis digicorder. Ik bestel dezelfde dag ook hetzelfde pakket en moet mijn digicorder voor 99 euro betalen. Dat is een promo meneer. Toen ben ik wel blijven doordrammen dat mijn broer zijn digicorder gratis kreeg. Uiteindelijk na veel vijven en zessen en lang argumenteren toch ook een gratis digicorder gekregen.
Eigenlijk als ik sommige mensen hier hoor, nog veel te weinig.
-
- Moderator
- Berichten: 15414
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 07:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 388 keer
- Bedankt: 749 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Wat een onzin.stefan1234 schreef:Kortingen geven aan klanten die uit eigen beweging naar de helpdesk bellen om een paar Euro te pingelen is trouwens oneerlijk t.a.v. andere klanten die wel de tact hebben om dat soort dingen niet te doen. Dat kan je doen op de markt in Oelieboelië of als je een handgevlochten tapijt koopt in Verwegistan, maar dat doe je in een modern westers land niet uit eigen beweging in een B2C relatie. Misschien als je weet dat er intern een formeel beleid is om kortingen de geven aan klanten die er expliciet om vragen, maar zo gewoon bellen met het dreigement "geeft mij eens iets of ik ga weg" is aanstellerij. Denk dat je gewoon af moet van de idee dat je op een of andere manier "speciaal" bent als je al 20 jaar klant bent bij een bedrijf. Je blijft uiteindelijk gewoon een nummer, en dat is niet eens verkeerd. Hoe minder illusies, hoe beter.
Feedback is a gift. Beste Telenet, uw prijzen zijn te hoog en er zijn echt wel alternatieven. Je kan dus kiezen tussen een klant verliezen of een klant behouden door een kleine korting te geven. Dat noem ik geen aanstellerij, maar common sense.
Als je naar onze Belgische, duopolistische internetmarkt kijkt, zijn er heel veel mensen die denken zoals stefan1234. De duopolisten vinden dat natuurlijk heerlijk, zo stapt niemand over én moeten ze geen korting geven.
-
- Elite Poster
- Berichten: 980
- Lid geworden op: 07 nov 2012, 17:00
- Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
- Bedankt: 32 keer
Uiteraard is dit onzin, of zijn Vlamingen te trots om af te dingen. Dan wordt het tijd dat we leren van Hollanders.
Hoewel een korting krijgen wel leuk kan zijn, is dit altijd tijdelijk en geen oplossing naar lange duur. Bovendien vraag ik me af of er geen 'vinkje' naast je abonneenummer komt te staan bij Telenet: 'korting gekregen en nu nooit meer'.
Eenmaal je in het systeem zit opgeslagen kunnen ze je volgen en zien van waar je komt, waar je nu heen gaat, enzomeer. Iets wat ik ondervonden heb bij verhuis en de coax aansluiting opnieuw moest aktief gemaakt worden voor Orange, ze wisten daar perfect alle klantgegevens van de vorige eigenaar via Telenet.
Hoewel een korting krijgen wel leuk kan zijn, is dit altijd tijdelijk en geen oplossing naar lange duur. Bovendien vraag ik me af of er geen 'vinkje' naast je abonneenummer komt te staan bij Telenet: 'korting gekregen en nu nooit meer'.
Eenmaal je in het systeem zit opgeslagen kunnen ze je volgen en zien van waar je komt, waar je nu heen gaat, enzomeer. Iets wat ik ondervonden heb bij verhuis en de coax aansluiting opnieuw moest aktief gemaakt worden voor Orange, ze wisten daar perfect alle klantgegevens van de vorige eigenaar via Telenet.
Aan zee schijnt de zon altijd...
-
- Elite Poster
- Berichten: 5476
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 11:30
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 468 keer
- Recent bedankt: 3 keer
dat is voor gas, elektra, water, en de ouderwetse telefonie niet anders.timmermc schreef:ze wisten daar perfect alle klantgegevens van de vorige eigenaar via Telenet.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1957
- Lid geworden op: 16 jun 2006, 16:34
- Locatie: Rivierenland
- Uitgedeelde bedankjes: 174 keer
- Bedankt: 92 keer
- Recent bedankt: 3 keer
De providers zijn verplicht van dit nog 6 maand actief te houden.henkdee schreef:...Telenet emailadressen houden..
.
Ik ken zelfs mensen waarbij na jaren geleden overschakelen van proximus naar telenet hun @skynet.be adres nog steeds werkt...
Heeft iemand hier ervaring met de omgekeerde richting?
-
- Moderator
- Berichten: 15414
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 07:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 388 keer
- Bedankt: 749 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Skynet en belgacom adressen werken hier nog steeds, na 3 en 15+ jaar .splinterbyte schreef:Ik ken zelfs mensen waarbij na jaren geleden overschakelen van proximus naar telenet hun @skynet.be adres nog steeds werkt...
-
- Pro Member
- Berichten: 364
- Lid geworden op: 05 sep 2019, 12:15
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 24 keer
"Feedback is a gift.", OK, goed opgelet tijdens de cursus managementblabla. Ik benader dit soort kwesties vanuit het standpunt van een deugdethiek. Daarin gaat het niet over "Wat moet ik doen?" of "Wat mag ik niet doen?" maar over de vraag "Wat zegt het over mij als ik met deze of gene ingesteldheid handel?" Zuinigheid vind ik een goede deugd, en ik vergelijk ook prijzen van verschillende leveranciers voor alles. En de voordelen die beschikbaar zijn voor iedereen in je situatie of die je aangeboden worden mag je uiteraard maximaal benutten. Uit eigen beweging beginnen afdingen daarentegen is iets dat gepast is wanneer beide partijen een onderhandelingsmacht hebben die mogelijk in eenzelfde orde van grootte ligt. Tussen grote bedrijven onderling, of tussen consumenten en grote of kleine bedrijven voor maatwerk.heist_175 schreef:Feedback is a gift. Beste Telenet, uw prijzen zijn te hoog en er zijn echt wel alternatieven. Je kan dus kiezen tussen een klant verliezen of een klant behouden door een kleine korting te geven. Dat noem ik geen aanstellerij, maar common sense.
Als je naar onze Belgische, duopolistische internetmarkt kijkt, zijn er heel veel mensen die denken zoals stefan1234. De duopolisten vinden dat natuurlijk heerlijk, zo stapt niemand over én moeten ze geen korting geven.
Wanneer dat niet het geval is, en de sterkere partij "geeft" iets, dan is die gift niet van die aard om de onevenwichtige aard van de relatie te veranderen. Anders gezegd: dit soort consumentenactivisme is iets voor consumenten die het gevoel hebben dat ze gejost worden door een bedrijf, en die als ze een gift van een paar Euro's krijgen in staat zijn zichzelf wijs te maken dat "het bedrijf mij toch graag ziet" zodat ze voor zichzelf kunnen rechtvaardigen dat ze er klant blijven en zich nog maanden of jaren laten jossen. Een soort Stockholm-syndroom zeg maar. Het is dan ook een enscenering van je eigen zwakheid als klant, en bovendien belachelijk aanstelgedrag als je zelf oprecht gelooft dat het tegendeel het geval is. Misschien doe je objectief voordeel in deze ene klantrelatie, maar op termijn kom je dan in een ruimere mindset waarin je onbewust riskeert penny-wise but pound-foolish te gaan leven. Merk ook op: velen krijgen geen korting, of krijgen slechts korting ten belope van het verschil met het product waarnaar ze even goed zouden kunnen overstappen. En degenen die wel een korting krijgen, krijgen die korting op een productenbundel die veel te duur is en zelfs na de korting nog altijd duur is in absolute termen.
Ik schreef nergens dat iemand "regels van het fatsoen overtreden heeft". Mijn houding is er geen van afkeuring, eerder van plaatsvervangende schaamte over zoveel drukdoenerij voor small potatoes. En je hoeft niet te benadrukken dat je beleefd gebleven bent, want de ergste vormen van drukdoenerij zijn vaak monotoon en formeel beleefd. Dat is iets dat mij de laatste 10 jaar enorm is beginnen opvallen in dit land, de neiging van mensen om te geloven dat wat ze doen gepast is zolang ze maar volgens een heel legalistische benadering van formele omgangsvormen niets "onbeleefds" hebben gedaan of gezegd. Beleefdheid als een standalone social hack met andere woorden. Zeg wat je wil, eis wat je wil, zolang je maar de juiste bewoordingen en stemhoogte gebruikt is het altijd OK. "Geef mij dingen gratis die u normaal niet gratis geeft, alstublieft, mijnheer of mevrouw, zoniet... Hoezo onbeleefd? Ik heb toch alstublieft gezegd en mijn stem niet verheven of zo?" Nogmaals, dat gaat niet over onbeleefd zijn tegen de persoon van customer retention, het is de job van die persoon om om te gaan met dit soort gevallen, maar het is eerder gênant t.a.v. jezelf.Nr10 schreef:Volgens stefan1234 zou ik hierdoor meerdere regels van fatsoen overtreden hebben. Principes tot daar aan toe, de praktijk wijst uit dat een gezonde tapijtenverkopersmentaliteit je in een modern Westers land de nodige kortingen kan opleveren. Aanstellen zit me dan ook gewoon in het bloed.
Bing bing, timmermc heeft het (gedeeltelijk) door. Bedrijven benaderen hun klanten vanuit een winstlogica (duh), die geoperationaliseerd wordt via een risicologica. Doe een keer druk tegen een bedrijf en hang 45 minuten aan de lijn om een paar Euro af te dingen, en het staat voor eeuwig geregistreerd in de black box blob van business intelligence data (vast onderworpen aan de GDPR, voor wie hoopt koestert dat die in praktijk consequent wordt nageleefd) dat Jefke Jefmans der ene is die graag van zijn gat maakt en die je als bedrijf misschien liever niet als klant wil. Je moet dit daarenboven zien binnen de context van de evolutie naar een steeds groter machtsonevenwicht tussen grote bedrijven en gewone burgers-consumenten dat een de facto sociale kredietscore zal vormen in het Westen. De reputationele kost voor de burger-consument blijft geregistreerd, de voordelen doven uit, nieuw bekomen voordelen worden steeds pietluttiger (zoals aangegeven door de persoon die aanhaalde dat Porter het spel van kortingen voor customer retention niet meer meespeelt), en de reputationele kost van dergelijke nieuwe voordelen zal steeds hoger worden. Het is niet absurd om te verwachten dat over 20 jaar je dienstverlening of verkoop van producten geweigerd zal worden gewoon omdat je nu op een of andere manier een lastig geval bent voor bedrijven. Want, nogmaals, de winstlogica van bedrijven wordt gefilterd door een risicologica, waarin het extreem belangrijk bent dat je zoveel mogelijk een "standaardklant" bent meer nog dan dat je in absolute termen de meeste producten of diensten afneemt.timmermc schreef:Hoewel een korting krijgen wel leuk kan zijn, is dit altijd tijdelijk en geen oplossing naar lange duur. Bovendien vraag ik me af of er geen 'vinkje' naast je abonneenummer komt te staan bij Telenet: 'korting gekregen en nu nooit meer'.
-
- Moderator
- Berichten: 15414
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 07:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 388 keer
- Bedankt: 749 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Wat een assumpties . Als ik korting kreeg bij Proximus/Belgacom voelde ik me niet speciaal, noch zou ik ooit gedacht hebben dat Proximus me graag zag (wat verder gewoon onzin is natuurlijk). De korting kreeg ik omdat Belgacom schrik had een klant te verliezen. Beter €5 of €10 korting, dan €45 omzet weg.stefan1234 schreef:Wanneer dat niet het geval is, en de sterkere partij "geeft" iets, dan is die gift niet van die aard om de onevenwichtige aard van de relatie te veranderen. Anders gezegd: dit soort consumentenactivisme is iets voor consumenten die het gevoel hebben dat ze gejost worden door een bedrijf, en die als ze een gift van een paar Euro's krijgen in staat zijn zichzelf wijs te maken dat "het bedrijf mij toch graag ziet" zodat ze voor zichzelf kunnen rechtvaardigen dat ze er klant blijven en zich nog maanden of jaren laten jossen.
Belgacom "geeft" (of gaf) me ook niets, ik kocht een product bij hen. Er zijn massa's bedrijven die braderen met hun eigen producten en zo de geldelijke waarde ervan compleet reduceren: ik heb ooit een jaar lang gratis TV gekregen bij Belgacom, niet door het te vragen, maar dat was de promo. Wat is de prijs dan nog waard als signaalfunctie?
En que "onevenwichtigheid" in de relatie: ik vraag een korting en Belgacom ging er op in. Hoe (on)evenwichtig is het als 2 partijen discussiëren over de prijs en tot een akkoord komen?
Misschien doe je objectief voordeel in deze ene klantrelatie, maar op termijn kom je dan in een ruimere mindset waarin je onbewust riskeert penny-wise but pound-foolish te gaan leven.
Alle begin is moeilijk .
Het kan een eerste stap zijn in het opbreken van het duopolie, of de klant kiest er nadien voor om zich verder te laten naaien. Het is aan de klant om dat uit te maken. De hoop op het 2de scenario zal de duopolisten blijvend aanmoedigen om éénmalige of tijdelijke kortingen te geven.Merk ook op: velen krijgen geen korting, of krijgen slechts korting ten belope van het verschil met het product waarnaar ze even goed zouden kunnen overstappen. En degenen die wel een korting krijgen, krijgen die korting op een productenbundel die veel te duur is en zelfs na de korting nog altijd duur is in absolute termen.
Doe een keer druk tegen een bedrijf en hang 45 minuten aan de lijn om een paar Euro af te dingen, en het staat voor eeuwig geregistreerd in de black box blob van business intelligence data (vast onderworpen aan de GDPR, voor wie hoopt koestert dat die in praktijk consequent wordt nageleefd) dat Jefke Jefmans der ene is die graag van zijn gat maakt en die je als bedrijf misschien liever niet als klant wil.
Je overschat CRM tools en de macht van sales. Hoe meer sales hoe beter, achteraf is het aan "operations" om de facturen betaald te krijgen.
Ik kan met mijn voeten stemmen, jij toch ook?Je moet dit daarenboven zien binnen de context van de evolutie naar een steeds groter machtsonevenwicht tussen grote bedrijven en gewone burgers-consumenten dat een de facto sociale kredietscore zal vormen in het Westen.
Je doet het jezelf aan als je persé telecom van Telenet wil, persé een telefoon met een stuk fruit op, een auto met nieren, ... Er is meestal keuze genoeg, maar heel wat mensen hollen quasi blind liever de marketingafdeling achterna.
In één of andere dystopische film, maar niet in de realiteit. De tijden dat Telenet of Belgacom mijn centen niet zou willen, moeten toch nog aanbreken, denk ik. Die zitten niet in met de "reputationele schade", maar willen gewoon mijn geld. En mochten ze mij alsnog weigeren, dan sluit ik het contract wel af op naam van mijn vrouw. Er zijn niet zoveel "unique identifiers" waar bedrijven zich op kunnen blindstaren. GSM nummer? Vaste lijn nummer? Emailadres? Thuisadres?Het is niet absurd om te verwachten dat over 20 jaar je dienstverlening of verkoop van producten geweigerd zal worden gewoon omdat je nu op een of andere manier een lastig geval bent voor bedrijven.
Ik ben overigens al jaren klant bij EDPnet. Ik vraag niet om een korting, omdat ze nooit braderen met hun prijzen. Ze bieden me een prima product (DSL) voor een prijs+service die ik nergens anders kan vinden. Waarom zou ik dan klagen.
De duopolisten kunnen nog iets leren van de kleine spelers .
-
- Elite Poster
- Berichten: 6789
- Lid geworden op: 28 okt 2011, 13:07
- Locatie: 'tstad
- Uitgedeelde bedankjes: 251 keer
- Bedankt: 202 keer
...maar heel wat mensen hollen quasi blind liever de marketingafdeling achterna...
Klopt als een bus! Meer nog, vlamingen gedragen zich als echte bourgondiers en betalen met plezier "de volle pot"
Klopt als een bus! Meer nog, vlamingen gedragen zich als echte bourgondiers en betalen met plezier "de volle pot"
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
-
- Premium Member
- Berichten: 699
- Lid geworden op: 12 mei 2011, 18:02
- Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
- Bedankt: 56 keer
Moest Telenet niet meewerken, dan kan je probleemloos overschakelen. Hier is Telenet al meer dan een jaar buiten en heb me dat nog niet beklaagd.
Had een WIGO van 123€ en ben overgestapt naar een LOVE met 2 simkaarten Koala (8Gbyte data per sim) en 2 bijkomende datasim's (3€ per sim) voor tablet en auto. Betaal nu (met korting van m'n werk) nét geen 90€. Anders zou het ongeveer 94-95€ zijn. Met die 300-400€ per jaar verschil kan ik iets leuks doen ... (Telefoon loopt via OVH over voip dus kost ook nog enkele euro's)
Nadeel tov Telenet:
- Yelo TV steekt er met kop en schouders boven uit. Bij Orange vind ik de tv-app bedenkelijk qua stabiliteit en afspelen op een windows-pc kan helemaal niet.
Voordelen:
- Orange-cloud is leuk (32GB per simkaart).
- Véél beter gsmbereik dan Telenet.
- Véél goedkoper
Digicorder Orange werkt beter als de vorige telenetdigicorder die we hadden (vraag me niet welk model). Snellere respons. MAAR soms loopt die wel 3 keer op een uur vast (een 3-tal keer gebeurd het voorbije jaar). Anderzijds, soms werkt die ook maanden aan één stuk zonder één hapering zoals het hoort. Maar onze Telenetdigicorder liep ook regelmatig vast. Naar eigen gevoel de één niet vaker of minder vaak als de ander.
Ondertussen (nadat ik weg ben) is de 10GB naar 25GB gestegen (maar zoveel verbruiken we niet) en telt Yelo TV niet meer mee in de data van de simkaarten. Maar dat zou geen reden geweest zijn om te blijven en het prijsverschil te rechtvaardigen.
Het voorbije jaar al 2 keer telefoon gekregen van Telenet of ik niet terug klant wil worden waarop ik altijd antwoord dat ik al bij hen klant ben. Ttz: ik gebruik hun internetnetwerk via een goedkopere aanbieder ... En om een éénmalige korting te krijgen om mij daarna terug af te zetten: neen bedankt.
Had een WIGO van 123€ en ben overgestapt naar een LOVE met 2 simkaarten Koala (8Gbyte data per sim) en 2 bijkomende datasim's (3€ per sim) voor tablet en auto. Betaal nu (met korting van m'n werk) nét geen 90€. Anders zou het ongeveer 94-95€ zijn. Met die 300-400€ per jaar verschil kan ik iets leuks doen ... (Telefoon loopt via OVH over voip dus kost ook nog enkele euro's)
Nadeel tov Telenet:
- Yelo TV steekt er met kop en schouders boven uit. Bij Orange vind ik de tv-app bedenkelijk qua stabiliteit en afspelen op een windows-pc kan helemaal niet.
Voordelen:
- Orange-cloud is leuk (32GB per simkaart).
- Véél beter gsmbereik dan Telenet.
- Véél goedkoper
Digicorder Orange werkt beter als de vorige telenetdigicorder die we hadden (vraag me niet welk model). Snellere respons. MAAR soms loopt die wel 3 keer op een uur vast (een 3-tal keer gebeurd het voorbije jaar). Anderzijds, soms werkt die ook maanden aan één stuk zonder één hapering zoals het hoort. Maar onze Telenetdigicorder liep ook regelmatig vast. Naar eigen gevoel de één niet vaker of minder vaak als de ander.
Ondertussen (nadat ik weg ben) is de 10GB naar 25GB gestegen (maar zoveel verbruiken we niet) en telt Yelo TV niet meer mee in de data van de simkaarten. Maar dat zou geen reden geweest zijn om te blijven en het prijsverschil te rechtvaardigen.
Het voorbije jaar al 2 keer telefoon gekregen van Telenet of ik niet terug klant wil worden waarop ik altijd antwoord dat ik al bij hen klant ben. Ttz: ik gebruik hun internetnetwerk via een goedkopere aanbieder ... En om een éénmalige korting te krijgen om mij daarna terug af te zetten: neen bedankt.
-
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 11:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1717 keer
- Bedankt: 932 keer
Ik zit nu al geruime tijd bij Orange met een account.
5 jaar geleden woonde ik in Merelbeke, waar zowat elke operator goed werkte. Ik had toen een abonnement bij Base en een klein abonnement bij Orange. Toen ik naar Wetteren kwam bleek dat Base hier een ware ramp was, en heb ik mijn eigenlijk abonnement bij Orange gezet, en het klein abonnement bij Scarlet (backup gsm).
Sindsdien ben ik bij Orange gebleven. Eerst enkel mobiele telefonie, nadien als tester van Orange Internet en TV, en nu ben ik daar als Orange LOVE klant. Op al die jaren heb ik elk jaar met mijn verjaardag een cadeautje gehad (een lat chocolade, 3GB data en nog iets), een paar cinema tickets elke x maand, een zakje snoep onlangs, ...
Een twee a drietal jaar geleden had Orange gedurende een week zeer veel problemen met hun telefonienetwerk (mobiel). Toen het opgelost was ook 3GB gratis gekregen.
Kost hun natuurlijk niks die data, en de andere dingen zullen ze ook wel goedkoop inkopen, maar tis altijd beter dan niks natuurlijk.
5 jaar geleden woonde ik in Merelbeke, waar zowat elke operator goed werkte. Ik had toen een abonnement bij Base en een klein abonnement bij Orange. Toen ik naar Wetteren kwam bleek dat Base hier een ware ramp was, en heb ik mijn eigenlijk abonnement bij Orange gezet, en het klein abonnement bij Scarlet (backup gsm).
Sindsdien ben ik bij Orange gebleven. Eerst enkel mobiele telefonie, nadien als tester van Orange Internet en TV, en nu ben ik daar als Orange LOVE klant. Op al die jaren heb ik elk jaar met mijn verjaardag een cadeautje gehad (een lat chocolade, 3GB data en nog iets), een paar cinema tickets elke x maand, een zakje snoep onlangs, ...
Een twee a drietal jaar geleden had Orange gedurende een week zeer veel problemen met hun telefonienetwerk (mobiel). Toen het opgelost was ook 3GB gratis gekregen.
Kost hun natuurlijk niks die data, en de andere dingen zullen ze ook wel goedkoop inkopen, maar tis altijd beter dan niks natuurlijk.
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Pro Member
- Berichten: 346
- Lid geworden op: 10 aug 2011, 11:25
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 17 keer
Ravelord, probeer het gewoon eens... Als de klantendienst naar uw argumenten luistert zal er op zen minst een dialoog gevoerd worden. Tenzij je tegen een script moet opboksen
Laat het ons zeker weten.
Laat het ons zeker weten.
-
- userbase crew
- Berichten: 9178
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 17:22
- Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
- Bedankt: 628 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Vlamingen geloven heilig in het bestaan en eren van ancienniteit en loyaliteit.timmermc schreef:Uiteraard is dit onzin, of zijn Vlamingen te trots om af te dingen. Dan wordt het tijd dat we leren van Hollanders.
Maw wij zijn een volk dat ervan uitgaat dat loyaliteit, dus lang klant zijn, automatisch moet beloond worden.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5849
- Lid geworden op: 09 okt 2004, 21:24
- Uitgedeelde bedankjes: 520 keer
- Bedankt: 322 keer
- Recent bedankt: 4 keer
euhm, met alle beperkingen van Yelotv.pfuhu schreef:Nadeel tov Telenet:
- Yelo TV steekt er met kop en schouders boven uit. Bij Orange vind ik de tv-app bedenkelijk qua stabiliteit en afspelen op een windows-pc kan helemaal niet.
Met mijn Enigma 2 receiver stream ik al mijn zenders via kabel en satelliet en bekijk ik ook mijn opnames waar ik wil. Dat doet yelotv niet. (ofwel moet dit veranderd zijn in de laatste 2 jaar)
Op tablet/smartphone (hoef crappy apps niet van orange of Telenet)
https://play.google.com/store/apps/deta ... .tv.player
[youtube][/youtube]
of naar PC
en vooral, kwaliteit zelf instellen. Dus topkwaliteit in vergelijking met uw hoog aangeschreven Yelo TV. kan met enigma 2 receiver van 100 € of 500€.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5961
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 21:39
- Uitgedeelde bedankjes: 240 keer
- Bedankt: 1615 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Je moet op uw blote knieën aan de Liersesteenweg in Mechelen gaan smeken om tijdelijk wat korting te krijgen.
Of doe zoals de doorsnee Hollander doet: meteen overstappen naar een andere leverancier als je ontevreden bent over de prijs of kwaliteit van je huidige leverancier.
Geef niet toe aan je overstapangst, na 6 maanden kan je sowieso opnieuw overstappen.
Of doe zoals de doorsnee Hollander doet: meteen overstappen naar een andere leverancier als je ontevreden bent over de prijs of kwaliteit van je huidige leverancier.
Geef niet toe aan je overstapangst, na 6 maanden kan je sowieso opnieuw overstappen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2525
- Lid geworden op: 09 mei 2007, 09:44
- Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
- Bedankt: 153 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Gewoon bellen en zeggen dat je belt om op te zeggen, en u erop voorbereiden dat je na het telefoongesprek effectief klant af kunt zijn. Kunt nooit weten dat ze nog een konijn uit hun hoed toveren. Als je al belt met de intentie dat je eigenlijk wil blijven indien...... weten zij ook dat je niet echt weg wil. En als je eerlijk bent wil je ook helemaal niet weg
-
- userbase crew
- Berichten: 19763
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 11:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1717 keer
- Bedankt: 932 keer
Er zijn inmiddels een aantal aanbieders van telefonie, internet en tv. En we weten allemaal dat bij de duurste pakketten je allerlei dingen gratis krijgt (bvb installatiekosten/activatiekosten/...).
1. Gebruik nooit het e-mailadres van je provider, maar gebruik gmail/hotmail. Of nog beter : investeer in een eigen domeinnaam (bvb jouw familienaam.be) en geef elk familielid een eigen e-mailadres
2. Bekijk elke 6 maand of je met jouw pakket nog steeds het goedkoopste af bent. Indien niet : stap over!
3. Ben je samenwonend of gehuwd? Zet het abonnement eerst op jouw naam, en na 6 maand op die van je partner. Voor de provider is het een nieuwe klant, dus cadeautjestijd!
1. Gebruik nooit het e-mailadres van je provider, maar gebruik gmail/hotmail. Of nog beter : investeer in een eigen domeinnaam (bvb jouw familienaam.be) en geef elk familielid een eigen e-mailadres
2. Bekijk elke 6 maand of je met jouw pakket nog steeds het goedkoopste af bent. Indien niet : stap over!
3. Ben je samenwonend of gehuwd? Zet het abonnement eerst op jouw naam, en na 6 maand op die van je partner. Voor de provider is het een nieuwe klant, dus cadeautjestijd!
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 7272
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 19:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 368 keer
ik heb een 2 tal maanden geleden gehoord dat ze het niet aanvaarden. Ze kregen de promo niet.
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
-
- Moderator
- Berichten: 15414
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 07:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 388 keer
- Bedankt: 749 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Huidig contract: Jan Jansens (partner, Pia Peeters)proximusboyke schreef:ik heb een 2 tal maanden geleden gehoord dat ze het niet aanvaarden. Ze kregen de promo niet.
Hoe gaan ze uitmaken of mevrouw Peeters de partner is van het huidige contract, of mevrouw Peeters gewoon verhuisd is naar dat adres?
Bonne chance .
@tips Krisken
4. Voor je u zelf verslaafd maakt aan deze of gene provider (specifieke TV zender, features, ...), denk goed na of het de meerkost per jaar wel waard is. Ik heb ooit iemand €300 per jaar meer weten betalen voor Telenet, omdat ze daar "Njam" hadden (TV zender).