Onlangs telefoon gehad waarbij de dame ons volgende deal beloofde, een jaar lang een proximus pakket (tv-data-telefoon, zonder gsm) voor 50/maand. voor een heel jaar en nog meer netflix zit inbegrepen. Toen er gevraagd werd of dit op papier kon gemaild worden zei ze dat dat niet ging, dat de wetgeving dat niet toelaat. Ze klonk ook heel pushy. En ze kon alleen maar Frans, ze ging er van uit dat wij vlamingen ook maar frans moesten verstaan...
is dit to good to be true, of kan dat toch echt zijn. Het gevaar is dat we het pas zouden weten als we ja zeggen, alhoewel we steeds konden opzeggen... Ze benadrukte steeds dat Proximus een gevestigde waarde is en dat we het dus volledig kunnen vertrouwen. Heb gekeken op astel en daar vind ik de deal niet terug, wat ook klopt want de deal zou nergens vermeld worden enkel telefonisch
gebeld door of in opdracht van Proximus
-
- Elite Poster
- Berichten: 6544
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 11:46
- Uitgedeelde bedankjes: 341 keer
- Bedankt: 452 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Als ze het niet schriftelijk kan bevestigen, zou ik er al niet op in gaan…
Het zou me trouwens ook heel vreemd lijken dat een bedrijf als Proximus zich op die manier zou willen laten 'gelden'. Ik stel me dan zo'n meeting in de torens voor:
Zullen we eens kijken hoe we veel klanten we kunnen winnen, iemand ideeen ?
JaJa, laten we ons geld pompen in een onduidelijk aanbod en dat niet op papier zetten, alleen telefonisch. Lekker spamachtig, lekker illegaal lijkend, de mensen gaan dat graag hebben…
JaJa, laten we dat doen, de return on investment gaat GI-GAN-TISCH zijn…
J.
Het zou me trouwens ook heel vreemd lijken dat een bedrijf als Proximus zich op die manier zou willen laten 'gelden'. Ik stel me dan zo'n meeting in de torens voor:
Zullen we eens kijken hoe we veel klanten we kunnen winnen, iemand ideeen ?
JaJa, laten we ons geld pompen in een onduidelijk aanbod en dat niet op papier zetten, alleen telefonisch. Lekker spamachtig, lekker illegaal lijkend, de mensen gaan dat graag hebben…
JaJa, laten we dat doen, de return on investment gaat GI-GAN-TISCH zijn…
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Berichten: 2786
- Lid geworden op: 04 sep 2004, 17:37
- Locatie: Antwerpen... naast de parking
- Uitgedeelde bedankjes: 362 keer
- Bedankt: 177 keer
Zelfde ervaring. De korting die ze beloven, willen ze niet op papier zetten.
Ik had de actie 6maanden aan 29 euro voor fiber abonnement.
Beginnen ze zelf mijn orders te annuleren, terug opnieuw toe te voegen. Elke keer moet ik bellen dat ze die korting er terug aan toevoegen. Ondertussen ben ik al van 10 oktober aan twachten op mijn aansluiting. Mijne buurman was op 10 dagen aangesloten, en tbakske van fiber hangt tegen mijne gevel.
Er komt nog altijd geen schot in de zaak.
Nu soit, maak mij er geen zorgen in. Als ik de korting niet krijg, ben ik weg binnen de week. Open ik een klacht bij de ombudsdienst ( heb mijn gesprek opgenomen)
Ik had de actie 6maanden aan 29 euro voor fiber abonnement.
Beginnen ze zelf mijn orders te annuleren, terug opnieuw toe te voegen. Elke keer moet ik bellen dat ze die korting er terug aan toevoegen. Ondertussen ben ik al van 10 oktober aan twachten op mijn aansluiting. Mijne buurman was op 10 dagen aangesloten, en tbakske van fiber hangt tegen mijne gevel.
Er komt nog altijd geen schot in de zaak.
Nu soit, maak mij er geen zorgen in. Als ik de korting niet krijg, ben ik weg binnen de week. Open ik een klacht bij de ombudsdienst ( heb mijn gesprek opgenomen)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
de koe zegt boe
-
- Elite Poster
- Berichten: 1627
- Lid geworden op: 20 aug 2015, 13:07
- Uitgedeelde bedankjes: 76 keer
- Bedankt: 102 keer
En van waar kwam die telefoon ? Zichtbaar nummer ?
Enkel Franstalig: wellicht één van de verkoopbureaus die op commissie werken en blijkbaar alle truken mogen gebruiken om klanten te werven. Ik krijg zo dagelijks Franstalige oproepen voor telkens weer : Orange, Luminus en Proximus. Het feit dat ze niet eens de taal van de klant kennen is al een teken dat ze niet van de providers zelf zijn.
Ze vertellen ook allerlei leugens om mensen te overtuigen.
Het kan niet zo zijn dat Orange, Luminus en Proximus geen weet hebben van deze praktijken. Reden genoeg voor mij om NOOIT klant bij hen te worden.
Enkel Franstalig: wellicht één van de verkoopbureaus die op commissie werken en blijkbaar alle truken mogen gebruiken om klanten te werven. Ik krijg zo dagelijks Franstalige oproepen voor telkens weer : Orange, Luminus en Proximus. Het feit dat ze niet eens de taal van de klant kennen is al een teken dat ze niet van de providers zelf zijn.
Ze vertellen ook allerlei leugens om mensen te overtuigen.
Het kan niet zo zijn dat Orange, Luminus en Proximus geen weet hebben van deze praktijken. Reden genoeg voor mij om NOOIT klant bij hen te worden.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5475
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 11:30
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 468 keer
- Recent bedankt: 3 keer
hmmm. ik had vandeweek ook een franstalige dame aan de lijn.
van zodra ik doorhad (na 1 zin ofzo) dat het niemand gekend was heb ik gewoon dichtgegooid.
verkopers moet ik zowiezo niet hebben, laat staan aan de telefoon, en al helemaal niet in het frans.
maakt me zelfs niet uit wat ze aan te bieden hebben.
vraag me wel nog steeds af waar ze mijn gsm nummer gehaald had...
van zodra ik doorhad (na 1 zin ofzo) dat het niemand gekend was heb ik gewoon dichtgegooid.
verkopers moet ik zowiezo niet hebben, laat staan aan de telefoon, en al helemaal niet in het frans.
maakt me zelfs niet uit wat ze aan te bieden hebben.
vraag me wel nog steeds af waar ze mijn gsm nummer gehaald had...
-
- Elite Poster
- Berichten: 1627
- Lid geworden op: 20 aug 2015, 13:07
- Uitgedeelde bedankjes: 76 keer
- Bedankt: 102 keer
Als je niet gebeld wil worden door cold callers: registreer je op de lijst van Belmenietmeer
Wordt je toch nog gebeld: melden via https://meldpunt.belgie.be/meldpunt/
zie ook: https://www.belgium.be/nl/nieuws/2017/b ... meer_lijst
Het blijkt te werken. Ik werd zeer veel opgebeld. In die mate dat het voor mij als thuiswerkende zelfstandige bijzonder hinderlijk was.
Vooral Orange (of tussenverkopers) belden me dagelijks.
Het werkt helaas niet tegen buitenlandse verkopers of callcenters.
Wordt je toch nog gebeld: melden via https://meldpunt.belgie.be/meldpunt/
zie ook: https://www.belgium.be/nl/nieuws/2017/b ... meer_lijst
Het blijkt te werken. Ik werd zeer veel opgebeld. In die mate dat het voor mij als thuiswerkende zelfstandige bijzonder hinderlijk was.
Vooral Orange (of tussenverkopers) belden me dagelijks.
Het werkt helaas niet tegen buitenlandse verkopers of callcenters.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5475
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 11:30
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 468 keer
- Recent bedankt: 3 keer
in mijn geval:
ik sta in principe al op die lijst van toen het nog de robinson(?) lijst was
(wel opnieuw moeten registreren bij de overgang dacht ik)
heb ook eigenlijk quasi nooit last, daarom dat het me verbaasde.
nuja, het is een telefoon: je kan dus ophangen wanneer je wil, en dat heb ik dan ook gedaan.
(was trouwens een niet-anoniem gsm nr dat belde, wss dus een zelfstandig verkoopster ofzo?)
ik sta in principe al op die lijst van toen het nog de robinson(?) lijst was
(wel opnieuw moeten registreren bij de overgang dacht ik)
heb ook eigenlijk quasi nooit last, daarom dat het me verbaasde.
nuja, het is een telefoon: je kan dus ophangen wanneer je wil, en dat heb ik dan ook gedaan.
(was trouwens een niet-anoniem gsm nr dat belde, wss dus een zelfstandig verkoopster ofzo?)